luni, 7 iulie 2014

Mall vs. "circul foamei" Cum fac românii cumpărături?

Ce loc a ocupat mall-ul în viața românilor cărora li se pregăteau "circuri ale foamei"? CBRE a dat publicităţii un studiu periodic, interesant, despre comportamentul consumatorilor în ce priveşte centrele comerciale, să le zicem mall-uri (mulțumesc doamnei Laura Bencze, șefa cercetării la CBRE, pentru studiu). Mall fac parte din formatele care aduc bine dar și rău, cultural. Studiul este global, include deci și România și românii. Trebuie să spus că a sondat comportamentul conaționalilor noștri în legătură cu achiziția de non-food, produse non-alimentare. Desigur, raportul este scurt dar ne arată că mall-ul este un complex de socializare. Că suntem parte dintr-un grup restrâns de consumatori localizați național, care mai mult se afișează, decât șopează. Deci.
Ce nu ne spune studiul, pentru că nu a investigat direcția asta, este dacă nu cumva socializarea la mall s-a impus, parțial și pentru că o altfel de socializare, în mediul urban, provenită din comunism, nu exista? Din păcate, putem spune, încă odată. Mall-ul a intrat pe un teren virgin, a fructificat. În țările occidentale, mai prinzi un pub, o cafenea, o ceva. Exista cultura. 


Niciun comentariu: