Am identificat intr-o recenta cercetare de opinie gestionată de Comisia Europeana, avand ca tema biodiversitatea, pe ce loc este pozitionata problema agriculturii in mintea europenilor. Chiar daca negationismul bantuie in multe zone, pe motiv, poate, ce nu se discuta nu exista, iata ca media europeana a opiniei publice este ingrijorata de efectele agriculturii/silviculturii/pescutitului intensive asupra mediului in care traim. Intrebarea este: cei ce lucreaza in aceste domeniu ca antreprenori sunt si ei printre cei ingrijorati? Sursa documentului AICI.
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
miercuri, 25 noiembrie 2015
Un apel Slow Food pentru COP 21 - Întâlnirea pe tema climei de la Paris ignora agricultura industriala ca poluator
Întâlnirea
pe tema climei de la Paris: cuvântul „agricultură” nu este citat. Slow
Food: „Nerecunoașterea importanței relației dintre alimente și climă
este o lipsă gravă”
Semnati apelul AICI ? Peste câteva zile guvernele din întreaga lume se vor reuni la Paris pentru
a discuta pe tema schimbării climei. După 20 de ani de dezbateri,
medieri și forumuri încheiate fără succes, întâlnirea de la Paris (COP 21) va încerca să încheie, pentru prima dată, un acord universal cu caracter obligatoriu.
Însă, în cele 54 de pagini ale textului negocierilor (http://unfccc.int/resource/ docs/2015/adp2/eng/11infnot. pdf), lipsește cu desăvârșire termenul „agricultură”, chiar dacă se face des referire la tema siguranței alimentare. O lipsă gravă, în opinia Slow Food.
Descărcați apelul Haideți să nu ne mâncăm planeta. Combaterea schimbărilor climatice cu ajutorul alimentelor! Semnează și tu, haideți să ne facem auziți.
Descărcați apelul Haideți să nu ne mâncăm planeta. Combaterea schimbărilor climatice cu ajutorul alimentelor! Semnează și tu, haideți să ne facem auziți.
duminică, 22 noiembrie 2015
Carte contra pui, o idee buna a Transavia?
Ce spuneti de aceasta initiativa. Se combina fericit avicultura de la Transavia + cultura? Puii, gatitul si cititul? Reflectie.
Creative Business Cup 2015, ScanBuy, un finalist la Food Innovation Challenge
#Scan'Buy - an app that encourages people to buy quality food or food that is expiring soon #cphftw #foodwaste pic.twitter.com/7dQOVJWE03
— CreativeBusinessCup (@cbc_cup) November 18, 2015
sâmbătă, 21 noiembrie 2015
Filipovenii și cazacii lui Nekrasov...reminder, proiectie de film la Studio in 22 noiembrie seara....
Dragă Luca (fiul meu cel mic, adică),
Vine o vreme când te vei întreba: “Cine sunt?” și vei dori
să înțelegi “De ce sunt așa cum sunt?”. O parte din răspunsuri le primești dacă încerci să-ți
cunoști părinții, bunicii, stămoșii tăi. Așa vei afla care este esența
transmisă de la o generație la alta, parte și ea din tine. Eu mi-am făcut
propria călătorie către rădăcini și ți-o las ție moștenire într-un scurt
documentar, pentru că și tu ești urmaș al “Filipovenilor și cazacilor lui
Nekrasov”.
Cu drag,
Mama (aka Ana Preda)
Ana Preda: "Totul a plecat de
la dorința de a-mi cunoaște mai bine neamul. Întâmplarea, deloc întâmplătoare,
m-a adus în Televiziunea Publică ca redactor la Minorități. Aici am aflat cât
de puține știu despre rușii-lipoveni, deși m-am născut și am crescut într-o familie
de staroveri, ortodocși ruși de veche credință, căci asta sunt lipovenii din
România. Au o istorie ce pornește în urmă cu peste trei secole și jumătate și
formează o puternică diasporă rusă, împrăștiată în toate colțurile lumii."
Filmul “Filipovenii și
cazacii lui Nekrasov” coproducție TVR și Asociația Ivan Patzaichin Mila 23 este un documentar biografic și antropo-etnic, o scurtă
istorie a rușilor-lipoveni din România. O însoțim pe Ana Preda în istoria
familiei sale de lipoveni și astfel descoperim identitatea și trecutul
comunității de staroveni din România.
Două vorbe despre Ana Preda (scrise de ea):
Jurnalist
TV din '95 încoace, producător de jurnale de știri și de emisiuni
dedicate copiilor, unul dintre "părinții" radio-ului Itsy Bitsy, astăzi
jurnalist TV la Televiziunea Publică
Ivan, asculta-ne si tu pe noi, cum sa fim darji ca tine? Lansarea "Ascultandu-l pe Ivan" in imagini de arhiva
Vineri seara, 19 noiembrie 2015, la ora 18:00, la standul Vellant, lansarea unui proiect de serie mica, cartea "Ascultandu-l pe Ivan". Prof. Vintila Mihailescu, cu ajutorul lui Bogdan Iancu, al Monicai Stroe, al echipei de la "Asociatia Ivan Patzaichin-Mila 23"...l-au ascultat pe Ivan. Ia stai, pai i-am luat la rand pe toti mai intai, in loc sa spun ca fara Ivan Patzaichin, toate cele de mai sus, nu s-ar fi intamplat. Si, ca sa dau dovada de un pic de vanitate, ca membru al asociatiei, mi-am aranjat si un selfie, in timp ce presedintele semna un exemplar din cele doar 1000 realizate. Cu o co-finantare AFCN.
Oana Ganea si Bogdan Iancu |
Raluca M. |
Cei 3 eroi ai Apocalipsei |
Ivan este suficient de fericit ca i-a reusit si acest proiect |
Selfie |
Fabrica de 4 beri bune..De azi si Zaganu India Pale Ale si Zaganu Rosie
Am revenit la Absintheria Sixtina, in str. Covaci, la vreo 7-8 ani de cand aici, compania la care lucram, DC Communication, se organizau aniversarile noastre, pentru ca lucram la mansarda-pod...Ne-am mutat apoi la The ARk. Deci am revenit la aniversarea a 2 ani de Fabrica de bere buna. Laurentiu si Alexandru si-au invitat amicii, cunostintele, la o "bauta" de bere....Doua noi beri au fost lansate cu
aceasta ocazie. Cei doi si-au pus echipa la incercare si au produs o bere Indian Pale Ale sau IPA (daca vreti sa aflati ce este cititi prin net, cu Google, nu pot inventa descrieri). Dar va pot pune niste imagini la dispozitie, sa vedeti ca am fost, am socializat, am baut si placut 1 bere Zaganu IPA. Si gasesc ca acesti doi domni sunt simpatici. O bere de microberarie nu este nimic fara personaje, fara tehnologi, fara oameni in jurul ei. Povestile se creaza in jurul berilor de nisa nu in jurul berilor industriale. PS: Este mai misto la beri din astea tulburi si cu handicapuri, decat o vizita cu autobuzul la T....org.....Beti, mai, hai, hai....PS1: Sa stiti ca berea mi-am platit-o, ce credeati, ca scriu ce-mi trece prin cap asa...?Pe bani |
Laurentiu |
Alexandru |
"Legalize" craft beer...or emerging of the microbreweries in Romania
Berea de microberarie ia avant. Ca sa aflati ce inseamna asta, puteti sa intrebati de Zaganu, de exemplu, desi in piata, in selected places, gasiti si alte beri locale. Ca sa intelegeti dimensiunea unui fenomen, iata pe scurt, in filmul de mai jos, cum s-a petrecut in America, revolutia microberariilor. Ca sa explic: este vorba de tipuri de bere, alternativa la berea industriala. Sunt beri cu arome diferite, cu culori diferite, care se gasesc numai in anumite locuri. Nu sunt beri pe care se le gasesti peste tot. Berea alternativa, locala, nu este o bere ubicua, sa se gaseasca oriunde si oricand. Este berea descoperitorului. A celor ce se simt indivizi, distincti. Filmul, va rog!!!!
Creative Business Cup 2015, Buonovending, o masina mobila de inghetata, finalist la ARLA Food Innovation Challenge
#Buonovending is demonstrating how this 24h 7/7 ice cream machine works - right now at #arla food innovation challenge #cphftw #startup
— CreativeBusinessCup (@cbc_cup) November 18, 2015
vineri, 20 noiembrie 2015
Creative Business Cup 2015, Narrate, un finalist la Food Innovation Challenge
#Narraté - a tea brewed in the right time with the right story! #teatime #cphftw #creativebusinesscup pic.twitter.com/Hol4CXh0as
— CreativeBusinessCup (@cbc_cup) November 18, 2015
joi, 19 noiembrie 2015
Incercati Origini? Se livreaza acasa...O noua linie de produse artizanale....
Abonati-va la ofertele celor de Origini, vizitati magazinul (daca se poate, pentru ca este in Bucuresti, zona piata Rosetti) si dati-le feedback. Eu am vizitat standul lor la Indagra FOOD 2015 si am tot stat de vorba si am tot stat de vorba, am vrut sa îi prind cu șopârlica de marketing și anume, ce stă în spatele pretenției lor că prepară și aduc din preparate artizanale din 3 surse (ferma lui Mihai-ferma lui Țane-cherhanaua lui Dumitrel), recte din 3 ferme. Cherhanaua este la Sf. Gheorghe. Adevăr sau provocare? In mare nu am simțit ca în spatele ofertei saăfie o fabrica industriala. Deci este posibil să fie cu adevarat produse Origini.
2015 Slow Food Asia Pacific Festival About to Kick Off!
Slow Food cucereste si mai mult lumea. Zilele acestea, in Coreea de Sud.
The 2015 Slow Food Asia Pacific Festival will be held from November 18 to 22 at 2nd Exhibition Hall in KINTEX, Goyang, Gyeonggi Province (South Korea). The event is co-hosted by Slow Food International and Slow Food Korea and has been organized by Design House Inc.
The first edition of the Slow Food Asia Pacific Festival was held in 2013 and involved 44 countries, 164 international delegates and 530,000 visitors. The main theme of the 2013 edition was “Changing the World Through Taste.”
The main theme of the 2015 edition will be “Cool Farmers and Real Tastes” and the event will involve food culture networks from all over the world and more than 150 world-famous food culture leaders.
A large delegation from Slow Food International, led by the movement’s founder and president Carlo Petrini and including over 180 Slow Food producers, exhibitors and conference speakers, will attend the event. They will be arriving from 41 different countries around the world: from six countries in Europe, 31 in Asia, three in Oceania and the United States.
The Italian branch of Slow Food will also participate in the event and will be running a stand offering a sampling of traditional Italian cuisine. A number of well-known Italian companies will also be present at the Slow Food Italy stand, like Alce Nero (organic foods), Cantine Damilano (wines), Lavazza (coffee), Olio Roi (olive oil), Pastificio di Martino (pasta), Prosciutto dall'Ava (San Daniele ham), Riso Gli Aironi (rice) and the University of Gastronomic Sciences, the Albergo dell'Agenzia and the Wine Bank from Pollenzo.
Slow Food Great China and Slow Food Japan will also be participating in the event. Slow Food Japan
will be running a stand hosted by Sapporo City of Hokkaido. The event
will be attended by Chef Namae, who will talk about how a chef can
support the sustainable fishing movement, Chef Tsukada, who will present
his indigenous Ainu-influenced fusion food from Hokkaido, and
traditional fish sauce producer Mr. Moroi.
Other
producers from the Slow Food network, from France, Indonesia, the
Philippines and Sri Lank, among others, will also be exhibiting. The
event will be also attended by delegates from Australia, Georgia,
Germany, India, Iran, Jordan, Mongolia, Russia, Vietnam and Turkey.
The 2015 Slow Food Asia Pacific Festival’s rich program includes international conferences, Taste Workshops,
networking seminars, an Ark of Taste exhibition, several participatory
activities and educational experiences (including some designed
specifically for children) and a short course from the University of Gastronomic Sciences.
The 2015 Slow Food Asia Pacific Festival gratefully
acknowledges funding support from the Korean Ministry of Agriculture,
Food and Rural Affairs; the Korea Agro-Fisheries & Food Trade
Corporation; the Korea Rural Community Corporation; the Korean Food
Foundation; the Gyeonggi 4-H Federation; the Korea Association of Eco
Certification Agencies; the Eco Livestock Association; the Korea
Environmentally Friendly Fisheries Association; the Agri-Natural
Circulation & Organic Foundation Pulmuone and the Real Farm
Agriculture, Fisheries and Livestock News.
Here is the link to the website of the event: www.slowfoodfestival.org
For further information, please contact the Slow Food International Press Office:
Paola Nano, +39 329 8321285 - p.nano@slowfood.it
JungHee Park: +82 10 2280 3106 - junghee.sfkorea@gmail.com
Slow
Food involves over a million people dedicated to and passionate about
good, clean and fair food. This includes chefs, youth, activists,
farmers, fishers, experts and academics in over 158 countries; a network
of around 100,000 Slow Food members linked to 1,500 local chapters
(known as convivia) worldwide, who contribute through their membership
fee, and by organizing events and campaigns; and over 2,500 Terra Madre
food communities who sustainably produce quality food on a small scale
around the world.
Ce putem face sa mai contribuim la reducerea risipei? Mancati alimente dupa data recomandata!
Nu este atat de simplu sa iti asumi ca groapa de gunoi de la marginea orasului se umple mai repede si din cauza fiecaruia dintre noi. De ce cumparam mai mult decat putem manca? De ce cumparam mult de Craciun si de Paste, desi pe medie anuala consumam la fel de mult? Ce presiune punem asupra mediului cerand si cumparand mai multa mancare, mai multa mancare, dar care se gaseste "at the end of day" la groapa de gunoi? Fiecare consumator de alimente, informat si educat, se poate gandi mai bine la responsabilitatea sa sociala, mai mare sau mai mica, care se reflecta in risipa de alimente. Cum sa aruncam mai putine alimente la gunoi si sa nu asaltam magazinele? Cititi inca un sfat din campania anti-waste a Comisiei Europene.
miercuri, 18 noiembrie 2015
Moldova in bucate? VASCAR ataca
Nisele de marketing care si-au alocat diferentiatori precum traditional, regional, autentic sau regional ("Produs in Bucovina", "Din inima Ardealului") se restrang vazand cu ochii. Producatorii se inghesuie sa ne puna in contact cu sentimentele noastre ascunse. Legate de rural, bunici, tara si tarani. Tocmai lansata gama "Moldova in bucate".
Cum deosebesti mezelurile industriale de cele artizanale? De la Oancea...Trei Cutite
Familia Oancea din Talmaciu, chiar daca vedeti in imagine o lista lunga de preparate, nu ofera tot ce vedeti acolo, la targ. Poate doar o treime, in functie de sezon, cerere. Dar produsele, inca de cand i-am cunoscut acum cativa ani, de cand au devenit si membri ai miscarii Slow Food, sunt preparate cu ingrediente naturale, retete locale, unele create de ei, precum salamul de porc. Le-am degustat adesea. Cu toate acestea am fost inca odata surprins ultima oara, sesizand ca nu sunt aromatizate, nu au acel ceva care aparent te atrage. Nu au potentiatori de aroma, mi-a spus Laurentiu. Dati o raita pe la targul ASAS. Familia Oancea nu numai ca produce, dar si stie a povesti cu amanunte cum fac produsele. A, aceste un amanunt important. Un vanzator si un producator industrial se recunosc prin faptul ca nu reusesc sa spuna povestea produselor.
Bors cu scortisoara, Danila, incercati?
Eu nu umblu doar pe situri sa gasesc noutati, ghidusii si intamplari interesante, le iau din magazin. Iata o noua tendinta de la Danila. Trebuie sa spun ca inca nu m-am "infipt" in aceasta bautura: bors cu scortisoara. Compania care produce acest frumos bors tulbure, s-a gandit sa atraga din buzunarele romanilor, niste banuti, creand si vanzand bors cu valoare adaugata. Incercati?
Bergenbier ALE, intamplari din mall si apologia prin reclama
Nu te poti abtine, totusi. Zilele astea dat peste un setup de marketing, degustare, este clar ca imi lipsesc cuvinte din vocabular, sa spun despre ce era vorba in termenii de business. Era o cusca cu 2 intrari, cu reclame atatatoare, mari, iluminate. Inauntru doua fete si un baiat, cam multi pe o asa de mica suprafata, care serveau la un simulacru de bar, Bergenbier ALE. Serie limitata, cu niste amestecuri de malturi, un gust destul de aspru. Spuneau ca este de 5,5%. Am simtit taria alcoolica de la primele inghitituri. Este drept ca m-am limitat la doua degete de bere. Mi-au spus promoteri ca la raft ar fi pana in 3 lei. Cred ca nu am inteles bine, nu? O bere de 3 lei jumatatea, este suspecta. Prea ieftina ca sa fie doar din cele 3-4 ingrediente. Puteti gasi stiri de tip reclama, platite, apologetice, "yesman" AICI, AICI, AICI, AICI. Prea putine surse si situri din Romania sunt si de abordare critica. Se pare ca tot ceea ce produce economia de azi este numai la superlativ. Ratiunea critica este suspendata.
Risipa de alimente, un sfat? Planificati-va cumparaturile
Risipa de alimente este un subiect mereu interesant. Nu stiu daca putem arata cu degetul catre fiecare dintre noi, insa in ansamblu suntem o societate, europeana, de la Vest la Est, care arunca la groapa de gunoi o mare parte din alimentele pe care le cumpara, le duce acasa, si atunci cand se apropie de limita recomandata de producator la arunca. Suntem societate care cumpara mult la pret de unitate, asta incurajeaza o parte de productie care ea insasi contribuie la incalzirea globala. Carnea de vita, cu cat este mai ceruta, cu atat mai mult stimuleaza cresterea animalelor care genereaza gaze de sera, gaz metan. Suntem in mijlocul unui cerc vicios. Astazi va propun un sfat nou. Dintr-o campanie a Comisiei Europene (da, ea se gandeste la binele nostru...:p)....
marți, 17 noiembrie 2015
Abonați-vă la:
Postări (Atom)