Comunicat de presă de la Comisie...„Enjoy, it’s from Europe”: peste 100 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene în 2016."
Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:
- o creștere semnificativă a ajutoarelor destinate campaniilor de informare și promovare: ajutoarele europene ar trebui să crească în mod treptat de la 61 de milioane EUR în bugetul pentru 2013, la 200 de milioane EUR în 2019 (111 milioane EUR în 2016);
- rate de cofinanțare UE semnificativ mai mari în comparație cu regimul actual (70 % pentru programele simple prezentate de o organizație dintr-un stat membru, 80 % pentru programele multinaționale și programele care vizează țările terțe, 85 % pentru programele de criză, 75-85 % pentru țările care beneficiază de asistență financiară, și anume, Cipru și Grecia); întrucât cofinanțarea națională dispare, se creează, astfel, condiții de concurență echitabile.
- punerea în aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai bună direcționare a acțiunilor de promovare.
Această strategie ar trebui să conducă la:
-creștere a numărului programelor care vizează țările terțe și a programelor multinaționale (programe reprezentate de către organizații din mai multe state membre) printr-o taxă de cofinanțare sporită pentru aceste două categorii
-pe piața internă, în vederea depășirii lipsei de informare a consumatorilor cu privire la calitățile produselor agricole europene în general, și a produselor certificate de sistemele de calitate europene, în special;
-extinderea domeniului de aplicare a măsurilor prin: extinderea categoriilor beneficiarilor eligibili pentru a include organizațiile de producători; extinderea gamei de produse, în special la produsele agroalimentare prelucrate, cum ar fi, de exemplu, pâinea, pastele sau ciocolata; autorizația de a menționa originea și mărcile produselor, în cadrul anumitor limite;
-simplificarea procedurilor administrative cu ajutorul unei evaluări și a unei selecții a programelor care, de acum încolo, au loc într-o singură etapă în cadrul Comisiei, în loc de două etape, astfel cum este cazul în prezent (mai întâi la nivelul statului membru și apoi al Comisiei Europene)
-facilitarea gestionării programelor multinaționale, elaborate în comun de organizații din mai multe state membre, prin intermediul unui ghișeu unic al Comisiei (prin intermediul Agenției Executive pentru Consumatori, Sănătate și Alimente - CHAFEA).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu