luni, 23 februarie 2015

23 February 2015: Slow Food International Press Review @SlowfoodSF @SlowFoodHQ @SlowFoodUSA

Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,
 Here is our weekly selection of articles:

Alice Waters
and Carlo Petrini were awarded with the Berlinale Camera during the 65th Berlin International Film Festival:
Germany,
Pregas: http://bit.ly/1zpOOfj
Germany,
Potsdamer Neueste Nachrichten: http://bit.ly/1BpoXcY  
Romania, Mediafax.ro: http://bit.ly/1DElTcg
Japan,
現代ビジネス: http://bit.ly/17uqHEt

Looking at Expo 2015. The theme of the 2015 event is Feeding the Planet, Energy for Life.
The Slow Food Pavilion at Expo 2015 will allow visitors to discover the significance of agricultural and food biodiversity.
Venezuela, La Voce d'Italia: http://bit.ly/1E93BAy
USA, Architect Magazine: http://bit.ly/1E9uIvc
On Saturday February 7, Carlo Petrini spoke at the Expo of Ideas:
USA, La Prensa Latina: http://bit.ly/1CMsIaq
USA, Wall Street Italia: http://bit.ly/1w0oeNW
Brasil, R7.com-Notícias: http://bit.ly/1w0nHvr

Carlo Petrini
spoke in Rome during the Indigenous Peoples’ Forum held at the International Fund for Agricultural Development (IFAD).
South Africa, Africa Green Media: http://bit.ly/17un812
IPS, International Press Service News Agency http://bit.ly/1wfEElI

Here you can find an interview with Alice Waters:
Germany, Der Tagesspiegel: http://bit.ly/1zU2tPf

Yemen, مصدرك نيوز: http://bit.ly/1JrcUjI
The article talks about the LACTIMED project aimed at fostering the production of typical dairy products in the Mediterranean.

Perù, Apega: http://bit.ly/19BVqRA
The Peruvian Society of Gastronomy launches a mass media campaign to promote healthy, tasty and fair food, by supporting Peruvian farmers and fisheries from various regions.
 

Good to know

South Africa, Reuters Africa: http://bit.ly/17uO6FI
U.N. conference on aboriginal people and agricultural financing: “Corporate encroachment reduces indigenous lands and biodiversity.”

USA, National Public Radio: http://n.pr/1JrrCHt  
Chocolate Makeover: Nestlé Dumps Artificial Colorings.


The Slow Food International Press Office Team
Paola Nano, Sharon Aknin Sheets and Ester Clementino

Francezii o fac mai bine

Agricultura....Să vedem și să învățăm de la ei...În curând despre experiența franceză cu agricultura durabilă....


A Mobra waiting for you

Romanian oldies. Romanian brands have no ends. Motoreta Mobra? A stranger in the night! Soon in this blog....


M60, o cafenea integratoare

Despre M60 se pot spune multe. Poate fi chiar un studiu de caz. O să punem cap la cap, câteva din firele poveștii. Stay tuned for another cartoon!

La lansarea #LIEBHERR, cu....@panaitescu @subiectiv

Ăsta ar fi un fel de teaser. Despre oameni și frigidere la recenta deschidere a magazinului monobrand #LIEBHERR din București. Revin cu un articol.


În curând, despre porcul de Mangalița

Ăsta ar fi un fel de teaser. Despre Slow Food, Ark of Taste. Și cum a reușit porcul de Mangalița să ajungă la București. Revin cu un articol.


sâmbătă, 21 februarie 2015

Revelatorul Băcănia Veche #LIEBHERR @tudosiei

La lansarea #LIEBHERR l-am revăzut pe Marius Tudosiei. Personajul cu eșarfă gri. Deschiderea primului magazin de frigorifice austro-germane a reunit oameni interesanți. După cum vedeți în foto. Ce a făcut Marius pentru împuternicirea gastronomiei românești?

Băcănia Veche a lui Marius Tudosiei a fost și este un proiect antreprenorial remarcabil. Funcția asumată de la început, nu în mod explicit, a fost aceea de a extrage din piață, prin testare, vizite la fața locului, produse românești locale. Să explic.

Dacă la momentul anului 2007-2008 când a fost organizat proiectul Târgul Țăranului, era foart greu să găsești, la momentul 0, fermieri și produse alimentare locale, ulterior a fost mai ușor. Pentru că în piață au ieșit tot mai mulți mici producători ori s-a născut alții noi. Cu toate acestea, efervescența a însemnat și un downsize: mistificare, mimetism, imitații, falsuri. 


De aceea Marius a "investit", a mers pe teren, a căutat în România. A testat relații comerciale, a fost dezamăgit, a fost încurajat. A aflat ce vor clienții și dacă clienții vor ceea el le oferă. Dar mai ales Băcănia Veche a adus în piață suflet. Revelatorul Băcănia Veche a făcut istorie, a fost copiat la o scară mai largă, local și în țară.

Marius a mers mai departe. A extins Băcănia Veche, a fost prezent la conferințe, a făcut advocacy pentru produse alimentare locale, de calitate. A creat o emisiune la DIGI TV, "Sănătatea în bucate".  Are o prezență online, cu un magazin special.

Eu și mulții alții credem în selecția de produse "Băcănia Veche". Poate că acele produse ce au rezistat testului BV, ar trebui să plătească în plus ca să ajungă pe raftul BV. Nu?


joi, 19 februarie 2015

Lăsați animalele la mine...#ETISKOTT

Britt-Marie Stegs, The Ethical Meat Entrepreneur....Merită să citiți povestea unui reviriment. Suedia, stat membru UE de 4 ani, invadată de carne irlandeză ieftină. Soluția în 20 de ani? Eforturi susținute ale unei vizionare pentru recrearea unui lanț alimentar care leagă originea, animalul, de mediu suedez. Un abator mobil, cel mai complex și perfecționat din lume, pentru sacrificarea etică a animalelor. Pentru ce iau în râs românii: carnea unor animale sacrificate când sunt calme este mai elastică și cu gust mai bun.

Sursa: situl Fine Dining Lovers







Traditii updatate? CREART @creartBucuresti

„Tradiții și Flori de Sărbători”, ediția a VI-a, o nouă ocazie de a celebra Primăvara. Să mergem pe teren să vedem dacă va fi altceva decât se întâmplă...


#LAS Era să uit...conectați-vă cu țăranii

Alegi o cutie? Cutia țăranului...Din seria proiectelor de lanț alimentar scurt #LAS, încă unul. Vă invit să testați. La secțiunea de pâine, surpriză, făina de la Iulian. Care Iulian? Cum care?







The Greek Secret: Philotimo @ekathimerini

Un film interesant despre mândria de sine a grecilor. Despre filotimo. Recomandat de amicul meu de școală Achilleas Sougackis.

A very interesting film about the proud of Greeks. About philotimo. Recommended by my university buddy, Achilleas Sougackis.

miercuri, 18 februarie 2015

Newsletter Slow Food fara click

Nu este interactiv, dar este newsletter-ul pe care îl veți primi ca membri Slow Food ptr. 5 euro pe an. Cool. Și ca să știți cu ce se ocupă Slow Food. Dacă ați deveni membri veți susține și așa ceva.





Capere, normal. Ghiciți cu cine?

Nu am mâncat niciodată capere, mărturisesc. Aseară am participat la lansarea unei cărți cu zeci de autori, România noului val. Și în meniul de final am dat peste bobițele alea din foto. Sărate-murate. Capere. Mi-au plăcut. În imagini, participanți. În spatele aparatului, eu. 


(c) Tiberiu Cazacioc





Pe unii mezelari îi lasă competența pe drum


Asta este ceva ce nu a mai văzut cartierul, sună grav a disperare. Un antreprenor ce a deschis acum vreo șase șapte luni o măcelărie RUSTIQ, sună ca naiba, pare că a rămas fără rezistență.

Dacă până acum mai vedeai înăuntru în magazin, la window shopping una alta, de câteva zile s-a schimbat treaba. Ca în cartierele în care se vând prețuri. Că la noi în cartier strigatul ăsta pe geamuri ca la imobiliare, nu se purta. Ei au pus niște A4 pe tot geamul. 

De unde se vedea destul de frumos cum sunt mezelurile și produsele și setup-ul de magazin, acum vezi doar A4 cu prețuri. 

A fost înlocuită imaginea produselor cu hârtii albe cu carioca. Mâine probabil cu printuri Arial. Sper să dea faliment pentru că avem o măcelărie bună și nu mai era nevoie de încă una. Oamenii simt. 


My farewell Prosecco, DOC Prosecco, @Mazilique @cazacioc

Să începem dimineața cu un pahar rece de Prosecco...nu? Ce știm despre Prosecco? La plecarea mea de la ultima mea stație de lucru, am propus Prosecco și fructe și semințe (ideea soției mele cu semințele, a mea cu vinul spumant). Foto. 


marți, 17 februarie 2015

We Love Eating, campania CE din saptamina tematica dedicata hranei

Situl cu de toate despre campanie inclusiv instrumente, AICI. Poate vă inspirați, cu un sondaj despre cum să tre hrănești sănătos, modele de exerciții educative despre hrană, din astea...Educația nu se face cu piața Lidl....


Ecoruralis....Stați pe capul lor, vin semințele tradiționale

De la Ecoruralis.......Catalogul din anul 2014 aici


DOP: Unde dai și unde crapă, brânza Halloumi

Brânza Halloumi este acea brânză specială din amestec de lapte de oaie și de capră, cu consistență de cauciuc. Se prăjește minunat, are o tradiție recunoscută de cel puțin câteva secole. Este, mai recent, mijlocul de unire a două comunități din Cipru. Una, aceea din Ciprul stat membru al UE, adică comunitatea greacă. Cealaltă comunitate, este cea turcă. O știre din Kathimerini

Acțiunea comunității cipriotă greacă de a obține indicație geografică pentru brânza halloumi (din categoria DOP), a stârnit cooperarea dintre cele două părți pentru păstrarea unei tradiții.

Este un produs care aduce exporturi de peste 76 de milioane de euro anual, este al doilea produs de export al Ciprului. PS: România nu are niciun produs înregistrat DOP. După 7 ani de stat membru.



Ursul de Argint, "Aferim" și Jude în Munții Măcinului @noviodunum @ICEM_TULCEA

Vizitați munții Măcinului! Ați mers vreodată în munții Măcinului? Este Parcul Național Munții Măcinului din preajma căruia este și familia tatălui meu...cum se lipește gloria de oameni...Mai jos un film din proiectul Centrului Național pentru Dezvoltare Durabilă, infoNatura 2000. Ca să vedeți de ce a filmat Jude acolo.....


Pelicula "Aferim!" a cîştigat Ursul de Argint la secţiunea "Cel mai bun regizor"! Ăsta este un titlu din presă, din Gazeta Sporturilor. De aici. Dar ideea nu este să ne bucurăm că suntem români și că Radu Jude este român. Este meritul lui și nemeritul autorităților române că nu susțin pe scară largă proiecte cinematografice. Să ne bucurîm că Dobrogea de nord a dat un cadru...