vineri, 8 martie 2013

Campionatul brandurilor în online, la Digital Marketing Forum 2013

Așa cum se practică clasamentele în lumea reală, la fotbal, la Top 300 (cei mai bogați români), la Top 500 (cei mai mulți bogați români), așa se practică și la branduri. De banking și financiare, auto și FMCG. Dincolo de ROI (return of investment spun unii, return of incompetence, spun alții), există și un star system al brandurilor. Așadar, Gemius și Evensys au prezentat, pentru a șasea oară cum au poziționat românii brandurile preferate. La Digital Marketing Forum 2013.

Cea de-a șasea ediție a studiului a dezvăluit care sunt cele mai vizibile și apreciate branduri românești așa cum sunt ele pecepute de utilizatorii de Internet. În plus, studiul prezintă topurile brandurilor în funcție de percepția internauților din Romînia pe patru mari domenii: Telecom, Auto, Ingrijire Personală și Banking. În urma studiului, în toate cele 3 topuri ale brandurilor românești Dacia și Borsec ocupă primele două locuri, la fel ca și anul trecut. În topul celor mai prezente branduri pe Internet pe locurile următoare se afla eMag, Ursus și Dorna.





miercuri, 6 martie 2013

Blogger oficial: BCR îşi face „uzină de reciclare“ a creditelor proaste de 3,2 mld. € ?

In online bancile isi disputa primele loc la popularitate si incredere. Din presa am aflat ca totusi au probleme cu creditele neperformante. Sunt clientii mai legati emotional de bancile care ii pasuiesc ? Asta sunt extrase dintr-un studiu anual pe branduri online, facut cu metoda de Gemius si sustinut de Evensys. La Digital Marketing Forum 2012. 




La DMF 2013, Andreas Kopp despre online in offline




Blogging oficial si neoficial. Prima parte a zilei. "How to be legendary" de Andreas Kopp, Chief Artist, PostIt ART. Andreas a vorbit despre cum să transferi online-ul, IT-ul în lumea reală, fizică. Andreas fara pantaloni aici.

marți, 5 martie 2013

Credeti că este ușor să folosești social media ?

Uite că un pic de planificare nu strică, dacă vrei și ai nevoie de social media. Digital Marketing Forum 2013 mi-a dat posibilitatea să mă uit cu atenție spre diverse metode și propuneri relevante despre cum să folosești social media. Trebuie să ai un plan serios, care înseamnă actiuni tactice, măsurare, dozare și planificare. Să nu inventăm roata, ci să descoperim cea mai bună roată. Ca de exemplu un Social Media Plan for Events. De la Marketo.


luni, 4 martie 2013

Un blogger oficial, adica eu, despre Digital Marketing Forum

Este iminenta desfasurarea Digital Marketing Forum 2013!

Prima zi, 6 martie, cuprinde o conferinta si trei seminarii de tip „fast-track”, despre noile idei si instrumente pe care le au brandurile pentru optimizarea campaniilor online. Cateva teme: solutii pentru campaniile multi-channel, tactici pentru optimizare conversiilor, strategii pentru optimizare campaniilor de search marketing, eficienta in Facebook marketing. 

A doua zi, 7 martie, este dedicata workshop-ului intensiv Digital Marketing Excellence. Aici participantii vor afla despre elementele si strategiile de baza ce pot fi folosite in marketingul digital integrat, cat si strategii mai avansate despre gestionarea corecta a platformelor web 2.0. Workshop-ul va fi sustinut de Jeremy Spiller, de la Econsultancy, cu o experienta de 17 ani in domeniul digital. Vom avea parte si de rezultatele studiului "Online Leading Brands", realizat in colaborare cu Gemius Research. Studiul va dezvalui cum se vad pe web principalele branduri locale si internationale din 4 industrii majore: banci & asigurari, personal care, auto si telecomunicatii. Mai multi vorbitori aici.


Mobil: De la 3,2 miliarde abonati la 3.9 miliarde in 2017

Dacă aveți de-a face cu economia online, legată și de telefonia mobilă. Viitorul este acolo. La Mobile World Congress 2013 prognozele au arătat cât de departe va evolua economia din comunicații mobile.  Ce se va discuta la Digital Marketing Forum 2013 ? Prognoza AICI.






vineri, 1 martie 2013

Politia protejeaza evazionistii, zona libera de Cod Fiscal

În România sectorului 5 al Capitalei, între 1 și 8 martie 2013, poliția locală precum și alte poliții, sunt "protect and serve" pentru cei care sunt evazioniști fiscal. În loc să susțină legalitatea și colectarea de taxe, poliția îi protejează pe cei care NU plătesc taxe și impozite. La lumina zilei. Între țarcuri se află comercianții de flori, fără acte, fără casă de marcat, fără nimic. De subzistență ? Dacă adunăm subzistențele astea, câți doctori am putea plăti ?




Peter Lengyel: în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști

Știați că "[...] în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști" ?! Un extras din textul lui Peter Lengyel, mai jos. Despre natura, pentru ea merita sa mori.

"In memoriam: vie, frumoasă, îndurerată – merită să mori pentru ea"

"In memoriam: Chicho Mendes (1944-1988) ecologist brazilian care proteja pădurea amazoniană în fața devastării, asasinat de bogătași crescători de vite; Ken Sarowiwa (1941-1995) nigerian, lider al tribului Ogoni, care a pornit o campanie nonviolentă de protejare a teritoriului lor în fața companiilor petroliere, arestat, condamnat la moarte de un tribunal militar și executat; Dian Fossey (1932-1985) zoolog american dedicat cercetării și protejării gorilelor de munte din Ruanda, ucisă de braconieri; Joan Root (1936-2006) conservaționist și cineast britanic născut în Kenya, sub influența realizărilor ei mari suprafețe fiind declarate protejate, ucisă de braconieri; P. D. Majhi (1959-2007) ranger la rezervația Pakke de protejare a tigrilor din India, unde a destructurat grupări de braconieri, a fost ucis de braconieri; Amit Jethwa (1975-2010) ecologist care lucra pentru protejarea naturii în fața mineritului ilegal în pădurea Gir, singura rezervație a leilor asiatici, împușcat mortal de ucigași plătiți, în fața Curții Supreme din Gujarat, Ahmedabad, India. Câteva nume și date înșirate într-un filmuleț care prezintă vârful icebergului acestei probleme. Recent, cu ocazia Conferinței aniversare Earth Summit Rio +20 derulat în Brazilia (iunie 2012) au devenit mai mediatizate dispariții/ executări ale ecologiștilor sudamericani, brazilieni, care încercau să protejeze pădurea amazoniană în fața variatelor agresiuni umane: analiza datelor arăta că doar în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști, cu o rată de un ecologist ucis pe săptămână (lideri de opinie interesați de ecologie, oameni de media, ecologi, ecologiști); cum poate arăta situația în alte zone similare… crezi că ai putea avea acces la date reale? Există o bătălie pentru resurse, în care sunt implicate guverne, corporații transnaționale, firme locale, mafii de variate feluri, care vor să exploateze om și natură, indiferent de consecințe. Multe lucruri se pot întâmpla în aceste zone cu biodiversitate încă naturală… sau în cele cu alte fenomene “mai civilizate”, aparent cel Putin. Acțiuni ecologiste care interferează cu politicile guvernamentale canadiene legate de subiectul gazelor și țițeiului, sunt privite apropiat de structurile specializate și există tendința de etichetare a unor inițiative ca fiind teroriste."

CONTINUARE AICI: http://bit.ly/XeGRKo

joi, 28 februarie 2013

Marketingul digital în lume, cum arată ? La noi va fi Digital Marketing Forum


Vor fi discuții interesante la început de an la Digital Marketing Forum, fără îndoială. În cele două zile de discuții, se vor întâmpla lucruri. Prima zi, 6 martie, cuprinde o conferinta si trei seminarii de tip „fast-track”, care va pune accentul pe noile idei si instrumente pe care le au brandurile pentru optimizarea campaniilor online. Se va mai vorbi despre soluții pentru campaniile multi-channel, tactici pentru optimizare conversiilor, strategii pentru optimizarea campaniilor de search marketing, eficiența în Facebook marketing.

În 7 martie are loc un workshop intensiv Digital Marketing Excellence, în care vor fi prezentate atât elementele și strategiile de bază ce pot fi folosite în marketingul digital integrat, cât și gestionarea corectă a platformelor web 2.0. Workshop-ul va fi sustinut de Jeremy Spiller, trainer și consultant pentru Econsultancy, cu o experiență de 17 ani în domeniul digital.

Ca să ne pregătim mai bine, am aruncat o privire și printr-o diagramă de export a Econsultancy.  Ce ziceți de prioritățile din piața mare ?

Ce OS folosiți pe mobil, Android, IoS sau Symbian ?

Un mobisite este necesar, util si practic. Cat de des se întâmplă asta în practica de afaceri din România ? Este un produs care trebuie să însoțească situl de online, în măsura în care publicul țintit este mobil, activ, tehnologizat. De regulă construcția unui instrumente de comunicare online trebuie să țină cont, pe cât posibil, de tehnologiile dominante în piață, atât hardware cât și software. Trebuie să ții cont de tipuri de browsere și tehnologii software. Probabil pentru mulți dintre voi, astea sunt lucruri cunoscute. Dacă Digital Marketing Forum 2013 are un mobisite, este de apreciat. Vedeți dacă este și funcțional și utilizabil. 

Hai la networking ! Blogger oficial la Digital Marketing Forum 2013


Sunt blogger oficial Sunt pentru prima oară un blogger oficial. Ce poate fi mai pasionant pentru o parte din noi, decât ceea ce se întâmplă prin online. Este locul în care umblăm aproape toată ziua, ne câștigăm existența cu el. Îl descoperim zi de zi și tot ne dăm seama că nu știm mare lucru. Pentru că mare lucru este cunoașterea iar ea este infinită, mai bine zis nemăsurată. Evident Digital Marketing Forum 2013 este un loc unde poți afla de la și interacționa cu oamenii care se mișcă în online. Ei dețin controlul pe scenă, dar le poți pune întrebări și te poți pune un pic în evidență. Dacă ai cu ce, nu strică să fii la Digital Marketing Forum 2013. Ce se mai întâmplă acolo ? Pauzele sunt cele mai valoroase momente ale unui eveniment de acest tip. Nu le rata, caută pe câte cineva din lista de vorbitori. Nu strică un minut de atenție, un elevator pitch, și o carte de vizită. Oportunități, oportunități, oportunități. Pentru mine este o experiență de hands-on practice, de experimentare a unor instrumente de awarenness: blog, Twitter, Facebook, Linkedin. Sau mai curând pauze de cafea, sandvișuri și vorbărie ? BLOGGERII SUNT LA FEL DE IMPORTANȚI. CICĂ!

Iată cine va fi pe scenă, prin culise și la networking, la Digital Marketing Forum 2013.






Gata, s-a sfarsit cu ICR

O analiză a lui Mircea Vasilescu, redactor șef al Dilemei Vechi. Despre închiderea în sine a Institutului Cultural Român, o strategie potrivită pentru a se închide ușile ICR. AICI.


Mâncare bună sau stricată ?

Cât ține mâncarea și cât de mult suntem prizonierii lanțului alimentar? Există voci numeroase în Europa, la Comisia Europeană, ce acuză risipa de hrană a civilizației occidentale. Trebuințele noastre de trăitori în mediul urban ne împing adesea spre semi-preparate alimentare, dieta noastră fiind dependentă de retail și lanț alimentar. Cu toate acestea predecesorii noștri nu foloseau frigiderul și totuși trăiau nu cu mult sub limita noastră de viață. Iată mai jos un tabel cu alimente și durata lor de viață. 


miercuri, 27 februarie 2013

New York Times si publicitate pentru seria a III-a War of Thrones

O colegă mi-a semnalat o minunăție de creație publicitară, acum că se lansează încă un sezon "War of Thrones". Ediția din 25 februarie a New York Times, a publicat pe două pagini, imitând formatul editorial al ziarului, mai multe articole despre noua serie a filmului de televiziune. Iată mai jos cum arăta gazeta. Ingenios ? Sursa aici





Carnea de cal ? Este o poveste veche....


Avem probleme la nivel de retail, de ANPC, de ANSVSA, de marketing. Este o problema daca Uniunea Europeana, desi ne-a promis un control riguros al traseului alimentelor, la nivel de mecanism si de activitate al agentiilor nationale, in realitate orice fel de carne este posibil a intra in lantul alimentar. Apoi am putea fi surprinsi de faptul ca in ultima saptamina, vreo doua abatoare clandestine din Romania, arunca carne la drumul mare, probabil de cal, si autoritatile sanitar veterinare se fac ca ploua. In sensul ca nu stiu de astfel de abatoare, nu stiu de unde este carnea si in general le va trebui luni de zile sa ne spuna de la ce fel de animale provine. In registrul glumei, oamenii aia de la CSI Miami afla in cateva minute. Ce este si mai interesant, este faptul ca in ecuatia din Romania, nu apare sau evita sa apara ANPC. Pentru ca ne intrebam, ca simpli consumatori, cine anume verifica conformitatea (nu ce elemente de continut sunt pe eticheta) etichetei. Daca un procesator din industria carnii publica ce vrea el pe eticheta, cine anume controleaza, uneori, cate sare chiar exista in produs ? Ce mai este de spus este ca nu avem abatoare specializate pe tipuri de carne. Cand spunem urma de ADN de carne de cal, inseamna cata carne de cal intr-un produs, doar urme ? Adica prin abator a trecut si carne de cal, dar nu au fost instalatiile curatate. Solutiile sunt: lant alimentar scurt, indicarea originii produsului, mai mult comert de retail, mic, nu supermarketuri. 



Consumul de lapte, un mit creat de marketing

Știați că toată mitologia creată în jurul consumului de lapte, este o conspirație a industriei de lactate ?  Un articol ca acesta ("Got Milk ? You Don't Need It") scris de un blogger de la New York Times, spune un adevăr care nu prea transpiră în spațiul public, și anume că singura perioadă în care oamenii au nevoie de lapte cu adevărat, este în perioada lor de creștere. Și că laptele consumat singur, fără alte vitamine de susținere, nu asigură aportul de calciu. Pur și simplu calciul pleacă mai departe. 


Brandurile online se misca, stau, isi schimbă locurile ?


Sunt blogger oficial Aflăm la Digital Marketing Forum săptămâna viitoare (6-7 martie 2013), cam cum mai stau brandurile în online. Pe baza unor caracteristici, utilizând instrumente proprii de cercetare, interogând un grup de respondenți, Gemius Research în tandem cu Evensys, au găsit ierhariile. În anii trecuți studiile au propus clasamente și clasamente, în 3 categorii, cele mai prezente, cele mai populare și cele mai de încredere branduri.

Online Leading Brands Romania 2011  Cele mai prezente: Dacia, BCR, eMag, Ursus, Borsec

Online Leading Brands Romania 2012  Cele mai prezente: Dacia, Borsec, eMAg, BCR, Ursus
Online Leading Brands 2013 ?  Conferința din prima zi, va oferi noul clasament.

Mai bine spus am aflat atunci și vom afla acum în 2013, cum anume le-au poziționat consumatorii. Nu este o noutate că brandurile, mai ales cele care se adresează consumatorului, se luptă de mai mulți pe noul, dar vechiul-deja, câmp de luptă, internetul. Trecerea consumatorilor dar și al brandurilor în mediul virtual este însoțită treptat și de creșterea bugetelor pentru proiecțiile online. 

Televiziunea rămâne, conform opiniei multora, un mediu de impact ce absoarbe încă bugete impresionante. Însă prea puțin evoluează spre o interactivitate cu spectatorul. Deși marketing-ul pe mai multe ecran (care pune la un loc interacțiunea din smartphone cu programele de televiziune) este la început, oarecum, aplicațiile online pe tablete și telefon inteligent, susținute vârtos și de aplicațiile de socializare, au dinamism mult mai pregnant și răspund nevoii multora dintre consumatori, de nou, de joacă, de experimentare. Sigur, nu vorbim de o masă extrem de largă ci de una doar largă și mai ales doar de un vârf al piramidei.



Resurse

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2011

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2012

marți, 26 februarie 2013

Inca o cercetare europeană care sondează mintea românilor

95% dintre români sunt familiarizați cu noțiunea de cetățean european. Doar 40% își cunosc drepturile. Iar 79% dintre români știu că pot să semneze o petiție care să adune 1 milion de semnături, pentru a propune o modificare de politică a Uniunii Europene. Sursa originală, la Comisie, aici 










România, banii de la agricultură, înapoi

Suma este mică. Se poate invoca nepriceperea?! 12,5 milioane EUR imputate României pentru deficiențe ale controalelor privind eligibilitatea și cheltuielile beneficiarilor, precum și pentru deficiențe în aplicarea de sancțiuni în cadrul măsurii „modernizarea exploatațiilor agricole” din cadrul FEADR. Ce nu se află niciodată, este cui i se pot imputa banii ?! Sursa aici http://bit.ly/XYeCeU