miercuri, 18 februarie 2015

Pe unii mezelari îi lasă competența pe drum


Asta este ceva ce nu a mai văzut cartierul, sună grav a disperare. Un antreprenor ce a deschis acum vreo șase șapte luni o măcelărie RUSTIQ, sună ca naiba, pare că a rămas fără rezistență.

Dacă până acum mai vedeai înăuntru în magazin, la window shopping una alta, de câteva zile s-a schimbat treaba. Ca în cartierele în care se vând prețuri. Că la noi în cartier strigatul ăsta pe geamuri ca la imobiliare, nu se purta. Ei au pus niște A4 pe tot geamul. 

De unde se vedea destul de frumos cum sunt mezelurile și produsele și setup-ul de magazin, acum vezi doar A4 cu prețuri. 

A fost înlocuită imaginea produselor cu hârtii albe cu carioca. Mâine probabil cu printuri Arial. Sper să dea faliment pentru că avem o măcelărie bună și nu mai era nevoie de încă una. Oamenii simt. 


My farewell Prosecco, DOC Prosecco, @Mazilique @cazacioc

Să începem dimineața cu un pahar rece de Prosecco...nu? Ce știm despre Prosecco? La plecarea mea de la ultima mea stație de lucru, am propus Prosecco și fructe și semințe (ideea soției mele cu semințele, a mea cu vinul spumant). Foto. 


marți, 17 februarie 2015

We Love Eating, campania CE din saptamina tematica dedicata hranei

Situl cu de toate despre campanie inclusiv instrumente, AICI. Poate vă inspirați, cu un sondaj despre cum să tre hrănești sănătos, modele de exerciții educative despre hrană, din astea...Educația nu se face cu piața Lidl....


Ecoruralis....Stați pe capul lor, vin semințele tradiționale

De la Ecoruralis.......Catalogul din anul 2014 aici


DOP: Unde dai și unde crapă, brânza Halloumi

Brânza Halloumi este acea brânză specială din amestec de lapte de oaie și de capră, cu consistență de cauciuc. Se prăjește minunat, are o tradiție recunoscută de cel puțin câteva secole. Este, mai recent, mijlocul de unire a două comunități din Cipru. Una, aceea din Ciprul stat membru al UE, adică comunitatea greacă. Cealaltă comunitate, este cea turcă. O știre din Kathimerini

Acțiunea comunității cipriotă greacă de a obține indicație geografică pentru brânza halloumi (din categoria DOP), a stârnit cooperarea dintre cele două părți pentru păstrarea unei tradiții.

Este un produs care aduce exporturi de peste 76 de milioane de euro anual, este al doilea produs de export al Ciprului. PS: România nu are niciun produs înregistrat DOP. După 7 ani de stat membru.



Ursul de Argint, "Aferim" și Jude în Munții Măcinului @noviodunum @ICEM_TULCEA

Vizitați munții Măcinului! Ați mers vreodată în munții Măcinului? Este Parcul Național Munții Măcinului din preajma căruia este și familia tatălui meu...cum se lipește gloria de oameni...Mai jos un film din proiectul Centrului Național pentru Dezvoltare Durabilă, infoNatura 2000. Ca să vedeți de ce a filmat Jude acolo.....


Pelicula "Aferim!" a cîştigat Ursul de Argint la secţiunea "Cel mai bun regizor"! Ăsta este un titlu din presă, din Gazeta Sporturilor. De aici. Dar ideea nu este să ne bucurăm că suntem români și că Radu Jude este român. Este meritul lui și nemeritul autorităților române că nu susțin pe scară largă proiecte cinematografice. Să ne bucurîm că Dobrogea de nord a dat un cadru...

luni, 16 februarie 2015

We Love Eating, campanie CE la EXPO Milano @EUExpo2015

Și la Cluj sunt niște susținători...care organizează activități de educare.....


Coliva în sine sau pentru pomenire?

Revin la colivă. Să faci din colivă un subiect comerciabil, ar spune unii că este o idee bună de business. Dacă însă este vorba de ditamai supermaketurile, aplecarea asta a lor de a absorbi orice este în consum și a rearunca înapoi în coșul de cumpărături, este uneori grosolană și jignitoare. Oare câștigă din producția de colivă ca să se apuce din producerea și vânzarea ei?

A prepara colivă este un ritual culinar care are legătură cu pomenirea celor decedați. Este vorba de pomenire. Dacă unei căderi în superficialitate religioasă supermarket-ul îi adaugă un push de facilitare, ar trebui să îi lăudăm? 


Mojar Jamie Oliver de la colegii mei de la Teamnet World Professional Services....

(c) Tiberiu Cazacioc

(c) [Tiberiu Cazacioc] Salone del Gusto,Torino 2014
Mojarul Jamie Oliver? Un mojar aparent simplu îmi extrage corelații din amintiri. Dacă mă gândesc bine, am multe povești declinate din gastronomie. V-am propus o imagine de la dezbaterea Alice Waters-Jamie Oliver-Carlo Petrini, moderată de Corby Kummer, ca să vă introduc în subiect. Fiind la Torino, la Salone del Gusto, nu am ratat această întâlnire a unor lideri de opinie în domeniul gastronomiei. Dar să trecem de la pretext la subiect. Pentru că de la Jamie Oliver mi se trage mojarul.

După o experiență fructuoasă de lucru în echipa de la WPS Teamnet, colegii m-au dotat la plecare cu un mojar Jamie Oliver. Asta m-a făcut praf. De ce un mojar? Dincolo de tradiționalisme și mituri legate de măcinare să aflați că piperul măcinat poate fi un fals într-o anumită proporție. Sau scorțioșoara măcinată sau orice alte boabe și lemne mirositoare. Chiar și o minimă fracțiune din praf, dacă este din înlocuitori, la scară îi duce spre economii, deci câștiguri, pe fabricanți.

Ce am vrut să spun măcar cu un singur argument? Folosiți mojarul de granit pentru diverse mirodenii, pentru a le face praf cu mâna voastră. Proaspăt măcinate sunt mai aromate.



Sergiu Nedelea la LIEBHERR, vinuri S:E.R.V.E, trabucuri și dulapuri

(c) [Tiberiu Cazacioc] Sergiu Nedelea
Vinuri S.E.R.V.E, trabucuri și dulapuri. Așa cum v-am povestit AICI recent a fost deschis show-room-ul LIEBHERR. După cum probabil știți, orice poveste are foarte mulți povestitori. Uneori îi poți găsi în aceeași persoană. Adică în mine. La lansarea LIEBHERR m-am întâlnit cu
(c) Tiberiu Cazacioc
cunoscuți. Dl. Sergiu Nedelea este unul dintre ei. Domnia sa a prezentat vinurile de la S.E.R.V.E. Cine este Sergiu Nedelea? Când căutăm răspunsuri la astfel de întrebări, în cel mai bun caz ne uităm la ceea ce ne lasă Google să vedem. Dar este interesant de văzut în textul din site, că nu este ușor să fii sommelier, într-o lume în care băuta este trivială și declasată. Trebuie să pui ceva emfază în ceea ce faci. 

La deschiderea magazinului monobrand LIEBHERR, dl. Nedelea a vorbit despre importanța refrigerării pentru cei ce arhivează vinuri. Era evident că asocierea celor două trebuia marcată, frig și vin. 

Iată două imagini realizate de mine, cu un dulap frigorific LIEBHERR, rafturi rabatabile interesante. 

(c) Tiberiu Cazacioc
(c) Tiberiu Cazacioc

Dulapul ptr. trabucuri

Am realizat și câteva imagini ce surprind momente din culisele lecției despre vinuri. 





Noutăți din Bucovina: Dibaciul

Voi ați încercat Dibaciul? Marketingul de produs local apare din neștiutele căi ale creației locale. Recent am găsit la magazin un produs, care este rezultatul "Armoniei din Bucovina". Este realizat de cine credeți, însuși "Dibaciul". De pe etichetă privesc două personaje ce simbolizează  un cuplu fericit, ce expiră armonie. Doamna se miră de ceva. Iar brânza de burduf, cu sinceritate, este de tip II. Armonie, armonie, dar să se știe. De spus că este lăudabilă strădania de a inova în ce privește poziționarea pe piață, de a crea mărci noi. Și de a le atașa tot felul de atribute, care mai de care mai sentimentale. PS: Iar domnul dibaci este un pic cam bătrîior pentru doamna dibace. 

duminică, 15 februarie 2015

La Hamcearca se caută agent agricol

Vă mutați la țară? Tata și familia tatălui meu se trag din zona văii Taiței, între munții Măcinului și dealurile Niculițelului, din vecinătatea Parcului Național Munții Măcinului. La primăria din Hamcearca se caută un agent agricol. Detalii aici. Despre această zonă a scris și Ion Ionescu de la Brad în studiul său, comandat de administrația otomană pe la 1857, intitulat "Une excursion agricole dans la region de Dobroudja".







We Love Eating, campanie CE la EXPO Milano @EUExpo2015


sâmbătă, 14 februarie 2015

Despre lapte de măgăriță în practicile agricole din Grecia...


De la 500.000 de măgari în anii '50 acum în Grecia sunt doar circa 12.000. Ce are asta cu subiectele noastre? Revenirea la tradiții sau păstrarea tradițiilor. Lapte de măgăriță beți? 

Un vechi amic care trăiește în Grecia și evident este un înfocat patriot, mi-a recomandat, la cererea mea, câteva situri cu știri despre ce se mai întâmplă la ei. Știți cum este, vrei să afli despre greci și problemele lor și din sursele locale.

Așa am găsit în Kathimerini un articole despre binefacerile economice ale unei ocupații tradiționale, acum în declin, dar care promite un pic de reviriment. Creșterea măgarilor și producția de lactate din lapte de măgăriță, plus tot felul de cosmetice. Măgarii și caprele sunt sursa unor produse lactate de calitate. De ce nu?


We Love Eating, campanie CE la EXPO Milano @EUExpo2015







vineri, 13 februarie 2015

Beraria H, Heineken, le merge prost?

Comandați bere artizanală Zăganu. Înainte de a afla că Heineken este pe ducă. Consumul de bere industrială nu poate urca la nesfârșit. Se poate însă extinde consumul de bere artizanală, Zăganu. De exemplu. Berea industrială este un commodity, affordable, fără identitate. Dar dacă nu ai locații, dacă nu ai cultură în jur, dacă te bazezi pe aventuri precum Berăria H....jos berea industrială....
(C) Ziarul Financiar

Despre Zăganu, AICI




Ce vă spune LIEBHERR? Teaser gastronomic în curs de dezvoltare @subiectiv @dorupanaitescu @Mazilique @tudosiei

Excavatoare, instalații echipament pentru construcții? Șape, betoniere, roabe? Macarale? Răspunsul și mai jos.


Frigidere! Și nu sunt chinezi sau sud-coreenii care fac de toate, sunt germano-austrieci. O firmă de familie înființată dupa WWII. Până acum ați găsit ici și colo frigiderele LIEBHERR. Eei bine, aveți de unde alege începând de miercurea asta, se află la București. Amazing. 


Voi reveni cu imagini și chestiuni din culise. Cu Marius Tudosiei, Cristina Mazilu, Doru Panaitescu, dr. Mihaela Bilic, Sergiu Nedelea, Alex Mihăileanu, ș.a.


Jamon Iberico Puro de Bellota, Terra Madre 2014 @SlowFoodHQ @Extremiberico

DOP. Visit once a Terra Madre and Salone del Gusto, in Torino, and your life will be changed. I am still amazed by the profound power of specific products like Jamon Iberico Puro de Bellota. Why the Spanish have this and Romanians, not? History is here.

You see in the photos the shape, the setup of the product. The whole communication context, colours, table cloth, people behind. The simple proudness of proposal. The force behind keeping the product alive. It has personality, culture and flavours in it. An excellent example of how to fight, defend, and enjoy food, with a local but impressive twist.



We Love Eating, campanie CE la EXPO Milano @EUExpo2015

Bucurați-vă luând masa împreună (parcă așa ar spune și filosofia Slow Food?)...Campania We Love Eating cu ocazia EXPO Milano 2015


joi, 12 februarie 2015

Ce fac alții când dispare cota de lapte?

Ce fac alții? Cam ce spunea dl. Dorin Cojocaru de la APRIL, că ne lipsește. Dânsul spunea că românii nu s-au unit și au obținut beneficii temporare de la autorități negociind pe ușa din dos, netransparent, așa că azi ei vor plăti consecințele. Va fi penibil să îi vedem pe lăptari plângându-se la TV ca să obțină bani tot de la noi pentru că au fost manageri proști ai problemei.

Iată deci ce fac francezii, măcar în al 12-lea ceas. Se adună și pun de-o marcă colectivă, care spune consumatorului că ei oferă lapte produs în Franța, colectat în Franța. Nu este mult, dar tot este ceva...

Producătorii români nu sunt capabili nici măcar atât să înțeleagă. Că trebuie să spună românilor că le oferă lapte românesc. Câtă inteligență îți trebuie pentru asta?