sâmbătă, 21 februarie 2015

Revelatorul Băcănia Veche #LIEBHERR @tudosiei

La lansarea #LIEBHERR l-am revăzut pe Marius Tudosiei. Personajul cu eșarfă gri. Deschiderea primului magazin de frigorifice austro-germane a reunit oameni interesanți. După cum vedeți în foto. Ce a făcut Marius pentru împuternicirea gastronomiei românești?

Băcănia Veche a lui Marius Tudosiei a fost și este un proiect antreprenorial remarcabil. Funcția asumată de la început, nu în mod explicit, a fost aceea de a extrage din piață, prin testare, vizite la fața locului, produse românești locale. Să explic.

Dacă la momentul anului 2007-2008 când a fost organizat proiectul Târgul Țăranului, era foart greu să găsești, la momentul 0, fermieri și produse alimentare locale, ulterior a fost mai ușor. Pentru că în piață au ieșit tot mai mulți mici producători ori s-a născut alții noi. Cu toate acestea, efervescența a însemnat și un downsize: mistificare, mimetism, imitații, falsuri. 


De aceea Marius a "investit", a mers pe teren, a căutat în România. A testat relații comerciale, a fost dezamăgit, a fost încurajat. A aflat ce vor clienții și dacă clienții vor ceea el le oferă. Dar mai ales Băcănia Veche a adus în piață suflet. Revelatorul Băcănia Veche a făcut istorie, a fost copiat la o scară mai largă, local și în țară.

Marius a mers mai departe. A extins Băcănia Veche, a fost prezent la conferințe, a făcut advocacy pentru produse alimentare locale, de calitate. A creat o emisiune la DIGI TV, "Sănătatea în bucate".  Are o prezență online, cu un magazin special.

Eu și mulții alții credem în selecția de produse "Băcănia Veche". Poate că acele produse ce au rezistat testului BV, ar trebui să plătească în plus ca să ajungă pe raftul BV. Nu?


Niciun comentariu: