joi, 5 iunie 2014

Ce studii a facut dl. Mencinicopschi ca sa fie dietitician nutriţionist

Nu ştiu ce studii a făcut, eu am căutat CV-ul dânsului, cereţi-l şi voi. Sau căutaţi în baza de date a Colegiului Medicilor din România. În biografiile găsite de mine dl. Mencinicopschi este Dr. dar nu Dr. în medicină. Iar de curând, că mă tot întrebam ce şcoală trebuie să faci ca să pună presa pe bretea,  sub numele tău, nutriţionist sau dietetician, am găsit. Mă întrebam pentru că presă este plină, şi la propriu şi la figurat de articole şi sfaturi privind hrana sănătoasă. Semnate de anonimi. Mi-am pus problema dacă cineva care nu are studii sau ce studii ar avea nevoie, (poate) să publice articole despre ce este bine sau nu să mănânci. Şi aşa, la întâmplare, am găsit. Am găsit un articol foarte bun despre parcursul în cariera de nutriţionist. Despre cum anume ajungi priceput şi cu diplomă, citiţi la link. Ţara este plină de impostori, fără diplomă, fără studii temeinice, formale, în domeniul nutriţiei şi al dietelor. Ce concluzii am tras?


  • Acceptaţi cu scepticism sfaturilor unora cărora nu le-a fost atestată educaţia în domeniul nutriţiei (se vede în semnătura sau în CV);
  • Fiţi rezervaţi faţă de articolele, cu miile, din presa online şi cea electronică, care croşetează pe subiecte legate de alimentaţie, ce sunt compilate din diverse surse neautorizate;
  • Fiţi critici faţă de cei care pretind că se pricep la corpul uman, dar nu o pot dovedi. 

MORALA: Eu spun adesea că astfel de impostori, în alte ţări civilizate, ar fi fost închişi, ca persoane din categoria şarlatanilor ce dau sfaturi medicale, pe bani, pentru foloase materiale.

Niciun comentariu: