marți, 16 iunie 2015

#FrieslandCampina Năsal de la Țaga, din clusterul AGRO Transilvania, înapoi la noi

How FrieslandCampina killed an old 1955 Romanian cheese like Nasal and how it squeezes again profit from its rebirth. Un pic de patriotism nu strică, vă invit să consumați brânză de Năsal. Povestea brânzei de Năsal începe din punct de vedere industrial în anul 1955. Probabil a fost continuată o tradiție de producție pre-comunistă, nu ne închipuim că dintr-odată a început producția de brânză moale. A intrat în rândul sortimentelor de brânzeturi moi și de brânzeturi ale industriei socialiste. Capitalismul a adus Napolact și brandurile sale în brațele FrieslandCampina. Care la un moment dat, în 2013, a încetat producția de Năsal, că de!, cerea mult marketing și probabil compania multinațională nu avea timp și răbdare să cultive gustul consumatorilor. Dar...

Mai mulți fermieri s-au reunit și sub îndrumarea celor de la Clusterul AGRO Transilvania, au negociat un acord cu deținătorul mărcii și au reluat producția. Bucurați-vă deci. 


Cu observații totuși. Văd că distribuția este în mâinile Friesland Campina. Cu alte cuvinte, în pat cu dușmanul. Apoi cutia nu spune nimic despre noul început și efortul producătorilor români. Partea de ambalare este sub puterea distribuitorului care profită de efortul producătorilor români. Și ambalajul nu spune nimic despre chestiile ce vi le-am istorisit.

De ce? Pentru că celor de la FrieslandCampina puțin le pasă dacă Năsal va sucomba. Din nou. 



 

Niciun comentariu: