miercuri, 5 februarie 2014

Despre orătănii: Au început tăierile de curci şi gâşte....

Cineva care a aflat despre Târgul Ţăranului m-a căutat. Şi aşa am primit o poveste pe e-mail. Este treaba voastră dacă o credeţi sau nu, eu va scriu pentru că mi-a plăcut. Şi merită să citiţi. Nu am testat asadar, deocamdată, găinile, curcile şi alte orătănii.

"Pentru cei interesati: Am început tăierile de curci şi gâşte.

Abatorul (de fapt toată hala de procesare păsări) este funcţională din 15 ianuarie. Am gata preparate aprox. 50 de curci în carcasă (gâştele s-au vândut) care
au stat la marinat 6 zile cu mult busuioc, piper, cimbru, usturoi (puţin), dafin şi alte mirodenii. Timp de alte 4 zile le-am zvântat şi afumat la rece. După tot "tratamentul" ăsta le-am ţinut în fum cald (60 celsius) timp de câteva ore(fumul cald s-a administrat în reprize de 15- 20 minute). Acum stau în depozit la 1 grad şi se usucă uşor. Pot livra şi carcasă proaspătă pentru cei sensibil la stomac, deşi spălate de fum (fag uscat şi măr uscat) nu ar trebui să aibă nimeni probleme. Dacă aveti totuşi, cătaţi un doctor că-i bai.....continuă >>>



Ce trebuie să ştiţi. Le-am adus la fermă în luna mai, la sfârşit ce-i drept. Sunt eclozate prin 6-7 mai. Au avut spaţiu de miscare mai mult decât necesar, noaptea au avut întuneric. Gâştele au avut o grădină unde au stat peste zi l-a păscut şi îmbăiat (le-am construit o piscina. Le-am hrănit cu iarba şi cereale (orz, ovaz, porumb, floarea soarelui, triticale) şi de când iarba nu a mai fost suficientă, au primit orz germinat(7 - 8 zile). Ce vreau să subliniez e că nu au fost forţate să crească în nici un fel. Dovada si timpul de crestere. Masa în carcasă e între 4 - 7 kg la gâşte şi 3 - 7 kg la curci. Carnea e mult mai roşie decât cea din ferme intensive, adică forţate în creştere. Si, bineînţeles, alt gust, altă textură.


Imi cer scuze tuturor celor care aşteptau, sper, să le vorbesc acum de pastrame şi alte produse. Am întârziat prea mult cu finalizarea halei de sacrificare/preparare, moment în care nu am altă variantă decât să valorific în regim de urgentă cât mai multe păsări, în forma cea mai rapidă de preparare(proaspătă/marinată/marinată afumată) adică max 6 zile de la sacrificare.

Cu respect, Horea Cioba, horeacioba@yahoo.com"



Niciun comentariu: