joi, 2 iunie 2011

Despre galceava din jurul brandului Catavencu si cateva intrebari

De o saptamana, polemica iscata in jurul tranzactiei cu brandul Catavencu, continua molcom, dar iute. In jurul controversei: brandul a ajuns la baietii buni (cei care critica puterea) sau la cei rai (cei care tin cu puterea) ? Ma rog, sau invers, depinde din ce unghi privesti. In aceasta dezbatere de subsol, a articolului publicat in paginademedia.ro http://bit.ly/iMD5eJ, se cauta si vinovatii, de decaderea brandului Catavencu. In toata aceasta discutie, brandul este maciuca cu care poti lovi in unul sau altii din competitorii politici. Toata lumea pare sa fie de acord, daca detii o institutie media, este ca sa iti ataci dusmanii politici, economici, etc. Deci, vorbim pe fata si cu transparenta acceptat despre faptul ca acela sau acei care sunt actionarii, dicteaza politica editoriala. Nimeni nu mai are nici o emotie sau jena in sustine un punct de vedere ca acesta, care acum cativa anisori, sau anul trecut, nu era frumos sa spui ca te folosesti de institutia de presa ca sa iti ataci adversarii si cum altfel decat manipuland opinia publica. In acest context vina si afirmatia d-lui Vantu despre dejucarea unei tentative de preluare ostila, in favoarea lui Traian Basescu, a trustului Realitatea-Catavencu (sau a Realitatea TV). Dincolo de faptul ca "preluarea ostila" este parte din vocabularul "Wall Street", in Romania neajungandu-se la acest nobil nivel al luptei la bursa, ci la "preluari ostile" cu bodyguarzi si inregistrari, si aceasta viziune demonstreaza inca odata, daca era necesar, ca daca ai media, ai control. Eeei, si aici este de spus ceva, ca au fost realizate niste cercetarii acum cateva decenii, care au aratat, ca nu tot ce vinzi prin media, publicului, este si inghitit. Sa avem pardon, inca sa mai traieste in mitologia aceasta limitata. Ni se spune la TV sau in presa scrisa ca albul este negru, lumea chiar crede. Silver bullet este ice bullet, adica se topeste cand loveste ! De ce m-am apropiat de subiect si discutat pe margine lui ? In primul rand pentru a arata ca nimeni nu se mai sinchiseste de asa-zisa libertate a presei. In al doilea rand pentru ca daca brandul este un activ corporal neimobilizat, sa ne intrebam, cine il vinde ? Cine il cumpara ? Si de ce ?
De ce se vinde brandul Catavencu ? Pentru ca proprietarul brandului este in lichidare, in faliment, trebuie sa obtina bani, care se reintorc in companie, pentru stinge datorii, creante. Asa ca, si in acest caz, se aplica vorba, follow the money. M-am uitat in baza de date a OSIM si am vazut ca proprietar este S.C CATAVENCU S.A. Deci aceasta companie, in dificultate, vinde brandul d-lui Doru Buscu. Dar cine sunt actionarii SC CATAVENCU S.A.? De la Registrul Comertului aflam: REALITATEA MEDIA S.A. (71%, Bucuresti, piata Presei Libere), PSV COMPANY S.A. (18,99%, Bucuresti, sector 1) si BELLERIVE HOLDINGS LIMITED (Cipru, 10%). Administratorii sunt Dragos Stanca (director general), Mirela Florentina Dragnea (director adjunct) si Marcela Petrache (administrator special). Mai sunt si niste lichidatori. Si acuma ma intreb: daca dl. Buscu, devine ca persoana fizica, proprietarul brandului, ce face cu acesta ? Il transfera la S.C. CATAVENCU S.A. ? Brandul este ca o proprietate, ca un autoturism, ca o locuinta. Cum se va intoarce el la S.C. CATAVENCU S.A., astfel incat toata discutia despre mentinerea brandului in bratele societatii sa aiba sens. Oricum toata aceasta increngatura privind cedarea si preluarea brandului nu ne-a lamurit daca exista si un plan de revitalizare si in ce fel, a saptamanalului ACADEMIA CATAVENCU ? Pentru ca toate emotiile in jurul brandului, sunt legate de viitorul saptamanalului. Eu nu cred ca saptamanalul, asa cum este, in contextul in care exista el, se poate salva. Aaa, si am uitat sa va spun, o privire la bilantul SC CATAVENCU SA arata ca in ultimii doi ani a avut pierderi de circa 3 milioane euro in fiecare an. Cu vanzarea brandului, recupereaza din aceasta pierdere, in acest an, 1,5 milioane de euro. Si atat. Daca gazeta va functiona la fel precum si celelalte media din grup, lucrurile nu se vor redresa, din pacate, prea curand. Cu alte cuvinte, degeaba ai brandul daca nu ai un plan de business. Brandul nu este galetusa si lopatica din parc. ULTIMA ORA: Dl. Buscu nu a reusit sa plateasca suma angajata. Din pacate, a pierdut si 45.000 euro, garantie.

Niciun comentariu: