duminică, 4 ianuarie 2015

Doua specialitati pentru revelionul 2015

Așadar specialități pentru revelionul 2015.....Sunt preparate de soția mea, inspirată din surse găsite în Internet. Indicii: preparatul al doilea are o glazură din sos de tomate cu gel, umplura este un amestec de brânză de vaci cu....



vineri, 2 ianuarie 2015

Ce s-a ales de satul românesc după 25 de ani de tranziţie de Petre Badica , 30 decembrie 2014

Satul românesc merită o reflectie, mai există? Ce s-a ales de satul românesc după 25 de ani de tranziţie (de Petre Badica , 30 decembrie 2014). Răspund Tiberiu Cazacioc, Cristian Vlad, Cristian Gherghiceanu. Și întreabă constant, consecvent si insistent, Petre Bădică. LINK


Continuam revolutia Slow Food in 2015


10 ianuarie 2015, sunt Mester la Incubator 107: "O privire Slow Food in miezul hranei

Veniți? Vă invit în 10 ianuarie 2015, la Nocturna Incubator 107. Este un preview al activităților din luna ianuarie 2015. Mai jos găsiți descrierile. Despre ce este Incubator 107, AICI. Despre cum se desfășoară activitățile? În luna ianuarie, voi avea două ateliere de circa 2-3 ore, de la ora 19.00, in str. Traian 107.
 
La Nocturnă, care este un trailer/preview/teaser al programului lunii, am și eu, ca meșter mare, o jumătate de oră de educație a gustului. Contează foarte mult să mă susțineți.
 

Iată programul, temele și meșterii...în data de 10 ianuarie 2015....

21:00 – 23:30 – Colț fotografic experimental cu Fotosfera
21:30 – 22:00 - Schimbă perspectiva! Reinventează-te! cu Giorgiana Ivașcu (Sala Mare) vs. Medicină Orientală cu Valentin Beloiu (Sala Mică)
22:00 – 22:30 - Slow food – în miezul hranei cu Tiberiu Cazacioc (Sala Mare) vs. Activarea ADN-ului cu Cătălin Tomescu (Sala Mică)
22:30– 23:30 – Concurs catalizator
23:30 – 0:00 – Fitness mental și emoțional (prin actorie) cu Ștefana Badiu (Sala Mare) vs Terapia cu îngeri cu Roxana Bejan (Sala Mică)
0:00 – 0:30 – Numerologie cu Romeo Popescu (Sala Mare) vs. Vinde-ți ideea... ACUM! cu Lucian Grămescu (Sala Mică)
0:30 – 01:00 – La mulți ani!
01:00 – 01:30 – În mișcare. Meditație și relaxare cu Irina Petreanu și Flavia Cardaș (Sala Mare) vs. Construiește-ți viața pe care ți-o dorești cu Laura Pecie (Sala Mică)
 
 
 
 

joi, 1 ianuarie 2015

O propunere de început de an 2015

[RO] Salut, vă mulțumesc pentru că ați trecut pe aici în anul 2014. Am făcut tot posibilul să vă ofer zilnic câte 4-5 puncte de vedere asupra unor subiecte ce țin de gastronomie, dezvoltare durabilă, ecologice. Mă bucur să știu că sunteți destul de mulți cei care sunt interesați de gastronomie, așa cum o văd eu. Gastronomia este mai mult decât gătit, artă culinară, include și aspectele culturale, etice, economice, relația consumator-producător. 

Ca să fiți la curent cu ceea ce scriu:
- vă puteți abona la rezumatul zilnic (în dreapta este accesibilă o aplicație);
- puteți să mă urmăriți pe Twitter cu nickname-ul @cazacioc;
- am și prezență în Google+ ;
- sau în Instagram, unde public imagini pe subiectele mele.

Vă urez un an 2015 cu multe lucruri bine făcute. 

Tiberiu

[EN] Hi, I thank you that you have browsed this place during this year 2014. I did all could be done to provide you daily with 4-5 subjects related with gastronomy, sustainable development, ecology. I am glad to know that you are in great number those which are interested by this approach of gastronomy, as proposed by me. Gastronomy is much more than cooking, culinary art, includes also cultural aspects, ethics, economy, relation consumer-producer.

To be update with what I write:
- you can subscribe to the daily digest (access on the right side the application);
- you can follow me on Twitter where I am @cazacioc;
- I have a presence in Google+ ;
- or in Instagram, where I publish images on my subjects;

I wish you a year 2014 with many well done tasks.

Tiberiu



miercuri, 31 decembrie 2014

De la PBS...Sneak Peek of The Great British Baking Show

Mai interesant, mai sincer și mai puțin susținut cu plasare de produse...din 28 decembrie 2014...






MEGA IMAGE, public danger @DelhaizeBelgium @DelhaizeGroupIR @mega_image_ro

[RO] NB: Aceasta este o intepretare proprie a protestului ANCMMR.

"În ceea ce privește Capitala, există un lanț de retail, devenit deja un fenomen prin extinderea sa, a devenit unul toxic, iar Consiliul Concurenței ar trebui să observe că hipermarketul are deja poziție de monopol și să ia măsuri"

Pe neobservate sau nu, MEGA IMAGE distruge competiția. Esența unei societăți libere este concurența. Dacă la fiecare colț de stradă există numai MEGA IMAGE, ce alegeri mai poți face? Ce poți spune de un actor din comerțul modern care distruge totul în jurul lui? Nu este toxic? 

Nu ar trebui noi, ca societate, prin mecanismele de intervenție publică, să ne punem semne de întrebare când competiția este strangulată?

[EN] NB: This is an interpretation of the public protest of ANCMMR. Source below.

ANCMMR, a Romanian association of small shopkeepers are accusing, not naming, Mega Image Romania, of strangling competition. The local authorities in Romania were very lax on allowing retail in downtown, whereas in European western cities these are located outside cities. An adverse effect of modern retail is the disappearance of proximity shops. Is modern retail a cancer and is Mega Image/Delhaize a malignant enterprise? 



Picatura saseaca? Zece ani garantie? Cine este Klaus Iohannis? Nu pagadi, zaiet!

Nu este o pledoarie pentru Klaus Iohannis ci o poveste despre picătura săsească. Nu am de ce să pledez, că nu sunt consilier personal. Este o coincidență că, la terminarea lecturii cărții lui Iohannis, aveam la îndemână o pungă IKEA, pe care este scris "10 ani garanție." Așa că am folosit ca ilustrarea imaginea. K.I. a afirmat public, după validarea sa ca președinte, că are de gând să dețină această poziție două mandate. Coincidență.

Cartea, de ce? Am citit cartea autobiografică "Pas cu pas" semnată a candidatului, la acea vreme, a candidatului prezidențial Klaus Iohannis. De curiozitate, ca să aflu cine este K.I. Și de ce am prezis și insistat în toate discuțiile mele pe faptul că va fi ales. Dacă cunoști efectul "band wagon", nu contează ce spune sondajele. Nu trebuie să citești presa. De ce am citit cartea?

(1) Cine este deci K.I., după alegerea sa, de ce a fost votat?
(2) Pentru că nu sunt un naiv, într-o țară normală cei care se ocupă de marketing politic, folosesc și această formă de propagandă, pentru a convinge electoratul. Nehotărât;
(3) Pe de altă parte, ea a fost lansată extrem de târziu, și a avut succes comercial după confirmarea ca președinte a lui K.I., deci ce naiba este povestit în ea?

Ce am aflat?


(1) K.I. este egal cu sine însuși sau a avut un ghostwriter foarte bun. Regăsești exprimarea sa, tonul, cadența, vocabularul. Toată cartea este exact reflecția sa, ca discurs, în spațiul public. Este molcomă, lentă, aproape îți vine să o arunci de plictiseală.
(2) Paradoxal, pare un roman de anticipație. Pur și simplu răspunde acuzațiilor chiar celor dinaintea primului tur și mai ales acuzațiilor dintre cele două tururi. Acuzații legate de stilul său de exprimare, de exemplu, care au apărut în mainstream după întâlnirea de la Realitatea TV cu Victor Ponta;
(3) "Pas cu pas" este adevărata mantra politică a lui K.I. este de fapt abordarea sa tactică pentru obiectivul "România lucrului bine făcut". 
(4) Tot ceea ce a promis în campania electorală, tot ce a spus în dezbaterile televizate, ce a spus după alegerea sa, se regăsesc în carte. Omul ăsta spune mereu aceleași lucruri, este extrem de consecvent, și previzibil. Nu se dezminte. 
(4) Titlul cărții este exact felul său de a lucra, a proceda, a gândi. Pe tot parcursul cărții aflăm cum anume a lucrat, în zeci de pagini, la Sibiu, în mandatele sale. Dacă picătura nu ar fi fost numită chinezească, sigur trebuia să fi fost numită "picătura săsească."
(5) Folosirea Facebook este cea mai superficială explicație a unei înfrângeri. Sensurile alegerii lui K.I. sunt mai profunde. Citiți cartea și veți afla cu câtă anduranță a modelat acest om administrația din Sibiu, și într-adevăr, râsul lui, din fotografiile electorale, pare mai mult un "Nu pagadi, zaieț!"
(6) Suprinzător, publicul larg chiar nu a știu ce a făcut K.I. la Sibiu. Unde s-a muncit extrem de mult. Sunt o grămadă de povești, una fiind despre semnarea Tratatului de Aderare a României la UE, când MAE nu l-a invitat deși LUX era partener la Capitala Culturală Europeană, în tandem cu Sibiul și Iohannis și administrația sa erau parteneri zilnici de discuție. Sau cum a uitat Ministerul Culturii condus de Mona Muscă, să transmită la Sibiu invitația CE de depunere a dosarului de candidatură a Sibiului. Povești despre modul metodic, temeinic și sacadat, exasperant, în care și-a urmărit obiectivele Klau Iohannis.

Așa că. Ascultând la RFI cum se plânge presa ba de una, ba de alta din acțiunile lui K.I. din ultimele zile ale anului 2014, de faptul că el nu "iese" să explice, te poți amuza. 

K.I. lucrează "Pas cu pas" pentru "România lucrului bine făcut". Nu cred că va ieși prea des la televizor să dea explicații. El lucrează pe termen lung, nu pe termen scurt. Not on a daily basis.


marți, 30 decembrie 2014

O deconstructie, cofetaria CATAIF din Bucuresti


O vizită la cofetăria CATAIF din Calea Văcărești, m-a pus în situația să mai aflu despre noutățile din marketingul local. Am găsit o combinație de poziționare din vânzarea de produse tradiționale, ca de exemplu degustarea. Sau faptul că aveau un print de reclamă care pretindea că oferă produse tradiționale. Nefiind adevărat, au acoperit cu o bandă albă claim-ul. Alte atuuri: frișcă din smântână din lapte, laborator propriu, prețuri diferite pentru produse diferite, răspândire geografică (3 în București)....

Atentie la abordare, saptaminal degustare...

De comandat din martipan





Copii au rupt rochita personajului

Claim-ul "traditionale" acoperit

(5) A shortcut to new EU labelling, in the advantage of consumers and small trade and producers

Labelling which pushes the market towards "Good, clean and fair" objective of Slow Food.

New EU labelling, in my opinion, is a good step forward in the right direction. It could be used wisely by small trade in Romania, artisan producers to make the difference versus the food industry. By introducing more transparency, this comes as a glove for good, clean and fair food.

This provision of EU regulation says, that in what matters labelling, selling online must have same information as the offline traders and producers.

[RO] Este în avantajul micilor producători să se folosească de noua reglementare privind etichetarea. Sinceritatea privind conținutul produselor, lipsa de înlocuitori, neadăugarea de ingrediente nenaturale, etc.


Va investiga vreodată Consiliul Concurenței monopolizarea desfacerii?

"Nici presa nu are o contribuție benefică pentru comerțul autohton. În afara reclamelor plătite, se fac știri pozitive, publicitate mascată, hipermarketurilor. Am auzit, de exemplu, o știre potrivit căreia cheltuielile pentru sărbători scad la jumătate dacă se fac cumpărăturile din hipermarketuri și nu de la producătorii autohtoni."

CC ar spune ca nu există monopol pe desfacere, că retailul este un mediu competitiv. Doar că Consiliul Concurenței nu analizează raportul dintre modern și tradițional. Când desfacerea este dominată de retailul modern, ca formă, atunci avem un monopol al formatului. Aici trebuie investigare.

Desigur se poate spune că am primit avantaje la schimb cu retailul., versus comerțul tradițional. Dar ce am pierdut, știm cu adevărat?

Propunerea mea, încercați să cumpărați de la magazinele de proximitate și mai ales produse locale românești. Ce ne spune ANCMMR? Că presa aduce numai elogii, plătite, retailului. Dar nu este obiectivă, este unbiased, cum spun americanii.

Enjoy season greetings interactive...de la DC Communication


10-9-8-7-6-5-3-4-2-1-0 ! Uite că a trecut și acest an 2014. Echipa de la DC Communication vă dă de lucru, cu imaginație. Pentru a începe anul 2015 plini de gânduri. CLICK AICI






PS: Compania DC Communication este cea la care am lucrat timp de 15 ani în diverse proiecte de comunicare. Good fellas...

luni, 29 decembrie 2014

Detoxifierea, o pacaleala de marketing @guardian

Pe surse din The Guardian. Știți sau ați observat că aproape tot spațiul public este plin de personaje, articole, emisiuni radio și TV despre tratamente, produse și chestii miraculoase care detoxifiază? Hai să mai spunem o dată. Toate sunt minciuni de marketing. Ț-E-P-E....Dar, este adevărat, e dreptul fiecăruia sa cumpere și să creadă. Spălarea colonului? Broccoli? Smoothie? Păcăleli....Detoxifierea este un proces biologic, face parte din funcționarea organismului nostru. Nu poate fi stimulată cu amestecuri de sucuri de fructe. Citiți tot articolul.

"Let’s be clear,” says Edzard Ernst, emeritus professor of complementary medicine at Exeter University, “there are two types of detox: one is respectable and the other isn’t.” "The respectable one, he says, is the medical treatment of people with life-threatening drug addictions. “The other is the word being hijacked by entrepreneurs, quacks and charlatans to sell a bogus treatment that allegedly detoxifies your body of toxins you’re supposed to have accumulated."



Mall-urile sunt pe duca...deci se poate

(c) SLATE
Pentru cei ce suferă de faptul că prea devreme suntem întru-totul la dispoziția mall-urilor. Că ni s-au urcat la cap. Să știți că din ce în ce mai mult, dau faliment. Acolo unde au fost inventate. Zău așa....chiar....

(4) Labelling. Despre apa adaugata, despre proteinele adaugate, despre carnea tocata


Este apă adăugată în mezeluri? Să fie scris pe etichetă!
Este vorba de un produs din carne prelucrată mecanic, care imită însă forma organică a cărnii? Să fie scris pe etichetă!
Sunt proteine adăugate? Să fie scris pe etichetă!
Este carne dezghețată și vandută ca proaspătă? Să fie scris pe etichetă.....

Cu alte cuvinte cumpărătorii să cunoască faptul că nu mănâncă un produs din carne de la natură ci carne cu adaosuri. Ca și la sucuri, la tutun, producătorii adaugă diverse substanțe și te fac să crezi că produsul este ca de la natură...

Informare pe care o propune UE este în avantajul micilor producători, artizani. Ei ar trebui să facă diferența. 

Știți despre ce scriam acum 3 ani? Despre faptul că se vinde și se cumpără de fapt apă, cumpărând parizer? Au apărut apoi și relatări privind injectarea cu apă a mezelurilor. Apărătorii industriei, care au căpătat spații de emisie, au recunoscut, însă ironic, că există apă în mezeluri. Că așa este de la natură. 

Da, însă problema specifică este:

(1) Câtă apă se injectează în mezeluri?
(2) Industria să recunoască...prin etichetă



Reminder comerț modern vs. comerț tradițional

Dezechilibrul dintre globalizare și local, în domeniul comerțului: 

"ANCMMR acuză autoritățile locale care au dat autorizații de construire pentru hipermarketuri exact în proximitatea magazinelor care funcționează de zeci de ani în anumite locuri.

duminică, 28 decembrie 2014

Anason cu lapte sau Cristina Mehedinteanu la bucate @Digi24_HD

Două persoane interesante, Marius Tudosiei (muncitor la băcănie și prin gustărie) și o învățăcică care totuși poate oferi lecții de îndrăzneală culinară..Cristina Mehedințeanu...Recomand...Mai ales rețetele cu anason din emisiune, propuse de Cristina.




O reflectie tardiva despre cum distruge retailul, comertul traditional


Nota bene: retailul modern a beneficiat în România de toate facilitășile inimaginabile pe care societatea occidentală le-a circumscrisese, În toate orașele occidentale, comerțul este în mâna micilor comercianți sau a celor mijlocii. Astfel sunt asigurate milioane de locuri de muncă. Ce s-a întâmplat în România? Citiți efectele și vedeți cum confortul și comoditatea noastră de a cumpăra de la supermarket, ucide zi de zi, micul comerț.....Trăiască...


,Această perioadă, a sărbătorilor, confirmă temerea noastră, că situația comercianților mici și mijlocii devine, pe zi ce trece, tot mai gravă. Desigur, nivelul vânzărilor a crescut și la ei, dar mult mai puțin decât în alți ani. Această situație, pe care am sesizat-o tuturor autorităților, este cauzată de concurența neloială a hipermarketurilor amplasate în centrul orașelor (nu la periferie, așa cum este în toate țările care înțeleg să-și apere și protejeze proprii comercianți). În ceea ce privește Capitala, există un lanț de retail, devenit deja un fenomen prin extinderea sa, a devenit unul toxic, iar Consiliul Concurenței ar trebui să observe că hipermarketul are deja poziție de monopol și să ia măsuri', spune Cora Muntean.

Nici marii furnizori nu au avut o atitudine mai corectă față de micii comercianți. Au preferat tot hipermarketurile pentru produsele de promoție.

,,În aceste condiții, oricât de mult patriotism ar avea cumpărătorul, se va duce acolo unde este mai ieftin. Dacă aceste locuri ar fi acolo unde trebuie, adică la câțiva kilometri distanță de oraș, cu siguranță cumpărătorul ar lua în calcul timpul și costurile pe care le-ar suporta deplasându-se acolo. Pentru a avea o imagine despre situația critică, trebuie spus că nu doar magazinele mici au avut vânzări foarte slabe, ci și cele care sunt de dimensiuni mai mari și care sunt sufocate, la figurat, dar și la propriu, de hipermarketuri', ne-a precizat Cora Muntean.

ANCMMR acuză autoritățile locale care au dat autorizații de construire pentru hipermarketuri exact în proximitatea magazinelor care funcționează de zeci de ani în anumite locuri.

,,Pentru aceste autorități nu a mai contat nimic, nici viitorii șomeri pe care-i generează închiderea magazinelor autohtone, nici calitatea și proveniența mărfurilor din hipermarketuri, nici faptul că la bugetul local încasează doar spuza de pe plăcintă.

Ei au dorit să fie amabili cu reprezentanții investitorilor străini. Nici presa nu are o contribuție benefică pentru comerțul autohton. În afara reclamelor plătite, se fac știri pozitive, publicitate mascată, hipermarketurilor. Am auzit, de exemplu, o știre potrivit căreia cheltuielile pentru sărbători scad la jumătate dacă se fac cumpărăturile din hipermarketuri și nu de la producătorii autohtoni. Patriotismul declarativ, cu fluturarea de steaguri, nu valorează nimic dacă nu înțelegem că primul gest de patriotism înseamnă încurajarea economiei autohtone', spune secretarul executiv al ANCMMR.

Micii comercianți au avut cumpărătorii lor fideli — cei care trec zilnic pragul micilor magazine, care, pe lângă cumpărarea celor necesare, simt nevoia să schimbe o vorbă bună.

,,Așa cum am spus, micii comercianți fac negoț din vocație: ei știu ce dorește cumpărătorul și mai știu că dacă omul este trist, are nevoie de o vorbă bună, iar dacă este vesel simte nevoia să-și împărtășească bucuria', mai spune Cora Muntean.

Vinul.ro

(c) Vinul.ro
Vinul.ro este cea mai importantă și puternică comunitate în jurul vinurilor. O echipă condusă de Cezar Ion, care militează de câțiva ani buni pentru educația gustului în materie de vinuri. Situl merită să facă parte din cunoașterea de către voi a vinurilor. 

Ce mi s-a părut interesant, ca reflecție, este faptul că după atâția ani de consolidare a presei de această specialitate, revista ca și situl sunt în limba română. Desigur este greu și costisitor să lucrezi bilingv. Dar un bilanț despre vinuri și despre reuniuni și realizări, este despre faptul că noi știm despre noi că ne adunăm forțele.

Nu ar fi cazul să existe o publicație de limbă străină care să spună celorlalți despre vinurile românești? Altfel suntem constrânși în limitele noastre culturale?

PS: Dacă cumva există totuși așa ceva, să iasă la lumină și să o aplaudăm....

(3) Again about new EU labelling, the third rule...Prepacked imitation foods...

Despre ce este vorba în regula a 3-a extrasă dintr-un grafic preparat de DG Health and Consumers? Dacă un ingredient a fost substituit de producător, această înlocuire trebuie menționată pe etichetă......

Hai sa mai scoatem ceva din noua reglementare a UE privind etichetarea, operațiune ce mă bucură pentru că eu văd aici constrângeri impuse industriei alimentare mari. Acea industrie care cu ipocrizie se preface că ne dorește binele, că ne oferă mâncare ieftină-foarte ieftină că suntem săraci și nu ne permitem. Dar patronii din industrie vor taxe și mai mici ca să aibă un profit și mai mare din procesarea mecanică a cărnii. Când scriu asta, mă gândesc la distanța planetară de la tocatul cărnii cu barda și rețeta de salam a lui Kogălniceanu și Negruzzi la mecanizarea de azi in din industria de salamuri. Un domn expert în horeca - toată stima - trasa simplu obiectivul - oamenii au nevoie pur și simplu să mănânce, doar să mănânce. Restul nu contează. Belly full și atât. Oare? Industria alimentară chiar crede că suntem niște animale care mâncăm și doar atât. 

Despre ce este vorba în regula a 3-a extrasă dintr-un grafic preparat de DG Health and Consumers? Dacă un ingredient a fost substituit de producător, această înlocuire trebuie menționată pe etichetă......