marți, 22 iunie 2010

Roz de Balabancea sau cultura la sat

Tata este din satul Balabancea, comuna Hamcearca. Mama este din Topolog, ambele localităţi din judeţul Tulcea. Asta ca să arăt de ce mai dau o vorbă despre această zonă. Localitatea Hamcearca nu este una prea bogată şi poziţionarea ei geografică, pe o axă nord-sud, Luncaviţa-Horia, i-a adus avantaje şi dezavantaje. Avantajul este spaţiul în care există acea comunitate, între munţii Măcinului şi dealurile Niculiţelului. Este cea mai interesantă zonă în proximitatea Parcului Naţional al Munţilor Măcinului: plină de verdeaţă, între dealuri, păduri şi poteci turistice către Greci, Cerna. Dar nefiind expusă comuna a suferit şi de sindromul separării, fiind de-abia acum descoperită şi pe val.Cu paşi mărunţi recuperează. Ei, dar să vă zic ce mi s-a părut interesant la ultima vizită în localitate. Comuna are 3 cămine culturale, dotate. Şi face eforturi să le întreţină. Recent a reparat şi consolidat căminul cultural din satul Balabancea. O renovare cu care unii se mândresc, acum toată dotarea de mobilier a căminului, permite organizarea de nunţi. Da, de fapt nu mai vorbim de cămin cultural ci de o sală de mese dedicată culturii parangheliilor. Asta îmi aduce aminte că, acum 3 ani, stând vorbă cu autorităţile locale, mi s-au plâns că, la rectificarea de buget, au primit o sumă imensă pentru capitolul de cheltuieli pentru activităţi culturale şi nu au ce să facă cu banii. De ce nu le-au dat aceşti bani pentru investiţii, s-au întrebat, pentru asfaltare, etc.? Probabil că bordurile, dacă ar fi fost posibile, erau un bun debuşeu. Ei, şi capac peste sala de mese  a fostului cămin cultural, ce credeţi că a fost? Păi într-o localitate cu oarecari reminiscenţe slave-basarabene şi resturi de multiculturalitate, casele aici fiind zugrăvite cu alb şi cercevele albastre, căminul cultural a fost vopsit ROZ. Da, arată senzaţional şi este ca nuca în perete.Efectul confuziei culturale este deci perfect, maximal şi de absolută perplexitate. PINK rulz.

7 comentarii:

Bogdan Voicu spunea...

Bun, roz, roz, dar ce fel de activităţi culturale au loc acolo?

PS. Ai şi o fotografie să vizualizăm mai bine minunea de pe plaiueri tulcene?

Anonim spunea...

Sunt nascuta in Balabancea,locul de care ma leaga multe amintiri cu toate ca am locuit doar 4 ani mutandu-ne in Macin toate vacantele le petreceam in Balabancea pana ne-am mutat din Macin la Cernavoda iar de atunci mergeam f rar la tara.Ce mi se pare interesant ca odata mergand la manastirea Cocosu nu stiu cum trecand pritr-o comuna am realizat ca Balabancea este peste deal dar pana sa relizez acest lucru i-mi amintesc ca eram la volan si aveam niste stari ciudate cu tremuratul picioarelor,palpitatii ca sa realizez ca era defapt CHEMAREA PAMANTULUI UNDE MA NASCUSEM.Sora mea care este mai mare ca mine cu 4 ani mi-a spus si o spune mereu:NICIODATA NU AM SA VAD UN RASARIT SI APUS DE SOARE CA LA BALABANCEA.

Anonim spunea...

Mi-am petrecut copilaria in Balabancea si pot sincer spune ca a fost una superba...in caminu ala roz am sarutat prima fata am dansat prima Jampara si am invatzat tenis de masa...lafel nu pot sa uit padurea si dealurile superbe sau balta Ghiolu mergeam mereu la baie sau la peste...in marginea satului exista un teren d fotbal,teren mare cu portzi si tot c trebe ...era frumos

Anonim spunea...

am copilarit in balabancea.am fost acum 2 ani, dupa alti 10 in care viata nu m-a mai dus pe acolo.am fost dezamagita...sat vechi, lume putina...eu imi aduc aminte altceva :copii,tineri, veselie...asta imi placea! este amintirea copilariei mele.dar este o zona frumoasa,cu multa padure, cu balta,cu povesti interesante.

Anonim spunea...

am uitat ...la caminul roz erau petreceri de neuitat!

parfum fm spunea...

anonim intra pe id rrody52 sa comentam despre balabancea si sa ne recunoastem mi-e dor sa vorbesc cu cineva de acolo

Anonim spunea...

Sunt nascut in satul Balabancea,am lucrat ca profesor si director al Scolii si caminului cultural o prioada de 14 ani,dupa care m-am mutat in orasul Macin.Cele mai placute amintiri le am din copilarie si adolescenta.Pentru mine satul natal Balabancea a fost,este si va fi leaganul amintirilor mele.merg destul de des in sat imi face placere sa ma intalnesc cu oamenii satului,aatatia cat mai sunt.