luni, 3 februarie 2014

Campanie contra agriculturii familiale

(c) DG AGRI, EC
Avem de-a face cu un caz de responsabilitate socială corporatistă, dacă judecăm lucrurile în contextul patrimoniului cultural imaterial şi al agriculturii familiale. "Prea bun, prea ca la ţară!" Sigur, este un concept de reclamă bine articulat de la început (2012) până în prezent. Coerent, declinat pe toate produsele realizate de client. Mergând a la longue pe ideea, relativ subtilă, că produsele lactate de fabrică sunt la fel cu cele preparate de ţărani, în gospodărie. Ceea ce ne face să ne întrebăm. Este oare un preparat din lapte, realizat în aceleaşi condiţii ca un preparat de tradiţie realizat în gospodărie? Indiferent de ce v-aţi răspuns în gând, să mergem mai departe. Este un produs lactat de fabrică la fel de bun şi de gustos precum produsele lactate de calitate, din gospodărie? >>> continuă >>>
Ce ne spune foarte puternic cea mai recentă reclamă (vedeţi mai jos), este că produsele din lapte realizate industrial sunt egale
cu cele produse în gospodăria ţărănească? Că produsele lactate industriale pot substitui produsele locale, ţărăneşti. Este absurd să spui că unele le pot substitui pe celelalte. Cel puţin trei concluzii induse de campania industriei agroalimentare.
  • Ţăranii, micii fermieri sau cei din mica industrie alimentară, ori, cine ştie, nişte producători artizanali de produse lactate, să se lase de treabă, pentru că industria alimentară prepară mai bine produse lactate decât la o fermă, nu?
  • Un atac constant de peste 2 ani, la adresa produselor tradiţionale. Început acum 2 ani. Aşa este distrusă tradiţia culinară românească. 
  • Lupta dintre economia ţărănească şi cea industrială, continuă!

Niciun comentariu: