vineri, 28 februarie 2014

DOR "De Origine Românească" de Grindean şi Agachi

Autori: Horea Grindean, Raluca Agachi
Sper ca subiectul acesta să vă placă. Vânez noutăţi ale industriei alimentare pentru a identifica tendinţe, mai ales cele legate de localizare. Azi vă prezint o încercare de valorificare a sensibilităţii consumatorilor români pentru produs local. Ideea este minunată. DOR fiind acronimul de la sintagma De Origine Românească. Sugestiile grafice sunt atractive şi noi. Autorii sunt Horea Grindean şi Raluca Agachi LINK

Se pleacă de la premisa că suntem tentaţi ca români să ne îndreptăm şi spre produse locale în materie de hrană. Deci USP poate fi întărit prin desemnarea originii naţionale;
Ştim că în piaţă se duce o bătălie între expresiile produselor locale, cele ale produselor multinaţionalelor care sunt mărci locale, cele ale produselor multinaţionalelor care au venit cu mărcile lor, mărcile private şi mărcile care înghit produsele locale (gen "Tradiţii româneşti");

Probleme?


  • Prima este că mă aştept ca De Origine Românească să fie produse care conţin numai ingrediente din România, făină, zahăr, ouă, etc. 
  • A doua problemă este că DOR nu este certificată, nu este decât o declaraţie de intenţie. Trebuie adăugată o poveste care să ne spună că este vorba de DOR.
  • În al treilea rând, produsele nu sunt din cele clasice, specifice româneşti, adică sunt produse NUMAI în România. Eu asta aş înţelege prin De Origine Românească.







Niciun comentariu: