marți, 20 mai 2014

Magazinul de proximitate, o eroare a industriei alimentare

Magazinele AGRICOLA, un pic de eşec. Atenţie, nu vreau să aruncăm deoparte tot efortul imens al companiei de a face bine lucrurile. Dar uneori este bine să arunci o privire de la distanţă, poate superficială, dar aşa este consumatorul, pentru a vedea altfel. Industria alimentară crede că dacă îşi crează şi deschide magazine de desfacere directă, dar cu DE TOATE, ar avea o şansă în plus cu încă un canal de distribuţie. Magazinele de vânzare directă al producătorilor mari din industria alimentară, trebuie să fie:
  • Numai de vânzare directă, aşadar doar cu produsele lor;
  • Cu un plus de conţinut, de comunicare, despre produse, producători, calitate, origine geografică;
  • Să fie un efort pe termen lung, de 3-5 ani, este o construcţie de brand, nu este despre a bea apă....
Ori, ce constatăm? 
  • Că industria alimentară, vezi exemplul AGRICOLA, vezi exemplul ANGST, construieşte magazine de proximitate cu de toate de la toate industriile, eroare deci faţă de regula 1;
  • Ce vedem, într-un exemplu practic, la AGRICOLA? Afară promiţi produse româneşti, laşi impresia că sunt aduse direct de la fermă, că sunt proaspete. Când intri în magazin, vezi aceleaşi produse ca în toate celelalte magazine din proximitate, nimic despre produse, ele sunt înnecate în toată gama de produse ale altora, nimic cu suflet despre produsele magazinului, nimic din elementele de comunicare pe care le găseşti în site, AICIeroare deci faţă de regula 2;

Asta duce la eşec destul de rapid. DOVADA, aici, într-un interviu al responsabililor companiei. Mai jos, imagini de acum un an, la un an de la începerea campaniei de crearea de magazine, lansată în 2012.








Niciun comentariu: