luni, 17 februarie 2014

Când localizarea este o valoare la norvegieni

O roabă care ne vorbeşte despre localizare (abordare care are legătură şi cu alimentele locale). Nu, nu este o simplă roabă, este o roabă Fiskars, în Norvegia, şi spune multe. Când am aflat despre Fiskars, cu ani în urmă, cuţitele lor erau rătăcite prin Carrefour. Tot Fiskars a avut la vânzare, la un moment dat, instrumente speciale de tăiat cu formă (acum, găseşti în ofertă asta). Era prin 2004-2005. Piaţa s-a dezvoltat şi acum Fiskars este mai prezent în România. Cei-cele care şofează ştiu, pentru că la una din staţiile de benzină, iarna trecută a fost campanie pe puncte cu unelte Fiskars. 

Fiskars este un Rolls Royce al uneltelor de grădinărit. Sunt scule scumpe, dar extrem de rezistente, robuste, durabile. Câteva învăţăminte, bazate doar pe un exemplu din Norvegia. Fotografiat de mine. >>> continuă >>>

În cazul Fiskars, în Norvegia, observi că producătorul are o gamă diversificată chiar până la roabe. Câteva gânduri despre asta.

  1. Roabă Fiskars? De ce nu o roabă chinezească, pentru norvegieni? Pentru că producătorul acoperă gama, pentru că este preferat produsul local.
  2. Fiskars demonstrează, deşi ştiţi asta, că produsele scumpe sunt de calitate sau că produsele de calitate sunt scumpe. Eu nu cred că românii sunt cumpărători de lucruri ieftine şi proaste. Cultura dominantă a comercianţilor este cea care induce acest tipar de gândire, cu campanii, ieftin-tot-mai-ieftin. Dar nu prin productivitate, ci prin bătălia pentru cote. Avem deci încă o pledoarie pentru alimente, hrană de calitate. 

Niciun comentariu: