luni, 8 iunie 2015

Cherdele dobrogene la Festivalul Turcesc 2015

Bunica mea din Dobrogea, Florica Cazacioc, după mamă de origine de la Cudalbi, județul Galați, ne pregătea cherdele, în vacanțe. Acestea sunt un preparat din aluat de făină, nu foaie de plăcintă, cu umplutură de brânză telemea de oaie cu ouă de găină. Se prepară la cuptor cu lemne, într-o tavă rotundă din tablă. Preparatul se așază circular în tavă și apoi, după coacere, la servire, se rupe în bucăți. La Festivalul turcesc din acest an 2015, am găsit cherdele a la turca....Cu amestec de carne tocată de oaie la interior.


Povestea hrănitorului de porumbei

Mă întorceam de la lucru înspre sudul orașului și la Piața Romană am văzut ce nu mai văzusem niciodată. Un individ care oprise vechiul său Tico chiar în mijlocul intersecției, și hrănea porumbeii. Era hotărât, absent si curajos în gestul său. Se poate spune că poate are o manie, că este contravenient, că hrănirea porumbeilor în alte orașe europene este o problemă pentru că generează dejecții. Dar acțiunea individului, fără să țină seama de nimic, fără să fie o înscenare, un out of the time and space, mi-a plăcut. Am traversat și eu printre mașini să îl fotografiez. Care este povestea hrănitorului de porumbei?



Tendinte: abandonarea facaturilor

Business Insider (@businessinsider)
Subway is dropping artificial ingredients from its menu buff.ly/1Qcm1Z9 pic.twitter.com/WccwtMYhUP

Tomata creață de la supermarket..nu de la legumicultorii români

Un nou prilej de reflecție, determinat de o simplă tomată. Timid dar se încearcă diversitatea cu tomata. Paradoxul este același ca la producția ecologică. În timp ce românii renunță sau au renunțat la diversitatea vegetală, mergând pe soiuri de tomate industriale, de afară, ne vin tomate vinete, cherry galbene, verzi, cu prețuri de 3 ori mai mari decât soiurile timpurii. De nu cultivăm noi diversitatea vegetală?


Alegeri parlamentare in Turcia

Se schimbă ceva în Turcia? AKP  nu mai are majoritatea. De la TurkNews.



miercuri, 3 iunie 2015

Food Bloggers Conference de data asta in 2015...

Food Bloggers ConferenceIata ca urmeaza si editia a II-a a Food Bloggers Conference. AICI


Ce restaurante lipsesc Bucurestiului? #Restograf #romaniaculinara

Un sondaj RESTOGRAF, bine venit si de bun simt, pune intrebarea: Ce restaurante lipsesc Bucurestiului? Eu am votat pentru restaurante pe baza de resurse locale. Voi?




Ricky cu un an in urma...

Individul acesta ne-a parasit anul trecut in 2014 dupa 13 ani...i s-a intamplat ceva si a trebuit sa ne despartim de el...draga Ricky, there is a heaven for dogs....



slow food shop in Bucharest

Aici la The ARK în 2009 era tot ce îți dorești....am trăit această aventură în mod colateral....și din cauza DC Communication




 

Ecce mititeii...

20 de bucăți la 60 de lei, câți ca ei? Un cadou de 2 iunie, la Piața Romană, în București....stomac să crești



luni, 1 iunie 2015

Cum să tai pâinea de sandviș....

Un cetățean s-a gândit să scape de o grijă....Când îți prepari un sandviș, feliile de pâine nu țin sosul și alte umpluturi și se scurg-curg pe margine...Soluția, în curs de finanțare prin Kickstarter.com ? AICI un film

Nature background, John Lawson

Aveti un smart TV? Luati din YouTube productia asta cu natura. Puneti-o pe fundal. Si lucrati. Unless you have nature around you....

Lotca bătrână în oraș nou

Un experiment cultural. Activare. Si un slideshow de imagini din Bucuresti.



Festivalul Turcesc 2014

Nu stiu unde am ratacit imaginile de la editia din 2015. Dar recapitulam cu cele din 2014.

For #GMOs or against #GMOs? An EU dilemma

GMO Imports: modifying the genetics of the internal market?

Comisia Europeana a propus ca statele membre sa fie cele care decid cu privire OMG, si anume cultivarea plantelor organismele modificate genetic in fiecare stat. Aceasta va duce la fragmentarea pietei interne, in mod paradoxal impotriva tendintei politice de decenii, de creare a unei piete interne cat mai consolidate, mai putin nationala. Explicatii in film, in limba engleza. Durata film: 2 minute. Sursa: www.vieuws.eu

CAP sau post CAP?

