Sa bagati la cap! ar spune dl. Vucea. O analiza din Ziarul Financiar, dupa atatia ani, ne spune ceea ce este de bun simti. Odata cu veniturile si cu schimbarea semnificativa a nivelului de educatie, in bine, romanii (sau o parte din ei) cumpara mai bine si mai mult, premium.
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
vineri, 4 septembrie 2015
Pentru anul viitor 2016, in agenda 'destinata' destinatiilor: Rowmania Fest
Asociatia "Ivan Patzaichin-Mila 23" a pus punct inca unei etape. Cu competitii de canotca, cu un nou restaurant de preparate din peste "Ivan Pescar", cu un nou triatlon. Cu totul, o activare sustenabila a orasului si a gurilor de intrare in Delta Dunarii. Nu uitati, in fiecare sfarsit de august, in fiecare an, la Tulcea.
Stiti despre land grabbing? Ecoruralis a documentat un caz
Desi au fost necesare corecturi pe studiul de caz, efortul Eco Ruralis de a atrage atentia asupra fenomenului land grabbing a dat rezultate. Land grabbing este atunci cand pamantul este achizitionat si comasat si tranzactionat in scopuri speculative. Desi un fenomen caracteristic capitalismului si face parte din constructia sa economica, acapararea de terenuri se petrece in mod asimetric si este de fapt expresia unor raporturi de forte inegale intre capitaluri straine din tari dezvoltate si capitaluri autohtone mici si faramitate, din state/piete emergente. Finalul este acela ca micii fermieri, nu pot/nu vor si nu ajung sa faca ferme mai mari, capitalul strain deposedeaza legal si lasa pe termen lung fara "obiectul muncii" piata locala. Libertarienii ar putea observa ca poate aceasta interventie ar fi necesara pentru ca sa se petreaca comasarea. Depinde, dar adesea terenurile comasate ajung tot la fermieri straini, unii ar putea chiar nuanta, adica la fermieri europeni. Da, dar ne place? Ne vindem tara dar in ce fel?
Patiserii britanici revin la PBS, o organizatie umbrela a televiziunilor publice americane
Great British Baking Show. Am dat de PBS din intamplare, asa cum uneori cunoasterea da peste noi, uneori neasteptat. Am observat ca este un vehicol de promovare a culturii conservatoare anglo-saxone. Si de aici incolo, campul de actiune al PBS este vast, include si seriale despre hrana si gatit. Ca atare, ce se distribuie acolo in America, via Marea Britanie, de exemplu, sunt "retete" de show-uri culinare, cu mult mai interesante, mai avansate si explorand si alte nise ale gastronomiei. Decat la noi. Ca mai jos. Deocamdata noi trebuie sa avem parte-dar eu nu urmaresc asa ceva-de Master Chef. Adica de ceva un pic mai inapoiat in istoria televiziunii.
PBS’ mission is to create content that educates, informs and inspires. To do this, PBS offers programming that expands the minds of children,documentaries that open up new worlds, non-commercialized news programs that keep citizens informed on world events and cultures and programs that expose America to the worlds of music, theater, dance and art.
PBS has transformed itself from a solely broadcast organization to a
multi-platform leader that serves Americans through television, mobile TV, the Web, interactive whiteboards in the classroom and more. PBS reaches more than 103 million people through television and over 33 million people online each month.
PBS is a private, nonprofit corporation, founded in 1969, whose
members are America’s public TV stations -- noncommercial, educational
licensees that operate more than 350 PBS member stations and serve all
50 states, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands, Guam and American Samoa.
joi, 3 septembrie 2015
Peste mancati? Cotele de pescuit...pentru Marea Neagra, se apropie
Da, mancati, pentru ca stiti ca s-a deschis la Tulcea singurul restaurant dar si primul, care vinde preparate culinare din peste, nu? Se numeste Ivan Pescar....Iata cum Comisia Europeana a inceput sa dea drumul la deciziile privind "fishing opportunities", cu alte cuvinte cat anume se poate pescui. Azi au dat cotele pentru Marea Baltica. Dupa reuniunea din septembrie/octombrie, soc si groaza, se vor cunoaste, in decembrie 2015, cotele de pescuit pentru Marea Neagra. Adica Romania si Bulgaria, tari fratesti. Go baby! Fish....
Foto Ziarul de Tulcea |
Despre eco si traditional la AGRO TV Network, media tous azimuts: jurnalul de agricultura
AGRO TV Network, ii gasiti si la RDS si la UPC, cred ca si la TELEKOM, este o constructie a unui grup din Cluj, dedicata unui domeniu care are ca rezultat si hrana. Am participat la o emisiune impreuna cu conf. univ. dr_pe_bune Costel Stanciu, presedinte al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania. sa intelegem mai bine ecologic vs. traditional. Desi sunteti grabiti, puneti la favorites, poate veti afla lucruri interesante....
