vineri, 27 iunie 2014

Agribusiness: Ministerul vrea sa dezelege "misterele"

...."Misterele" privind viitorul agribusinessului din România. Două dintre acestea sunt lipsa de branding adecvat, precum şi lipsa de IGP, DOP şi STG. Mulțumesc d-nei Daniela Giurcă pentru semnal. Așa am creat încă un articol dezbatere.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a publicat, miercuri 25 iunie 2014, citat: "Strategia pentru dezvoltarea sectorului agroalimentar pe termen mediu și lung orizont 2020-2030". MADR spune: Cetăţenii şi instituţiile interesate pot transmite opinii/propuneri/sugestii în termen de 10 zile. Persoane de contact: florin.beiu@madr.ro si tatiana.preda@madr.ro

Îmi place în această propunere, capitolul despre indicaţii geografice, adică despre ceea ce eu numesc produse alimentare de calitate. Pentru cei ce cunosc câte ceva, mica industrie alimentară este cea care poate lupta pentru IGP, DOP, STG. Cei mari oferă, precum în industria medicamentelor, alimente generice. Nu alimente inovative, creative.


Nu v-ați întrebat niciodată cum este posibil să fie oferit același produs, să zicem cașcaval Dalia, de la producători diferiți? Acestea sunt alimente industriale, non-inovative, pe un standard industrial dezvoltat de industria socialistă, preluat de multinaţionale şi de industrie. Lene mare şi multă standardizare. Este ca şi cum toţi am folosi FIAT sau RENAULT sau DACIA sau OPEL. 

Nu vă jigneşte uneori această minima moralia a industriei alimentare? Faptul că suntem tratați cu același tip de produs de toți producătorii din dairy, lactate? De ce nu îşi dezvoltă serii mici de produse alimentare? 





Niciun comentariu: