sâmbătă, 18 iulie 2015

Creștinii iau cu asalt magazinul iranian

Încă o poveste din viața unui consumator de hrană cu pedigree. Creștinii i-au exasperat pe iranienii care țin acest magazin din Calea Moșilor, București. Un strigăt disperat din anunțul de pe ușă: "Nu vindem alcool!" Dacă este scris pe firmă că este iranian, arăbesc (iar unele produse sunt turcești) de ce caută alcool la ei? Ca să îi enerveze sau pentru că nu sunt educați. Creștinii, zic. În Istanbul magazinele cu alcool sunt puține în cartiere, sunt specializate și vând numai liquors. Este drept că în magazinul iranienilor găsiți niște produse alimentare, gen conservate, interesante. Recomandat de Observatorul gastronomic.







vineri, 17 iulie 2015

Arla Food Innovation Food Challenge @cbc_cup

Lupta se dă nu numai în aplicații informatice pentru dispozitive digitale mobile, de găsit taximetriști de ocazie. Ci și în inovația în domeniul hranei. Food innovation. 

În cadrul unei mari competiții globale dedicate inovatiei tehnologice Creative Business Cup, a fost creată o secțiune Food Innovation. Sponsorul este ARLA. 

Substanța fundament pe care ARLA vă provoacă să o folosiți pentru inovație este laptele. Mai mult amănunte aici.......

Vrem brânza numai din lapte...Petitia Slow Food

Semnati? Poate face valuri internationale. Ca de acolo ne vine parte din branza. In Italia este interzisa folosirea laptelui praf in producerea branzei, interdictia fiind fundamentata de pastrarea traditiilor. Apropos, stiti de ce a aparut laptele praf?


Cheese 2015 si branza de burduf, prezidiul Slow Food

Prezidiul Brânza de burduf va fi prezent la evenimentul Cheese 2015 acolo unde se va discuta despre situatia proasta a zonelor montane. 


 

Restograf recomandari pivotate

La sfârșit de săptămână, Restograf repune în poziție review-urile și astăzi le pivotează pe principiul masa în oraș cu un pic de distracție. Sper să nu fie localuri din alea unde mergi cu timpanele sparte.

 

Pastila de regulament: Vitamina C

Vitamina C. Mențiunea poate fi utilizată doar pentru produsele alimentare care asigură un aport zilnic de 200 mg de vitamina C. Pentru a putea fi înscrisă, mențiunea trebuie însoțită de o informare a consumatorului cu privire la faptul că efectul benefic se obține în condițiile unui consum zilnic de 200 mg, în plus față de aportul zilnic recomandat de vitamina C.

Ce se poate scrie pe produs și nimic altceva:

joi, 16 iulie 2015

Pastila de regulament: Nuci

Nuci. Mențiunea poate fi utilizată doar pentru produsele alimentare care asigură un aport zilnic de 30 g de nuci. Pentru a putea fi înscrisă, mențiunea trebuie însoțită de o informare a consumatorului cu privire la faptul că efectul benefic se obține în condițiile unui consum zilnic de 30 g de nuci.

Ce se poate scrie pe produs și nimic altceva: Nucile contribuie la îmbunătățirea elasticității vaselor de sânge.

Campanie: semnati petitia Slow Food de sustinere a interzicerii laptelui praf in branza

O fi in Italia, unde legea interzice branza SI cu lapte praf, dar este o atitudine de sustinere a patrimoniului cultural. AICI AICI AICI


 

miercuri, 15 iulie 2015

Brânză? Cheese 2015 #SlowFoodHQ

Prezidiul Brânza de burduf este și el prezent la evenimenul Cheese 2015. Presiunea economiei de tip industrială pun in pericol culturală alimentară dar și agricolă de la înălțimi. Și în România se discută despre valorizarea producției montane în condițiile în care de anul trecut a apărut și indicația de calitate "produs de la munte". Iată comunicatul de presă al Slow Food.

Spotlight: Blue Apron, un Unicorn in food

V-am mai scris despre ideea asta traznita. Blue Apron va ofera. O lista de feluri de mincare, un box cu ingredientele necesare. Si apoi va preparati singuri masa. Ideea este minunata pentru ca incurajeaza gatitul versus fast food. Este drept ca rupe consumatori din cei ce ar merge la restaurant, modalitate si aceasta de a savura mancarea nu doar de a baga la stomac nutrienti. Blue Apron este al doilea fenomen american dupa Uber, est un "Unicorn" care aduna de pe piata sume imense pentru finantare.

 

Spotlight: #WWOOF Romania


WWOOF (World Wide Opportunities on Organic Farms / Oportunitati din Lumea Intreaga la Ferme Ecologice) este o retea de ferme ecologice care ofera oamenilor posibilitatea de a voluntaria si de a (re)intra in contact cu lumea satului.

Voluntarii (wwooferii) muncesc la fermele care ii gazduiesc iar in schimbul acestui ajutor, fermierii le asigura mancare, cazare si o experienta unica de a trai si de a explora viata la tara.

Wwooferii au ocazia sa discute si sa invete din experienta fermierilor despre biodiversitate, agricultura ecologica si miscarea ecologica. Din intregul schimb cultural beneficiaza atat fermierii cat si voluntarii.

Spotlight: Cutia Taranului, lant alimentar scurt


Uneori modelelele sunt aproape de noi si nu le vedem. Cutia Taranului are inca o cutie inauntru - cutia cu branzeturi. Incercati?


Pastila de regulament: Carne sau pește

Carne sau pește. Mențiunea poate fi utilizată doar pentru produsele alimentare care conțin cel puțin 50 g de carne sau pește într-o singură porție cuantificată. Pentru a putea fi înscrisă, mențiunea trebuie însoțită de o informare a consumatorului cu privire la faptul că efectul benefic se obține în condițiile unui consum de 50 g de carne sau pește împreună cu unul sau mai multe alimente care conțin fier non- heminic.

Ce se poate scrie pe produs și nimic altceva: Carnea sau peștele contribuie la îmbunătățirea absorbției fierului atunci când se consumă împreună cu alte alimente care conțin fier. 

marți, 14 iulie 2015

Rooftop food de la Restograf

La alții este o tradiție să fii la înălțimea orașului. Sau ce spuneți despre o excursie pe acoperișurile orașului, București? Interesant este pasul în față pe care îl face Restograf. Este un site de review-uri privind locurile unde poți să mănânci, cu articole pe teme gastronomice, descoperiri și critici. Săptămânal sunt pregătite pachete de recomandări, twist-uri din conținutul pe care l-a acumulat situl. De data asta vă transmit ceva inedit, sigur  nu au surprins totul. Alimentația la înălțime. 

 

Bio, eco???

Singurele produse care sunt ecologice sau organice sunt cele certificate de organismele de specialitate, recunoscute de România, pe baza regulamentelor europene. Doar produsele cu semnele de mai jos pot fi numite ecologice sau organice. 


Pastila de regulament: Fibre din boabe de ovăz

Fibre din boabe de ovăz. Mențiunea poate fi utilizată doar pentru produsele alimentare având un conținut bogat în astfel de fibre, astfel cum apare la mențiunea BOGAT ÎN FIBRE, prevăzută în anexa la Regulamentul (CE) nr. 1924/2006.

Ce se poate scrie pe produs și nimic altceva: Fibrele conținute în boabele de ovăz contribuie la creșterea volumului bolului fecal.

luni, 13 iulie 2015

MADR baga bani in promovarea PNDR in online


Divan, o greșeală de poziționare, ghiciți care?

Un singur cuvant nu este la locul lui in titlul articolului din Ziarul Financiar si asta arata lipsa de pregatire a reporterilor. Daca nu cumva Andrei a folosit cuvantul respectiv. Ceea ce este si asa o problema. Divan este un restaurant cu specific turcesc. Interviul AICI.

 

Republica Bio, doua principii corecte

Două concepte sănătoase și diferențiatoare. Republica Bio.

Promovarea pe baza unei scheme de diseminare, bazată doar pe resurse media locale. Are sens pentru că produsele sunt aduse de afară și aici se caută valorizarea lor. Și pe de altă parte este vorba de principiul corect, banii să stea aici, în țară.

Apoi, este prima dată când cineva oferă doar produse certificate BIO și ECO, certificare pe bază de organism de certificare, inspecție și control. 

Chestiile astea două recomandă oferta de la Republic Bio. Dacă găsiți ceva ce încalcă principiile, sancționați prin necumpărare.

Interviu in Wall-Street.ro AICI

 

What is a biscuit?

Daca v-ati adanci in enciclopedia Wiki ati afla cat de profund si adanc este conceptul de biscuit.