Câteva consideraţii despre produs tradiţional, dar şi despre abateri.
Una peste alta: marca Feleacul nu este ceea ce crezi că este, o marcă clujeană; produsul halva marca Feleacul este atestat tradiţional, dar pe vechea reglementare, deci nu mai este atestat tradiţional; iar aroma de rom inclusă în produs, deşi legală, ne arată seriozitatea producătorului privind oferta de produs tradiţional dar şi despre neseriozitatea atestatorului, MADR, în 2012. Citiţi şi vă lămuriţi. Este drept că misiunea secretă nu a surprins şi partea de ambalaj cu conţinutul, dar încercaţi şi dvs.
Iată cum, dacă mai dai o raită prin magazine, mai dai peste ceva vexant. Ceva care ne arată rezultatul unei politici administrate din 2004 până în 2014 de MADR, privind produsele tradiţionale. Care sunt roadele ei, mai departe.
- Feleacul era o marcă de tradiţie pentru produse zaharoase realizate de o fabrică din timpul socialismului, de la Cluj, astăzi este, deci se poate!, o marcă deţinută legal de o companie din Sibiu, morala: dacă cumpăraţi produse Feleacul nu înseamnă că susţineţi economia clujeană, ci pe cea sibiană;
- Pe halva este înscris "Produs atestat tradiţional", dar data de atestat a produsului arată că este eliberat în 2012, morala: nu ştiu dacă au prevăzut asta sau nu, cred că doar pentru 9 luni de la noua reglementare, dar ideatic vorbind, dacă a intrat în vigoare o nouă reglementare, nu înşeli cumpărătorii lăsând în circulaţie produsele atestate pe vechea legislaţie?
- Preparat după o reţetă tradiţională? Păi hai să ne uităm, printre alte ingrediente, am găsit aromă de rom, morala: bunica punea aromă de rom în halva, sau turcii puneau esenţa de rom în halvaua lor?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu