vineri, 29 august 2014

Despre Ghita si #VODAFONE si CSR

Cum au speculat #VODAFONE și publicitarii, naivitatea unui cioban și lipsa de educație. Ghiţă "a dat" apă la moară marketerilor, pe o idee stupidă. Sau mai multe. 

Primo, ideea că un cioban este un român cu iniţiativă (prin inițiativă în sensul campaniei VODAFONE, înțeleg inițiativă antreprenorială, însă ciobănitul nu este ceva nou, deci fail). 

Secundo, ideea că un cioban folosește pe munte-nu se spune care munte dar garantat #VODAFONE nu are acoperire peste câți munți are România-un smartphone, întrebarea este: după 8 ore, unde își încarcă telefonul ciobanul care este plecat zile la rând cu oile?

Surprinzător este că un astfel de concept şubred, țintit către publicul superficial care gândește puțin și repede, iscat de un grup care nu-ştie-cum-arată-un-bilet-de-tramvai, a generat interes, autosatisfacţie şi tapaj reciproc pe umăr. Precum la campania cu "Veniţi în România", care numai ea singură probabil că a dus UKIP la 25%. Adică nu ne-a folosit la nimic.

Care este efectul Ghiță în piața de mâncare ?

  • O vizită la piața Progresul ne arată că magazinul, este foarte prost plasat, la etajul I, unde nu este nimic de mâncare. Orice om cu un pic de cap ar ști că așa cum este organizat locul și aşa cum se mișcă lumea în piață, nu urcă nimeni până la etajul I pentru produse care se găsesc la parter. #VODAFONE nu a creat suficientă atâta notorietate ca măcar lumea să ia liftul sau scara rulantă pentru 2 metri mai sus, la etaj.
  • Magazinul este rătăcit pe un spațiu gol, imens. Execuţia este absolut neoriginală.
  • Produsele nu au nici o etichetă specială. 
  • Sunt aceleași sortimente ca la parter, fără o indicație geografică susținută.
  • La stână nu se produc alimente din carne şi caşcavaluri, ci doar lactate fermentate.
  • Preţul este acelaşi ca ptr. produsele de la parter.

În fapt, deşi deja inutil, Ghiţă este exploatat grosier şi aici la piaţa Progresul. Deşi nimeni nu îi dă atenţie. Dar important era să ne vindem marfa, nu #VODAFONE? În loc să finanţeze mai multe stâne din România să se modernizeze minimal, să înveţe să îşi facă un lanţ alimentar scurt, să îşi facă o cooperativă, să îşi creeze o marcă acolo, la OSIM. Nu, doar facem vâlvă şi ameţim un ţăran. Ăsta da CSR...









Niciun comentariu: