vineri, 1 martie 2013

Politia protejeaza evazionistii, zona libera de Cod Fiscal

În România sectorului 5 al Capitalei, între 1 și 8 martie 2013, poliția locală precum și alte poliții, sunt "protect and serve" pentru cei care sunt evazioniști fiscal. În loc să susțină legalitatea și colectarea de taxe, poliția îi protejează pe cei care NU plătesc taxe și impozite. La lumina zilei. Între țarcuri se află comercianții de flori, fără acte, fără casă de marcat, fără nimic. De subzistență ? Dacă adunăm subzistențele astea, câți doctori am putea plăti ?




Peter Lengyel: în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști

Știați că "[...] în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști" ?! Un extras din textul lui Peter Lengyel, mai jos. Despre natura, pentru ea merita sa mori.

"In memoriam: vie, frumoasă, îndurerată – merită să mori pentru ea"

"In memoriam: Chicho Mendes (1944-1988) ecologist brazilian care proteja pădurea amazoniană în fața devastării, asasinat de bogătași crescători de vite; Ken Sarowiwa (1941-1995) nigerian, lider al tribului Ogoni, care a pornit o campanie nonviolentă de protejare a teritoriului lor în fața companiilor petroliere, arestat, condamnat la moarte de un tribunal militar și executat; Dian Fossey (1932-1985) zoolog american dedicat cercetării și protejării gorilelor de munte din Ruanda, ucisă de braconieri; Joan Root (1936-2006) conservaționist și cineast britanic născut în Kenya, sub influența realizărilor ei mari suprafețe fiind declarate protejate, ucisă de braconieri; P. D. Majhi (1959-2007) ranger la rezervația Pakke de protejare a tigrilor din India, unde a destructurat grupări de braconieri, a fost ucis de braconieri; Amit Jethwa (1975-2010) ecologist care lucra pentru protejarea naturii în fața mineritului ilegal în pădurea Gir, singura rezervație a leilor asiatici, împușcat mortal de ucigași plătiți, în fața Curții Supreme din Gujarat, Ahmedabad, India. Câteva nume și date înșirate într-un filmuleț care prezintă vârful icebergului acestei probleme. Recent, cu ocazia Conferinței aniversare Earth Summit Rio +20 derulat în Brazilia (iunie 2012) au devenit mai mediatizate dispariții/ executări ale ecologiștilor sudamericani, brazilieni, care încercau să protejeze pădurea amazoniană în fața variatelor agresiuni umane: analiza datelor arăta că doar în Brazilia într-un deceniu au fost uciși peste 365 de ecologiști, cu o rată de un ecologist ucis pe săptămână (lideri de opinie interesați de ecologie, oameni de media, ecologi, ecologiști); cum poate arăta situația în alte zone similare… crezi că ai putea avea acces la date reale? Există o bătălie pentru resurse, în care sunt implicate guverne, corporații transnaționale, firme locale, mafii de variate feluri, care vor să exploateze om și natură, indiferent de consecințe. Multe lucruri se pot întâmpla în aceste zone cu biodiversitate încă naturală… sau în cele cu alte fenomene “mai civilizate”, aparent cel Putin. Acțiuni ecologiste care interferează cu politicile guvernamentale canadiene legate de subiectul gazelor și țițeiului, sunt privite apropiat de structurile specializate și există tendința de etichetare a unor inițiative ca fiind teroriste."

CONTINUARE AICI: http://bit.ly/XeGRKo

joi, 28 februarie 2013

Marketingul digital în lume, cum arată ? La noi va fi Digital Marketing Forum


Vor fi discuții interesante la început de an la Digital Marketing Forum, fără îndoială. În cele două zile de discuții, se vor întâmpla lucruri. Prima zi, 6 martie, cuprinde o conferinta si trei seminarii de tip „fast-track”, care va pune accentul pe noile idei si instrumente pe care le au brandurile pentru optimizarea campaniilor online. Se va mai vorbi despre soluții pentru campaniile multi-channel, tactici pentru optimizare conversiilor, strategii pentru optimizarea campaniilor de search marketing, eficiența în Facebook marketing.

În 7 martie are loc un workshop intensiv Digital Marketing Excellence, în care vor fi prezentate atât elementele și strategiile de bază ce pot fi folosite în marketingul digital integrat, cât și gestionarea corectă a platformelor web 2.0. Workshop-ul va fi sustinut de Jeremy Spiller, trainer și consultant pentru Econsultancy, cu o experiență de 17 ani în domeniul digital.

Ca să ne pregătim mai bine, am aruncat o privire și printr-o diagramă de export a Econsultancy.  Ce ziceți de prioritățile din piața mare ?

Ce OS folosiți pe mobil, Android, IoS sau Symbian ?

Un mobisite este necesar, util si practic. Cat de des se întâmplă asta în practica de afaceri din România ? Este un produs care trebuie să însoțească situl de online, în măsura în care publicul țintit este mobil, activ, tehnologizat. De regulă construcția unui instrumente de comunicare online trebuie să țină cont, pe cât posibil, de tehnologiile dominante în piață, atât hardware cât și software. Trebuie să ții cont de tipuri de browsere și tehnologii software. Probabil pentru mulți dintre voi, astea sunt lucruri cunoscute. Dacă Digital Marketing Forum 2013 are un mobisite, este de apreciat. Vedeți dacă este și funcțional și utilizabil. 

Hai la networking ! Blogger oficial la Digital Marketing Forum 2013


Sunt blogger oficial Sunt pentru prima oară un blogger oficial. Ce poate fi mai pasionant pentru o parte din noi, decât ceea ce se întâmplă prin online. Este locul în care umblăm aproape toată ziua, ne câștigăm existența cu el. Îl descoperim zi de zi și tot ne dăm seama că nu știm mare lucru. Pentru că mare lucru este cunoașterea iar ea este infinită, mai bine zis nemăsurată. Evident Digital Marketing Forum 2013 este un loc unde poți afla de la și interacționa cu oamenii care se mișcă în online. Ei dețin controlul pe scenă, dar le poți pune întrebări și te poți pune un pic în evidență. Dacă ai cu ce, nu strică să fii la Digital Marketing Forum 2013. Ce se mai întâmplă acolo ? Pauzele sunt cele mai valoroase momente ale unui eveniment de acest tip. Nu le rata, caută pe câte cineva din lista de vorbitori. Nu strică un minut de atenție, un elevator pitch, și o carte de vizită. Oportunități, oportunități, oportunități. Pentru mine este o experiență de hands-on practice, de experimentare a unor instrumente de awarenness: blog, Twitter, Facebook, Linkedin. Sau mai curând pauze de cafea, sandvișuri și vorbărie ? BLOGGERII SUNT LA FEL DE IMPORTANȚI. CICĂ!

Iată cine va fi pe scenă, prin culise și la networking, la Digital Marketing Forum 2013.






Gata, s-a sfarsit cu ICR

O analiză a lui Mircea Vasilescu, redactor șef al Dilemei Vechi. Despre închiderea în sine a Institutului Cultural Român, o strategie potrivită pentru a se închide ușile ICR. AICI.


Mâncare bună sau stricată ?

Cât ține mâncarea și cât de mult suntem prizonierii lanțului alimentar? Există voci numeroase în Europa, la Comisia Europeană, ce acuză risipa de hrană a civilizației occidentale. Trebuințele noastre de trăitori în mediul urban ne împing adesea spre semi-preparate alimentare, dieta noastră fiind dependentă de retail și lanț alimentar. Cu toate acestea predecesorii noștri nu foloseau frigiderul și totuși trăiau nu cu mult sub limita noastră de viață. Iată mai jos un tabel cu alimente și durata lor de viață. 


miercuri, 27 februarie 2013

New York Times si publicitate pentru seria a III-a War of Thrones

O colegă mi-a semnalat o minunăție de creație publicitară, acum că se lansează încă un sezon "War of Thrones". Ediția din 25 februarie a New York Times, a publicat pe două pagini, imitând formatul editorial al ziarului, mai multe articole despre noua serie a filmului de televiziune. Iată mai jos cum arăta gazeta. Ingenios ? Sursa aici





Carnea de cal ? Este o poveste veche....


Avem probleme la nivel de retail, de ANPC, de ANSVSA, de marketing. Este o problema daca Uniunea Europeana, desi ne-a promis un control riguros al traseului alimentelor, la nivel de mecanism si de activitate al agentiilor nationale, in realitate orice fel de carne este posibil a intra in lantul alimentar. Apoi am putea fi surprinsi de faptul ca in ultima saptamina, vreo doua abatoare clandestine din Romania, arunca carne la drumul mare, probabil de cal, si autoritatile sanitar veterinare se fac ca ploua. In sensul ca nu stiu de astfel de abatoare, nu stiu de unde este carnea si in general le va trebui luni de zile sa ne spuna de la ce fel de animale provine. In registrul glumei, oamenii aia de la CSI Miami afla in cateva minute. Ce este si mai interesant, este faptul ca in ecuatia din Romania, nu apare sau evita sa apara ANPC. Pentru ca ne intrebam, ca simpli consumatori, cine anume verifica conformitatea (nu ce elemente de continut sunt pe eticheta) etichetei. Daca un procesator din industria carnii publica ce vrea el pe eticheta, cine anume controleaza, uneori, cate sare chiar exista in produs ? Ce mai este de spus este ca nu avem abatoare specializate pe tipuri de carne. Cand spunem urma de ADN de carne de cal, inseamna cata carne de cal intr-un produs, doar urme ? Adica prin abator a trecut si carne de cal, dar nu au fost instalatiile curatate. Solutiile sunt: lant alimentar scurt, indicarea originii produsului, mai mult comert de retail, mic, nu supermarketuri. 



Consumul de lapte, un mit creat de marketing

Știați că toată mitologia creată în jurul consumului de lapte, este o conspirație a industriei de lactate ?  Un articol ca acesta ("Got Milk ? You Don't Need It") scris de un blogger de la New York Times, spune un adevăr care nu prea transpiră în spațiul public, și anume că singura perioadă în care oamenii au nevoie de lapte cu adevărat, este în perioada lor de creștere. Și că laptele consumat singur, fără alte vitamine de susținere, nu asigură aportul de calciu. Pur și simplu calciul pleacă mai departe. 


Brandurile online se misca, stau, isi schimbă locurile ?


Sunt blogger oficial Aflăm la Digital Marketing Forum săptămâna viitoare (6-7 martie 2013), cam cum mai stau brandurile în online. Pe baza unor caracteristici, utilizând instrumente proprii de cercetare, interogând un grup de respondenți, Gemius Research în tandem cu Evensys, au găsit ierhariile. În anii trecuți studiile au propus clasamente și clasamente, în 3 categorii, cele mai prezente, cele mai populare și cele mai de încredere branduri.

Online Leading Brands Romania 2011  Cele mai prezente: Dacia, BCR, eMag, Ursus, Borsec

Online Leading Brands Romania 2012  Cele mai prezente: Dacia, Borsec, eMAg, BCR, Ursus
Online Leading Brands 2013 ?  Conferința din prima zi, va oferi noul clasament.

Mai bine spus am aflat atunci și vom afla acum în 2013, cum anume le-au poziționat consumatorii. Nu este o noutate că brandurile, mai ales cele care se adresează consumatorului, se luptă de mai mulți pe noul, dar vechiul-deja, câmp de luptă, internetul. Trecerea consumatorilor dar și al brandurilor în mediul virtual este însoțită treptat și de creșterea bugetelor pentru proiecțiile online. 

Televiziunea rămâne, conform opiniei multora, un mediu de impact ce absoarbe încă bugete impresionante. Însă prea puțin evoluează spre o interactivitate cu spectatorul. Deși marketing-ul pe mai multe ecran (care pune la un loc interacțiunea din smartphone cu programele de televiziune) este la început, oarecum, aplicațiile online pe tablete și telefon inteligent, susținute vârtos și de aplicațiile de socializare, au dinamism mult mai pregnant și răspund nevoii multora dintre consumatori, de nou, de joacă, de experimentare. Sigur, nu vorbim de o masă extrem de largă ci de una doar largă și mai ales doar de un vârf al piramidei.



Resurse

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2011

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2012

marți, 26 februarie 2013

Inca o cercetare europeană care sondează mintea românilor

95% dintre români sunt familiarizați cu noțiunea de cetățean european. Doar 40% își cunosc drepturile. Iar 79% dintre români știu că pot să semneze o petiție care să adune 1 milion de semnături, pentru a propune o modificare de politică a Uniunii Europene. Sursa originală, la Comisie, aici 










România, banii de la agricultură, înapoi

Suma este mică. Se poate invoca nepriceperea?! 12,5 milioane EUR imputate României pentru deficiențe ale controalelor privind eligibilitatea și cheltuielile beneficiarilor, precum și pentru deficiențe în aplicarea de sancțiuni în cadrul măsurii „modernizarea exploatațiilor agricole” din cadrul FEADR. Ce nu se află niciodată, este cui i se pot imputa banii ?! Sursa aici http://bit.ly/XYeCeU




Contra-atacul romanilor in online dezvăluit la DMF

















Un întreg tam-tam internațional, în special britanic, a sărit la gâtul românilor, chipurile pentru că vor năvăli în România. O dispută de tabloid englezesc a ambiționat mai mulți oameni pricepuți din România. Care au pus la cale o contra-campanie. În care britanicii erau ironizați tot tematic și pe bază de clișee. Pe ideea că clișeul despre englezi este la fel de luat în râs ca și clișeul despre români. Noi ne-am bucurat că le-am tras-o, ca să zicem așa. La Digital Marketing Forum cei care s-au distrat cu povestea asta, de aici (Gândul și GMP Advertising)




sâmbătă, 23 februarie 2013

ATLASUL Romaniei: regionalizare si animatie online despre evolutia administrativa a Romaniei

Banii UE si ai Romaniei, sunt buni la ceva, ca sa mai afle publicul cum a evoluat Romania din punct de vedere administrativ si teritorial in ultimele decenii. Si secole. Putini stiu ca la Ministerul Dezvoltarii se lucreaza si pe probleme de dezvoltare regionala si teritoriala, mai stiintific. Nu este vorba numa de partii de schi, bazine si infrastructura. Este vorba de a sti cum sa umbli la coeziunea regionala ca sa aduci regiunile mai sarace la nivelul celorlalte, mai instarite. Atlasul Romaniei se gaseste aici

Diviziunile administrative 1856-1913 (sursa MDRT)



Dinamica teritorială 1918 (sursa MDRL)



Evoluţia administrativă 1919-1922 (sursa MDRT)



CA SA VEDETI TOT, pana in prezent, continuati aici

Setari...cum sa te feresti de Graph Search in Facebook

Un domn de la GIZMODO ne face un pustiu de bine si ne spune, ca, inainte ca Graph Search sa devina activ, sa ne facem un bine sa evitam sa fim corelati, indexati, cu noua facilitatea oferita de Facebook. AICI ARTICOL COMPLET



Un CV ca asta va da de lucru...

Un francez inventiv a creat un CV care i-a asigurat un loc de munca. Voi v-ati fi gandit la așa ceva ?



Perspective de dezvoltare a agriculturii mici și mijlocii în România

Pentru înscrieri la conferință, aici http://eurosfat.ro/inscriere/

"În România există un total de aproximativ 4 milioane de exploataţii agricole de diferite dimensiuni (inclusiv mici gospodării rurale) în care îşi desfaşoară activitatea aproape 2 milioane de persoane, adică 30% din populaţia activă a României. Mai mult, din cele 4 milioane de gospodării, aproximativ 2,5 milioane deţin sub 1 hectar și nu se califică pentru subvenţii din bugetul Politicii Agricole Comune, intrând în categoria fermelor de subzistenţă care produc doar pentru consmul propriu. Doar aproximativ 1 milion de ferme din România au cel puţin gradul minim de rentabilitate economică – cel puţin 1 UDE (Unitate de Dimensiune Economică). Dintre acestea, marea lor majoritate sunt ferme mici ce au între 1-8 UDE, fiind considerate a fi “ferme de semi-subzistenţă” care produc atât pentru propriul consum cât şi, la nivel marginal, pentru piaţă. Astfel, agricultura României este compusă, în mare parte, din ferme mici și nerentabile, fapt ce afectează productivitatea întregului sector și menţine subdezvoltarea mediului rural. Această dezbatere se va concentra pe posibilităţile și perspectivele de dezvoltare a fermelor mici, invitaţii urmând să dezbată pe marginea unor teme centrale precum mecanismele de asociere, creditarea, accesul la piaţă sau posibilităţile de implicare a tinerilor fermieri."

Dezbaterea va fi moderată de Cristian Ghinea, Director CRPE. 

Invitați: Mihail DUMITRU, Director pentru Dezvoltare Rurală, Comisia Europeană (DG AGRI) Alexandra TODERIȚĂ, Cercetător, Centrul Român de Politici Europene (CRPE)
Romeo VASILACHE, Director Programe Antreprenoriat, Romanian American Foundation (RAF) Nadege CHAMBON, Senior Researcher, Notre Europe-Jacques Delors Institute
Tiberiu CAZACIOC, Director, Asociația Grupul de Inițiativă Radu Anton Roman
Andrei Peter HASCHI, Președinte, Federația Tinerilor Fermieri (tbc)


vineri, 22 februarie 2013

Google News este un index al credibilității presei


Sunt blogger oficial Veți avea supriza să aflați pe ce se bazează Google când agregă știri din surse în Google News. 

Pe estimarea credibilității sursei, din mai mult de 3 indicatori, ca să zic așa. Google poate.

Am dat peste o analiză rapid de citit și foarte la obiect, despre cum anume face ranking-ul Google pentru a-și selecta sursele de știri din care construiește Google News. În lumea specialiștilor publishing-ului online, dar și al advertiserilor, cum anume își face treaba motorul de căutare Google atrage interesul.

În America conceptele pot fi patentate. Ideea de patent are două motive. Unul, este cel comercial și anume protecția creativității. Al doilea este că, după ce expiră perioada de protecție și alții pot prelua ideea și o duce mai departe.

Ca atare doar cu simplă căutare în banca de date a Patent Office, poți afla, dar într-o mare de idei patentate, cam cum stau lucrurile cu evaluarea credibilității sursei. 

Captura vă dă o idee, dar articolul se găsește aici


De unde luam bani ca sa tinem pe picioare o gazeta ?

World Association of Newspapers (WAN) a produs în anul 2010 o viziunea cuprinzătoare a unui nou model de business, cum să obții venituri să îți ții în picioare publicația. Graficul este preluat din paginademedia.ro

Am văzut în asta ocazia să adaug viziunea respectivă ca răspuns la dezbaterea internă din România. Sigur, sunt probleme cu banii pentru presă. Dar într-o societate diversă, sofisticată, sunt zeci de surse de venituri. Într-o societate lipsită de diversitate, sursele de bani sunt puține și de aceea presa cade în capcana instrumentării politice.