Ca sa mananci sanatos trebuie sa incepi de mic
......De aceea sunt un pic fan de Radio Itsy Bitsy, ca sa aflu cat de mult se ocupa de hrana copiilor. Desigur, in lumea de azi, exista constrangeri. Advertiserii vor spatiu de publicitate (suna precum "spatiu fiscal") ca sa isi vand marfa, hrana, buna sau proasta. Dar se poate totusi ca un radio sau media sa aiba si o politica editoriala despre what's bad or wron in materie de hrana. Ascultati Itsy Bitsy, un radio despre copii, despre parinti, despre toti la un loc. Si un slot nou, sustinut de Ruxandra Rusan....
Cam insistent? Despre „A se consuma de preferință înainte de” și „A se consuma până la”
Iata ca unii o spun mai bine. Cei de la Comisia Europeana, evident, care pun, in principiu, in centrul politicilor lor cetateanul si atunci cand este cazul, consumatorul. Nu o sa vedeti explicatia asta in retail, pe pereti, prin asistentii de la raft, etc....De ce, care ar fi interesul decat sa vanda mult si dvs. sa aruncati apoi ptr. ca ati imbacsit frigiderul, nu?
Etica nu ne omoara: evitati risipa de hrana si dupa data mentionata de fabricanti
Sau ce puteti face sa nu mai aruncati bani aiurea pe mancare, cu alte cuvinte. Iata deci inca o pastila rapida despre risipa de hrana. Se poate. Baietii destepti din retail va indeamna sa aruncati hrana. In realitate, asa cum stiti, se poate consuma inca cateva zile dupa termenul recomandat de retaileri. De fapt motivul lor ascuns este buy more, baby, buy more....
Sustineti Hadean si scoala sa de bucatari pentru tineri dezavantajati material @adihadean
Adrian Hadean este un tip serios, se ocupa cu gaititul si mai ales este o persoana angajata social. Si politic. Politica fiind cea a gastronomiei. Cei care il urmaresc inteleg si de ce a lansat o initiativa sociala atat de indrazneata in materie de gastronomie. O scoala de bucatari pentru tineri fara posibilitati materiale. MAster Chef este un proiect comercial, dupa parerea mea, care denatureaza educatia despre gatit. Gatitul nu este o competitie. Intrebati in familie gospodinele. Acest demers este important pentru ca a fi un bun bucatar este mai valoros decat sa fii ospatar. Scuze!
Daca puteti, sustineti initiativa sa. Cu vorba, cu datul mai departe, cu sfaturi, cu bani. +Adrian Hadean
miercuri, 2 septembrie 2015
Pare simplu sa ambalezi hrana?
Am descoperit la oamenii astia de la Slow Food (n.b. trebuie sa venim si noi cu ceva interesant, de anul viitor) +Gabriela Berechet +Tartelier - Irina Gheorghiu +Rares Habeanu si anume niste tool-uri foarte simple destinate sa atraga atentia asupra unor valori, sa le sublinieze, si indirect sa sustina si sa promoveze schimbarea atitudinilor si obiceiurilor publicului consumator.
Un astfel de tool este competitia Slow Pack de la Terra Madre din 2014, care a premiat urmatoarele...
Perfect Maestro Pizza, nou la Bucuresti
La ora asta deja sunteti pe o cafea, un ceai ? +Cristina Mehedinteanu Ieri 31 august 2015 pe seara, eram un balladeur pe Calea Mosilor. Ce sa vezi, imediat dupa fost Materna, dupa Posta, lucru la greu. Deci, o noua pizzerie. Cu stil, ca sa zic asa, miste gresii asortate, modele interesante la decorare. Cred ca si un concept ambitios, poate nu cunosc eu piata: cuptoarele la vedere. Mai sa fie. Sa le incercati pizza si sa mai vorbim despre asta. Trendin pizza...la Bucuresti. PS. Este vis-a-vis de Dominium...
Salvati mancarea voastra (acum 1)
De ce avem aceasta problema? Sau de ce uneori se aude discutandu-se despre asta? Pentru ca prea multa cerere artificiala de mancare inseamna prea multa agricultura, prea multa poluare, prea multa secatuire a resurselor, o lacomie mare a retailului care alearga dupa foarte multe profit, si mai ales o dieta nesanatoasa, care omoara oamenii prea devreme. Asadar puteti contribui la rezolvarea putin cate putin a unor probleme care la nivel societal dau batai de cap. I-ati vazut pe aia de se bateau din cauza gunoaielor nestranse? +Avram Fitiu +Tea Vasilescu +Violeta Bîrzescu +bogdan iancu +Nancy Samargiu
Cap de miel la Istanbul
Chiar acum de dimineata +Andrei Udisteanu dau un semn despre ce se mananca prin alte parti. Cu un pic de curaj si de aventura in sange, am fost o tura in vizita, prin Istanbul. Evident am cautat din mers lucruri +Zaharia Ioana ca de exemplu pravalii care ofera altfel de carne. De oaie, de miel. Do you look for these specialties?
(c) Tiberiu Cazacioc |
marți, 1 septembrie 2015
Sa nu uitam celulita, de la Maggi? @knorr #knorr #Maggi
"Supele Maggi conțin de 80 de ori mai multă sare decât carne,
supele Knorr conțin de 5 ori mai multă sare decât legume, iar supele
fabricate în Vietnam conțin între 8 și 12 aditivi alimentari." spune presedintele APC in Romania, conf. univ. dr. Costel Stanciu.
Slovenia piata pentru produse traditionale romanesti?
Simpla punere pe masa a branzei de burduf, nu este suficienta. Producatorii au nevoie de mai mult decat o vitrina.
Ca sa vedeti ceea nu ni se spune, aflati ca Slovenia are deja 22 de produse de calitate recunoscute de Uniunea Europeana, iar Romania doar unul. Asa putem masura rezultatele activitatii MADR din ultimii 11 ani, nu, din anul de gratie 2004 cand s-a instituit nefasta politica de recunoastere a produselor traditionale care nu sunt traditionale.
Din comunicatul de presa aflam ce activitati si ce realizari a avut MADR in Slovenia. Ar fi fost si este interesant sa stim ce beneficii au avut producatorii participanti? Comunicatul de presa este centrat numai pe ceea ce a obtinut ministerul. Nu este rau dar pare unilateral. Nu ministerul era actorul principal, el a fost slujbasul care a scos in fata produsele traditionale romanesti. Asa cum in imagine nu vedem pe romanii nostri, ci functionari ministeriali. Ceea ce nu este rau in sine, dar nu sunt dansii eroii principali. Nu avem in comunicatul de presa, scopul, obiectivele, rezultatele. Pare ca produsele traditionale au fost doar un pretext pentru relatii politice mai bune cu autoritatile din Slovenia.
Umor involuntar cu Zewa Deluxe si tubul dizolvabil Aqua Tube
Dupa ce mananci. Cum adica "incearca"? De cate ori ati citit reclama de mai jos pana v-ati dat seama ca sunteti invitati sa inghititi tubul pentru a afla daca este dizolvabil? Ce altceva inseamna "incearca singurul tub dizolvabil"? Sau cumperi hartia, o derulezi si apoi arunci tubul in w.c. sa afli daca se dizolva? Si daca nu vreau sa incerc tubul dizolvabil, nu cumpar aceasta hartie igienica, nu? Multe persoane nu au nevoie decat de hartie, ce daca tubul se dizolva? Si aici ajungem la misterul crearii unei nevoi. Este "inovatia" un driver suficient sa cumparam aceasta hartie?
Inca un (take) 5 to go pe str. Paris
5 to go pe str. Paris! Pentru ca zilnic pedalez, trotinez si merg la lucru pe str. Paris din Bucuresti spre birou, am urmarit falimentul celebrului magazin "La garaj" care mintea cumparatorii ca le ofera produse numai din Basarabia (cand de fapt ele erau si din Ucraina si din Rusia). Am urmarit cum si-au completat oferta, din disperare, si cu bauturi carbogazoase, si cu inghetata si cum trageau tigara de la tigara zilnic, lazy waiting consumers, in fata pravaliei. Mintind nu castigi, doar organizezi loterie. Construind pe termen lung, este posibil sa castigi.
Dar, cum v-am spus, au dat faliment cei de 'La garaj' si iata ca pravalia 'orice la 5 lei' aka 5 to go le-a luat locul. Incercati in drumul vostru cate ceva din magazin. Chestii de mancat dimineata la o barfa la kitchinetta de la birou: cafea, croissants, etc. 5 to go!
I-am surprins in 31 august, ca la rugby, la deschidere, pe cei care se ocupa de business. O cafea espresso, fara nimic, ca asa o beau, a fost pretextul pentru un mini-reportaj cu iPhone-ul meu 3GS.
I-am surprins in 31 august, ca la rugby, la deschidere, pe cei care se ocupa de business. O cafea espresso, fara nimic, ca asa o beau, a fost pretextul pentru un mini-reportaj cu iPhone-ul meu 3GS.
CHAFEA - Consumer, Health and Food Executive Agency
CHAFEA este una din agentiile executive ale Comisiei Europene care se ocupa cu transpunerea in practica a unor programe europene precum Health, Consumers si Better Training Safe Training. De fapt BTSF este un program de pregatire a functionarilor publici (si a agentilor privati) din statele membre (ca Romania, chiar asa!) pentru a sti sa aplice legislatia comunitara sanitar-veterinara. Nu prin obtuzitate, minte ingusta si sacosa (nu am probe, dar mergeti in pietele urbane si intrebati) ci prin aplicarea pachetului de flexibilitate. In Romania exista putine exceptii precum DSV Brasov, agentii sanitar-veterinare locale care sa ajute producatorii sa se conformeze si sa obtina si pentru productie traditionala recunoasterea conditiilor specifice de productie.In filmul CHAFEA despre programul BTSF apar si sotii Tincutat si Dan Cismas, de la Ferma Topa. Dan este si vicepresedinte al Eco-Ruralis.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)