vineri, 24 aprilie 2015

Hamsi with rice, hamsi with corn flour...Slow Fish Istanbul 2013 @SlowFood_FSD

Nothing compares with genuine Turkish food, which is not street food, but homemade inner food. Here in 2013 the second tasting surprise......Look the beautiful hamsi lying tasty on the plate....God, come to my palate and tell the story of the fish and its sacrifice....


Ce indemanare in filetarea pestelui.....Istanbul @SlowFood_FSD

La Istanbul, acum 3 ani, am privit (si am filmat fascinat) cum se scot maruntaiele din peste cu o miscare dibace de cutit. Cum se fileteaza pestele rapid. Asa cum numai un consum serios de peste, inradacinat, poate dezvolta abilitati de manevrare uimitoare. Sigir, ma gandesc, oare la hala Obor, in Bucuresti, sunt la fel de dibaci vanzatorii sau sunt niste amatori vanzatori?




Catre ipocriti: nu pretul influenteaza 100% consumul!

Profetii consumerismului au vorbit! Se pare ca in Romania preferintele consumatorilor se reduc la una singura: totul sa fie gratis. Si apoi consumul va creste ilimitat. Oricum, orice, consum de orice. Ei  bine, cui va folosi aceasta retorica populista?

ROMPAN avertizeaza ca supermarketurile incep sa pregateasca smechereala preturilor. AICI.

Adica, ca sa revin la retorica populista: cica nu ar exista vreun segment din consumul romanilor care sa nu fie potential pandit de pericolul extinderii sale, pentru ca ar putea scadea pretul.....si atunci sa vezi hulpaveala....si infuleceala...

Toata lumea implicata sustine ca reducerea preturilor via reducerea TVA, va creste consumul...!!!

Eu sustin ca este o minciuna. Este ipocrizie, de fapt cand se clameaza ca reducerea TVA va aduce cresterea consumului, nu avem nicio dovada, nici o cercetare de orice fel am vrea noi, in aceasa lume, care sa demonstreze ca scaderea preturilor la toate marfurile si serviciile, ar creste consumul.

In primul consumul este diferit, distinct, diversificat. Daca scade pretul la paine, nu se va cumpara ORICAT de multa paine. Daca scade pretul cartilor, nu se vor cumpara ORICAT de multe carti. In al doilea rand consumul este rezultatul unor interdependente. De aceea i se spune cos de consum. 

Cercetarile lui Engel (nu Engels) in sec. XIX au aratat ce inseamna elasticitatea consumului, austriacul descoperind legitatea substituirii produselor unele cu altele si dependenta structurii unui buget de puterea de cumparare. Adica la un moment dat xsuma alocata mancarii ramine constanta dar cresc sumele alocate pentru leisure, educatie, etc.

Un populism desantat care aduce probabil voturi dar si profit mai mult la multinationale. Cat de irationali sa fim toti, presa, public, politicieni, sa credem aberatia asta, ca reducerea unor preturi va creste consumul? Un om care nu citeste, oricat de ieftine ar deveni cartile, nu le cumpara. Pur si simplu.

Pentru ca fundamental, ce rost ar mai avea diferentele intre produse/servicii din aceeasi clasa, daca doar pretul ar fi limita accesului?


Black #rhino in Timisoara, #Romania @savetherhino


Slow Food International Press Review 24 April 2015, @SlowFoodHQ


Slow Food International Press Review
Dear Slow Foodies,
Here is our weekly selection of articles:

A video talking about the Harenna Forest Wild Coffee Slow Food Presidium in Ethiopia was produced and diffused by the Agence France Presse. We have now found it broadcasted in a Polish tv
Polonia, Interia tv: http://bit.ly/1zUrpTV

Terra Madre St-Laurent, the first regional forum organised by Slow Food Canada will be hold from April 22 to April 26. Carlo Petrini is attending the meeting and will held a conference on April, 25.
Canada, Voir: http://bit.ly/1QreKCn
Canada, La Presse: http://bit.ly/1d8Z5YY

Several articles are talking about the second Earth Market inaugurated at Gokceada (Imroz) in Turkey.
Turkey, Milliyet.: http://bit.ly/1HzKKjy
Turkey, Radikal: http://bit.ly/1Gf2bl7
Turkey, Dunya: http://bit.ly/1QreK5e

Edie Mukiibi  Vice President of Slow Food International has travelled to Rwanda. Here the story of his trip .
Ruanda, Imvahonshya: http://bit.ly/1HwjaFi

Good to know:
 Urban gardens on the river Seine. An interesting project of urban farming in the middle of Paris.
France, Global: http://bit.ly/1OkuJmZ
Fishermen in Gaza. A great portfolio of Yann Renoult , a french photographer.
France, Global: http://bit.ly/1zUsw5X

The Slow Food International Press Office Team
Paola Nano and Ester Clementino

Ai buze pufoase? Toni Delaco te linguseste

Delaco este de fapt Delaco Distribution. Obiectul lor de activitate? Comert cu ridicata al produselor lactate, oualor, uleiurilor si grasimilor comestibil.

O companie care face foarte multi bani din distributia branzeturilor. Nu le fac ei, doar le plimba. Desigur, le plimba cu talent. Este un tip de agent economic (cum se spune) care prin ceea ce face (doar suntem in capitalism) contribuie la declinul industriei autohtone de preparate lactate.



joi, 23 aprilie 2015

Targul Taranului a dat un impuls dlui Ion Taran Baciu....

Nu am fost singurul care a contribuit la asa ceva....succesul unei afaceri cu produse de traditie....Este onest ca oamenii (familia Baciu) recunosc ca prezenta la Targul Taranului (targul din Piata Amzei) si la MTR, i-a ajutat sa vada mai departe. Tin minte cat de amuzat priveam la coada de la standul d-lui Baciu, in decembrie 2007 si cineva de la coada spunea intr-un fel, ca pe vremurile comuniste, "...sa se vanda produse ca sa ajunga la toata lumea..."....Pe bune!
PS: Una din cercetarile sociologice intreprinse de Dimitrie Gusti s-a petrecut chiar la Fundu Moldovei, unde este baza afacerii Baciu.

BUSINESS MAGAZIN: „Succesul a venit după ce am invitat bucureştenii să ne guste produsele. La târgurile din Piaţa Amzei şi Muzeul Ţăranului Român am fost primiţi cu braţele deschise şi ni s-a oferit ideea deschiderii magazinului din Capitală“, explică Delia Baciu, fiica lui Ion Baciu, fondatorul afacerii, modul cum au decis să se extindă în Bucureşti."



 

Honey "living sculptures"...Black Little

Bantuiam pe Internet si in situl Weart.ro am dat peste un articol despre un artist, Black Little, care foloseste mierea ptr. a imortaliza "sculpturi" vii......Mierea face de toate inclusiv efectul de ambra....


miercuri, 22 aprilie 2015

Maslinele si ciupercile, promovare cu bani UE

Din 21 aprilie 2015. Doua asociatii de productie din Romania, una in consortiu (ROMCONSERV) cealalta de sine statatoare, au primit aprobare de la Comisia Europeana sa isi faca promovare pe terte piete. LINK.

ROMCONSERV promovare in Azerbaidjan, Belarus, China, Rusia, etc. Producatorii de ciuperci, promovare in Grecia si Romania. Acestia din urma nu au voie sa faca referire la producator. Ci la produs si consum.



marți, 21 aprilie 2015

Grolsch se transforma in Ciuc? @Grolsch

Sa nu ne stresam....este acelasi producator? Pentru ca reclama pozitioneaza berea Ciuc exact ca o bere Grolsch....limited vision

LINK

UrmatorulconcursinRomania: Food and Farming award

AICI ......Un program BBC 4 care ne da de gandit, nu? Nu inventati roata, daca se poate, invartiti-o...
 

Europa: Uite ca Mila 23 este un proiect de succes la pescaturism @infodeltaro

LINK

Slow Fish 2015 la Genoa, 14-17 mai 2015: eveniment fanion al miscarii Slow Fish @SlowFoodHQ

LINK

Dalboka adica la bulgari

Vizitati Dalboka. Ca sa mancati ceva bun din apa marii. Dalboka inseamna pur si simplu "Adânca"....Am descoperit locul acesta, un golf aproape de capul Kaliakra, acum 3-4 ani. Am revenit odata, pentru ca este minunat. Niste bulgari, au folosit banii din programul SAPARD, pre-aderare. Si au creat o ferma de midii in largul marii legat de restaurantul de la mal, din golf. Un aranjament in natura minunat. Un peisaj salbatic, o panta de peste 45% la coborare. Am fost si eu acolo de doo ori.



Preparate din midii, bine gatite si la preturi accesibile. Curat, amabilitate, servire rapida. Comanda se poate da in romana, meniurile sunt in romana.

PS: Concurenta a nascut si un local in dreapta, cum cobori. "Dalboka" este copiat de un concurent, pe partea stinga. Dar poti face diferenta. Cel din dreapta, antreprenorul, este cu mult mai vizitat.

Despre acvacultura in Europa

Cat de des mancati peste? Peste capturat, crescut de europeni. Pestele crescut in mod sustenabil asigura locuri de munca in economia locala, scade presiunea asupra resursei pisicicole. Si ne ofera o dieta adecvata. AICI....

Fermele piscicole din UE oferă produse locale, proaspete și sănătoase

Se știe că peștele este o sursă bogată de proteine, vitamine și substanțe nutritive. În plus, protejează sistemul cardiovascular. În același timp, nu este un secret faptul că europenii își exploatează excesiv mările, punând în pericol specii întregi.

În condițiile unei creșteri constante a cererii, piscicultura (sau acvacultura) poate reduce presiunea pe care o exercităm asupra speciilor sălbatice, în UE și în lume. Piscicultura, unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, furnizează aproximativ 50% din peștele consumat anual la nivel mondial - un procentaj aflat, la rândul său, în creștere. Pe scurt, fără acvacultură nu am avea destul pește pentru a acoperi nevoia de hrană a populației. Fără acvacultură, ar trebui să exploatăm și mai mult stocurile sălbatice, periclitând sustenabilitatea lor pe termen lung.

Visati la o hrana ca afara? Ultimate Food Trend Guide 2015....

Asta ca sa parafrazez zicerea aceea cu "vreau o tara ca afara!"...Am gasit o resursa care va confirma banuielile, asteptarile si dorintele. In Canada se petrece localizarea, legarea de resursele locale. Inca o dovada ca aceasta este directia, nu hrana reconstituita de la restaurantul "La Mama". 

Do you want some food approach like in the developed economies? Well I found again something which confirms your dreams. In Canada the main trend is localisation, using local herbs and  spices. Eventually....

luni, 20 aprilie 2015

Arsenic in hrana? Arsenic in food? Residues in food? EFSA recent report @efsa_eu

EFSA este o agentie europeana care se numeste in engleza European Food Safety Authority. Adica un fel de ANSVSA european. Desigur cu mai multe resurse, anvergura si alte preocupari. 


Recent EFSA a dat publicitatii AICI, Raportul anual despre chimicale in hrana. Europenilor. Voi, car sunteti interesati de asa ceva, gen chimicale in food, ce parere aveti? Veti gasi ceva horror inside?



Pește, pește, pește...Programul Operațional pentru Pescuit

România se "bucură", precum celelalte state membre ale UE, de redirecționarea a diverse fonduri ce stau sub pălăria unor politici europene. Așa este Politica pentru Pescuit și Afaceri Maritime. Din aceasta este finanțat POP - Programul Operațional pentru Pescuit

Așa cum Toni Delaco este fan brânză și voi puteți afla mai multe despre consumatorii de pește, segmentare demografică, cine și de ce nu mănâncă pește. Este foarte interesant să afli că este nevoie de lanț alimentar, de trasabilitate, de etichete și branduri locale.

De aici puteți afla, de la MADR. Studiul de piață privind sectorul pescăresc








Hrana, patrimoniu imaterial

Pentru cei care gandesc mai profund la ceea ce maninca, daca nu stiau, am o veste: mancarea traditionala apartine domeniului patrimoniu cultural imaterial. Exista de cativa ani o Comisie Nationala a Patrimoniului Cultural Imaterial. A fost elaborata si o lucrare ampla. Daca vreti sa aflati mai multe despre alimentatia traditionala, la pagina 139, cautati AICI. Coordonator senior al lucrarii este Virgil Stefan Nitulescu (director MTR) iar autoarea sectiunii, Narcisa Stiuca. 




duminică, 19 aprilie 2015

Stevia, good or bad? Are cuvantul Iulian Dutu, cel ce framinta paine

In acest articol de AICI, m-am entuziasmat cand am gasit pe piata din Romania, un concept interesant de produs, SteviElle, bine comunicat si cu mult entuziasm prezentat la un targ. Dar Iulian Dutu de la Turtita Fermecata mi-a atras atentia ca intre acceptarea si refuzul in ce priveste indulcitorii din stevia, se gasesc si nuante de amarui. El mi-a intocmit rapid o selectie de surse care ba chestioneaza, ba aproba folosirea steviei ca indulcitor. Ca atare, vi le propun mai jos, sa rasfoiti si sa vedeti daca este cazul sa consumati sau nu produse cu indulcitor din stevia. Enjoy!