marți, 21 aprilie 2015

UrmatorulconcursinRomania: Food and Farming award

AICI ......Un program BBC 4 care ne da de gandit, nu? Nu inventati roata, daca se poate, invartiti-o...
 

Europa: Uite ca Mila 23 este un proiect de succes la pescaturism @infodeltaro

LINK

Slow Fish 2015 la Genoa, 14-17 mai 2015: eveniment fanion al miscarii Slow Fish @SlowFoodHQ

LINK

Dalboka adica la bulgari

Vizitati Dalboka. Ca sa mancati ceva bun din apa marii. Dalboka inseamna pur si simplu "Adânca"....Am descoperit locul acesta, un golf aproape de capul Kaliakra, acum 3-4 ani. Am revenit odata, pentru ca este minunat. Niste bulgari, au folosit banii din programul SAPARD, pre-aderare. Si au creat o ferma de midii in largul marii legat de restaurantul de la mal, din golf. Un aranjament in natura minunat. Un peisaj salbatic, o panta de peste 45% la coborare. Am fost si eu acolo de doo ori.



Preparate din midii, bine gatite si la preturi accesibile. Curat, amabilitate, servire rapida. Comanda se poate da in romana, meniurile sunt in romana.

PS: Concurenta a nascut si un local in dreapta, cum cobori. "Dalboka" este copiat de un concurent, pe partea stinga. Dar poti face diferenta. Cel din dreapta, antreprenorul, este cu mult mai vizitat.

Despre acvacultura in Europa

Cat de des mancati peste? Peste capturat, crescut de europeni. Pestele crescut in mod sustenabil asigura locuri de munca in economia locala, scade presiunea asupra resursei pisicicole. Si ne ofera o dieta adecvata. AICI....

Fermele piscicole din UE oferă produse locale, proaspete și sănătoase

Se știe că peștele este o sursă bogată de proteine, vitamine și substanțe nutritive. În plus, protejează sistemul cardiovascular. În același timp, nu este un secret faptul că europenii își exploatează excesiv mările, punând în pericol specii întregi.

În condițiile unei creșteri constante a cererii, piscicultura (sau acvacultura) poate reduce presiunea pe care o exercităm asupra speciilor sălbatice, în UE și în lume. Piscicultura, unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creștere, furnizează aproximativ 50% din peștele consumat anual la nivel mondial - un procentaj aflat, la rândul său, în creștere. Pe scurt, fără acvacultură nu am avea destul pește pentru a acoperi nevoia de hrană a populației. Fără acvacultură, ar trebui să exploatăm și mai mult stocurile sălbatice, periclitând sustenabilitatea lor pe termen lung.

Visati la o hrana ca afara? Ultimate Food Trend Guide 2015....

Asta ca sa parafrazez zicerea aceea cu "vreau o tara ca afara!"...Am gasit o resursa care va confirma banuielile, asteptarile si dorintele. In Canada se petrece localizarea, legarea de resursele locale. Inca o dovada ca aceasta este directia, nu hrana reconstituita de la restaurantul "La Mama". 

Do you want some food approach like in the developed economies? Well I found again something which confirms your dreams. In Canada the main trend is localisation, using local herbs and  spices. Eventually....

luni, 20 aprilie 2015

Arsenic in hrana? Arsenic in food? Residues in food? EFSA recent report @efsa_eu

EFSA este o agentie europeana care se numeste in engleza European Food Safety Authority. Adica un fel de ANSVSA european. Desigur cu mai multe resurse, anvergura si alte preocupari. 


Recent EFSA a dat publicitatii AICI, Raportul anual despre chimicale in hrana. Europenilor. Voi, car sunteti interesati de asa ceva, gen chimicale in food, ce parere aveti? Veti gasi ceva horror inside?



Pește, pește, pește...Programul Operațional pentru Pescuit

România se "bucură", precum celelalte state membre ale UE, de redirecționarea a diverse fonduri ce stau sub pălăria unor politici europene. Așa este Politica pentru Pescuit și Afaceri Maritime. Din aceasta este finanțat POP - Programul Operațional pentru Pescuit

Așa cum Toni Delaco este fan brânză și voi puteți afla mai multe despre consumatorii de pește, segmentare demografică, cine și de ce nu mănâncă pește. Este foarte interesant să afli că este nevoie de lanț alimentar, de trasabilitate, de etichete și branduri locale.

De aici puteți afla, de la MADR. Studiul de piață privind sectorul pescăresc








Hrana, patrimoniu imaterial

Pentru cei care gandesc mai profund la ceea ce maninca, daca nu stiau, am o veste: mancarea traditionala apartine domeniului patrimoniu cultural imaterial. Exista de cativa ani o Comisie Nationala a Patrimoniului Cultural Imaterial. A fost elaborata si o lucrare ampla. Daca vreti sa aflati mai multe despre alimentatia traditionala, la pagina 139, cautati AICI. Coordonator senior al lucrarii este Virgil Stefan Nitulescu (director MTR) iar autoarea sectiunii, Narcisa Stiuca. 




duminică, 19 aprilie 2015

Stevia, good or bad? Are cuvantul Iulian Dutu, cel ce framinta paine

In acest articol de AICI, m-am entuziasmat cand am gasit pe piata din Romania, un concept interesant de produs, SteviElle, bine comunicat si cu mult entuziasm prezentat la un targ. Dar Iulian Dutu de la Turtita Fermecata mi-a atras atentia ca intre acceptarea si refuzul in ce priveste indulcitorii din stevia, se gasesc si nuante de amarui. El mi-a intocmit rapid o selectie de surse care ba chestioneaza, ba aproba folosirea steviei ca indulcitor. Ca atare, vi le propun mai jos, sa rasfoiti si sa vedeti daca este cazul sa consumati sau nu produse cu indulcitor din stevia. Enjoy!

vineri, 17 aprilie 2015

Doru Buscu (Catavencii): Războiul pierdut al românului cu supermarket-ul

Citez cat se poate de edificator si nu prea mult, etic. Mai multe in "Catavencii". Spune Doru Buscu: Moartea producătorilor mici prin supradoza de supermarket e aproape. Calcule foarte interesante si amanuntite, despre cum cotizeaza producatorii romani cu aproape 58% din cifra de afaceri ca sa fie in supermarket.


"In varietatea lor harnică și acoperitoare, lanțurile Carrefour, Metro, Selgros, Lidl, Auchan, Kaufland, Cora, Penny, Billa, Real, Mega Image sînt, în esență, companii multinaționale care extrag bani din piața românească și exportă profitul. Creează locuri de muncă și taxe, e adevărat, dar fac din România o campioană a importurilor. Statistici franceze și americane arată că la crearea unui loc de muncă în magazinele Carrefour sau Wallmart dispar din piața job-urilor între 1,5 și 3 alte locuri de muncă – iar asta în piețe reglementate riguros." (Doru Buscu, AICI)




"Moartea producătorilor mici prin supradoza de supermarket e aproape. Din cartiere dispar brutăriile, măcelăriile, cofetăriile, croitoriile, ba chiar și băcăniile non-stop care alimentează micile nevoi teritoriale ale gospodăriei de bloc. Piețele în care băbuțele vînd pătrunjel și morcovi plini de pămînt încep să fie destinații exotice. Să cumperi mărar olandez din hypermarket e la fel de trist ca pierderea Bucovinei de Nord." (Doru Buscu, AICI)

marți, 14 aprilie 2015

Slow Food International Press Review, 14 April 2015 @SlowFoodHQ

Dear Slow Foodies,
Here is our weekly selection of articles:

A great interview with Serena Milano on the 10,000 Food Gardens project in Africa on an international magazine.
Netherlands, Spore CTA http://bit.ly/1HadvDA

 Attached please also find a great interview with Carlo Petrini on the UK Borough Market Magazine.

News from Slow Food in China on this important magazine:
The Slow Food movement is emerging in China, and fast
China, Beijing Review http://bit.ly/1yi5Tx2

Slow Food President Carlo Petrini comments on the Italian newspaper La Repubblica.
Goodbye to Milk Quotas. What now?
The milk quota system, established in Europe in 1984 to avoid overproduction and stabilize prices, was finally lifted on April 1. During these years the dairy sector has been kept under control, with production thresholds and heavy fines for producers who exceeded them.  Here the English version
http://bit.ly/1Cp0DUu

An interesting article to present Slow Food
France, Creative Colibri http://bit.ly/1FtpK9I

Mexico, La Cronica de Hoy http://bit.ly/1IPWyN0
With the support of the FES Cuautitlàn and Slow Food, some mexican students are conducting researches to obtain Latte Nobile and dairy products rich in omega 3

Mexico, El Sol de Orizaba http://bit.ly/1CBt0xJ
A bicultural women's project of the food community of Tlaola Nahua Chili Producers

Some articles about the Slow Food fair in Stuttgart.
Germany, GastroEcho  http://bit.ly/1OhGkQp
Germany, Nachrichten - Schwäbisches Tagblatt Tübingen http://bit.ly/1yi5AlV
Germany, Stuttgarter Zeitung http://bit.ly/1IysTuV
Germany, Frankfurt Live http://bit.ly/1ybhxJF
Germany, SWR http://bit.ly/1HY5ik6
Slow Food and the Fish Dependence Day
To protect fish stocks and strengthening sustainable fisheries
Germany, Energie Zukunft http://bit.ly/1OhGWWa
Germany, RTF http://bit.ly/1NiBqWl

Slow Food at Expo 2015:
Spain, Diario de Gastronomia
http://bit.ly/1C52aOg
USA, Architizer http://bit.ly/1FqunXk

News from Slow Food in Dubai.
United Arab Emirates, Arabian Industry http://bit.ly/1yi5P08
United Arab Emirates, Hotelier Middle East http://bit.ly/1yi5URw

Good to knowUnited States, Food Tank
GMOs Will Not Feed the World
http://bit.ly/1DowicH
The Slow Food International Press Office Team
Paola Nano, Sharon Aknin Sheets and Ester Clementino

Topul celor mai vizibile agentii de PR in online

Via Costin Cocioaba. Top 10 cele mai vizibile agenții de PR din România în luna martie 2015, mentiuni în media online, bloguri, forumuri, rețele sociale. Realizat de Treeworks. Coloanele sunt: aparitii, surse, vizualizare/viewership.


1. Golin – 105 | 70 | 196,159
2. Travel Communication – 46 | 36 | 149,867
3. The Practice – 169 | 114 | 149,796
4. Rogalski Damaschin Public Relations – 53 | 39 | 135,316
5. Oxygen PR – 22 | 18 | 64,814
6. McCann PR – 35 | 25 | 48,661
7. DC Communications – 42 | 32 | 46,154
8. BDR Associates – 44 | 20 | 42,726
9. The Public Advisors – 45 | 12 | 41,435
10. Mercury360 – 27 | 21 | 36,937

luni, 13 aprilie 2015

Our Easter Orthodox menu: oven roasted lamb, cabbage rolls, lamb stew, cheese cake

Indraznesc sa va impartasesc un menu destul de simplu in elementele sale componente. Masa de Paste este o "competitie" Master Chef pentru multe gospodine. Nu pentru a castiga competitia cu adversari invizibili. Ci o afirmare a talentului de a manageria meniul, alegerea componentelor, condimentelor. Talentul prepararii lor prin tehnici de chimie culinara pentru  a asigura o oferta completa: antreu, felul I (ciorba de miel), felul II (o mancare scazuta) si friptura de miel la tava, desertul. Am cautat sa avem si o nota locala in meniu, data de proveniente din Dobrogea.

Notele 'exotice' pe care l-a avut masa noastra de Paste, care nu a fost gargantuelica, ci holistica: mielul primit de la Smardan (Ghecet), din Dobrogea, vinul Riesling de Rhin de la Sarica Niculitel (familia Ignat), vin de Macin. Mielul a fost gatit la vas de lut, la cuptor. 

Coca Cola natural choice of Romanians ? @CocaCola @WorldofCocaCola #letseattogether

In Romania, marketing people from/hired by Coca Cola, in an advertising campaign, pretend that the coke drink is a basic need, is like blood in veins. So one must have as basic food to buy bread, milk, and coke. Really? An artificial drink part of  Romanians daily diet? The ad agency guys should try this diet on their mothers, fathers, kids, i.e. to make them drink every day coke......please

George Orwell si jocul de-a animalele

Nu stiu ce ati prefera, sa nu ne mai jucam de-a ferma animalelor in Romania? Sau sa ne jucam de-a marketingul si segmentarea si fidelizarea? Sa trasnpunem schema la branza telemea de 12 ori pentru o ferma de animale? Sau mai bine vizitezi una?


Alaturi de un maestru, Nicolae Cosniceru (multumesc @itmorar)

Fostul meu coleg de clasa de scoala primara, de la Scoala Generala Petre Ispirescu din cartierul Grivita, Nicolae Cosniceru, este un fotograf de cursa lunga. Recent a participat la o expozitie intitulata "Sublim", la galeria din str. Clucerului. Mai jos, un selfie. Self-selfie. Ar trebui sa spun ceva despre vin, din pacat nu am retinut denumirea (corectat "din marca", multumesc @itmorar). Trotineta cu care am ajuns acolo este Oxelo.


Russian food shops popping in Romania...

Now we have a mass of happenings and events under the umbrella of culinary customs in common with the Slav world. Because our cultural areas are near. Romania, Republic of Moldova, Ukraine, Russia. This is not an in depth analysis, but a puzzle made clearer.

For example: for some years on the Romanian market are sold candies and sweets from Bucuria, a factory from Kishinev, Republic of Moldova. It plays not only on quality, but on a line of products which are long gone from Romania, expelled by multinationals. Sweets under Bucuria brand are a continuation a confectionery industry from old communist times, but evoluated under modern auspices. An article about Bucuria, here

Wine from Sarica-Niculitel, a place with many stories from Dobrogea

Despre vin va povestesc la urma, pentru ca are un context. Niculitel este un loc despre care stim 3 (sau mai multe) lucruri. Ca este locul de veci al primilor martiri crestini de pe teritoriul Romaniei, in Dobrogea, la nordul judetului Tulcea. Este locul unde, cu cativa ani in urma, credinciosii ortodocsi, manati in lupta de clerul local, au sabotat organizarea de catre niste protestanti a unor proiectii cu filme despre Iisus (probabil pentru atragere de adepti). Si mai este locul unde, aproape la orice poarta te-ai opri, primesti vin la galeata.

Drumul cel mai pitoresc dar destul de accidentat este DJ 229, intre Izvoarele prin Valea Teilor, apoi coborare spre Niculitel. Pentru ca se ajunge de deasupra catre Dunare, care se vede in larg si dincolo, Ucraina.

Miracle of free wine happened on Easter in Romania

"Follow the light of promotion (of wine)! And the miracle of 1 liter bought plus 1 liter for free will happen!" Hallelujah! It is Easter in Romania and a wine producer, Murfatlar from Romania, markets its wine as a way to salvation. Blasphemy, marketing and/or a balanced relation between religion and eating and celebration?