luni, 6 octombrie 2014

Auchan si gemul de rubarbar

Gemul de rubarbăr a ajuns acum în retail.

Auchan România se folosește, este de înțeles (nu știm dacă și cu profit), de reputația pe care rubarba/rhubarba/rubarbărul, au căpătat-o în piața românească de produse artizanale, odată cu reinstituirea producţiei țărănești de gemuri, la Saschiz. Auchan România și achizitorii săi probabil habar nu au, de curentul tradiționalist de care s-au lipit. 

Gemurile săşesti au intrat în panoplia Slow Food la începutul anilor 2000, ca un pretext de mobilizare a satului transilvănean, pus în operă de Fundația ADEPT. Multe s-au întâmplat de atunci în mișcarea de recuperare a gemurilor și dulcețurilor, și proiectul nostru Târgul Țăranului, al Asociației Grupul de Inițiativă Radu Anton Roman. 

Rubarbărul se consumă ca atare, crud, tulpina. Se prepară. Este dulce-acrișor și este mult folosit în bucătăria britanică.

Bogăția de fructe sălbatice a României a învins. Acum toate târgurile sunt asaltate de oferte de dulcețuri. Iar gemul de Topoloveni a devenit produs de calitate IGP. 

Un simplu borcan de gem ne poate spune o întreagă istorie despre renașterea gastronomie. Gemul de rubarbăr a ajuns acum în retail.


(c) Tiberiu Cazacioc

Niciun comentariu: