Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
sâmbătă, 13 septembrie 2014
vineri, 12 septembrie 2014
Rural Fest 2014 #Ciolos @RCERomania @DacianCiolos
Comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala Dacian Ciolos (aka @DacianCiolos) va participa duminica, 14 septembrie 2014, la Rural Fest, evenimentul care aduce satul românesc în mijlocul Bucureştiului. Program Cioloş în România.
Harta evenimentului de la Şosea. Rural Fest în regia Reprezentanţei Comisiei Europene în România.
#Aubergine #porn sau vinete la tavă
Soția mea nu se întrece cu gătitul, este mai mult de atât: maestră, inventivă și curajoasă. Acum două zile a gătit vinete la cuptor. Umplute cu....
Turkey comes....in different shapes!
Mărgelatu este noul nostru erou urban. Doi cetățeni umblau aseară (11 septembrie 2014) prin târg, Calea Moșilor, și lipeau pe stâlpii de la ENEL, publicitate cu curcanii Mărgelatu. Telefon, telefon și email, pentru a primi și savura un curcan competitiv. Felicitări miniferma familială. De la Câmpulung, Argeș. LINK.
joi, 11 septembrie 2014
Care este diferenta dintre DEFRA si MADR
O instituţie publică poartă o denumire care o poziţionează în ansamblul instituţional naţional, dar şi cel european. Care sunt preocupările guvernului român faţă de cele ale Marii Britanii, în domeniul agriculturii şi mediului rural? MADR este Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. În Marea Britanie, DEFRA este Department for Environment, Food and Rural Affairs. Voila...LINK
"Britain needs to ensure a sustainable supply of food for the UK market and export. Supporting and developing British farming, and encouraging sustainable food production (including fisheries) will ensure a secure, environmentally sustainable and healthy supply of food with improved standards of animal welfare."
"Britain needs to ensure a sustainable supply of food for the UK market and export. Supporting and developing British farming, and encouraging sustainable food production (including fisheries) will ensure a secure, environmentally sustainable and healthy supply of food with improved standards of animal welfare."
miercuri, 10 septembrie 2014
Cautam voluntari pentru cortul Slow Food in Romania
Cautam voluntari care cunosc ce inseamna Slow Food, pot si doresc sa fie gazde la cortul nostru de la #RuralFest, pe parcursul zilei de 14 septembrie 2014, la soseaua Kisselef. Trimiteti mesaj la tiberiu.cazacioc@gmail.com, pana joi 11 septembrie 2014.
Cautam facilitator Slow Food pentru Rural Fest 2014
Cautam facilitator Slow Food pentru Rural Fest 2014. La cortul nostru Slow Food, vom avea dezbateri, discutii despre Slow Food, agricultura durabila, hrana, lant alimentar. Scrieti la tiberiu.cazacioc@gmail.com
Rezultat MADR: un singur produs
MADR are o direcție de politici pentru industria alimentară. Singurul rezultat palpabil, în competiția națiunilor europene, este un produs Indicație Geografică Protejată, "Magiunul de Topoloveni". În şapte ani de la aderare, acesta este singurul rezultat european, în cea mai mare măsură rodul muncii celor de la SONIMPEX. Toată discuţia despre produse tradiţionale, ce au fost reglementate din 2004 încoace, a avut rezultate aproape nule pe plan internaţional. Imaginea confirmă.
DOOR, baza de date a Comisiei Europene |
marți, 9 septembrie 2014
Bio, organic? Semnul face diferenta
Ştiaţi că un produs alimentar european organic, rezultat din agricultură organică-bio pe schema de certificare a Uniunii Europene, este doar cel care poartă sigla ce însoţeşte acest articol? Un produs nu este bio dacă nu este încadrat într-o schemă de certificare, cu logo-label, pentru că altfel nimeni nu garantează că producătorul nu ne înşeală. În lumea mare, schemele de producţie, certificare şi marketing privind produsele alimentare organice, sunt probabil cu miile. Ca număr. Ca diversitate, sunt scheme publice şi scheme private. Toate cu caracter voluntar. Ca să ofere un suport şi să organizeze piaţa, Comisia Europeană a creat o schemă de calitate privind produsele organice. Există un regulament, reguli, prevederi naţionale, instituţii de certificare. LINK.
Ne vedem la RuralFest 2014?
In 14 septembrie 2014 ne vedem la RuralFest 2014 la sos. Kiseleff ? Reprezentanta Comisiei Europene a avut o idee excelenta.
Hrana de calitate, schema europeană
PDO sau DOP, STG sau TSG, PGI sau IGP. Vreţi să aflaţi dacă un produs alimentar este parte a unei scheme de calitate de încredere? Vreți să știți dacă România este o putere în hrana de calitate? Vreți să știți dacă ce spune MADR și presa despre recunoașterea europeană a produselor alimentare românești este adevărat ?Verificați aici. DOOR, baza de date a Comisiei. LINK.
Comisia Europeană a creat, cu ajutorul actorilor interesați și al celorlalte instituții care decid, o schemă de marketing. Este un sistem care include autorități naționale, producători, organisme de certificare. Certificarea de calitate atestă că un produs alimentar european are anumite caracteristici, este produs într-un anume fel. Este o schemă diferențiatoare, dacă știi, ca producător, sa te folosești de ea.
luni, 8 septembrie 2014
Romania Culinara, un grup de initiativa contra prostului gust
Cristi Roman și grupul de prieteni, au creat, după un proces de consultări și activări, un grup care se numește România Culinară. Sunt oameni cunoscuți pentru preocuparea lor pentru arta culinară, de calitate. Spune Cristi Roman, în blogul său: "Ne numim “Romania Culinara“, vom fi o asociaţie cu acte – deocamdată suntem formali – şi suntem nouă oameni în acest proiect, ca membri fondatori: Marius Tudosiei, Cezar Munteanu, Oana Coanţă, Laura Laurenţiu, Tibi Fueriu, Ionuţ Oprea, Alexandru Răzvan, Horia Simon şi, cu voia voastră, Cristi Roman – iniţiatorul şi project-managerul întregului proiect culinar"....Ce îşi propun?
#RuralFest, asistenta voluntari la cortul Slow Food, Bucuresti, 14 septembrie 2014
Cautam voluntari care cunosc ce inseamna Slow Food, pot si doresc sa fie gazde la cortul nostru de la #RuralFest, pe parcursul zilei de 14 septembrie 2014, la soseaua Kisselef. Trimiteti mesaj la tiberiu.cazacioc@gmail.com, pana joi 11 septembrie 2014.
vineri, 5 septembrie 2014
Struguri murați de la Greci, din Dobrogea
Sper să mai reveniți, pentru că de fiecare dată descoperim câte ceva. În comuna Greci din județul Tulcea, crescută pe urmele unor emigranți italieni, un domn pe nume Vals, antreprenor, a construit un business cu dulcețuri naturale, cu murături naturale, și un laborator de cofetărie. Ce mi-a plăcut, este că afacerea sa a continuat și după ce a ajuns primar. A făcut dânsul cumva. Dar ce am luat de la Tulcea, cu vreo 20 și ceva de lei, a fost un borcan de gogoșari, umpluți cu struguri, combinația cu miere, oțet și conopidă. Strugurii sunt incredibili. În imagine, un gogoșar umflatar, despicat gata de mâncat.
joi, 4 septembrie 2014
Emoțiile și macroul la tavă cu ceapă, nu Master Chef
Cred că mă repet, pentru că se apropie şi evenimentul din 14 septembrie, din Bucureşti, Farm City: gătiți, gătiți, gătiți acasă, nu fiți neapărat Master Chef. Plăcerea de a vorbi, de a socializa, de a povesti cu prietenii. Asta este slow food. Constănțeanul Florin, soțul verișoarei mele Adina, este un bun bucătar de pește. Bravo lui, elementar. Ne-a pregătit în 31 august 2014, un sote de macrou, minunat. Mai jos rezultatul. Un gust plăcut și liniștit de pește, cu puțină ceapă. L-am mâncat cu emoție.
vineri, 29 august 2014
Despre Ghita si #VODAFONE si CSR
Cum au speculat #VODAFONE și publicitarii, naivitatea unui cioban și lipsa de educație. Ghiţă "a dat" apă la moară marketerilor, pe o idee stupidă. Sau mai multe.
Primo, ideea că un cioban este un român cu iniţiativă (prin inițiativă în sensul campaniei VODAFONE, înțeleg inițiativă antreprenorială, însă ciobănitul nu este ceva nou, deci fail).
Secundo, ideea că un cioban folosește pe munte-nu se spune care munte dar garantat #VODAFONE nu are acoperire peste câți munți are România-un smartphone, întrebarea este: după 8 ore, unde își încarcă telefonul ciobanul care este plecat zile la rând cu oile?
Surprinzător este că un astfel de concept şubred, țintit către publicul superficial care gândește puțin și repede, iscat de un grup care nu-ştie-cum-arată-un-bilet-de-tramvai, a generat interes, autosatisfacţie şi tapaj reciproc pe umăr. Precum la campania cu "Veniţi în România", care numai ea singură probabil că a dus UKIP la 25%. Adică nu ne-a folosit la nimic.
Care este efectul Ghiță în piața de mâncare ?
joi, 28 august 2014
Abonați-vă la:
Postări (Atom)