marți, 30 decembrie 2014

Enjoy season greetings interactive...de la DC Communication


10-9-8-7-6-5-3-4-2-1-0 ! Uite că a trecut și acest an 2014. Echipa de la DC Communication vă dă de lucru, cu imaginație. Pentru a începe anul 2015 plini de gânduri. CLICK AICI






PS: Compania DC Communication este cea la care am lucrat timp de 15 ani în diverse proiecte de comunicare. Good fellas...

luni, 29 decembrie 2014

Detoxifierea, o pacaleala de marketing @guardian

Pe surse din The Guardian. Știți sau ați observat că aproape tot spațiul public este plin de personaje, articole, emisiuni radio și TV despre tratamente, produse și chestii miraculoase care detoxifiază? Hai să mai spunem o dată. Toate sunt minciuni de marketing. Ț-E-P-E....Dar, este adevărat, e dreptul fiecăruia sa cumpere și să creadă. Spălarea colonului? Broccoli? Smoothie? Păcăleli....Detoxifierea este un proces biologic, face parte din funcționarea organismului nostru. Nu poate fi stimulată cu amestecuri de sucuri de fructe. Citiți tot articolul.

"Let’s be clear,” says Edzard Ernst, emeritus professor of complementary medicine at Exeter University, “there are two types of detox: one is respectable and the other isn’t.” "The respectable one, he says, is the medical treatment of people with life-threatening drug addictions. “The other is the word being hijacked by entrepreneurs, quacks and charlatans to sell a bogus treatment that allegedly detoxifies your body of toxins you’re supposed to have accumulated."



Mall-urile sunt pe duca...deci se poate

(c) SLATE
Pentru cei ce suferă de faptul că prea devreme suntem întru-totul la dispoziția mall-urilor. Că ni s-au urcat la cap. Să știți că din ce în ce mai mult, dau faliment. Acolo unde au fost inventate. Zău așa....chiar....

(4) Labelling. Despre apa adaugata, despre proteinele adaugate, despre carnea tocata


Este apă adăugată în mezeluri? Să fie scris pe etichetă!
Este vorba de un produs din carne prelucrată mecanic, care imită însă forma organică a cărnii? Să fie scris pe etichetă!
Sunt proteine adăugate? Să fie scris pe etichetă!
Este carne dezghețată și vandută ca proaspătă? Să fie scris pe etichetă.....

Cu alte cuvinte cumpărătorii să cunoască faptul că nu mănâncă un produs din carne de la natură ci carne cu adaosuri. Ca și la sucuri, la tutun, producătorii adaugă diverse substanțe și te fac să crezi că produsul este ca de la natură...

Informare pe care o propune UE este în avantajul micilor producători, artizani. Ei ar trebui să facă diferența. 

Știți despre ce scriam acum 3 ani? Despre faptul că se vinde și se cumpără de fapt apă, cumpărând parizer? Au apărut apoi și relatări privind injectarea cu apă a mezelurilor. Apărătorii industriei, care au căpătat spații de emisie, au recunoscut, însă ironic, că există apă în mezeluri. Că așa este de la natură. 

Da, însă problema specifică este:

(1) Câtă apă se injectează în mezeluri?
(2) Industria să recunoască...prin etichetă



Reminder comerț modern vs. comerț tradițional

Dezechilibrul dintre globalizare și local, în domeniul comerțului: 

"ANCMMR acuză autoritățile locale care au dat autorizații de construire pentru hipermarketuri exact în proximitatea magazinelor care funcționează de zeci de ani în anumite locuri.

duminică, 28 decembrie 2014

Anason cu lapte sau Cristina Mehedinteanu la bucate @Digi24_HD

Două persoane interesante, Marius Tudosiei (muncitor la băcănie și prin gustărie) și o învățăcică care totuși poate oferi lecții de îndrăzneală culinară..Cristina Mehedințeanu...Recomand...Mai ales rețetele cu anason din emisiune, propuse de Cristina.




O reflectie tardiva despre cum distruge retailul, comertul traditional


Nota bene: retailul modern a beneficiat în România de toate facilitășile inimaginabile pe care societatea occidentală le-a circumscrisese, În toate orașele occidentale, comerțul este în mâna micilor comercianți sau a celor mijlocii. Astfel sunt asigurate milioane de locuri de muncă. Ce s-a întâmplat în România? Citiți efectele și vedeți cum confortul și comoditatea noastră de a cumpăra de la supermarket, ucide zi de zi, micul comerț.....Trăiască...


,Această perioadă, a sărbătorilor, confirmă temerea noastră, că situația comercianților mici și mijlocii devine, pe zi ce trece, tot mai gravă. Desigur, nivelul vânzărilor a crescut și la ei, dar mult mai puțin decât în alți ani. Această situație, pe care am sesizat-o tuturor autorităților, este cauzată de concurența neloială a hipermarketurilor amplasate în centrul orașelor (nu la periferie, așa cum este în toate țările care înțeleg să-și apere și protejeze proprii comercianți). În ceea ce privește Capitala, există un lanț de retail, devenit deja un fenomen prin extinderea sa, a devenit unul toxic, iar Consiliul Concurenței ar trebui să observe că hipermarketul are deja poziție de monopol și să ia măsuri', spune Cora Muntean.

Nici marii furnizori nu au avut o atitudine mai corectă față de micii comercianți. Au preferat tot hipermarketurile pentru produsele de promoție.

,,În aceste condiții, oricât de mult patriotism ar avea cumpărătorul, se va duce acolo unde este mai ieftin. Dacă aceste locuri ar fi acolo unde trebuie, adică la câțiva kilometri distanță de oraș, cu siguranță cumpărătorul ar lua în calcul timpul și costurile pe care le-ar suporta deplasându-se acolo. Pentru a avea o imagine despre situația critică, trebuie spus că nu doar magazinele mici au avut vânzări foarte slabe, ci și cele care sunt de dimensiuni mai mari și care sunt sufocate, la figurat, dar și la propriu, de hipermarketuri', ne-a precizat Cora Muntean.

ANCMMR acuză autoritățile locale care au dat autorizații de construire pentru hipermarketuri exact în proximitatea magazinelor care funcționează de zeci de ani în anumite locuri.

,,Pentru aceste autorități nu a mai contat nimic, nici viitorii șomeri pe care-i generează închiderea magazinelor autohtone, nici calitatea și proveniența mărfurilor din hipermarketuri, nici faptul că la bugetul local încasează doar spuza de pe plăcintă.

Ei au dorit să fie amabili cu reprezentanții investitorilor străini. Nici presa nu are o contribuție benefică pentru comerțul autohton. În afara reclamelor plătite, se fac știri pozitive, publicitate mascată, hipermarketurilor. Am auzit, de exemplu, o știre potrivit căreia cheltuielile pentru sărbători scad la jumătate dacă se fac cumpărăturile din hipermarketuri și nu de la producătorii autohtoni. Patriotismul declarativ, cu fluturarea de steaguri, nu valorează nimic dacă nu înțelegem că primul gest de patriotism înseamnă încurajarea economiei autohtone', spune secretarul executiv al ANCMMR.

Micii comercianți au avut cumpărătorii lor fideli — cei care trec zilnic pragul micilor magazine, care, pe lângă cumpărarea celor necesare, simt nevoia să schimbe o vorbă bună.

,,Așa cum am spus, micii comercianți fac negoț din vocație: ei știu ce dorește cumpărătorul și mai știu că dacă omul este trist, are nevoie de o vorbă bună, iar dacă este vesel simte nevoia să-și împărtășească bucuria', mai spune Cora Muntean.

Vinul.ro

(c) Vinul.ro
Vinul.ro este cea mai importantă și puternică comunitate în jurul vinurilor. O echipă condusă de Cezar Ion, care militează de câțiva ani buni pentru educația gustului în materie de vinuri. Situl merită să facă parte din cunoașterea de către voi a vinurilor. 

Ce mi s-a părut interesant, ca reflecție, este faptul că după atâția ani de consolidare a presei de această specialitate, revista ca și situl sunt în limba română. Desigur este greu și costisitor să lucrezi bilingv. Dar un bilanț despre vinuri și despre reuniuni și realizări, este despre faptul că noi știm despre noi că ne adunăm forțele.

Nu ar fi cazul să existe o publicație de limbă străină care să spună celorlalți despre vinurile românești? Altfel suntem constrânși în limitele noastre culturale?

PS: Dacă cumva există totuși așa ceva, să iasă la lumină și să o aplaudăm....

(3) Again about new EU labelling, the third rule...Prepacked imitation foods...

Despre ce este vorba în regula a 3-a extrasă dintr-un grafic preparat de DG Health and Consumers? Dacă un ingredient a fost substituit de producător, această înlocuire trebuie menționată pe etichetă......

Hai sa mai scoatem ceva din noua reglementare a UE privind etichetarea, operațiune ce mă bucură pentru că eu văd aici constrângeri impuse industriei alimentare mari. Acea industrie care cu ipocrizie se preface că ne dorește binele, că ne oferă mâncare ieftină-foarte ieftină că suntem săraci și nu ne permitem. Dar patronii din industrie vor taxe și mai mici ca să aibă un profit și mai mare din procesarea mecanică a cărnii. Când scriu asta, mă gândesc la distanța planetară de la tocatul cărnii cu barda și rețeta de salam a lui Kogălniceanu și Negruzzi la mecanizarea de azi in din industria de salamuri. Un domn expert în horeca - toată stima - trasa simplu obiectivul - oamenii au nevoie pur și simplu să mănânce, doar să mănânce. Restul nu contează. Belly full și atât. Oare? Industria alimentară chiar crede că suntem niște animale care mâncăm și doar atât. 

Despre ce este vorba în regula a 3-a extrasă dintr-un grafic preparat de DG Health and Consumers? Dacă un ingredient a fost substituit de producător, această înlocuire trebuie menționată pe etichetă......


Un pic de ajutor pentru iubitorii vinului: Pivot Noir, sommelierul tau personal

(c) Pivot Noir
Începem cu vinul, ușor, așa, duminica dimineața, ca de cod galben. Pivot Noir este o aplicație ce se servește pe de o parte de localizarea utilizatorului, pe de altă parte din informații din piața vinului din România, pentru a facilita întâlnirea cererii cu oferta. Nu este rău, este o aplicație muncită de Tudor Bălan, creatorul Pivot Noir....Ca principiu, nu este o noutate este de tip clearinghouse, un mix&match. Însă face un pas înainte în educația gustului. Pivot Noir.

Pentru că am vorbit de Frâncușă mai ieri, iată cum ar trebui să apreciem un vin, conform Pivot Noir. Frâncușa mea era de 0 sau era de contrabandă?

(c) Pivot Noir

sâmbătă, 27 decembrie 2014

Nu incercați Wigo.ro! Malware


Atenție la wigo.ro ! Malware................................





Cum se taie mamaliga sau casul?

Credeați ca și mine că numai la noi se taie alimentele, gentil și delicat cu ață, aceasta fiind o metodă locală, românească, aparent arhaică de a face porții pentru meseni? Că la românia domina manualul și nu artizanalul, cu tacâmuri.....Eeei, uite ca în lumea mare au înlocuit ața de cusut sau ce-o fi fost ea, cu AȚA DENTARĂ sau ața de curățat dinții. Puteau încerca și cu gută, dacă tot ne-au stricat cheful, nu?
(c) Bangkok Globe



Art of Dar or the Romanian honey as pure gold

This is an apologetic opinion about the work of Asociatia AGAPIS (Alin Prunean), Fundatia ADEPT, Gerda Gherghiceanu, Maia Morgenstern and lots of others. When honey is framed in a designed carved wood form, embottled in a handmade designed glass bottle, coupled with a silver embossed teaspoon, and the project is named "Art of Dar", at a price of 365 euro, what can you say? 

Movie with Maia Morgenstern here



After you have seen the movie, do you think that are you buying honey or the art of honey? 

Some britts claimed that in a speculative move by some entrepreneurs from Romania, namely Mrs. Gherghiceanu using the prestige of Charles, Prince of Wales, attached to local culture., priced very high jam, honey, etc. Article of DAILY MAIL here

What a fuss, this recently, about a honey, produced in Salaj valley, Adevarul online, once a media campaigner against the hate speech about Romanian, took subject in depth.  Article of ADEVARUL here

My opinions are: 
  • I think that value, in what concerns food, stays in quality. 
  • Quality is not in producing serial food. Nor in the industrial food processing. 
  • Even the food industry is enough powerful in Romania (or people lack vigilance on the food issue), small food industry fights back with their brands.
  • The soft power of Romania should include quality food.
  • Differentiation between food industry and small, artisan food producers is in branding. 
  • This type of branding should include geographical indication, localisation. Because localisation brings in individuality: species, race, vegetal varieties, geography, seasonality, cultural uniqueness. 
(c) Adevarul, AGAPIS, ADEPT

Cotnari din frâncușa de la VINIA, o poșircă? Miorița, o încântare?

Vinul pe care l-am găsit în sticla din imagine, m-a dezamăgit. Miros de doagă, neplăcut, un sec acru. Asta nu înseamnă că nu v-ar putea place și dvs. Eu am zis să aleg un vin alb, sec, dintr-un strugure românesc. Am ratat. 

Mă întreb uneori (poate și dvs.), atunci când sunt critic sau pozitiv, pe ce mă bazez? Sunt eu un priceput în domeniul respectiv, o somitate, am o certificare sau sunt o autoritate ca să fie pentru sau contra? 

Sunt un patriot consumator sau un consumator patriot. Depinde din ce direcție abordez problema. Dar mă strădui să aflu cât mai multe despre gastronomie, în speță, despre vinuri. Poate nu mă pricep eu? Dar nu mai iau Cotnari din frâncușă, niet, never, jamais.

Întrebare întrebătoare: un sommelier nu ar trebui să ne învețe cum să detectăm vinurile proaste și nu doar să ne învețe despre vinuri? Un sommelier nu ar trebui să ne spună care sunt vinurile proaste din România? De ce lecțiile de educație a gustului privind vinurile, povestesc despre vinuri, așa la modul general?

Așa că, după la amiază am ratat o experiență gustativă și degustativă cu Cotnari din frâncușă, seara de Crăciun am dres-o cu o gură de Miorița. Vinars, frate, vinars, X.O.







vineri, 26 decembrie 2014

Christmas miracles happen, @Lavazza, @LCWaikiki

Unbelievable, Christmas miracles happen. To me, Tiberiu Cazacioc. On 24th of December 2014.

Do you believe in Christmas spirit? Or at least in Christmas miracles? I do believe as of 24th of December 2015. Santa Claus delegated me, this year, the task of finding gifts for the family. After 4 hours wandering in the huge almost, Unirea Shopping Mall, and routes back and forth, I finally chosen some things.

I will shortcut the story telling that I arrived at home with minus 1 (one gift). 

Where did I left it? At L.C. Waikiki? At Lee Cooper? At Pull&Bear?

Rapidly I searched the internet, and called each of the stores. Fortunately all the phone numbers were directly linked with shops. No result, they do not have had any left alone plastic bag L.C. Waikiki.

What to do? Going to the Unirea Shopping Mall again, and talk directly with shopkeepers. Sa, very sad, not for the value, but for the time spent and joy invested. 

I did used the same back entrance in Unirea Shopping Mall. Where, when I left, I took an espresso from the coffee machine, a Lavazza.

So going back on my paths, surprise!!!!! The plastic bag, after one hour and all the traffic in and out the mall, was waiting for me. 

Unbelievable, Christmas miracles happen. To me, Tiberiu Cazacioc.


Sibiu la Targul National de Turism 2014

Da, a funcționat. Era înainte de alegeri, nu era scris "Ich Liebe Hermannstadt"...Dar a avut rezultate....PS: Era standul CJ Sibiu. Însă dintre toate standurile de CJ acesta era cel mai coerent vizual.




Good or bad ca nu se mai construieste industrie alimentara?

Uneori un titlu sintetizează foarte bine o tendință. Ce ne spune Ziarul Financiar? Că foarte multă mâncare este produsă în afara țării și că transferăm bani în alte economii comunitare. Da, este piață internă. Dar noi ce scoatem din agricultură, doar cantitate? Am uitat ăsta este obiectivul politic nedeclarat al guvernului. Șlepurile cu grâu nu calitatea produselor alimentare. 

P.S. Sau mai poate însemna, că există foarte mult fabrici mici de produse alimentare?



miercuri, 24 decembrie 2014

Radio for the soulfood....Slow Food radio online

All the day, local music, fresh insights....Slow Food Radio


(2) Noua etichetare. New labelling. About allergens.

De ce este importantă etichetarea? Astăzi o nouă regulă europeană, cea privind alergenii. Și alimentele neambalate.

Pentru că poate face diferența dintre industria alimentară mare și industria alimentară mică. 

Pentru că dacă industria alimentară poate avea de ascuns ceva, mica industrie alimentară care face produse de calitate, nu are ce să ascundă.

Pentru că este o șansă pentru produse de calitate. În serie mică. Produsele locale.