Cum punem Transilvania pe harta globală? Sau trebuie să punem Transilvania pe harta globală? Recent a iscat dezbateri publicare de către Lonely Planet a listei sale selecte de 10 regiuni destinație turistică, cu Transilvania pe primul loc. A fi sau a nu fi s-au întrebat destui? Destinațiile turistice sunt definite de către Lonely Planet de food & drink, adventure travel, art & culture, patrimoniu și cultură, etc. Când se vorbeșțe despre turism, unii văd partea plină a paharului, alții partea goală. [De ce scriu despre turism? Pentru că este una din acele activități care susțin sau ar trebui să susțină păstrarea patrimoniului cultural local.] Deci felul cum vedem conținutul paharului, depinde, nu?, de unghiul de vedere din care este privită situația. Așa și cu turismul. Unii specialiști/analiști consideră că doar turismul de masă este obiectivul de viitor al industriei turismului din România.
Un fel de linie de asamblare Dacia-Renault. Și această linie ar avea două sensuri, importul de turism de către companiile din România (adică să trimită români în străinătate la greu), al doilea sens fiind exportul de turism, adică aducerea de turiști străini, în masă, în România.
Deocamdată, turism de masă sau nu, ce vă spune titlul de mai sus din Ziarul Financiar? Că din cele câteva mii de companii licențiate în România de către Autoritatea Națională a Turismului, doar o mică fracțiune, și nici aceea omogenă (transportatori, cărăuși, turoperatori) se străduie să pună România pe harta globală. Merită recunoașterea noastră, indiferent că țintesc turismul de masă, sau nu.