marți, 24 martie 2015

Covrigei cu tarate de la LIDAS

Da, sunt preparati la o fabrica din Tulcea, din satul Mineri, in nordul Dobrogei. Da, sunt cei mai buni, fara reclama, fara Toortitzi si alte fite. De aici: http://www.lidas.ro/








Slow Food la EXPO Milano, un eveniment global despre hrana @SlowFoodHQ @realitatea



Slow Food participă la Expo 2015 pentru a evidenția rolul esențial al biodiversității și al tinerilor fermieri în ce privește hrănirea umanității

Slow Food va avea propriul său spațiu expozițional pe parcursul celor șase luni ale Expoziției de la Milano și în perioada 3-6 octombrie 2015 Rețeaua Slow Food Tineret va organiza “Tineretul Terra Madre – Noi Hrănim Planeta!”, reunind tineri fermieri din toată lumea.

Secțiunea de site dedicată participării Slow Food la Expo Milano 2015 este acum online la www.slowfood.com/expo2015

Tema principală a Expo 2015, care va fi organizată la Milano între 1 mai și 31 octombrie 2015, este Hrănind Planeta, Energie pentru Viață, o temă pentru care Slow Food lucrează încă de la înființare și care a determinat întotdeauna felul în care organizația gândește și funcționează. Având aceasta în minte, Slow Food a simțit că este esențial să îi fie auzită vocea prin participare și oferind soluțiile sale la problema hrănirii planetei, iar problema ridicată de tema Expo 2015 va abordată prin unul din obiectivele principale ale Slow Food: biodiversitatea.

În ce privește participarea Slow Food timp de șase luni în spațiile Expo 2015, Slow Food va avea 3.500 m.p. de spații concepute de Herzog & de Meuron, unul din cele mai faimoase studiouri de arhitectură din lume. Scopul standului este să explice semnificația biodiversității în contextul mai larg al sistemului global al hranei și astfel să demonstreze de ce este atât de importantă păstrarea ei, precum și să arate relația biodiversității cu soluțiile pozitive ce au fost deja obținute în domenii precum securitatea alimentară, sustenabilității și a mai bune distribuții a resurselor de hrană.

Un eveniment adiacent, Terra Madre – Noi Hrănim Planeta, va avea loc în perioada 3-6 octombrie 2015 la Milano și va reuni câteva mii de tineri delegați Terra Madre din întreaga lume la Milano. Întâlnirile Terra Madre au fost întotdeauna o importantă ocazie pentru schimburi de idei. Această ediție milaneză a Terra Madre este răspunsul politic al Slow Food pentru Expo 2015 și va da un rol de primă mărime tinerilor care lucrează în producția de hrană, prin mii de fermieri, artizani ai hranei, pescari, nomazi, popoare indigene, maeștri bucătari, studenți și activiști din întreaga lume

Focalizarea pe tineri are o semnificație majoră: Expo 2015 pune problema felului în care vom reuși să hrănim planeta în viitor, cu o populație în creștere și resurse naturale din ce în ce mai fragile. Slow Food a lansat un apel țintind în mod special tinerii producători de hrană din întreaga lume, îndemnându-i să vină la Milano.

Click aici să descărcați Apelul președintelui organizației Slow Food, Carlo Petrini, adresat comunităților de tineri producători, în mai multe limbi

Herzog & de Meuron au făcut o treabă excelentă prin construirea unui spațiu Slow Food sustenabil, diferit de cele mai multe din structurile Expo 2015. Spațiul Slow Food nu va fi localizat în Pavilionul Italiei ci la capătul Decumano, pentru că Slow Food, deși născută ca organizație în Italia, are acum o consolidată prezență internațională. Aria Slow Food este formată de trei structuri în întregime de lemn a căror formă evocă fermele țărănești tipice din peisajul natural al Lombardiei. Structurile pot fi ușor dezasamblate, mutate și refolosite în altă parte la finalul evenimentului ce va dura șase luni. Cele trei structuri din lemn sunt organizate într-un triunghi și pot fi vizitate gratuit.
Spațiul Slow Food conduce vizitatorul printr-o experiență senzorială cu o primă zonă ce prezintă traseul biodiversității, o zonă de expoziție cu scop educațional, care include fotografii, video, jocuri interactive și instalații artistice. Această zonă prezintă problemele curente al sistemului hranei și oferă multe soluții pozitive și practice ce sunt la îndemâna fiecăruia

A doua clădire îi trece pe vizitatori de la teorie la practică, permițându-le să descopere biodiversitatea prin degustarea brânzeturilor artizanale și învățându-i mai multe despre lanțul producției de produse de fermă. Brânzeturile sunt o modalitate de a cunoaște - și experimenta direct - biodiversitatea diferitelor rase și specii de animale, și diversitatea brânzeturilor: rezultatul cunoștințelor a generații de producători de brânză. Vizitatorii pot plăti pentru degustarea a patru feluri de brânză din Italia și Europa, ce pot fi împerecheate cu unul din cele patru vinuri disponibile în acea zi. Pe parcursul a șase luni, Slow Food va oferi o selecție de 200 de vinuri și 84 de brânzeturi. 

A treia clădire găzduiește Teatrul Slow Food, o arie dedicată atelierelor de lucru, conferințelor, expozițiilor și întâlnirilor informative cu producătorii pentru a învăța mai mult despre problemele arzătoare ale sistemului hranei. În spațiul central, curtea, Slow Food va crea o grădină vegetală sustenabilă pentru a prezenta unul din principalele sale proiecte ce au ca subiect protecția alimentelor locale și a semințelor, suveranitatea hranei și sustenabilitatea. Grădina vegetală prezintă unul din principalele proiecte ale Slow Food, 10.000 de grădini în Africa, pentru audiența internațională.

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați Biroul de Presă al Slow Food International:

Paola Nano, +39 329 8321285 p.nano@slowfood.it
Sharon Aknin Sheets, +39 3274737220 s.aknin@slowfood.it

Slow Food implică peste 1 milion de persoane dedicate și pasionate cu privire la hrana bună, curată și corect prețuită. Acestea includ maeștri bucătari, tineri, activiști, fermieri, pescari, experți și academicieni din 158 de țări; o rețea de peste 100.000 membri Slow Food, legați la 1500 de organizații locale din întreaga lume (cunoscute drept convivia), contribuind prin cotizația lor, precum și prin evenimentele și campaniile pe care le organizează; peste 2500 de comunități ale hranei care practică în întreaga lumea, producția sustenabilă de și pe scară redusă de hrană de calitate.

luni, 23 martie 2015

Cora educa publicul sa isi aranjeze masa

O abordare de bun simt a celor de la Cora este sa "impacheteze" ceea ce ofera la raionul de vesela, ustensile de folosit la mancat, pahare, farfurii, fete de masa, în combinatii educate. Si anume publicul este invatat, i se sugereaza, cum se pot cumpara combinatii de instrumente de servit masa pentru a-si organiza un setup cu specific local. Stiti ca aici la "Observatorul gastronomic" este criticat adesea comertul modern. Insa ideea asta este interesanta pentru deoarece este un demers in directia educarii publicului. I se da un sens cultural ofertei de la raioanele de referinta. Si da, cere un pic de efort de imaginatie celor de la marketing. Nota: Dar daca toti faceti profit cu basculanta, investiti si in cresterea unor consumatori de tip nou. Sigur, li se poate reprosa ca standardizeaza si cliseizeaza formatele culturale de servit masa, si nici macar nu stim cat de valide sunt din punct de vedere etnografic si antropologic. However...


Auchan educa publicul sa inteleaga whiskey-ul

Parcursul gastronomic este marcat și de împingerea coșului prin comerțul modern. Deocamdată. Dar asta, după cum ați observat revenind adesea la "Observatorul gastronomic", ne permite să criticăm, uneori să lăudăm. Iată ce am găsit la raionul de distilate de la Auchan Vitan. Un pliant care oferă informații despre whisky. Și asta este un lucru important, pentru că marchează pasul de la a oferi băutură fără să existe o cunoaștere educată despre sortiment, la cunoaștere și educarea publicului, a consumatorilor. 

Este evident că lanțul de vânzare externalizează acest cost și îl transmite prin în emoții. Care nu au toate legătură cu produsul. 

Topolog, Dobrogea


22 March 2015: Slow Food International Press Review @SlowFoodHQ @LidlRomania

Nota mea: interesantă opoziția Slow Food Germania față de noua campanie LIDL http://bit.ly/195bv1t
 


Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,
Here is the weekly selection of articles:

A heated debate has opened in Uganda, since the parliament is passing a bill permitting the use of GMO crops in the banana plantations. Read Edie Mukiibi’s statement, among others, from an AFP news:


South Africa, BDlive: http://bit.ly/1EqNCu3
India, Zee News: http://bit.ly/1xxHopD

USA, Phys.Org: http://bit.ly/1xhD4Aq
Belgium, RTBF.be: http://bit.ly/18KjTna

Spain, Diariodegastronomia.com: http://bit.ly/1BPSFpc
The article talks about the initiative “Slow Food on Your Plate” and the collaboration with the Catering Unit of the European Parliament.

USA, Denver Post: http://dpo.st/1MoF23b
Slow Food USA plans to explore insects as food during Slow Meat 2015 in Denver, Colorado.
USA, Medium Rare Chef: http://bit.ly/19BPoRg
Are We Finally Over Meat?

Mexico, Hédoné Gourmet: http://bit.ly/194U2Gk  
Slow Camp, this year in its third edition, aims to promote and enhance biodiversity in South America.

Cayman Islands, CayCompass: http://bit.ly/1xc8Y1d  
Local farmers teamed up with chefs to highlight food ingredients from the Cayman Islands at the 2015 Slow Food Day event at Camana Bay.

Germany, Gourmet-Report: http://bit.ly/195bv1t
The article reports on the criticism of Slow Food Germany against Lidl’s new advertising campaign.

sâmbătă, 21 martie 2015

Antreprenori creativi, Creative Business Cup

Construiți cu pământ? Niste sârbi au creat o companie, Earth & Crafts, care oferă consultanță tehnică celor ce vor să construiască cu lut, cu pământ. Se vor extinde în Balcanii de vest, cum spune ei, în următorii 3 ani. Filmul este despre candidatura lor la competiția europeană dedicată antreprenorilor creativi. 



vineri, 20 martie 2015

Petrecere cu peste de la Tulcea, de Bunavestire @infodeltaro

Dacă vrei să participi la o întâlnire Slow Food de Bunavestire (26 martie seara), cu preparate din pește de la Tulcea, aștept un mesaj de la tine, la tiberiu.cazacioc@gmail.com până marți 24 martie a.c. Doar în cazul în care se adună în jur de 15 doritori, putem merge mai departe. Produsele sunt de calitate, vor fi aduse pe lanț de frig până la București, cu securitate alimentară comme il faut. Costul petrecerii este de 100 RON de persoană, se achită în PayPal. Produsele pe care le vom comanda sunt în mesajul de mai jos, ar mai intra în cost sala, băutura, pâinea de susținere, debarasarea.....

joi, 19 martie 2015

Sunteti dobrogeni? Participati la dezbaterea publica....

Planul de management al Parcului Național Munții Măcinului, supus dezbaterii publice. Dați un click și trimiteți-vă contribuțiile.

Ivan Patzaichin, campionul olimpic si canotca

Cred că ați mai citit despre proiectele Asociației Ivan Patzaichin-Mila 23 pentru Delta Dunării, canotca,etc. Aici l-am fotografiat la standul asociației conduse de Ivan, împreună cu Doru, standul cu canotci de la Salonul Internațional Nautic de la Romaero.

(c) Tiberiu Cazacioc

Luca sare cu mult prost gust, peste covrig, la pizza

Se vede și la Muzeul Național al Țăranului Român combinația asta groaznică de țărani de arhivă cu p!@#$zza ?? Probabil că piața s-a încins. Sunt prea multe covrigării mici, dese și nefiscalizate (probabil nu sunt de partea consumatorilor care ar vrea să câștige un ba grămadă de la fisc, dar vom mai discuta despre asta...) Așa că Luca (cum mă întrebam odată, a fost mai întâi Petru și apoi Luca sau sunt mână în mînă?) a sărit pragul prostului gust. Niște tărani ce oricum nu aveau

Phil Hogan și plăcinta românească @PhilHoganEU

(c) Tiberiu Cazacioc
Cheese. Romanian. With mr. Phil Hogan in Bucharest. Keep up the good work, Mr. Commissioner. Despre gastronomie cu Hogan. În 13 martie 2015, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, irlandezul Phil Hogan, a participat la un eveniment dezbatere, organizată la Reprezentanța CE de către CRPE. Cu această ocazie am fost și eu acolo. Să mai
aflu, dincolo de tema dezbaterii, chestiuni mai interesante. Phil Hogan a primit de la un țăran fermier, o tavă mare de plăcintă românească, moldovenească, cu brânză.


Basarabia la garaj

De evitat acele magazine și oferte care afară îți prezintă gardul. Iar înăuntru nu se găsește leopardul. Tot pe drum, pe drum, iată că acolo unde era un mic garaj de domiciliu, s-a privatizat incinta și acum avem un mic magazin, chipurile, cu produse din Basarabia. Din păcate, magazinul din str. Basarabia oferă un amestec indigest de produse, ba din republica Moldova, ba din Ucraina, ba chiar din Rusia. Eu m-am uitat la etichete și sunt produse alimentare industriale și cam scumpicele. Eu nu recomand un magazin care îți promite că TOATE produsele sunt din Basarabia, recte Republica Moldova. Ceea ce nu este adevărat 100% după ce intri.


Mus, elevul marinar

MUS. Definiția este aici. Ce este un MUS? Dacă vreți să deveniți mus, mergeți în str. Paris la nr. 14. Bucharest, district 1. Piața Victoriei.

Sărim un pic din domeniul nostru, ecogastronomia, dar nu foarte mult. Ne menținem în categoria branduri internaționale-branduri locale, mai bine zis mărci locale. Se spune că trebuie să ai grijă când aduci într-o piață locală un brand dintr-o piață externă, să ai grijă ca denumirea mărcii să nu sune ciudat,nepotrivit, etc. Dacă se poate și să nu jignească, ar fi bine. Bine, este adevărat că mare parte din consumatorii români (pe ce mă bazez?) nu dau doi bani pe profunzimi culturale. Atât timp cât aduci o marcă în România care se numește MATARANGA

vineri, 13 martie 2015

Creștinii (hoți?) de la Nana

Ăștia de la Nana erau creștini, mergeau la biserică, la slujbe? Apropo de lecțiile de religie, necesitatea lor și efectul acestora asupra moralei țărănești. Lecțiile de religie sunt ca să țină birocrația ortodoxă pe salarii.

Deci Nana, comuna Nana. A generat pasiuni, dezbateri, încriminări. Poale în cap și chiloți spălați la vedere. Subiectul are legătura cu agricultura, nu? Agricultura are legătură cu ecogastronomia? Da. 

miercuri, 11 martie 2015

De la Societatea de Nutritie, nimic mai simplu


Prea multă carne roșie și alcool...deci?

Beți români și crăpați! Mâncați multă carne și "apoplexați"! Astăzi este ziua când mă iau de industria alimentară și de presa care plânge că nu bem și nu mâncăm destul. Drept avem exemplu industria cărnii care se plânge că fără scăderea TVA la carne românii ar fi privați de carne. Păi să vă mai dau de gândit din Strategia de Sănătate. Citiți și poate detectați ipocrizia. Când mai vedeți la știri cârnățari plângăcioși. Vor subvenții ca noi să mâncăm mai multă carne roșie. Sau la alcool, se fac clasamente de presă despre cât de puțin băutori suntem. Beți români și crăpați!

Breasla culinarilor


@OMNIASIG si dvs. puteti sustine Delta Dunarii @omniasigro @patzaikin

Dacă vă asigurați la OMNIASIG o parte din banii dvs. merg la proiectele Asociației Ivan Patzaichin-Mila 23. This is no scam...


Din cancer JTI sponzorizează Akram Khan

Cei morți de cancer pulmonar cauzat de fumat, vă invită la un concert! Țigările sunt consum. Care este partea mai responsabilă în acest cerc al consumului? Fabricanții de țigări SAU consumatorii SAU ambele părți în ergală măsură. Dar stați așa, din cancerul pulmonar JTI sponsorizează.