miercuri, 20 martie 2013

Cuvinte cheie: Britanică (DPD), curier Olimpiadă, companie verde, probleme de piata.


DPD este o companie verde anglo-română de curierat, cel mai important competitor al Poștei Române. Are ca obiectiv să asigure 0 emisii de carbon per colet. Codul poștal este o problemă pe industrie, dacă publicul ar folosi CP, ar crește rapiditatea livrărilor, cota de piață. DPD este deținută de GEOPOST, are o cifră de afaceri de 45,3 milioane de lei, cu 26% mai mare de 2011. Creșterea DPD pentru 2013 este de 18% a cifrei de afaceri.  De la 1 ianuarie 2014 se va liberaliza piața trimiterilor de mica valoare, se va reașeza segmentul și va avea loc o creștere a concurenței.




Rulmentii au probleme de comunicare

Conform Business Review (editia 8, an 17, 2013) URB nu își poate mări cota de piață din cauza contrafacerilor. Piața de rulmenți este de 100 de milioane de euro. URB (Turcia-Romania) țintește să ajungă la 10 milioane de euro cotă în următorii ani. URB, producător turc se plânge de dimensiunea mare a cotei de contrafaceri. Nu există standarde pentru industrie, chiar rulmenții URB sunt falsificați. URB a organizat întâlniri/caravane, în acest an cu achizitorii din țară, să le explice. Un rulment chinezesc durează 60 de zile la 1 dolar, unul URB dureaza 10 ani și costă 30 de dolari.


marți, 19 martie 2013

Ce minune a creat

Primăria Generală a Municipiului București vă dă posibilitatea, zi și noapte, să aflați unde sunt banii dvs. Nu, nu este o dovadă de prostie, așa cum credeți după ce vedeți imaginile, a întregului sistem municipal, care a produs info-chioșcul defect. Ci este doar un mod prin care, achiziția este legală, dar "pacientul este mort". Arată frumos ecranul cu ochișori morți ? Se găsește în Calea Victoriei, pe trotuarul Muzeului Național de Istorie al României. Fotografiat în martie 2013. În România.






Daca aveti hepatita, avem o solutie

AȘA NU ! Ce face o organizație când nu are ce face și își face de cap, ca să rezolve o problemă ?! Inventează o zi specială pentru ficații cu probleme. De fapt este o problemă despre cum, deși pare simplu, îți poți da cu stângul în dreptul. Un titlu precum "Ziua mamei cu hepatită", este de tot hazul dacă nu de tot necazul, gonește publicul. Un titlu total neinspirat. Afiș fotografiat în pasajul dintre liniile de metrou, Unirii I către Unirii II. În ziua de 19 martie 2013. Nu am martori. 

joi, 14 martie 2013

Poluare din cauza eolienelor

Un articol din presa de zilele acestea, 12 martie 2013 (Ziarul Financiar) aruncă industria energiei regenerabile într-o altă lumină. Deși a crescut prețul energiei din această sursă, paradoxal poluarea a crescut și ea. Pentru că energia din surse neregenerabilă este folosită mai abitir când nu dă ce trebuie vântul. Oare am înțeles cum trebuie ?

Tendinta in turism, ce face POR-ul din oameni ?

Zilele astea are loc Targul Național de Turism. Ce este interesant este ca au fost create asociații non-guvernamentale pentru reprezentare și promovare de destinații. Este o consecință a unor proiecte de au fost finanțate din Programul Operațional Regional (POR) ? Vedeți în captura parțială de mai jos, din situl ROMEXPO organizarea unor expozanți.

La ROMEXPO vă așteptăm. Suntem și noi prezenți cu un proiect, eco-turismul. Va invităm la standul nostru 23, pavilionul C1. Asociația de Ecoturism din România cu Asociația Ivan Patzaichin-Mila 23.


miercuri, 13 martie 2013

Din trei vrajeli, nici una NU livreaza ce promite

Știați că în România se cântă muzică bavareză live ? Că puteți avea parte de mâncare tradițională bavareză ? Bere blondă ? Eu zic să faceți o probă. Ce înseamnă să promiți în comunicare una și realitate să dai clienților altceva ? 







marți, 12 martie 2013

Marii fermieri îngenuncheați ?!

Un mesaj, semnat de mine, de la Asociația Grupul de Inițiativă Radu Anton Roman. 13 martie 2013 este ziua cea mare a votului în PE pe reforma PAC. Plafonarea și transparența, pe lângă înverzire, sunt la bătaie. Văd că social-democrații/socialiștii europeni sunt pentru plafonare la 200.000 euro, verzii la 100.000 euro. În țară știu că MADR nu vrea plafonare. Un foarte scurt articol explicativ aici. Și o interesantă harta care arată câți pierd la plafonare.


De pe strada din Bucuresti

Știți ce obiect este ăsta ? Am fotografiat pe lângă......... Este vorba de .........................?


Blasfemia la Bucuresti

Nu, nu este vorba de o contaminare a shaormei de vită și oaie și pui, cu carne de cal. Ca în Germania sau în Elveția (parcă ?).  Ci de înlocuirea într-un preparat culinar specific arab, musulman, a cărnii corecte cu cea incorectă, de dragul creștinilor. Măi să fie!






sâmbătă, 9 martie 2013

Regionalizarea aduce bucurii: mai putine comune


Regionalizarea nu este un cuvant potrivit acest proces. Dictionarul o arata. Scopul unei noi organizari a Romaniei ar trebuie sa fie: cum sa facem ca sa creem o astfel de organizarea incat sa dam positbilitatea ca anumite regiuni sa traga dupa ele altele mai slabe. Aici avem o discutie legata de polii de dezvoltarea urbana, de polii de competitivitate, etc. Exista repere fata de care ne putem orienta. Nu este vorba, daca tratam onest problema, despre capitale de judet si puteri. Chiar daca acesta va fi rezultatul. 

Trebuie spus si faptul ca este nevoie de studii si dincolo de obiectivul politic, "sa facem anul acesta totul ca pierdem momentul", nu stim ce anume vrem sa facem. Cunoasterea despre cum si ce anume s-ar putea face se gaseste la specialisti din Ministerul Dezvoltarii si in mediul academic. De exemplu prof. Dumitru Sandu (impreuna cu oameni din domeniu) a contribuit la realizarea Cartii verzi a dezvoltarii regionale a Romaniei. Si altii.

Iar fundamental este vorba despre subsidiaritate si libertatea de decizie adusa cat mai aproape de comunitatii. Despre asta vorbim. La scara istoriei aveam de-a face cu o revenire, sub un alte mecanism, la faramitarea feudala de acum cateva sute de ani. Prerogativele nationale sunt administrate la capitala. Dar deciziile sunt tot mai aproape de comunitati. Desigur asta va determina disparitia multora, prin agregare si conjugare comunitara. Si ?





"Lovitura de stat" a bancilor din Romania, impotriva clientilor


Punctul meu de vedere ar trebui sa plece de la o situatie ideala. Si anume atunci cand ai de semnat, in fine, un contract de imprumut cu banca, sa ai libertatea si dreptul si banca sa se asigure ca ai alaturi un "avocat din oficiu". Cati intelegem cu adevarat ce este scris in cele cateva zeci de pagini ale unui contract ? D-na Sova spune ca de fapt bancile au pus in opera ceva similar unei stari de lovitura de sistem bancar contra clientilor. ARTICOL AICI.

Sistemul bancar romanesc (probabil ca si cel strain), asa-zis de retail, nu are capacitatea institutionala si de executie sa adapteze contractele la fiecare client. Bancile sunt elemente ale unui sistem care ofera credite en-gross, pe formate contractuale sablonarde, one-size-fits-all. Este de inteles.

Ca sa dau un exemplu din alta realitate, cea a pproduselor electronice. Fiecare in parte are numite caracteristici si iti alegi acel aparat care corespunde nevoilor, placerii tale, bugetului. Nu poti cere producatorului la un moment dat al relatiei cumparator-producator, sa iti ofere masina ideala, frigiderul ideal. Esti in cautarea lui. 

Disputa banci-clienti, o vad precum disputa mici-fermieri, comert en-gross sau comert modern, cum i se mai spune. Sistemul supermaketurilor este o forta prin practici si pozitie dominanta pe piata. Si micii producatori, comercianti ce sa faca ? Se mai plang si ei pe ici pe colo, sufera, dar nu gasesc o solutie.

Discutia despre banca-clienti asa este: povestea unei relatii intre cei multi si dezbinati si cei putini si mari, dar uniti. 

In anii '70 un politician american, un apologet al luptei pentru drepturile consumatorului, a provocat sistemul politic american, a fost candidat la presedintia SUA. Se numea Ralph Nader. Miscarea consumerista s-a impus ca o politica publica care apara drepturile consumatorului, in relatie cu furnizorii de bunuri si servicii.

Uniunea Europeana pune in centrul sau consumatoru, cetateanul european. Si chiar daca nu de dam seama de prima data, aceasta este prima batalie, epica cum se spune, din Romania, a consumatorilor cu sistemul comercial de creditare. Pare neinsemnata dar nu este. Si aduceti-va aminte, de cate ori, ca persoana fizica nu v-ati simtit inselati dupa ce ati cumparat un produs sau ati achiztionat un serviciu ? Asa ca, o batalie de "clasa" cu comerciantii de credite si riscuri este binevenita. 

Care este raspunderea bancilor? Iti pun in fata contracte de creditare de zeci de pagini. De neinteles.

vineri, 8 martie 2013

AVON România sau Andreas Kopp ? Post-it Art

La Digital Marketing Forum 2013 a vorbit si Andreas Kopp. Un artist german ce a trecut personaje și logica IT, binară, în biți prin post-it. Astăzi în presa de la București, execuția tehnică a nemților este folosită în presa scrisă, ca o felicitare a companiei AVON către doamne, de 8 martie. Un schepsis ? Este comandă, coincidență ?




Campionatul brandurilor în online, la Digital Marketing Forum 2013

Așa cum se practică clasamentele în lumea reală, la fotbal, la Top 300 (cei mai bogați români), la Top 500 (cei mai mulți bogați români), așa se practică și la branduri. De banking și financiare, auto și FMCG. Dincolo de ROI (return of investment spun unii, return of incompetence, spun alții), există și un star system al brandurilor. Așadar, Gemius și Evensys au prezentat, pentru a șasea oară cum au poziționat românii brandurile preferate. La Digital Marketing Forum 2013.

Cea de-a șasea ediție a studiului a dezvăluit care sunt cele mai vizibile și apreciate branduri românești așa cum sunt ele pecepute de utilizatorii de Internet. În plus, studiul prezintă topurile brandurilor în funcție de percepția internauților din Romînia pe patru mari domenii: Telecom, Auto, Ingrijire Personală și Banking. În urma studiului, în toate cele 3 topuri ale brandurilor românești Dacia și Borsec ocupă primele două locuri, la fel ca și anul trecut. În topul celor mai prezente branduri pe Internet pe locurile următoare se afla eMag, Ursus și Dorna.





miercuri, 6 martie 2013

Blogger oficial: BCR îşi face „uzină de reciclare“ a creditelor proaste de 3,2 mld. € ?

In online bancile isi disputa primele loc la popularitate si incredere. Din presa am aflat ca totusi au probleme cu creditele neperformante. Sunt clientii mai legati emotional de bancile care ii pasuiesc ? Asta sunt extrase dintr-un studiu anual pe branduri online, facut cu metoda de Gemius si sustinut de Evensys. La Digital Marketing Forum 2012. 




La DMF 2013, Andreas Kopp despre online in offline




Blogging oficial si neoficial. Prima parte a zilei. "How to be legendary" de Andreas Kopp, Chief Artist, PostIt ART. Andreas a vorbit despre cum să transferi online-ul, IT-ul în lumea reală, fizică. Andreas fara pantaloni aici.

marți, 5 martie 2013

Credeti că este ușor să folosești social media ?

Uite că un pic de planificare nu strică, dacă vrei și ai nevoie de social media. Digital Marketing Forum 2013 mi-a dat posibilitatea să mă uit cu atenție spre diverse metode și propuneri relevante despre cum să folosești social media. Trebuie să ai un plan serios, care înseamnă actiuni tactice, măsurare, dozare și planificare. Să nu inventăm roata, ci să descoperim cea mai bună roată. Ca de exemplu un Social Media Plan for Events. De la Marketo.


luni, 4 martie 2013

Un blogger oficial, adica eu, despre Digital Marketing Forum

Este iminenta desfasurarea Digital Marketing Forum 2013!

Prima zi, 6 martie, cuprinde o conferinta si trei seminarii de tip „fast-track”, despre noile idei si instrumente pe care le au brandurile pentru optimizarea campaniilor online. Cateva teme: solutii pentru campaniile multi-channel, tactici pentru optimizare conversiilor, strategii pentru optimizare campaniilor de search marketing, eficienta in Facebook marketing. 

A doua zi, 7 martie, este dedicata workshop-ului intensiv Digital Marketing Excellence. Aici participantii vor afla despre elementele si strategiile de baza ce pot fi folosite in marketingul digital integrat, cat si strategii mai avansate despre gestionarea corecta a platformelor web 2.0. Workshop-ul va fi sustinut de Jeremy Spiller, de la Econsultancy, cu o experienta de 17 ani in domeniul digital. Vom avea parte si de rezultatele studiului "Online Leading Brands", realizat in colaborare cu Gemius Research. Studiul va dezvalui cum se vad pe web principalele branduri locale si internationale din 4 industrii majore: banci & asigurari, personal care, auto si telecomunicatii. Mai multi vorbitori aici.


Mobil: De la 3,2 miliarde abonati la 3.9 miliarde in 2017

Dacă aveți de-a face cu economia online, legată și de telefonia mobilă. Viitorul este acolo. La Mobile World Congress 2013 prognozele au arătat cât de departe va evolua economia din comunicații mobile.  Ce se va discuta la Digital Marketing Forum 2013 ? Prognoza AICI.