marți, 2 decembrie 2014

Poliția și patrimoniul arhitectonic al Bucureștiului

Imaginea pe care o vedeți este un instantaneu ce nu prea ar atrage atenția. Este locația unui sediu de circumscripție de poliție din București, de pe str. Gen. Berthelot, puțin mai jos de Ministerul Educației. Câți nu trec pe repede înainte cu mașina în viteză? Câți nu merg mai departe pe lângă această curte, cu gânduri și pe gânduri? Și de ce ne-am pierde timpul cu amănuntele lumii în care trăim? 

Pentru că este vorba de semnificația unei abordări. Sediul circumscripției era în luna octombrie în curs de renovare. Parcasem mașina acolo, și apoi am luat-o în drum spre radio. O fracțiune de secundă m-am uitat la dreapta, am văzut curtea și am avut o revelație. Emblematică pentru lumea în care trăim. Am imortalizat-o stupefiat. 

Stâlpii de susținere ai balconului de la intrare, sunt tranformați din coloane cilindrice în coloane cu secțiune pătrată. Ce geniu românesc s-a gândit la asta și de ce fac asta? Inexplicabil. Niște cetățeni, acum 100 de ani, au gândit simetrii și armonii, alți cetățeni, cu mai puțină cultură, dar cu mistrie la îndemână, refac totul. Ne mai mirăm de ce nu găsim cetăți dacice, dar Stonehenge există? Pentru că noi o luăm mereu de la capăt și reinterpretăm. Cu geniu?


Niciun comentariu: