marți, 23 septembrie 2014

They gave their today for our tommorow

Nu este despre hrană ci despre atitudine, demnitate și respect. Trăim, unii dintre noi, o viață intensă. Este fascinantă goana fiecăruia dintre noi, după mai mult timp, mai multe lucruri de făcut, mai repede, tot mai repede. "They gave their today for our tommorow." În goana asta diurnă şi nocturnă, o parte a semenilor noștri parcurg mediul în care trăiesc fără să știe ce se întâmplă cu adevărat în jurul lor. Până aici, nimic nou, nu? Am descoperit, la pas, pe lângă parcul de la șos. Kiseleff, în șos. Aviatorilor, un monument dedicat armatei americane. Întotdeauna mi-a plăcut cum își exprimă americanii, la nivel de discurs oficial, ideile. Citiți elogiul plin de respect, dar simplu. Epitaful demn și lipsit de emfază. Puternic. "They gave their today for our tommorow."


Absurd, toti taranii maninca la fel

Am aici o imagine pe care, privind-o, mi-a cauzat o revelaţie. Dacă priviţi cu atenţie imaginea veţi înţelege că de fapt, în toată România, oriunde te-ai afla la un târg sau magazin de specialitate, produsul tradiţional este peste tot în aceeași sortimentație. Mușchi, fleică, jambon, kaiser, jumeri, coastă, pastramă. Cu alte cuvinte, dacă acestea sunt tradiționale, înseamnă că toți tăranii din România mâncau acum 50-60 de ani la fel, peste tot în România. Ceea ce este imposibil, pentru că este o lege a firii ca diversitatea locală dată de sezonalitate specifică, rase de animale relative diferite, ingrediente locale cu mici nuanțe. Nu se poate să găsești produs tradițional, în aceeași sortimentație, în orice casă de țăran din România. Este absurd și imposibil.

luni, 22 septembrie 2014

Organic este de la Dumnezeu!

"Din dragoste pentru Creator!" Aceasta este ceea ce îi motivează pe agricultorii ecologici. Marketing-ul are de învățat de la BIO România. Abordarea ecologică a agriculturii are conotații religioase. Agricultura ecologică este o agricultură cu respect față de ce a lăsat Dumnezeu, omului. Azi un exemplu de marketing de gen, la un supermarket. Poate fi o poziţionare ce apelează la una din sensibilităţile consumatorilor, pe care nu le poate activa consumerismul de supermarket?


Reintoarcerea la viata la tara

Sursa Ziarul Financiar
Vă propun o reflecție plecând de la o propunere a d-lui Dragoș Damian. El crede că unul din atuurile României este mediul rural. Ideea potenţialului pe care îl oferă mediul rural din România nu este nouă. Ea apare din când în când, ba din articole despre mici succese în agricultură, ba din articole despre ce oportunitate o reprezintă creşterea preţului pâmîntului. Am urmărit acest fir. Dar unul din potenţiale, neexplorate, este acela pe care îl pot oferi consumatorii din mediul rural.

Harley Davidson din lemn sau IJ?


Fac demonstrația că nu mai avem tradiție ci tradiție și inovație. Nu știu ce aveți de gând la acest început de săptămână. Dacă vreți, puteți profita prin a cumpăra ceva. Iată contextul. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale încearcă de ceva timp să organizeze niște evenimente tematice. Inventează sărbători oricând. Cea mai recentă pe care am vizitat-o a fost dedicată Muscelului și Argeșului. Este o sărbătoare laică, inventată de funcționarii ministerului. Nu are legătură nici cu cele religioase, nici cu cele păgâne, ritualice. Este sărbătoare oficială. Dar cum ați putea profita? Cumpărând o imensă și în mărime naturală motocicletă. Roll on. Roll over. 


sâmbătă, 20 septembrie 2014

RuralFest 2014, emisiunea Viata Satului

Daca vreti sa prindeti un pic din dezbaterea de la RuralFest 2014, despre produse traditionale. Au participat Oancea, Istrate, Palistan, Florescu, Mehedin, Ciolos si Cazacioc. Plus prof. Stanciu de la APC Romania.

Emisiunea Viata Satului partea I LINK

Emisiunea Viata Satului partea a II-a LINK



miercuri, 17 septembrie 2014

Cultul personalitatilor la #RuralFest @RECRomania @DacianCiolos @SPE_RO


Cum a fost la Rural Fest 2014? Foarte multă lume interesată, multe evenimente, multe organizații ale societății civile. Mai mult dezvoltare rurală decât agricultură. Dacian Cioloș. Unele persoane au profitat de slăbiciunea și de celebritatea mea pentru a se fotografia cu mine la cortul Slow Food în România. Cinste lor! Mulțumim Comisiei Europene, organizatorilor și celor ce au făcut parte, fără să știe, din acest plan minunat.

How it was at Rural Fest 2014? Huge masses of visitors, interested public, many events, full of civil society organisations. More rural development than agriculture. Dacian Cioloș. Some people extracted profit from my weakness and celebrity, to take some shots with me at the tent Slow Food in Romania. Glory to them! thank you to the European Commission, to organizers and to those who were parte, unknowingly, of this wonderful plan.



Dragos Jaliu (Structural Consulting Grup, fonduri-structurale.ro)

Alexandra Toderita (CRPE) si Ioana Ivanov (GEA Consulting) - multumesc Alexandra pentru facilitare la cortul Slow Food in Romania!

Dl. Csibi Magor de la WWF Romania-Danube Carpathians Programme
D-na Roxana Mazilu de la Fundatia Centrul National de Dezvoltare Durabila
Dl. Marius Tudosiei de la Bacania Veche (scuze Marius daca am fost prea arogant)
Fam. Marcela Istrate si Ion Istrate (Fundata, Vladeni, jud. Brasov)
Dl. Cristian (aka Sasul) Gherghiceanu de la Fundatia ADEPT
Programul ESSEDRA si Laura de la Fundatia ADEPT

La standul ambasadei Olandei
Oameni, nu manifestatie, la sarmalele maramuresene
Doua doamne care s-au intalnit la cortul Slow Food in Romania, sa discute despre gastronomia romaneasca si cea italiana.

vineri, 12 septembrie 2014

Unde suntem la Rural Fest 2014, ONG-uri



Rural Fest 2014 #Ciolos @RCERomania @DacianCiolos

Comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala Dacian Ciolos (aka @DacianCiolos) va participa duminica, 14 septembrie 2014, la Rural Fest, evenimentul care aduce satul românesc în mijlocul Bucureştiului. Program Cioloş în România.

Harta evenimentului de la Şosea. Rural Fest în regia Reprezentanţei Comisiei Europene în România. 



#Aubergine #porn sau vinete la tavă

Soția mea nu se întrece cu gătitul, este mai mult de atât: maestră, inventivă și curajoasă. Acum două zile a gătit vinete la cuptor. Umplute cu....



Turkey comes....in different shapes!

Mărgelatu este noul nostru erou urban. Doi cetățeni umblau aseară (11 septembrie 2014) prin târg, Calea Moșilor, și lipeau pe stâlpii de la ENEL, publicitate cu curcanii Mărgelatu. Telefon, telefon și email, pentru a primi și savura un curcan competitiv. Felicitări miniferma familială. De la Câmpulung, Argeș. LINK.


joi, 11 septembrie 2014

Care este diferenta dintre DEFRA si MADR

O instituţie publică poartă o denumire care o poziţionează în ansamblul instituţional naţional, dar şi cel european. Care sunt preocupările guvernului român faţă de cele ale Marii Britanii, în domeniul agriculturii şi mediului rural? MADR este Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. În Marea Britanie, DEFRA este Department for Environment, Food and Rural Affairs. Voila...LINK

"Britain needs to ensure a sustainable supply of food for the UK market and export. Supporting and developing British farming, and encouraging sustainable food production (including fisheries) will ensure a secure, environmentally sustainable and healthy supply of food with improved standards of animal welfare."

miercuri, 10 septembrie 2014

Cautam voluntari pentru cortul Slow Food in Romania

Cautam voluntari care cunosc ce inseamna Slow Food, pot si doresc sa fie gazde la cortul nostru de la #RuralFest, pe parcursul zilei de 14 septembrie 2014, la soseaua Kisselef. Trimiteti mesaj la tiberiu.cazacioc@gmail.com, pana joi 11 septembrie 2014.

Cautam facilitator Slow Food pentru Rural Fest 2014

Cautam facilitator Slow Food pentru Rural Fest 2014. La cortul nostru Slow Food, vom avea dezbateri, discutii despre Slow Food, agricultura durabila, hrana, lant alimentar. Scrieti la tiberiu.cazacioc@gmail.com


Rezultat MADR: un singur produs

MADR are o direcție de politici pentru industria alimentară. Singurul rezultat palpabil, în competiția națiunilor europene, este un produs Indicație Geografică Protejată, "Magiunul de Topoloveni". În şapte ani de la aderare, acesta este singurul rezultat european, în cea mai mare măsură rodul muncii celor de la SONIMPEX. Toată discuţia despre produse tradiţionale, ce au fost reglementate din 2004 încoace, a avut rezultate aproape nule pe plan internaţional. Imaginea confirmă.

DOOR, baza de date a Comisiei Europene


marți, 9 septembrie 2014

Bio, organic? Semnul face diferenta

Ştiaţi că un produs alimentar european organic, rezultat din agricultură organică-bio pe schema de certificare a Uniunii Europene, este doar cel care poartă sigla ce însoţeşte acest articol? Un produs nu este bio dacă nu este încadrat într-o schemă de certificare, cu logo-label, pentru că altfel nimeni nu garantează că producătorul nu ne înşeală. În lumea mare, schemele de producţie, certificare şi marketing privind produsele alimentare organice, sunt probabil cu miile. Ca număr. Ca diversitate, sunt scheme publice şi scheme private. Toate cu caracter voluntar. Ca să ofere un suport şi să organizeze piaţa, Comisia Europeană a creat o schemă de calitate privind produsele organice. Există un regulament, reguli, prevederi naţionale, instituţii de certificare. LINK.