marți, 8 aprilie 2014

Carrefour este de vanzare...very cheap

Cine dă mai mult de doi bani pe Carrefour? Orice supermarket care se respectă, se respectă. Unii vând produse şi oferă servicii, alţii vând preţuri. Carrefour este genul de lanţ internaţional care în România vinde preţuri. De curând, am aflat: Carrefour este cel mai ieftin. "Cei mai ieftini din cartier!" este poziţionarea Carrefour. Ieftin nu înseamnă bun, ieftini înseamnă ca nu dai doi bani pe ce oferă Carrefour. Cum vă place?

Scuze dacă rănesc sentimentele cuiva, dar cred că nu este cea mai fericită poziţionare. Poate doar pentru ţări mult rămase în urmă economic. Ceea ce România nu este, totuşi!





luni, 7 aprilie 2014

Jurilovca este destinaţie EDEN....dar acum am primit revista

Felicitări Paul Condrat! Nu este o poveste recentă, ci o reuşită a comunităţii din Jurilovca (generalizăm un pic), a ANT care a propus la Bruxelles ca destinaţie accesibilă localitatea Jurilovca. Şi au luat PREMIU. Ce îmi place este că amicul nostru Paul Condrat a reuşit să fie, pe merit, imaginea în această destinaţie. Sper că nu s-a supărat multă lume pe el, dar Paul pe care îl ştiu eu, este cel ce se agită cu forţele sale zmeieşti să urnească localitatea. De mulţi ani. EDEN aici.



sâmbătă, 5 aprilie 2014

Micii şi şunca de Parma

Mi se pare penibil, susţin mereu asta, să ne mândrim cu micii.  Eu zic să ne propunem să căutăm să creştem alte produse de calitate. Încercaţi să înlocuiţi în reclama din imagine şunca de Parma cu micii şi lăsaţi textul. Adaptat. "Cei mai cunoscuţi mici româneşti, micii de Bragadiru, sunt o specialitate care provine din zona oraşului Bragadiru. Sunt rezultatul unui proces de pregătire foarte amplu şi detaliat, prin care carnea tocată de la diverse rase de animale, este amestecată, presărată cu bicarbonat de amoniu, condimente şi lăsată într-o vitrină, sub lumină controlată, albă, pentru că scoate în evidenţă roşul. Micii se pot consuma doar fripţi la grătar, cu orice fel de bere, no name sau cu orice fel de cola, no name, sau cu orice fel de vin, no name. Sunt consideraţi mândria naţională a românilor şi aceştia fac urât dacă le critici micii."


Slow Food Istanbul, brânza şi vinul

Combinaţia clasică de educaţie a gustului, este cea de vin cu brânză. Vinul din Turcia (vedeţi ce soiuri locale de struguri au) precum şi brânza din Turcia (vedeţi ce soiuri locale de struguri au), depăşesc la diversitate, oferta României. Da, nu mă pricep, însă când văd că 80% din oferta românească de vin este pe soiuri străine de struguri (o problemă istorică, recunosc), mă întreb de ce soiurile autohtone de struguri nu sunt mai puternice pe piaţa noastră? NOTA: Este un meniu cu brânzeturi şi vin de la evenimentul Slow Fish Istanbul din octombrie 2013. 



vineri, 4 aprilie 2014

Nu, nu este vorba de buricul pământului

In articolul anterior v-am pus la dispoziţie prezentarea pe care am susţinut-o cu privire la proiectul "La masă cu oamenii Deltei", la Congresul Internaţional al Tradiţiilor Culinare, organizat de Autoritatea Naţională pentru Turism. Ca să vă fac dovada că am fost acolo, am primit şi o diplomă. Poftim...Ştiţi cum e, de participare...



joi, 3 aprilie 2014

O legendă dispare

Artera Buzeşti-Uranus loveşte şi la Piaţa de Flori. Din 1 aprilie 2014 a început demontarea. Este şi sfârşitul unei vechi pieţe bucureştene. Piaţa George Coşbuc. Cu bune şi cu rele, ca de exemplu lipsa de fiscalizare, comerţul en-gros cu flori fără forme legale. Şi sfârşitul toleranţei maxime a sectorului 5 faţă de ceea ce se întâmpla acolo. O evaziune fiscală la greu, păzită de poliţie (am imagini, dar în alt folder)....





Competitivitatea României se măsoară în carcase?

Suntem penibili că ne lăudăm (mă refer la vizita cu tam-tam a chinezilor) cu exportul de carne de porc, de carcase, către China. Iată care este realitatea. Asta este competitivitatea României? De ce nu îşi fixează atât autorităţile cât şi industria alimentară, mică sau mare, un obiectiv adevărat: produse alimentare DOP, IPG, STG, cât mai multe pentru piaţa internaţională? Adică export de valoare adăugată? Dar mă întreb dacă ţara asta are ce să arate în materie culinară altceva decât mici şi sarmale?

Ziarul Financiar


Ecoturism cu gust, la Autoritatea Nationala pentru Turism

marți, 1 aprilie 2014

Consumatori din toate ţările, uniţi-vă!

La un moment dat am înţeles că mişcarea Slow Food este o ŞI o mişcare de consumatori. Aşadar, anunţ, s-a lansat programul de granturi pentru consumatori! Este un program al Comisiei Europene, pentru proiecte ale organizaţiilor de consumatori, finanţat din granturi, destinat acţiunilor de sprijin, informare, etc. Aşadar dacă sunteţi consumatori conştienţi, implicaţi, nu numai în acţiuni politice, există o şansă. LINK: http://ec.europa.eu/eahc/consumers/index.html




Târgul Ţăranului, o poveste Slow Food

Am considerat întotdeauna Târgul Ţăranului un proiect de advocacz, care militează pentru agricultura familială, mici fermieri. O legendă. Am înscris proiectul la Gala Premiilor Participării Publice G3P. Mai încercăm, pentru că nu am reuşit un premiu. LINK


luni, 31 martie 2014

Vă place friptura de viţel Georgică Cornu ? Nu este din Photoshop

"O friptură este întotdeauna potrivită pentru cină!"....Ce îmi place la campaniile online, este nepotrivirea dintre ilustrare şi reclama...Poftim: "O friptură este întotdeauna potrivită pentru cină!"


Cine a propus inchiderea supermarketurilor in weekend

Unii sunt pentru, alţii sunt contra. Dl. deputat independent Marin Anton a propus restrângerea programului de activitate al lanţurilor de magazine. Unora dintre ele le-ar scurta suferinţa.



vineri, 28 martie 2014

Nu glorificati industria alimentară.....

Că nu este o industrie neştiutoare, inocentă. Unii din antreprenorii români din industria alimentară mare, stau prost în relaţia cu statul român. Când ţipă ca arşi, că vor binele omenirii, că ne dau de mâncare, să fiţi sceptici. Deşi cred că nu mai era nevoie să vă spun.

În textul de mai jos stă scris...."implicaţi în scandaluri de corupţie, [...] acuzaţi de nereguli fiscale...."...



joi, 27 martie 2014

Ce plăcere să alegi

Business Insider a distrus (încă odată) iluzia alegerilor. În realitate, 10 companii globale controlează alegerile noastre. Aici LINK


Ce propune gaşca noastră?

Slow tourism sau turism lent. Fotografia este din proiectele noastre, derulate prin Asociaţia "Ivan Patzaichin-Mila 23". Paradigma este asta: este nevoie să oferim turiştilor toate motivele să stea cât mai mult şi să cheltuie cât mai mult în Delta Dunării. Să lase bani la localnici. Nu să vină mulţi pentru puţin timp. Canotca propusă de noi este în imagine. Atenţie, se dă la vâsle.

(c) Asociatia "Ivan Patzaichin-Mila 23", Delta Dunării

miercuri, 26 martie 2014

Cei 23 de campioni din Delta Dunarii si lotca

Lucrez la o propunere de finanțat din Granturile SEE, a.k.a fondurile norvegiene. Este vorba de lotcă, tradiții, comunități sustenabile. Ruși lipoveni. Până mai revin la voi, iată o imagine de la proiectul despre lotcă, pe care l-a realizat Asociația Ivan Patzaichin-Mila 23, chiar la Mila 23, în anul 2013. Lotci recuperate, documentare despre campioni, o instalație în aer liber de vizitat. Se vede de pe Dunărea veche. Dar este și fundalul unei săli în aer liber, pentru concerte și dezbateri.


sâmbătă, 22 martie 2014

Moliere cu rosii

Am avut un week-end la Ciofliceni și am pus la un loc niște pâine aparte cu niște roșioare și cu ceva brînză de la Fundata, județul Brașov.  De ce Moliere? Pentru că a scris despre burghezul gentilom. Despre nouveaux-riches si dorința lor de a parveni.