DoarBio (@DoarBio) | |
Biodumbrava este o microferma care cultiva si comercializeaza o gama larga de legume si fructe certificate Bio ow.ly/sXfrW
|
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
luni, 17 februarie 2014
Marin Dumbrava zis si Biodumbrava
Cautati BIOCOOP, cooperativa agriculturii ecologice
DoarBio (@DoarBio) | |
Biocoop este o asociatie de fermieri Bio din jurul Sibiului care vor sa imparta cu noi legumele, produsele din carne si branzeturi eco:...
|
Când localizarea este o valoare la norvegieni
O roabă care ne vorbeşte despre localizare (abordare care are legătură şi cu alimentele locale). Nu, nu este o simplă roabă, este o roabă Fiskars, în Norvegia, şi spune multe. Când am aflat despre Fiskars, cu ani în urmă, cuţitele lor erau rătăcite prin Carrefour. Tot Fiskars a avut la vânzare, la un moment dat, instrumente speciale de tăiat cu formă (acum, găseşti în ofertă asta). Era prin 2004-2005. Piaţa s-a dezvoltat şi acum Fiskars este mai prezent în România. Cei-cele care şofează ştiu, pentru că la una din staţiile de benzină, iarna trecută a fost campanie pe puncte cu unelte Fiskars.
Fiskars este un Rolls Royce al uneltelor de grădinărit. Sunt scule scumpe, dar extrem de rezistente, robuste, durabile. Câteva învăţăminte, bazate doar pe un exemplu din Norvegia. Fotografiat de mine. >>> continuă >>>
Despre Slow Food, ce fel de organizaţie este?
Slow Food mobilizează milioane de persoane dedicate şi pasionate de hrana
bună, curat preparată şi corect preţuită. Printre acestea se numără bucătari
şefi, tineri, activişti, mici fermieri, pescari tradiţionali, experţi şi cadre
didactice din mediul academic din peste 150 de ţări; o reţea de peste 100.000 de membri Slow Food constituită
în 1.500 de comunităţi locale pe
plan internaţional (comunităţi numite convivia),
ce contribuie prin cotizaţia de membru, precum şi prin evenimentele şi
campaniile pe care le organizează; şi 2.000
de comunităţi Terra Madre care practică producţia sustenabilă şi pe scară
redusă, de hrană de calitate, în întreaga lume. LINK
Gammelnorsk spælsau, oaia norvegiană care se trage de la anul 1000
Dacă eşti atent la lumea înconjurătoare, este posibil să ai parte de suprize prin cunoaştere. După aceea. Cum mi s-a întâmplat mie. Am fost în călătorie în Norvegia. Am fost cazaţi la Oystese, mai sus de Norheimsund. Am locuit 3 nopţi la un norvegian tare muncitor. Era un complex de locuinţe acolo. Într-un din case erau crescute oi. Acasă am aflat, dintr-un film Slow Food că oile pe care le-am văzut erau de fapt o specie foarte veche, cea mai veche din Norvegia, de la anul 1000.
In casuta din dreapta sunt crescute oile |
Cum se uita oile la noi |
Sunt serioase si la locul lor |
>>> continuă >>>
duminică, 16 februarie 2014
Cupajul Merlot si povestea lui
Le Figaro Vin (@Figaro_Avis_Vin) | |
Le cépage Merlot blanc : Le merlot blanc (ou merlau) est un cépage d'origine bordelaise. Il était…
CLICK AICI bit.ly/pirMYG |
sâmbătă, 15 februarie 2014
Cum salvam biodiversitatea?
Este destul de simplu. Zece mari companii globale controleaza producția de semințe. Semințele hibride pentru producția agricole sunt semințe ce nu pot fi cultivate din nou de agricultori, fermieri. Ele trebuie cumpărate din nou și din nou. Acest monopol asupra biodiversității prin semințe, standardizare și serializare, face să avem parte din ce în ce mai puțin de varietate. Un documentar ARTE despre indiferența noastră.
Romania, the food colony: What do you want to eat today?
România este o ţară veselă şi o colonie alimentară de excepţie. Din varii motive, azi castanele ne vin din China, apio din Spania şi ghimbirul din Olanda. Oare cât o costa o legătură de ghimbir românesc? Sau nişte castane de la Baia Mare? Ca şi în alte cazuri, puteţi să constataţi: pentru stomacul românilor se bat europenii, americanii, chinezii. Dar, românii, românii ăia care i-au umilit pe britanici cu batonul cu rom? Doar atâta pot?
vineri, 14 februarie 2014
KLM şi Gouda: Alegerea hranei arată ce fel de producţie a hranei este susţinută
Aşa se face şi se suţine localizarea: produsele locale sunt cele ce dau valoare şi identitate. Nu mărcile globale. De ce România se comportă drept colonie alimentară? Vedeţi în imaginile din scurta mea analiză empirică ce alegeri a făcut KLM Air France pentru călătorii săi? Încerc să ţin compasul drept asupra subiectelor care cred că vă interesează şi pe dvs. Călătoria cu avionul este o experienţă despre hrană. Şi despre provenienţa ei. Astăzi vă propun o rapidă privire la gustarea oferită de KLM Air France. În cheie Slow Food. Ambalajul vă va arăta lucruri semnificative despre o atitudine. Pentru că adesea, cum spune mişcarea Slow Food, alegerile noastre influenţează gastronomia. Ceea ce mâncăm este ceea ce alegem să susţinem. Vedeţi ce alegeri a făcut KLM Air France pentru călătorii săi?
joi, 13 februarie 2014
La Norheimsund, despre ambarcatiuni si traditie
Și noi am fost în Norvegia, pentru un parteneriat pentru patrimoniu în Delta Dunării. Mai multe imagini de acolo unde am fost primiți extraordinar. La Hardanger og Voss Museum, Fartoyvernsenter, Norvegia. Februarie 2014.
miercuri, 12 februarie 2014
Norvegia: Ce am învățat?
(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia |
Se poate realiza un muzeu al bărcilor cu vâsle, în România, am văzut asta în aceste zile, în fiordul Hardanger. La Hardanger og Voss Museum, în Norvegia, la Norheimsund, pe lângă atelierul de bărci, sunt oferite şi trasee de bărcuit.
(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia |
(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia |
(c) Hardanger og Voss Museum, Norvegia |
Muzeul ăsta din Norvegia nu este muzeu
Este o nebunie. Se poate face şi în România? Click pe link....
"Hardanger Fartøyvernsenter (Hardanger Maritime Centre) Foundation (HFS) was established in 1984, and started with the rotten sloop, Mathilde. Hardanger Fartøyvernsenter is a part of Hardanger and Voss museum. The centre is a commercial foundation, and is engaged in a broad spectre of activities and services.
Ship preservation and conservation at the wharf dominates our centre when it comes to space.
Building new and restoring old clinker built small boats in one off our workshop, rope making in our ropewalk and the smithy are workshops that all are open for our guests to experience.
We rehabilitate socially disadvantaged youth.
Apprenticeships, museum management, camp schools and activities related to tourism are also important activitiesatthe centre.
HFS is one of three national ships preservation centres appointed by the Directorate of Cultural Heritage. HFS owns and operates the Hardanger s loop Mathilde. The Centre is located in Norheimsund, Hordaland County, some 70 kilometres from the city of Bergen on the west coast of Norway.The Centre has 60 employees and a turnover in 2011 of approximately NOK 32 millions. 14. 000 guests visited the Centre and the Hardanger Sloop Mathilde in 2011.
All this started with a wild idea off restoring an old ship and sail it with youngsters. It has grown to a tremendous force regarding maritime rehabilitation in Norway. That is a fairytale."
marți, 11 februarie 2014
Berăria și marketing-ul schizofrenic
Pentru un pumn de puncte, berăria din reclamă este sau nu berăria Bragadiru? Adică este poziționată ca berăria Bragadiru, gen stil românesc, bere Bragadiru, fostul industriaș? Sau berărie germană adică nu este o berărie românească ci este germană? Ce legătura au una cu alta? Ori este berărie germană ori este berărie Bragadiru. Culmea, la această berărie, băutura pivot este Heineken. Bună bere. Deci, cât a costat această poziționare confuză?
Norvegia: De ce suntem aici?
Când citiţi asta, eu sunt la Norheimsund, în Norvegia. Să învîţăm să facem un muzeu în România. La Hardanger og Voss Museum se produc frânghii. Este singurul atelier din Norvegia unde se produc frânghii din cânepă, in, pentru ambarcaţiuni. Muzeul din Norvegia are o secţie de ambarcaţiuni din lemn, construcţie şi reparaţie. O altă secţie de accesorii din fier forjat şi frânghii. Şi programe educaţionale. Trasee, bărci, adulţi şi copii.
Despre produse tradiţionale în 2008
Producţia TV "Descoperă Europa mea!". Un premiu binemeritat de Gabriel Gherghescu (TVR) şi de echipa Media Factory (dar şi pengru cei de la DC Communication şi grupul de iniţiativă care a organizat Târgul Ţăranului) a consacrat un serial de 6 episoade în două serii, din anul 2008. În care au fost vizitaţi, consultaţi, documentaţi, ţărani şi fermieri, gătind la casele lor. Am contribuit practic organizând în paralel toată comunicarea despre Târgul Ţăranului de la Piaţa Amzei, precum şi la mici probleme de producţie. Dar am simţit ca este munca noastră, a tuturor.
luni, 10 februarie 2014
Schimbări la americani
Obama on the #FarmBill: "It supports local food by investing in things like farmers markets and organic agriculture."
— White House Live (@WHLive) February 7, 2014
Abonați-vă la:
Postări (Atom)