Cat timp vom mai redistribui venituri catre agricultura industriala?

duminică, 31 mai 2015

Vin "Johnny go home"....din Spania

"Ion se intoarce din Spania"...Vin... Este un skepsis de marketing. Un producator de vin din Spania si-a proiectat vinul din tara de origine, pe rafturile retailului din Romania, cu un nume atragator. "Ion se intoarce....acasa"...

 Explicatia mai departe....

Napolitane Nana sau batoane de casa

Le-am gasit la un mic magazin de la cladirea TEAMNET, la Green...Foarte bune, identitatea vizuala bine conturata si asamblata. Va recomand sa cautati...



Sigara borek cu yufka de la Hurrem

Daca vreti sa preparati degetele turcesti (aluat, compozitie) ca AICI sau ca AICI, va recomand foaia lor....de la Hurrem....au laborator la Constanta si le aduc in Bucuresti...


Piratii din Caraibe si bautura lor preferata...

Ati vazut vreodata "Piratii din Caraibe"? Capitanul Sparrow exista si este un label de ceva spirtos. Nu, nu face parte din setul marketing al lui Johnny Depp....Este doar un produs care vrea sa speculeze asocierea....Cand nu ai brand, iti aduci din dulap ceva corelat....poatre merge...



Cat de educati sunt consumatorii romani?

Poti avea de-a face cu o marca originala (PEPSI), cu una privata, totusi marca (MEGA IMAGE), si cu marci generice (LIDL, AUCHAN). Sunt ca oamenii si actul de identitate.

Prima are un act de identitate, de tip unicat. A doua, este un set de marca, impartita pe categorii. A treia comunica doar categoria. Este pentru consumatorii putin educati si cu putini bani. Conteaza sa scrie Orange nu sa fie Fanta. Adica sunt tratati drept saracuti la minte. Sau luati drept ceea ce sunt? Din pacate. Ce gasesti la raft iti spune ce nivel de educatie au consumatorii.

30 May 2015: Slow Food International Press Review @SlowFoodHQ

Slow Food International Press Review

Dear Slow Foodies,
 Here is our weekly selection of articles:
 We Feed the Planet - Terra Madre Youth will be held on October 3 - 6 2015 and will gather in Milan farmers, breeders, fishermen and students to discuss the future of food and our planet. Slow Food launched a crowdfunding platform created by Saatchi & Saatchi to enable thousands of young farmers to attend the event.
Jordan, Ammon News: http://bit.ly/1HtKYVO
Netherlands, Nieuwe Oogst.nu: http://bit.ly/1PJTzxu

sâmbătă, 30 mai 2015

Tendinte in #food din #Huffington Post...tendinte din America

Cica ar creste ponderea gustarilor in mesele zilnice? Vi se pare familiar ? Si daca aveti acest obicei de la 65 de ani incolo, va lungiti viata. PS: Cum, nu mesele cu multa carne si carnati as seen on TV sunt cele ce ne fac bine?

Grazing Golden-Agers
Ninety-one percent of people say they snack daily, according to Nielsen. While snacking is on the rise among all ages and genders, research shows that snacking among consumers over the age of 65 could contribute to additional years with a higher quality of life. We'll see more boomers - those raised in the "three square meals a day" era - employ a "grazing" approach to eating next year. When boomers snack, they'll focus on foods rich in nutrients like protein, fiber and Omega3s that can help promote bone health, like sunflower seeds, nuts and whole grain popcorn.

Cele mai bune vinuri spumante #Cava

Conform New York Times AICI Asa am aflat ca si la aceasta categorie de vinuri spumante spaniole, s-a falsificat la greu. Dar metoda de productie este mult mai interesanta decat la Champagne...


Din teren, mancati usturoi de vara? Mellissa Clark

Green Garlic Toast....o reteta nu geniala, dar inedita de pasta de usturoi...cu....


miercuri, 27 mai 2015

La masa in restaurantele italiene din Bucuresti #Italia

Ei spun asta si merita sa incercati. "Cele mai bune restaurante italiene din București vă oferă spre degustare adevăratele produse ale bucătăriei “del Belpaese”. În perioda 29 mai – 4 iunie în principalele restaurante italiene din București care au aderat la inițiativă la invitația Agenției ICE și care vă vor oferi posibilitatea de a servi un meniu italian tipic la un preţ promoțional, însoțit de un pahar de vin bun…italian!"




marți, 26 mai 2015

How about #pink colours of #food?

Avoid pink cookies! Do not try always be "bennetone" of sweets...In Romania, extreme colours used for food, are avoided. I did not thought on this until last night, 25th of May 2015, when participating to a cool event, I suddenly realised that it happens. Looking to people making line around cookies corner, I have observed that the plates with brown, beige, flour like sweets, were empty. And the plate with pink cookies were almost full. Funny somehow.


@SelgrosRomania #SelgrosRomania aprovizioneaza "Lacrimi si sfinti"?!

"Lacrimi și sfinți", restaurantul d-lui Mircea Dinescu oferă preparate din sosuri industriale? Din cuburi de borș magic? Din bază Knorr? Înghețată pe care o cumpără de la engros Selgros? Până la lansarea campaniei Selgros despre cum vine compania în ajutorul profesioniștilor, credeam că nu există nici o legătură între gastronomia marca Dinescu și supermarketuri de tip cash and carry. În acest caz, se pare că un mit de marketing s-a destrămat. Bucătăria de la "Lacrimi și sfinți" gătește ca pe vremea străbunicii...care cumpăra făină de la Selgros...?!

Cremwurst sau crenvurst, plusuri și minusuri la Caroli

Pentru cine se prinde un pic de limba germană, krem este cremă. Adică cremă de carne. Iar wurst înseamnă cârnat. Cârnat cu carne cremă. 

Dacă ne-am lămurit, putem să dăm o steluță celor de la Caroli că repun în linia corectă denumirea produsului. 

Nu și pentru că se folosesc de cremwurști ca să facă profit din subproduse și copii-consumatori.

PS: Este adevărat că toată povestea este articulată, cu de toate. Filme, personaje, story, un Carolino amuzant. Ca să îți bage crema de carne pe gât, au făcut ceva-ceva.


10.000 euro la Street Delivery

Ar merge depus un proiect Slow Food la Street Delivery, for fun? AICI




luni, 25 mai 2015

A #VanGogh for sale in old city #Bucharest


Această minte sclipitoare: John Nash


Poale în brîu fără

Frumoasele false promisiuni. Tipul din chioșc mi-a răspuns amuzat că să aducă și poale în brâu. În parcul Tineretului, cu ceva timp în urmă, pe lângă Palatul Copiilor, am dat peste o căsuță care adăpostea tot felul de produse alimentare de tip snacks. Este bizar de ce cineva își vopsește prăvălia de gustări de-a gata - biscuiți, napolitane, mașină de cafe, cu toate această înscenare care promite poale în brâu moldovenești. Și apoi nu livrează așa ceva. Ce o fi în mintea unora din compatrioții noștri, de promit chestiuni pe care nu le pot oferi. Pentru ei este un simplu amuzament să promită ceva și să livreze altceva. Pot mâine să vândă pește sau carne tocată. Permanenta învârteală pentru a scăpa de găsirea unui obiectiv serios. Vindem ce putem, să iasă ceva. Au banii necesari să îți permită asta. Foarte curios. 


Get in La Plăcinte

Ieșiți în oraș? Am remarcat deschiderea pe care La Plăcinte și-a creat-o la localul din clădirea pe lângă str. Academiei. Poate părea ceva banal, însă mie mi s-a părut ca un fel de opening aparte. Există trecerea de pietoni, masa de persoane în așteptare, oameni care privesc și caută să își consume timpul la semafor roșu, scrutând în stânga, dreapta, sus-jos. Timpul care trece greu, cele câteva minute. Dacă atâția ani, așteptând verde pentru pietoni, nu prea aveai la ce să te uiți înspre partea stânga de stradă Academiei, acum ai. O deschidere ca o invitație către interiorul localului La Plăcinte. Altfel decât la cafenelele din centrul vechi, unde acest tip de opening, este chiar banal. Poate însă m-am lansat eu în nu știu ce reverie stupidă. Nu? Dar mi-ar place să iau masa acolo, să privesc înspre Spitalul Colțea, spre piața Universității...


Topoloveni sau sindromul salam săsesc

Cam așa arată o mașină de serviciu a MCG Topoloveni. Nu, nu este a companiei care produce magiunul de prune de Topoloveni. Ci a concurenței care a investit masiv în aceeași zonă. 

Este industria alimentară o poveste despre oameni buni și oameni răi? Despre fundamentări corecte sau nu, pentru crearea sau recrearea unor produse alimentar? Magiunul de prune de Topoloveni, un produs cu Indicație Geografică Protejată, nu poate fi produs de altcineva, sub această denumire. Nu din cauza rezervării mărcii la OSIM ci pentru că un produs IGP respectă un regulament european. Ce te faci cu granițele subtile ale marketingului și publicității, care sunt încălcate adesea cu bună știință pentru a intra pe teritoriul competitorilor?