sâmbătă, 15 februarie 2014

Cum salvam biodiversitatea?

Este destul de simplu. Zece mari companii globale controleaza producția de semințe. Semințele hibride pentru producția agricole sunt semințe ce nu pot fi cultivate din nou de agricultori, fermieri. Ele trebuie cumpărate din nou și din nou. Acest monopol asupra biodiversității prin semințe, standardizare și serializare, face să avem parte din ce în ce mai puțin de varietate. Un documentar ARTE despre indiferența noastră.




Romania, the food colony: What do you want to eat today?

România este o ţară veselă şi o colonie alimentară de excepţie. Din varii motive, azi castanele ne vin din China, apio din Spania şi ghimbirul din Olanda. Oare cât o costa o legătură de ghimbir românesc? Sau nişte castane de la Baia Mare? Ca şi în alte cazuri, puteţi să constataţi: pentru stomacul românilor se bat europenii, americanii, chinezii. Dar, românii, românii ăia care i-au umilit pe britanici cu batonul cu rom? Doar atâta pot?




vineri, 14 februarie 2014

KLM şi Gouda: Alegerea hranei arată ce fel de producţie a hranei este susţinută

Aşa se face şi se suţine localizarea: produsele locale sunt cele ce dau valoare şi identitate. Nu mărcile globale. De ce România se comportă drept colonie alimentară? Vedeţi în imaginile din scurta mea analiză empirică ce alegeri a făcut KLM Air France pentru călătorii săi? Încerc să ţin compasul drept asupra subiectelor care cred că vă interesează şi pe dvs. Călătoria cu avionul este o experienţă despre hrană. Şi despre provenienţa ei. Astăzi vă propun o rapidă privire la gustarea oferită de KLM Air France. În cheie Slow Food. Ambalajul vă va arăta lucruri semnificative despre o atitudine. Pentru că adesea, cum spune mişcarea Slow Food, alegerile noastre influenţează gastronomia. Ceea ce mâncăm este ceea ce alegem să susţinem. Vedeţi ce alegeri a făcut KLM Air France pentru călătorii săi?

joi, 13 februarie 2014

La Norheimsund, despre ambarcatiuni si traditie

Și noi am fost în Norvegia, pentru un parteneriat pentru patrimoniu în Delta Dunării. Mai multe imagini de acolo unde am fost primiți extraordinar. La Hardanger og Voss Museum, Fartoyvernsenter, Norvegia. Februarie 2014.


miercuri, 12 februarie 2014

Despre agricultura ca acum 75 de ani

De ce exportăm materii prime?Aceeași problemă și azi, în România, ca și ieri....


Norvegia: Ce am învățat?

(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia
Se poate realiza un muzeu al bărcilor cu vâsle, în România, am văzut asta în aceste zile, în fiordul Hardanger. La Hardanger og Voss Museum, în Norvegia, la Norheimsund, pe lângă atelierul de bărci, sunt oferite şi trasee de bărcuit.

(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia

(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia
(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia


Muzeul ăsta din Norvegia nu este muzeu

Este o nebunie. Se poate face şi în România? Click pe link....

"Hardanger Fartøyvernsenter (Hardanger Maritime Centre) Foundation (HFS) was established in 1984, and started with the rotten sloop, Mathilde. Hardanger Fartøyvernsenter is a part of Hardanger and Voss museum. The centre is a commercial foundation, and is engaged in a broad spectre of activities and services.

Ship preservation and conservation at the wharf dominates our centre when it comes to space.

Building new and restoring old clinker built small boats in one off our workshop, rope making in our ropewalk and the smithy are workshops that all are open for our guests to experience.

We rehabilitate socially disadvantaged youth.

Apprenticeships, museum management, camp schools and activities related to tourism are also important activitiesatthe centre. 

HFS is one of three national ships preservation centres appointed by the Directorate of Cultural Heritage. HFS owns and operates the Hardanger s loop Mathilde. The Centre is located in Norheimsund, Hordaland County, some 70 kilometres from the city of Bergen on the west coast of Norway.The Centre has 60 employees and a turnover in 2011 of approximately NOK 32 millions. 14. 000 guests visited the Centre and the Hardanger Sloop Mathilde in 2011. 

All this started with a wild idea off restoring an old ship and sail it with youngsters. It has grown to a tremendous force regarding maritime rehabilitation in Norway. That is a fairytale."

marți, 11 februarie 2014

Acum 5 ani, Targul Taranului

Berăria și marketing-ul schizofrenic

Pentru un pumn de puncte, berăria din reclamă este sau nu berăria Bragadiru? Adică este poziționată ca berăria Bragadiru, gen stil românesc, bere Bragadiru, fostul industriaș? Sau berărie germană adică nu este o berărie românească ci este germană? Ce legătura au una cu alta? Ori este berărie germană ori este berărie Bragadiru. Culmea, la această berărie, băutura pivot este Heineken. Bună bere. Deci, cât a costat această poziționare confuză?


Norvegia: De ce suntem aici?

Când citiţi asta, eu sunt la Norheimsund, în Norvegia. Să învîţăm să facem un muzeu în România. La Hardanger og Voss Museum se produc frânghii. Este singurul atelier din Norvegia unde se produc frânghii din cânepă, in, pentru ambarcaţiuni. Muzeul din Norvegia are o secţie de ambarcaţiuni din lemn, construcţie şi reparaţie. O altă secţie de accesorii din fier forjat şi frânghii. Şi programe educaţionale. Trasee, bărci, adulţi şi copii.




Despre produse tradiţionale în 2008

Producţia TV "Descoperă Europa mea!". Un premiu binemeritat de Gabriel Gherghescu (TVR) şi de echipa Media Factory (dar şi pengru cei de la DC Communication şi grupul de iniţiativă care a organizat Târgul Ţăranului) a consacrat un serial de 6 episoade în două serii, din anul 2008. În care au fost vizitaţi, consultaţi, documentaţi, ţărani şi fermieri, gătind la casele lor. Am contribuit practic organizând în paralel toată comunicarea despre Târgul Ţăranului de la Piaţa Amzei, precum şi la mici probleme de producţie. Dar am simţit ca este munca noastră, a tuturor.



luni, 10 februarie 2014

Schimbări la americani

Norvegia: Hardanger og Voss Museum


Retail-ul nu are probleme cu casele de marcat

O colonie se construieşte greu. După ce toată ţara a fost împânzită de comerţul modern, de supermaketuri multinaţionale care trag mărfurile din ţările de origine. Acum, da, sigur! să băgăm sula în coaste micului comerţ. Ca să moară bine şi definitiv. Tot ce este autothon este sortit dispariţiei. O colonie se construieşte greu. Ce mai rămâne apoi pentru producţia locală de hrană? Marca privată, nu?

(c) Evenimentul Zilei

duminică, 9 februarie 2014

Succes la Slana Fest

Porcul de Mangalita este pe lista Ark of Taste a miscarii Slow Food

@romanialibera: Slănina de mangaliţă, „vedeta" Slana Fest

http://t.co/JIVfBttcTy
http://t.co/4ZZtMzsnf6

Click pe link-uri sa vedeti!!!

Norvegia: De la Bergen la Norheimsund

anlegget Nils Kjetil Torvik
Ce are ecogastronomia cu Norvegia? Această ţară împreună cu Islanda şi Lichtenstein, ne dau o mână de ajutor să ne mai ridicăm un pic. Noi ne-am gândit că un muzeu nu ar strica. Dedicat bărcilor cu vâsle. Aşa că am pornit către nordul Europei. Când citiţi articolul, am ajuns deja acolo. La Norheimsund, la Hardanger og Voss Museum. 5600 Norheimsund, Norvegia.  

GPS coordinates
Latitude: 60.365845834, Longitude: 6.1482238769




sâmbătă, 8 februarie 2014

Să crească consumul!!!

Da, să crească. Problema este că a crescut, conform ZF din 4 februarie, dar a crescut la importatori. Nu creşte din producţia autohtonă. Ci din producţia chinezească, europeană, eventual americană. Aşadar, de ce trebuie să crească consumul?

(c) Ziarul Fianciar

vineri, 7 februarie 2014

Ne-am săturat! Manifestaţia anti-agricultură industrială la Berlin

Wir Haben Satt! Mişcarea Slow Food împreună cu mişcările ţărăneşti din Germania şi Europa, împotriva agriculturii industriale. Berlin, ianuarie 2014. Resurse aici LINK