marți, 11 august 2015

Produse traditionale pe stil nou, familia Istrate

Amicii nostri Ion si Marcela Istrate au atestat de produs traditional si conform noii reglementari, Ordinul nr. 724/2013 privind atestarea produselor traditionale ....

Ei sunt exemple pozitive....


Ce dese au devenit bacaniile

Un scurt overview in Ziarul Financiar despre bacanii, ca fenomen. Asa cum ieri, absolut intamplator si empiric am vrut sa vad cate pagini au bacaniile in Facebook. Băcănia, pariul start-up-urilor din comerţ, poate ajunge şi la vânzări de 1 mil. lei

Ocean Fish: Peste doar din import...un branci dat pisciculturii romanesti

Sa citim presa despre subiectele care ne intereseaza si sa spunem ceea ce presa nu spune. Ocean Fish lucreaza in totalitate cu peste de import. Sa lucrezi cu peste din import este ca si cum ai fi un retailer si aduce numai hrana din import sau doar tomate din Turcia. Ocean Fish prelucreaza 100% materie prima din import, vinde 20% in Romania si restul exporta. Le-o fi mergand bine dar nu este un model de afacere sustenabila.

Min. Daniel Constantin bate pasul pe loc: discutam mai incolo despre OMG

Iata ce spune min. Daniel Constantin despre OMG: ”Discuția nu a ajuns încă la maturitate în societate!”. Desi decizia privind cultivarea OMG este una nationala in acest moment la nivel UE, in realitate problema a devenit  unanimitatea. Producatorii doresc sa aiba unanimitate pentru a intra pe piata europeana. Acum au mai multe batai de cap, cu o Uniune care inseamna de fapt 28 de potentiale piete pentru OMG, dar si cheltuieli pe masura pentru crearea de piata. Ceea ce face ca efortul de marketing sa fie multiplicat, teoretic, cu 28. 

De aceea Romania temporizeaza si abordeaza pragmatic: sa asteptam validare unor OMG la nivel de agentie europeana si sa mai vedem dupa aceea. Sau, cu alte cuvinte: sa asteptam ce vor Monsanto et comp. Daca mai vor ei sa intre intr-o piata fragmentata. 

Scotia interzice culturile OMG

Ati fi crezut asa ceva? Desigur,Scotia nu este stat membru, dar va avea impact aceasta pozitionare asupra politicii nationale britanice in domeniu.

luni, 10 august 2015

Indigenous Terra Madre 2015

Slow Food Celebrates World Indigenous Day by Announcing that Indigenous Terra Madre 2015 Will Take Place in North East India This November
Representatives of indigenous communities from around the world set to celebrate their food cultures at an international meeting in Shillong
Indigenous Terra Madre 2015 (ITM 2015) – taking place from November 3 to 7, 2015 in Shillong (Meghalaya, India) – will bring together representatives of indigenous communities from around the world to celebrate their food cultures and discuss how traditional knowledge and the sustainable use of natural resources can contribute to developing good, clean and fair food systems.

The event is the result of a collaboration between Slow Food, the Indigenous Partnership for Agrobiodiversity and Food Sovereignty (Indigenous Partnership) and the North East Slow Food and Agrobiodiversity Society (NESFAS). Representatives of indigenous communities from Canada, USA, Mexico, Brazil, Colombia, Chile, Argentina, Peru, Paraguay, Nicaragua, Ecuador, South Africa, Egypt, Angola, Botswana, Uganda, Tanzania, Ethiopia, Kenya, Mali, Senegal, Mauritania, Morocco, Mongolia, Kyrgyzstan, Cambodia, Tajikistan, Australia, New Zealand, Solomon Islands, Vanuatu, New Caledonia, Fiji, Indonesia, Philippines, Japan, Papua New Guinea, Guatemala, Thailand, Laos, Malaysia, China, Russia, Ukraine, Germany, Norway, Sweden and the Netherlands will participate in the event. They will interact and engage with representatives from global agencies associated with the United Nations such as the International Fund for Agricultural Development (IFAD) and the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), international organizations, research bodies, scientists and policymakers, all of whom are increasingly turning their gaze toward Indigenous Peoples and their long-standing practices which help to maintain an ecological balance.

Legendele Europei? Food for you

La ce folosesc marcile de calitate. Inca o proba despre produsele cu marca de calitate europeana DOP. Pot ajunge micii acolo? Ma indoiesc si nici nu am vrea. Campania este finantata de UE si reuneste cateva din produsele de calitate italiene. Schema de calitate a UE pentru produsele alimentare, este unul din varfurile de lance comerciale ale Uniunii. Link AICI.

Cate bacanii exista in Facebook

Vreti sa va creati o pagina in Facebook si doriti sa va pozitionati? Atentie, se calatoreste gratuit si sunt multi in vagoane. Un curent inceput in anul 2007, cu premise la nivelul anilor 2004-2005, a derivat in proiecte gastronomice interesante. Unul de top fiind Bacania Veche a lui Marius Tudosiei. Cate bacanii exista acum, dupa 6-7-8 ani? Am trei selectii de prezentat



Mazilique cu no. 13 Kitchen Victim: Gem de zmeura pe fast forward

Victima a bucatariei, Cristina Mazilu si sparring partenera sa Morodan au rezistat unei noi experiente dramatice : Gem de zmeura pe fast forward.


Bacania Veche are program mediteranean in august @tudosiei

Este o situatie temporara, de vara. Pentru Marius si echipa lui. Un august binevenit.

Converse+Campbell Soup+Warhol

Ati vazut pantofii sport "branduiti" cu grafica supei Campbell? Supa Campbell a devenit celebra, fiind deja populara, cand Andy Warhol a preluat simbolistica grafica a produsului si a propulsat-o in miezul artei pop. Warhol a transformat Campbell Soup dintr-o marca de raft intr-un pop icon. Si o supa a saracului, la cutie de tinichea, intr-o celebritate artistica perena.


joi, 6 august 2015

Mai sunt 3 zile de sustinut "Ultima transhumanta"

Puteti adauga contributia dvs. la proiectul antropologic "Ultima transhumanta". Un documentar despre oierit si transhumanta. AICI.

 

miercuri, 5 august 2015

Magiunul de prune Topoloveni, un strigat pozitiv de disperare

Spune Bibiana Stanciulov, AICI, dupa validarea încă o dată a magiunului în Marea Britanie, că: "[...IPG este, n.m.] acreditare obținută fără a crea probleme vreuneia dintre instituțiile din România". Adică, în limbaj topolovenesc, fără să fie susținuți de cineva de la MADR, să zicem.

Este singurul produs alimentar romanesc cu Indicație Geografică Protejată, este singurul produs alimentar românesc care are marcă de calitate pe baza reglementărilor europene. Bibiana Stanciulov a investit atâta efort personal cu riscul, încât multă lume nu vrea să mai audă de magiunul dânsei. Problema este că avem de-a face cu o singularitate. Nicio politică publică nu a reușit să determine creșterea numărului de produse cu marcă de calitate europeană. 

Au trecut 7 ani de stat membru și dincolo de autosuficiența cu care ne lăudăm cu sarmalele și micii, cu numerel mare de produse tradiționale (au mai scăzut), dincolo de plăcerea cu care ne vedem în oglindă, chiar există produse alimentare de calitate românești? 

Olopainea, un inlocuitor de paine

Am primit o temă de cercetare privind o marcă, așa cum se face am realizat o cercetare documentară. Într-un BOPI (buletinul de proprietate intelectuală al OSIM), AICI, am găsit înregistrarea unei invenții, a unei rețete de pâine. O dedic lui Iulian Duțu cu Turtita fermecata, tuturor celor care fac pâine de casă, artizanală. 

 

Stiati ca? Despre marcile de calitate si produsele alimentare europene

A aparut o carticica tiparita de UE, despre marcile de calitate. De aici o puteti descarca. 


 

Cu bere si cu whisky, Dorel va ajungi la adanci batraneti

Ati tras o dusca intelectuala de dimineata, inainte de a purcede la treaba? Yahoo Foods ne spune ca berea si whisky-ul fac bine la o viata lunga. Nu incercati totusi sa va inecati tineretea in alcool, prea mult, ca strica. Limitele sunt problema. Ficatul este dilema. 

 

Sustine si tu ideea, "Ultima transhumanta"

Ati vizitat Crestem idei? Dragos Lumpan a publicat o carte reportaj despre aventura sa in ultima transhumanta, a avut o expozitie, a filmat sute de ore de documentar antropologic si etnografic despre una din practicile cele mai ancestrale ale omenirii, ce inca mai persista in Europa moderna. Cartea o gasiti AICI.

 

David si Goliat...Kaufland si L'Oreal

Un caz recent a determinat sa fie repusa in discutia situatia din comertul autohton, acolo unde retailul modern este deja ocupantul unei cote de 45% din piata. Kaufland a delistat, adica a scos din produsele vandute in lantul de retail, produsele L'Oreal. 

Pentru cei care stiu ce este Kaufland dar nu stiu cine este L'Oreal: un producator si vanzator de iluzii de frumusete. Analiza, mult muncita de Ziarul Financiar, pe care o puteti citi aici, este concentrata pe puterea pe care au capatat-o supermarketurile, prin "santaj", coercitie. 

Trei chestiuni sunt interesante:
- banii pe care ii face retailul sunt din discount-urile de intrare in sistem, pe carca producatorilor, este vorba de 20-40%;
- retailul este discretionar, el face legea in materie de produse locale, marci internationale consacrate, propriile marci private si isi impune marcile cand vrea si unde vrea;
- retailul a devenit un pericol economic, pentru ca este un Behemoth ce si-a depasit functiunile, impunandu-si modul de viata asupra societatii, oriunde ar patrunde.

marți, 4 august 2015

Small-Scale Cheese Production and Europe

De la Slow Food, câteva idei despre brânză și brânzari. Pentru că se apropie Cheese 2015.


At Cheese 2015, the issue of how to comply with European hygiene regulations while protecting local knowledge and traditions will take the spotlight
Tackling the issues of hygiene and flexibility for small-scale producers in the Food Hygiene Package is a topical issue given the plight of many small-scale food producers when it comes to overly stringent application of the rules. How can a traditional raw milk cheese be protected, while at the same time ensure consumer safety?
This issue will be discussed at Cheese 2015 (taking place in Bra, Italy, from Friday, September 18 to Monday, September 21) during the conference Small-Scale Cheese Production and Europe, on Monday, September 21 at 3 pm in the Biodiversity House.

vineri, 31 iulie 2015

Nou de la români: băutura funcțională @vodnar_dan @RCERomania @Digi24_HD

Acesta este tipul de inovatie asteptat de economia românească. Într-o competiție europeană de proiecte de inovare socială despre care am aflat de la Reprezentanța Comisiei Europene în România . 


O băutură de tip nou, funcțională, concepută de Dan Vodnar. Felicitări....Asta da, contribuție, nu competiția cu producătorii de carbogazoase....

Din ce? Deșeuri agro-alimentare, bacterii probiotice încapsulate, în butelii cu eliberare întârziată. 

PS: Vodnar este un nume predestinat?