luni, 2 martie 2015

Despre businessurile pentru clasa de mijloc

Se crede că poți compara un aliment care este funcțional pâine, cu un alt aliment, care este denumit tot pâine. Pâinile nu pot fi comparate pentru simplul motiv că sunt toate diferite. Când la o televiziune se spune că s-a scumpit pâinea, mă întreb întotdeauna la care din pâini se referă prezentatorii? Care pâine? Zoso a ridicat aici problema unor business-uri care oferă produse și servicii scumpe, ce nu își au echivalent în buzunarul românilor. Și că ar fi fiță, o prostie probabil. Nici nu trebuie să aibă echivalent. Dacă am citi etichetele, am vedea diferențele. Probabil sunt foarte mulți care nu înțeleg diferența dintre o dulceață sau alta. Iată deci comentariul meu la articolul de AICI:

"Hamburgerii sunt de multe feluri si daca sunt facuti cum trebuie pot costa 46 lei. Asa cum la Salon Golescu sunt vanduti intre 31-35 lei. In gastronomie nu poti compara un "hamburger" de la compania X cu un "hamburger" de la compania Y, decat daca au folosit exact aceleasi ingrediente, din aceleasi surse, si diferenta o fac forta de munca (costul), chiriile, productia in serie mica sau de masa. Altminteri produsele culinare nu se pot compara. Cred ca trebuie ca publicul sa evolueze. De exemplu poti compara o doza de Coca-Cola cu o alta doza, in locuri diferite de comercializare. O paine nu se compara cu o alta paine. Simplul fapt ca folosim numele generic al produsului nu inseamna ca sunt acelasi lucru, ci doar ca indeplinesc aceeasi functie: hrana."

Niciun comentariu: