luni, 23 martie 2015

Auchan educa publicul sa inteleaga whiskey-ul

Parcursul gastronomic este marcat și de împingerea coșului prin comerțul modern. Deocamdată. Dar asta, după cum ați observat revenind adesea la "Observatorul gastronomic", ne permite să criticăm, uneori să lăudăm. Iată ce am găsit la raionul de distilate de la Auchan Vitan. Un pliant care oferă informații despre whisky. Și asta este un lucru important, pentru că marchează pasul de la a oferi băutură fără să existe o cunoaștere educată despre sortiment, la cunoaștere și educarea publicului, a consumatorilor. 

Este evident că lanțul de vânzare externalizează acest cost și îl transmite prin în emoții. Care nu au toate legătură cu produsul. 

Topolog, Dobrogea


22 March 2015: Slow Food International Press Review @SlowFoodHQ @LidlRomania

Nota mea: interesantă opoziția Slow Food Germania față de noua campanie LIDL http://bit.ly/195bv1t
 


Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,
Here is the weekly selection of articles:

A heated debate has opened in Uganda, since the parliament is passing a bill permitting the use of GMO crops in the banana plantations. Read Edie Mukiibi’s statement, among others, from an AFP news:


South Africa, BDlive: http://bit.ly/1EqNCu3
India, Zee News: http://bit.ly/1xxHopD

USA, Phys.Org: http://bit.ly/1xhD4Aq
Belgium, RTBF.be: http://bit.ly/18KjTna

Spain, Diariodegastronomia.com: http://bit.ly/1BPSFpc
The article talks about the initiative “Slow Food on Your Plate” and the collaboration with the Catering Unit of the European Parliament.

USA, Denver Post: http://dpo.st/1MoF23b
Slow Food USA plans to explore insects as food during Slow Meat 2015 in Denver, Colorado.
USA, Medium Rare Chef: http://bit.ly/19BPoRg
Are We Finally Over Meat?

Mexico, Hédoné Gourmet: http://bit.ly/194U2Gk  
Slow Camp, this year in its third edition, aims to promote and enhance biodiversity in South America.

Cayman Islands, CayCompass: http://bit.ly/1xc8Y1d  
Local farmers teamed up with chefs to highlight food ingredients from the Cayman Islands at the 2015 Slow Food Day event at Camana Bay.

Germany, Gourmet-Report: http://bit.ly/195bv1t
The article reports on the criticism of Slow Food Germany against Lidl’s new advertising campaign.

sâmbătă, 21 martie 2015

Antreprenori creativi, Creative Business Cup

Construiți cu pământ? Niste sârbi au creat o companie, Earth & Crafts, care oferă consultanță tehnică celor ce vor să construiască cu lut, cu pământ. Se vor extinde în Balcanii de vest, cum spune ei, în următorii 3 ani. Filmul este despre candidatura lor la competiția europeană dedicată antreprenorilor creativi. 



vineri, 20 martie 2015

Petrecere cu peste de la Tulcea, de Bunavestire @infodeltaro

Dacă vrei să participi la o întâlnire Slow Food de Bunavestire (26 martie seara), cu preparate din pește de la Tulcea, aștept un mesaj de la tine, la tiberiu.cazacioc@gmail.com până marți 24 martie a.c. Doar în cazul în care se adună în jur de 15 doritori, putem merge mai departe. Produsele sunt de calitate, vor fi aduse pe lanț de frig până la București, cu securitate alimentară comme il faut. Costul petrecerii este de 100 RON de persoană, se achită în PayPal. Produsele pe care le vom comanda sunt în mesajul de mai jos, ar mai intra în cost sala, băutura, pâinea de susținere, debarasarea.....

joi, 19 martie 2015

Sunteti dobrogeni? Participati la dezbaterea publica....

Planul de management al Parcului Național Munții Măcinului, supus dezbaterii publice. Dați un click și trimiteți-vă contribuțiile.

Ivan Patzaichin, campionul olimpic si canotca

Cred că ați mai citit despre proiectele Asociației Ivan Patzaichin-Mila 23 pentru Delta Dunării, canotca,etc. Aici l-am fotografiat la standul asociației conduse de Ivan, împreună cu Doru, standul cu canotci de la Salonul Internațional Nautic de la Romaero.

(c) Tiberiu Cazacioc

Luca sare cu mult prost gust, peste covrig, la pizza

Se vede și la Muzeul Național al Țăranului Român combinația asta groaznică de țărani de arhivă cu p!@#$zza ?? Probabil că piața s-a încins. Sunt prea multe covrigării mici, dese și nefiscalizate (probabil nu sunt de partea consumatorilor care ar vrea să câștige un ba grămadă de la fisc, dar vom mai discuta despre asta...) Așa că Luca (cum mă întrebam odată, a fost mai întâi Petru și apoi Luca sau sunt mână în mînă?) a sărit pragul prostului gust. Niște tărani ce oricum nu aveau

Phil Hogan și plăcinta românească @PhilHoganEU

(c) Tiberiu Cazacioc
Cheese. Romanian. With mr. Phil Hogan in Bucharest. Keep up the good work, Mr. Commissioner. Despre gastronomie cu Hogan. În 13 martie 2015, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, irlandezul Phil Hogan, a participat la un eveniment dezbatere, organizată la Reprezentanța CE de către CRPE. Cu această ocazie am fost și eu acolo. Să mai
aflu, dincolo de tema dezbaterii, chestiuni mai interesante. Phil Hogan a primit de la un țăran fermier, o tavă mare de plăcintă românească, moldovenească, cu brânză.


Basarabia la garaj

De evitat acele magazine și oferte care afară îți prezintă gardul. Iar înăuntru nu se găsește leopardul. Tot pe drum, pe drum, iată că acolo unde era un mic garaj de domiciliu, s-a privatizat incinta și acum avem un mic magazin, chipurile, cu produse din Basarabia. Din păcate, magazinul din str. Basarabia oferă un amestec indigest de produse, ba din republica Moldova, ba din Ucraina, ba chiar din Rusia. Eu m-am uitat la etichete și sunt produse alimentare industriale și cam scumpicele. Eu nu recomand un magazin care îți promite că TOATE produsele sunt din Basarabia, recte Republica Moldova. Ceea ce nu este adevărat 100% după ce intri.


Mus, elevul marinar

MUS. Definiția este aici. Ce este un MUS? Dacă vreți să deveniți mus, mergeți în str. Paris la nr. 14. Bucharest, district 1. Piața Victoriei.

Sărim un pic din domeniul nostru, ecogastronomia, dar nu foarte mult. Ne menținem în categoria branduri internaționale-branduri locale, mai bine zis mărci locale. Se spune că trebuie să ai grijă când aduci într-o piață locală un brand dintr-o piață externă, să ai grijă ca denumirea mărcii să nu sune ciudat,nepotrivit, etc. Dacă se poate și să nu jignească, ar fi bine. Bine, este adevărat că mare parte din consumatorii români (pe ce mă bazez?) nu dau doi bani pe profunzimi culturale. Atât timp cât aduci o marcă în România care se numește MATARANGA

vineri, 13 martie 2015

Creștinii (hoți?) de la Nana

Ăștia de la Nana erau creștini, mergeau la biserică, la slujbe? Apropo de lecțiile de religie, necesitatea lor și efectul acestora asupra moralei țărănești. Lecțiile de religie sunt ca să țină birocrația ortodoxă pe salarii.

Deci Nana, comuna Nana. A generat pasiuni, dezbateri, încriminări. Poale în cap și chiloți spălați la vedere. Subiectul are legătura cu agricultura, nu? Agricultura are legătură cu ecogastronomia? Da. 

miercuri, 11 martie 2015

De la Societatea de Nutritie, nimic mai simplu


Prea multă carne roșie și alcool...deci?

Beți români și crăpați! Mâncați multă carne și "apoplexați"! Astăzi este ziua când mă iau de industria alimentară și de presa care plânge că nu bem și nu mâncăm destul. Drept avem exemplu industria cărnii care se plânge că fără scăderea TVA la carne românii ar fi privați de carne. Păi să vă mai dau de gândit din Strategia de Sănătate. Citiți și poate detectați ipocrizia. Când mai vedeți la știri cârnățari plângăcioși. Vor subvenții ca noi să mâncăm mai multă carne roșie. Sau la alcool, se fac clasamente de presă despre cât de puțin băutori suntem. Beți români și crăpați!

Breasla culinarilor


@OMNIASIG si dvs. puteti sustine Delta Dunarii @omniasigro @patzaikin

Dacă vă asigurați la OMNIASIG o parte din banii dvs. merg la proiectele Asociației Ivan Patzaichin-Mila 23. This is no scam...


Din cancer JTI sponzorizează Akram Khan

Cei morți de cancer pulmonar cauzat de fumat, vă invită la un concert! Țigările sunt consum. Care este partea mai responsabilă în acest cerc al consumului? Fabricanții de țigări SAU consumatorii SAU ambele părți în ergală măsură. Dar stați așa, din cancerul pulmonar JTI sponsorizează. 

marți, 10 martie 2015

Cheese like Slow Cheese in Bodrum #Gusto @radikal @SlowFood_FSD


Uite ce au făcut oamenii ăștia în Turcia, la Bodrum. Au avut cu ce...au brânză, turcii, au....noi cu telemeaua și dă-i și dă-i....

Close-up Trei Brate, vin de la Macin @infodeltaro

Oenologii de la ALCOVIN Măcin au creat anul trecut un cupaj dedicat Dunării de la Tulcea spre mare. Cele trei brațe ale Dunării se numesc Chilia, Sulina și Sf. Gheorghe. După numele localităților care le marchează ieșirea spre mare. Cu observația mea că numele de Chilia (Veche) vine de la grecesul Achilleas. Am un coleg de facultate care se numește așa (în română este Ahile).

Atelierul de vinuri

La vânat de mărci locale. Este drept că le vedem în jurul nostru, dar nu le înregistrăm, nu le memorăm. Cultural. Sintagma este interesantă, deși nu foarte originală. O combinație de literal cu simbolic. Sugerează artizanalul, dar din punct de vedere tehnologic, așa ceva, un atelier de vinuri nu există. Desigur în magazin sunt aceleași vinuri de peste tot? Nu? Locație: str. Tunari colț cu Ștefan cel Mare. București.