luni, 18 noiembrie 2013

Un prosecco prea ieftin este suspect....

Mi-am pus întrebări. Ce este prosecco? Păi nu este ceea ce cumpără lumea de prin magazine. Atenție la propunerile de marketing! Prosecco ar trebui să fie un produs DOC, vin cu Denumire de Origine Controlată, realizat doar dintr-un anume soi de struguri, Glera. Wikipedia: "Prosecco is an Italian sparkling wine; generally a Dry or Extra Dry wine; normally made from Glera ("Prosecco") grapes. Although the name is derived from that of the Italian village of Prosecco near Trieste, where the grape may have originated, DOC prosecco....
.... is produced in the regions of Veneto and Friuli Venezia Giulia, traditionally mainly around Conegliano and Valdobbiadene, in the hills north of Treviso." Asta am aflat după ce am constatat în ultimele luni că lumea se dă în vânt după prosecco, dar și mai mult, când valul generat de acest entuziasm a ajuns la noi la birou, pentru că LIDL avea cel mai ieftin prosecco de pe piață. Păi este de fapt vorba de un vin spumant, așa ca și categorie. De ce ne dăm în vânt după vin spumant italian și nu după cel românesc? Este un mister. Din snobism, hipsterism? Mai ales că am aflat că există prosecco și prosecco și prosecco. De la prosecco nobil și scump la prosecco vulgar și ieftin. La AGIP, un prosecco, cinstit prețuit. 44 RON. La alții vedeți la resurse, un prosecco adevărat costă. Dar nu 12 RON ca la LIDL. Când este prea ieftin, poate fi vorba de un produs suspect dpdv al calității .... Este ieftin datorită felului de struguri folosit la vinificație.....care nu sunt de soi?






Tipuri de prosecco







Niciun comentariu: