marți, 28 aprilie 2015

De ce puscaria de azi nu este buna ne-a spus Dana Cenusa

Spune Eugen Istodor în "Dilema Veche": 'Comerțul cu suflete curate a luat de lângă mine o tipă tare de tot...' Cu 3 ani in urma Doru F. ne punea intr-o poveste cu puscarie ecologica, cu norvegieni, cu Administratia Nationala a Penitenciarelor. Cu ideea unei puscarii ecologice la Chilia, un fel de sorting out al detinutilor catre societate, prin meserii ecologice. Asa am cunoscut-o pe Dana Cenusa cu care am crosetat pe marginea unor proiecte cu fnantare europeana (destul de putin, Alina mai mult) Un altfel de om, Dana Cenușă coagula forțe lângă ea într-un mod inimaginabil. O femeie simplă, convingătoare, cu multe argumente. Am înțeles de la Dana Cenușă ceva simplu. Închisoarea, detenția în sine nu schimbă direct un om considerat vinovat de către societate. El nu se face cuminte că îl bați la palmă și gata. În pușcărie devine un suflet și mai distrus. Iar la reîntoarcerea în societate este stigmat și marginalizat. Rezultatul, este o rată mare de întoarcere la pușcărie, recidivă. Un model? Închisoarea novergiană care este o ușă deschisă spre societate și are o rată de recidivă de 16%. I-am văzut pe acei norvegieni, la o întalnire cu ANP, la noi la The Ark. Da, și eu am fost contaminat de Dana Cenușă.


Niciun comentariu: