Mișcarea Slow Food susține produsele locale, preferința culturală pentru hrană locală, atât ca producție, prelucrare și desfacere, cât și diversitatea genetică locală în ce privește soiurile cultivate. Nu financiar, pentru că este o mișcare militantă, ci prin diverse activități legate de gastronomie.
Astăzi despre lipsa marketing-ului din activitatea pepenarilor. Despre sezonalitate și comunicarea ei.
Doi jurnaliști ai României libere au publicat o anchetă despre "Cum s-au adaptat fermierii români concurenței străine". Secretul este "plantarea de semințe plantate în sere încă din timpul iernii sau îngrășăminte chimice care grăbesc coacerea".
Când vezi pepeni în iunie, ești neîncrezător. De unde pepeni din România, la vremea asta ? Producătorii ar trebui și să comunice că s-a schimbat piața și mai ales că pot veni în piață cu produse autohtone.
Ca instrument de comunicare de marketing, indicația de origine a produsului ar trebuie să fie o soluție pentru producători. "Pepenii de Dăbuleni" sunt o indicație de origine, dar trebuie apărată.
Din articol aflăm că cei cu rosiile au învățat deja pe propria piele. Fac deja conserve, bulion, de pe acum. În criza castraveților de acum 2 ani, alternativa la supraproducție sau scăderea cererii trebuia să fie conservarea. Planul B. Horticultura, legumicultura sunt afaceri, nu binefaceri sociale. Trebuie să aibă grijă de ele întreprinzătorii, nu statul, nu ceilalți.
Rămân de rezolvat, pe termen mediu și scurt, alte probleme care le afectează competitivitatea.
Cum am spus, aceasta este lipsa de comunicare cu consumatorii (care nu au aflat că se poate să ai pepeni românești mai devreme), lipsa deci a unor activități de marketing.
De unde află consumatorii români că pepenii la vânzare sunt din România ?
Activitățile de marketing pot fi puse în practică dacă producătorii se organizează în cooperative, asociații de producție, marketing, desfacere. Întâmplător, indicația de origine apare în oferta de la Carrefour, așa am aflat că da, există deja pepeni crescuți în România. Este în exemplul scanat. Dacă ei o pot face, să o facă și producătorii independenți. Q.E.D.
(c) Carrefour Romania |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu