luni, 2 noiembrie 2015

Carrefour la INDAGRA Food: de la români pentru români :)

Știți că și în acest segment de piață a mâncării, între giganții comerțului modern se poartă o bătălie ca peste tot. Există deja o analiză a status quo-ului, cine a pierdut, cine a câștigat cote de piață. Cine, cât deține. Dar nu mai găsesc sursa, era în Ziarul Financiar? Business Magazin? Sau în Retail-FMGC.ro? Ce am observat, pe lângă ieșirea în piață a celor de la LIDL, cu seria lor de produse de tradiție? Că la INDAGRA Food, Carrefour și-a organizat prezența pentru a arăta că s-a corelat cu resursele locale, că lucrează cu furnizori români de legume și fructe dar și în zona de lactate și brânzeturi. Ce scot în evidență cu aceasta? Tendința și caracterul demonstrativ, ostentativ al Carrefour. Nu în sensul rău, ci prin faptul că au dorit să facă o demonstrație vizibilă, un statement. 

Am regăsit în selecție vinurile ecologice de la Adamclisi, lactatele de la Cluj, Colline, seria nouă Origini, precum și Rupi. Ca și fructele și legumele locale, dar deși avem o absorbție dorită, este vorba de materii prime, pentru consum imediat.

Într-un context politic în care din nou se discută despre locul la raft al producției românești. Și această preocupare este legitimă, așa cum și preocuparea noastră, de consumatori, este legitimă în a regăsi producție românească în zona de food. Imaginile vorbesc de la sine despre elementele conceptuale, slogan, poziționare geografică, iconografia specifică țesăturilor manuale, etc.






Niciun comentariu: