Este vorba de "Viata Satului". Raportul de activitate al TVR a fost respins de Comisiile de cultura. Se asteapta sesiunea in plen. Dar soarta d-lui Tanase este pecetluita. Nu isi vad da demisia ci va sta cuminte sa fie demis. Asta ne va scapa de ideea domniei sale, recente, ca "Viata satului" sa isi diminueze cota de emisie. Emisiunea are audienta si un corp special de spectatori. Daca este ceva de facut, poate de upgradat formatul din punct de vedere publicistic, dar in nici un caz diminuat.
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
miercuri, 16 septembrie 2015
marți, 15 septembrie 2015
Formular înscriere atelier Slow Food Trăistuța cu Făină - Rural Fest
Va asteptam la momentul Slow Food in Romania la Rurala Fest. Evenimentele noastre organizate de doua convivium-uri Slow Food in tara, despre care puteti afla aici ATELIERE TURTE SLOW FOOD sunt ateliere pentru framantat paine. Pentru copii. Inscrieri aici FORMULAR. Multumim celor care, precum Iulian Dutu sau Tartelier, au dus mesajul mai departe.
joi, 10 septembrie 2015
Alune de Ordu si succesul garantat
Pismanyie |
Am revenit de la Ordu, din Turcia, cu un cadou de extractie locala. Alune de Ordu, pentru ca acolo, cred ca sunt cultivate mii de hectare cu aluni. Fiind Ordu centrul global al productie de alune si apoi de produse derivate, precum crema de alune. Au avut un succes fulminant. Vedeti tava la sosire si apoi tava la plecare. De la birou.
Customizarea URSUS sau despre nișarea berii industriale
In jurul nostru, campul de batalie pentru furnizorii de hrana, ne ofera subiecte zi de zi si in proportie de masa. Campania Ursus din aceast vara ne indica o schimbare de directie. De la o bere de consum in grupuri, in masa, la o bere care cauta, ca si in cazul Mega Image, customizarea. Tricourile cadou sunt de fapt segmentari al publicului, ale consumatorilor. Berea industriala, cauta, paradoxal, sa restranga grupul, sa il faca mai distinct, sa il sectioneze/segmenteze. Asta ar trebui sa fie apanajul celor care fac bere artizanala, nu al berii industriale. Asadar se inaspreste competitia pe domeniu. In dauna cui? In folosul cui?
Despre prosecco: mai vizibil la rafturi, dar calitatea?
Prosecco este un vin spuman italian care este produs numai intr-o anumita regiune. Daca sapati prin Google, Bing, dati de informatii despre acest produs de calitate. Se pare ca apetenta romanilor pentru prosecco a crescut in ultimii ani. Iata ce am gasit la rafturi. Atentie, un produs bun este DOC - denumire de origine controlata.
Free beer, how Romania feeds the planet at Expo Milano 2015 @RomaniaExpo2015 @MAERomania
Sad and bad management of the content of the Romania pavilion at Expo Milano...Participarea Romaniei la Expo Milano este gestionata de MAE. Expo Milano are ca deviza "Feeding the planet, energy for life" pe parcursul celor circa 6 luni de eveniment. Lipsa de competente si de consultare cu societate civila in domeniul de referinta propus de organizatori, fac ca la pavilionul Romaniei sa se petreaca chestiuni culturale poate importante (coruri, dansuri, step, vizite patriotice), dar fara nicio legatura cu hrana. Se mananca sarmale si de bea Ursus gratis, dar nu am vazut prezentate dezbateri despre hrana, despre solutiile propuse de Romania in ce priveste hrana, de viziunea Romaniei despre hrana, despre preocuparea Romaniei pentru productia de hrana intr-un mod durabil. Si absolut nimic despre hrana si lantul alimentar care ne leaga de tarani, fermieri. Este un pavilion turistic bifat de MAE.
Lista de evenimente si intamplari la Pavilionul Romaniei nu are nicio legatura cu subiectul, este despre orice altceva decat despre hrana si energia pe care aceasta o transfera planetei. Ce face MAE? Bere gratis, bere gratis. Si nu artizanala, ci bere industriala.
Pacat nu pentru ca nu ne baga nimeni in seama, ci pentru faptul ca in timp ce la Bucuresti se petrece RuralFest, al doilea an, in 20 septembrie (dedicat vietii la tara si hranei) cei de la MAE nu reusesc sa transmita si afara despre Romania si hrana, ceea ce se
Un colocviu despre "Bucuresti-Capitala europeana" cu bune si cu rele
Mai mult bune, multumim Alex Filip. Eu m-am bagat "in seama" si am propus in lista de doleante, identitate gastronomica pentru Bucuresti.
marți, 8 septembrie 2015
S-a inecat puiul din avicolele europene si Comisia Europeana cantareste fenomenul
+Rares Habeanu Comisia Europeana a scos la licitatie o cercetare despre procesul tehnologic de prelucrare a carnii, in abatoarele avicole si despre.....inocenta 'absorbire' (probabil fenomen natural!) a apei in pui. Bravo, monser, Comisia Europeana studiaza, nu flambeaza....iar industria carnii la un moment dat va incerca sa ascunda apa in panza freatica....Tarii, cat mai multa carne de pui +Nicu Simion +Maria STOIAN fara apa injectata.....
Inca doua ponturi antisistem: cumparati cu buget si frigider bun
Puteti face economie, puteti sa va hraniti cu masura, iata cum. Nu an raspuns la gandul +Bunatati Din Natura si de ce ne-am stradui? Pentru ca industria de consum alimentara ne-a conditionat sa cumparam mai mult decat trebuie. +Violeta Bîrzescu +Peter Hurley
Surogatul de bors: "Borșul la plic este un produs lipsit de nutrienți valoroși"
Altii, daca ii sustinem, pot aloca niste resurse sa studieze critic si sa demitizeze, poate mai timid, tot brandingul care sustine borsurile magice care de fapt sunt imitatii de gust. Ba chiar si nocive. De aceea, nu fiti asasinii familiilor voastre folosind ceva ce nu exista si anume "bors la plic". Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania a intrat din nou printre rafturile cu plicuri.
luni, 7 septembrie 2015
This is not a joke, it is a monster fish....
The ARK - home of the monster |
Well, because we are dedicated to food, fish means food. A recent project of the Association "Ivan Patzaichin-Mila 23" generated a mock-up sturgeon...as for the launch of the restaurant "Ivan Pescar". These are the images of the painted more than nature monster, back in Bucharest from Danube Delta. NB: These are surprise photos taken on our own risk! +Patrick de Hillerin +Nicu Simion
Se angajeaza la pizzeria din Calea Mosilor....stiati?
Se fac angajari la pizzeria din Calea Mosilor, despre care am scris saptamana trecuta. Sa nu va fie teama. Este o pizzerie.
Cate lamai se pun intr-o limonada si ce este aceea limonada?
De ce este nevoie de alaturarea la cuvantul care indica alimentul, in acest caz "limonada", a atributului "naturala"? Cand spunem limonada ne gandim la limonada din apa (naturala), lamai (naturale) si zahar (nu este natural, dar este extras din natura). Oricarui alt aliment nu i se poate spune limonada, chiara daca are niste urme de ceva ce aduce la gust cu sucrul acru de lamaie. Bun, dupa ce am lamurit faptul ca o limonada nu poate fi decat naturala, ramane de vazut cat de naturala este aceasta, careia i-am surprins reclama, la un chiosc de pe langa liceul Gh. Sincai. Daca vezi cand este stoarsa lamaia in fata ta, este ceva, un progres mare pentru Romania.
Stiti care este proba simpla pentru un astfel de produs? Oriunde asi merge sa intrebi din cate lamai este facuta. Va asigur ca multi "vanzatori" vor ramane bouche bee, adica cu gura cascata. Spre surprinderea mea am intrebat la un local destul de vizibil (si in expasiune) si le-a trebuit 10 minute ca sa imi spuna ca au pus in pahar 45 de ml. 45 de ml de ce, nu mi-au spus. Pur si simplu i-am naucit.
Observator gastronomic: Mazzaj Cafe sau zen pre limba araba
Mie mi-a placut capul acoperit cu fes si fumator care acopera o parte a fetei dinspre strada a cfenelei Mazzaj. In cartierul nostru, pe linga splai, dupa tribulatiile restauratoare ale unor si altora, s-a deschis un loc colorat, interesant pe dinafară, bine echipat. Se numește MAZZAJJ. Curiozitatea mi-a fost activat mai demult, cu privire la ce anume ofera acest loc. Am trecut o data prin zona si l-am fotografiat, are o grafica exterioara interesanta. Explicatia cuvantului folosit: mood, temperament, humor, temper, disposition. Cu alte cuvinte, ceva, o stare aparte de zen. Daca gasiti asta sau nu la Mazzaj, ramine in grija dvs.
duminică, 6 septembrie 2015
McDonald's dead, KFC dead, Subway dead....Romanians are ahead
vineri, 4 septembrie 2015
Trend: Pentru cei care nu cred...consumul de hrana premium, este in crestere?!
Sa bagati la cap! ar spune dl. Vucea. O analiza din Ziarul Financiar, dupa atatia ani, ne spune ceea ce este de bun simti. Odata cu veniturile si cu schimbarea semnificativa a nivelului de educatie, in bine, romanii (sau o parte din ei) cumpara mai bine si mai mult, premium.
Pentru anul viitor 2016, in agenda 'destinata' destinatiilor: Rowmania Fest
Asociatia "Ivan Patzaichin-Mila 23" a pus punct inca unei etape. Cu competitii de canotca, cu un nou restaurant de preparate din peste "Ivan Pescar", cu un nou triatlon. Cu totul, o activare sustenabila a orasului si a gurilor de intrare in Delta Dunarii. Nu uitati, in fiecare sfarsit de august, in fiecare an, la Tulcea.
Stiti despre land grabbing? Ecoruralis a documentat un caz
Desi au fost necesare corecturi pe studiul de caz, efortul Eco Ruralis de a atrage atentia asupra fenomenului land grabbing a dat rezultate. Land grabbing este atunci cand pamantul este achizitionat si comasat si tranzactionat in scopuri speculative. Desi un fenomen caracteristic capitalismului si face parte din constructia sa economica, acapararea de terenuri se petrece in mod asimetric si este de fapt expresia unor raporturi de forte inegale intre capitaluri straine din tari dezvoltate si capitaluri autohtone mici si faramitate, din state/piete emergente. Finalul este acela ca micii fermieri, nu pot/nu vor si nu ajung sa faca ferme mai mari, capitalul strain deposedeaza legal si lasa pe termen lung fara "obiectul muncii" piata locala. Libertarienii ar putea observa ca poate aceasta interventie ar fi necesara pentru ca sa se petreaca comasarea. Depinde, dar adesea terenurile comasate ajung tot la fermieri straini, unii ar putea chiar nuanta, adica la fermieri europeni. Da, dar ne place? Ne vindem tara dar in ce fel?
Patiserii britanici revin la PBS, o organizatie umbrela a televiziunilor publice americane
Great British Baking Show. Am dat de PBS din intamplare, asa cum uneori cunoasterea da peste noi, uneori neasteptat. Am observat ca este un vehicol de promovare a culturii conservatoare anglo-saxone. Si de aici incolo, campul de actiune al PBS este vast, include si seriale despre hrana si gatit. Ca atare, ce se distribuie acolo in America, via Marea Britanie, de exemplu, sunt "retete" de show-uri culinare, cu mult mai interesante, mai avansate si explorand si alte nise ale gastronomiei. Decat la noi. Ca mai jos. Deocamdata noi trebuie sa avem parte-dar eu nu urmaresc asa ceva-de Master Chef. Adica de ceva un pic mai inapoiat in istoria televiziunii.
PBS’ mission is to create content that educates, informs and inspires. To do this, PBS offers programming that expands the minds of children,documentaries that open up new worlds, non-commercialized news programs that keep citizens informed on world events and cultures and programs that expose America to the worlds of music, theater, dance and art.
PBS has transformed itself from a solely broadcast organization to a
multi-platform leader that serves Americans through television, mobile TV, the Web, interactive whiteboards in the classroom and more. PBS reaches more than 103 million people through television and over 33 million people online each month.
PBS is a private, nonprofit corporation, founded in 1969, whose
members are America’s public TV stations -- noncommercial, educational
licensees that operate more than 350 PBS member stations and serve all
50 states, Puerto Rico, U.S. Virgin Islands, Guam and American Samoa.
joi, 3 septembrie 2015
Peste mancati? Cotele de pescuit...pentru Marea Neagra, se apropie
Da, mancati, pentru ca stiti ca s-a deschis la Tulcea singurul restaurant dar si primul, care vinde preparate culinare din peste, nu? Se numeste Ivan Pescar....Iata cum Comisia Europeana a inceput sa dea drumul la deciziile privind "fishing opportunities", cu alte cuvinte cat anume se poate pescui. Azi au dat cotele pentru Marea Baltica. Dupa reuniunea din septembrie/octombrie, soc si groaza, se vor cunoaste, in decembrie 2015, cotele de pescuit pentru Marea Neagra. Adica Romania si Bulgaria, tari fratesti. Go baby! Fish....
Foto Ziarul de Tulcea |
Despre eco si traditional la AGRO TV Network, media tous azimuts: jurnalul de agricultura
AGRO TV Network, ii gasiti si la RDS si la UPC, cred ca si la TELEKOM, este o constructie a unui grup din Cluj, dedicata unui domeniu care are ca rezultat si hrana. Am participat la o emisiune impreuna cu conf. univ. dr_pe_bune Costel Stanciu, presedinte al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania. sa intelegem mai bine ecologic vs. traditional. Desi sunteti grabiti, puneti la favorites, poate veti afla lucruri interesante....
Ca sa mananci sanatos trebuie sa incepi de mic
......De aceea sunt un pic fan de Radio Itsy Bitsy, ca sa aflu cat de mult se ocupa de hrana copiilor. Desigur, in lumea de azi, exista constrangeri. Advertiserii vor spatiu de publicitate (suna precum "spatiu fiscal") ca sa isi vand marfa, hrana, buna sau proasta. Dar se poate totusi ca un radio sau media sa aiba si o politica editoriala despre what's bad or wron in materie de hrana. Ascultati Itsy Bitsy, un radio despre copii, despre parinti, despre toti la un loc. Si un slot nou, sustinut de Ruxandra Rusan....
Cam insistent? Despre „A se consuma de preferință înainte de” și „A se consuma până la”
Iata ca unii o spun mai bine. Cei de la Comisia Europeana, evident, care pun, in principiu, in centrul politicilor lor cetateanul si atunci cand este cazul, consumatorul. Nu o sa vedeti explicatia asta in retail, pe pereti, prin asistentii de la raft, etc....De ce, care ar fi interesul decat sa vanda mult si dvs. sa aruncati apoi ptr. ca ati imbacsit frigiderul, nu?
Etica nu ne omoara: evitati risipa de hrana si dupa data mentionata de fabricanti
Sau ce puteti face sa nu mai aruncati bani aiurea pe mancare, cu alte cuvinte. Iata deci inca o pastila rapida despre risipa de hrana. Se poate. Baietii destepti din retail va indeamna sa aruncati hrana. In realitate, asa cum stiti, se poate consuma inca cateva zile dupa termenul recomandat de retaileri. De fapt motivul lor ascuns este buy more, baby, buy more....
Sustineti Hadean si scoala sa de bucatari pentru tineri dezavantajati material @adihadean
Adrian Hadean este un tip serios, se ocupa cu gaititul si mai ales este o persoana angajata social. Si politic. Politica fiind cea a gastronomiei. Cei care il urmaresc inteleg si de ce a lansat o initiativa sociala atat de indrazneata in materie de gastronomie. O scoala de bucatari pentru tineri fara posibilitati materiale. MAster Chef este un proiect comercial, dupa parerea mea, care denatureaza educatia despre gatit. Gatitul nu este o competitie. Intrebati in familie gospodinele. Acest demers este important pentru ca a fi un bun bucatar este mai valoros decat sa fii ospatar. Scuze!
Daca puteti, sustineti initiativa sa. Cu vorba, cu datul mai departe, cu sfaturi, cu bani. +Adrian Hadean
miercuri, 2 septembrie 2015
Pare simplu sa ambalezi hrana?
Am descoperit la oamenii astia de la Slow Food (n.b. trebuie sa venim si noi cu ceva interesant, de anul viitor) +Gabriela Berechet +Tartelier - Irina Gheorghiu +Rares Habeanu si anume niste tool-uri foarte simple destinate sa atraga atentia asupra unor valori, sa le sublinieze, si indirect sa sustina si sa promoveze schimbarea atitudinilor si obiceiurilor publicului consumator.
Un astfel de tool este competitia Slow Pack de la Terra Madre din 2014, care a premiat urmatoarele...
Abonați-vă la:
Postări (Atom)