joi, 6 iunie 2013

National Geographic "vinde" pistoale de la Google AdWords Display

Amuzament prin rețeaua de publicitate a Google, prin Google Adwords Display. National Geographic Romania vinde prin secțiunea de contact a sitului, pistoale. Nu, nu este colaj, NU este făcătură, ce naiba!

Anunțul din Google AdWords display este inserat între "Redacție" și "adresa de contact".








marți, 4 iunie 2013

Cum s-a incheiat Slow Fish 2013

Nu, nu am fost acolo, la Slow Fish, se întâmplă în Italia. Dar merită să susții mișcarea Slow Food, în România sunt mai mult convivium-uri. Unul din domeniile în care militează Slow Food este pescuitul durabil. Lanț alimentar scurt, prețuirea peștelui și nu a consumului industrial. 


#5: Consumați produse de sezon, produse eco !

Sfatul #5 pentru apărarea biodiversității: Redu emisiile de gaze cu efect de seră ! Cum ?

"Să ne încălzim, să avem lumină, să călătorim… dar să ne şi hrănim, să ne îmbrăcăm şi să respirăm: prin tot ceea ce facem, producem gaze cu efect de seră, care, în surplus, pun în pericol planeta. Deşerturile se extind, gheţarii îşi reduc dimensiunile, nivelul mărilor creşte… Pe scurt, toate ecosistemele sunt perturbate. Reduceţi emisiile de gaze cu efect de seră, consumând cât mai mult posibil produse de sezon, din regiune şi purtând o etichetă ecologică atunci când mergeţi pe jos, cu bicicleta sau cu mijloace de transport în comun, evitând astfel risipaŞi compensaţi astfel o parte, îmbrăţişând biodiversitatea la dvs. acasă (cu o baltă, o pajişte înflorită, căsuţe pentru păsări…) şi sprijinind asociaţii de protecţie a naturii sau proiecte de reîmpădurire."

Uraaa !!! O inițiativă în sprijinul retail-ului !!!

Sursa: Paginademedia.ro

Sursa: Dailybusiness.ro
Avem o știre despre produsele românești de calitate. Un domeniu despre care tot aflu și vorbesc și scriu de vreo 5 ani. În legătura cu produsele alimentare. Bună intenția  d-nei ministru, dar execuția lasă de dorit. 

Și acum, doar câteva idei. 

Există o listă, cat de mică, cu aceste produse românești de calitate? Poate că ar trebui să fie un obiectiv, o dorință pe termen lung, cu deadline cam peste 20 de ani ? Cel puțin până o să avem produse românești de calitate. Începând din acest moment să ne fixăm ținta. Pentru că "produse românești de calitate" sunt deocamdata doar folclor.

Apoi, ce înseamnă produs românesc ? Este o invenție, o  creație a unui român ? Este un ceva produs în România ? Compania care îl produce are acționari români ? Cum anume se stabilește că un produs este românesc ?  Trebuie să aibă materii prime 100% românești ?

Puteți să îmi spuneți?! Este un nou exemplu de abordare pripită. Bună intenția dar execuția lasă de dorit. 

PS. Produsele lanțurilor de retail sunt românești și de calitate !!

Sursa Dailybusiness.ro

duminică, 2 iunie 2013

Out of order: Texting but not meeting. Strangers by SMS.

În piața Unirii din Timișoara. Texting but not meeting. Stop-texting-rewind.









Out of order: Doi africani și un rinocer. La Timișoara.

Mai precis, la hotelul Timișoara. Dacă i-ar fi plătit și cei doi africani nu ar fi făcut așa ceva mai potrivit. Probabil că proprietarii hotelului au pus o sămânță de rinocerită în fața hotelului (aflat în proximitatea locului manifestației de stradă din decembrie 1989) să ne aducă aminte de mulți rinoceri ce se aflau și se mai află printre noi. 




Out of order: Trăiască Republica Socialistă România. La Timișoara.

Luni și marți (28 și 29 mai 2013) am fost la Timișoara pentru un proiect dedicat Natura 2000, într-un contract pentru Centrul Național de Dezvoltare Durabilă. La hotelul Timișoara, ce este plasat pe o latură a pieței Libertății, în spațiul interior al hotelului proprietarii au "ascuns" stema R.S.R.




vineri, 31 mai 2013

#4: Ce sunt acelea infrastructuri verzi? Ecologice?

Sfatul #4 pentru apărarea biodiversității: Susține biodiversitatea la locul de muncă !

"(Re) amenajaţi infrastructurile? Asiguraţi-vă că le integraţi cel mai bine în natura din jur (asiguraţi puncte de trecere pentru animale, lăsaţi fauna şi flora să colonizeze canalele de scurgere…). Păstraţi sau înmulţiţi arborii cât mai bine posibil, precum şi gardurile vii diversificate, iazurile, pârloage… Cât pentru construcţii, finisaj şi mobilier, optaţi pentru materiale şi produse ecologice, naturale, durabile, reciclabile şi, dacă este posibil, de origine locală. Limitaţi consumul de energie neregenerabilă şi producţia de deşeuri… Astfel veţi reduce amprenta ecologică a întreprinderii dumneavoastră ameliorând cadrul de muncă, imaginea dumneavoastră de marcă şi valoarea comercială a locului!"

Nota mea!

Recent Comisia Europeană a adoptat o Comunicare privind infrastructurile ecologice. Va fi urmată de o Strategie adecvată precum și crearea sau punerea la un loc a unor instrumente financiare de susținere.




joi, 30 mai 2013

Natura 2000

Sunt plecat cu echipa noastră de la DC Communication dar și a CNDD (Centrul Național pentru Dezvoltare Durabilă) la două conferințe despre rețeaua europeană de situri protejate Natura 2000. La Timișoara și Craiova. Revin.


duminică, 26 mai 2013

Sfatul #3: Abonati-va la un coș bio !

Sfatul #3 pentru apărarea biodiversității: Abonați-vă la un coș bio !

"Cu ajutorul tehnicilor delicate de producţie, al culturii de specii indigene şi al renunţării la îngrăşăminte şi pesticide chimice, agricultura biologică evită epuizarea solurilor, limitează poluarea pânzelor freatice şi respectă accesoriile culturilor (albinele, râmele…) şi ecosistemele din împrejurimi. De altfel, destul de des, pune în valoare varietăţi locale uitate, alese pentru calităţile lor gustative sau nutriţionale: napi, grâu, mere delicioase…Abonarea la un coş bio înseamnă aderarea la o filozofie de ecologie globală. Asiguraţi-vă că fructele şi legumele sunt din producţia locală şi de sezon (puţină conservare, puţin transport) şi că ambalajul este redus la minim."

Sfatul meu!

Încercați să faceți asta folosind ceea ce se numește agricultura comunitară și lanțul alimentar scurt. Pentru București vă recomand, după mai mulți de activitate în mișcarea Slow Food și în promovarea produselor locale în București, dar și în scrieri și conferințe:

(1) "Coșul de legume", gestionat de Andrei Barbu și prietenii săi. Este un lanț alimentar scurt. Andrei livrează deja la fața locului, la Cărturești, o să fie prezent la Street Delivery. Adresa aici: http://www.cosuldelegume.ro/magento/despre-noi/


(2) "Coșul verde", un program de agricultură comunitară, gestionat de ASAT/CRIES din Timișoara. Este un program prin care mai mulți consumatori din urban, semnează un contract și la bine și la rău, cu un legumicultor din zona periurbană, în cazul nostru, București. Adresa aici: http://asat.ecosapiens.ro/, e-mailurile mai jos.


ATENTIE !!! Din aprilie 2013 cei care nu au produse certificate ecologic dar pretind că sunt bio, pot fi amendați cu amenzi de la 20.000 RON.

joi, 23 mai 2013

Natura Romaniei si parcurile naturale...

NB: Ziua Europeană a Parcurilor. Reportaj de la fata locului, filmul este pentru cei care vor sa vada cum se prezinta parcurile naturale. In 23 mai 2013 a fost din nou Ziua Europeană a Parcurilor.



Mai importantă decât cred chiar cei care trăiesc din managementul parcurilor. Dar este loc de mai bine și oamenii chiar vor să facă ceva. În timpul simpozionului am filmat, că era și cazul, fără oameni, oferta parcurilor naturale. Enjoy!

Erau pe masa, nu ca sunt de acord cu masificarea ofertei de produse traditionale
Cu greutate
Panel de conferinta de presa


Parcul National Muntii Macin


Din sala

I love food! I love freedom....

Slow Food: Dreptul popoarelor de a-si alege hrana...Mars anti-Monsanto: ei au puterea, noi avem puterea de cumparare. Monsanto este un bun simbol al lantului agro-alimentar care domina lumea. Vrem, nu vrem, mincam ce ne dau lanturile alimentare. Este prea tarziu sa mai facem ceva ? Nu...Iubim capitalismul care inseamna freedom of choice...LINK EVENIMENT


Un concept Carlo Magni, Bursa Marfurilor

Aici lucrez eu, într-un birou la etajul I. Începând cu anul 2008, după o lucrare de refacere și modernizare ce a durat 3 ani, vechea Bursă a Mărfurilor, construită de municipalitate pentru comerțul cu Europa, în sec. XIX, a revenit în contextul urban al Bucureștilor. Privită de sus, suprafața Bursei Mărfurilor este ca o gară a orașului, cu lateralele ca depozite de sortare și magazii. 



Cum poti cuceri ?

Cu SMS sau cu evantaiul ?


miercuri, 22 mai 2013

Who is who ?! Discover...


Schimbare de roluri














Kindle uprising in Romania (a.k.a more in mainstream)

22 martie 2013, ora 9:30, spre Grozavesti, foto: Nokia E7

22 martie 2013, ora 9:30, spre Grozavesti, foto: Nokia E7














#2 Nu deranja animalele când te plimbi în natură !

Sfatul #2 pentru apărarea biodiversității: Nu deranja animalele când te plimbi în natură !

"Poate mai mult ca în oricare alt anotimp, iarna trebuie să evitaţi cu orice preţ  deranjarea animalelor în timpul plimbărilor pe care le faceţi în natură. Dacă le alungaţi 
din adăpostul lor, dacă le surprindeţi când încearcă să găsească ceva hrană sau dacă le treziţi atunci când hibernează, acestea riscă să îşi părăsească puţinele rezerve pentru a fugi sau a se ascunde... iar acest lucru le poate fi fatal! Aşadar, rămâneţi pe poteci, faceţi cât mai puţin zgomot posibil şi observaţi de departe acele câteva animale, care, ca şi dumneavoastră, iau o gură de aer…"

Până în 31 mai: A better name for "local products": any ideas?


Sunteți creativi? Vă plac produsele locale, produsele de la fermă ? Comisia Europeană vă întreabă: 'A better name for "local products": any ideas?'

"The products we are talking about have some characteristics in common: 
- they are produced and processed on a specific farm up to the point where they are ready for marketing (e.g. fresh fruit, bread, sausage, cheese)
- they are owned by and under the responsibility of the owner of this farm throughout the production and processing; 
- they are sold through short supply chains; this means that a maximum of one intermediary seller exists between the farmer and the final consumer."


marți, 21 mai 2013

#1: Susţii asociaţiile pentru protecţia naturii ?

Sfatul #1 pentru apărarea biodiversității: Susţine asociaţiile pentru protecţia naturii!

"Aceste asociaţii au ca obiectiv principal oprirea degradării biodiversităţii şi, eventual, conservarea sau reconstituirea echilibrului dintre diferite biotipuri protejate (păduri, râuri, iazuri, parcuri, grădini urbane…), totul în echilibru cu activităţile umane. Acţiunile acestora? Urmărirea speciilor, constituirea şi gestionarea rezervelor naturale, restaurarea mediilor rare, organizarea conferinţelor, a plimbărilor pentru a descoperi natura, zile de sensibilizare, acţiuni ţintite (precum operaţiile de salvare a broaştelor)…Pentru a le susţine, deveniţi membru, faceţi donaţii, achiziţionaţi-le publicaţiile şi produsele, participaţi de bunăvoie la şantierele lor din natură..."

De ce nu avem parte de mai multe feluri de rosii ?

Care-i treaba? Că ne standardizăm linia de roșii, linearizăm biodiversitatea și fermierii cultivă doar cateva soiuri de roșii, din semințe "profesionale". Ca să fie productivi? Că așa este capitalismul? Mă rog, iar noi mâncăm roșii copy/cat. Cum luptă ECORURALIS pentru semințe tradiționale, aici 

Ce soiuri ar putea fi cultivate ? RĂSPUNS: Export II-F, Ioana F, Ișalnița 50 F, Arletta F, Cristal F, Diva (H.805), Gloria F, Marfa F, Dacia, Ferma, Laura, Pavio, Romec 554j, Roxana, Unirea, Vidra 533. Sursa informației: S.C. UNISEM S.A., cca 2009.








Ce fel de rosii mancati ? Adica soiul ? Va spun taranii ?

Tiberiu si tomatele

duminică, 19 mai 2013

Out of order: cum sa iti faci reclama fara sa platesti (la greu)

În segmentarea propusă de World Class se numește group training. Cinci-șase marci de produse relaționate cu activitatea fizică, precum produsele de îngrijire personală, vitaminele/suplimentele alimentare, susțin activitatea asta. Cortul se mută din loc în loc și este un outdoor ad-hoc. Data: 19 mai 2013.



Pepene de primăvară în ciocolata Poiana

Linia strategică ar trebui să fie: proaspăt, local, de sezon. În acest caz, nu este vorba de sezon. Ba chiar ar putea reflecta realitatea din mintea companiei respective: au folosit arome sintetice în produsul respectiv.....Așa că au pus în acord compoziția cu vizualul. Dar primăvară cu pepene ? Asta cum este ?

Credite foto: Linda Willy


De ce trebuie să apărăm diversitatea gastronomică în Delta Dunării ?!

De ce ? Pentru că turiștii exercită o presiune destul de mare asupra bucătăriei locale, pentru pulpe la ceaun. Pentru că proasta funcționare a lanțului alimentar, aduce pește ilegal pescuit pe masă sau pește congelat. Pentru că localnicii nu cred că au în mâinile lor o moștenire ce dă valoare vieții lor, moștenire ce o pot dărui și altora. Pentru că gastronomia locală poate fi savurată numai acolo, nu la Galați, Brăila, Iași, Cluj sau București. Pentru că patrimoniul imaterial din care face parte gastronomia, turismul lent, conectarea la natură sunt șanse pe termen lung ale oamenilor Deltei. 

PS. Imaginile sunt de la Uzlina, din 2010. "D'ale gurii Dunării" a fost și este un prilej de punere în context a gastronomiei din Delta Dunării. Contextul a fost creat și de mișcarea Slow Food în România, și de Asociația Grupul de Inițiativă Radu Anton Roman, și de Asociația Salvați Delta și Dunărea. Nu neapărat în această ordine, la fel de importante pe acest tărâm. Așa cum importanți sunt și oameni ce au susținut activitatea dedicată gastronomiei: Frolu, Mihaiu, Mihăilescu, eu, Iancu, Stroe. Și nu cel din urmă, Ivan Patzaichin.

NB: Toate drepturile rezervate pentru imagini și concepte. Corect ?

<