Am pentru voi o provocare. Adevăr sau provocare. Ce amuzant este să vezi la drumul mare, cum poate un supermarket să aducă o copie alături de un original. Cu percepțiile și buzunarul gol, nu riști, mergi la sigur, nu?
Slow Food // e c o g a s t r o n o m i e // d e z v o l t a r e d u r a b i l ă
sâmbătă, 28 februarie 2015
Bonul fiscal ar putea ajuta lanțurile alimentare scurte?
- Diferența între sute de vânzători de produse "de la Sibiu" și un adevărat producător de produse "de la Sibiu" o poate face bonul fiscal, adevărata competiție.
- Diferența dintre cei care produc produse locale, corect și profitorii conceptului de produs tradițional, o pot face bonurile fiscale.
@DelhaizeBelgium: Mega Image, a Mc Donald's of retail in Romania
I like a lot the format, the approach. Mega Image are lucruri și abordări care îmi plac. Este vorba de cataloagele educaționale, periodice și sezoniere. Selecțiile de produse de calitate și cele IGP și DOP. Însă au depășit măsura cu expansiunea lor și o spune concurența. Un magazin Mega Image pe fiecare parte a străzii este fără sens, obositor.
ZF: Prea putin profit de pe spatele bolnavilor sau "Copiii români au parte de cele mai puţine dulciuri din UE"
(C) Ziarul Financiar |
Serios? Cu tristețe se constată, plângând pe umărul industriei, că mâncăm prea puțin zahăr. Mădălina Panaete de la Ziarul Financiar este agentul de reclamă, ne-voit, al industriei zaharoaselor. Ce este rău că românii consumă puține produse cu zahăr? De ce și cât zahăr ar trebui să consume, cât de puțin este puțin, care ar trebui să fie raportul cu restul componentelor ce ne vin din mâncare?
20 de ani de comunicare, la mulți ani DC Communication
Douăzeci de ani din care cincisprezece sunt și parte din viața mea. Până anul trecut. Compania DC Communication a parcurs 20 de ani din viața noastră, a românilor, cu bune și cu rele. Cu ce se ocupă? Cu pretextele serioase prin care companiile care crează locuri de muncă în România, ne fac să ne dorim serviciile și produsele lor.
Small farming in Romania gets support
After so many years during which a lot of us have advocated for small agriculture, in terms of social benefits, cultural benefits, protection of natural heritage, finally a think-tank, a Romanian one, does a good work. Pretending that theft is impeding the development of small agriculture, SAR brings in the paradigm, which is known to officials, but obscured. Building the case based on the issue of theft of crops in rural Romania.
vineri, 27 februarie 2015
Ceapa italiană trebuie iubită, ceapa Giarratana
(c) Tiberiu Cazacioc, Salone del Gusto |
La Salone del Gusto (Torino 2014) sunt prezentate spre a fi salvate și iubite tot felul de varietăți vegetale locale. Niște feluri care înseamnă în aval economie locală, patrimoniu imateriail, tradiție, un specific ce poate da valoare economică unei localități. Pentru românii care sunt nepăsători cu specificul local, asta poate părea o ciudățenie. Iată în două imagini un stand de la Salone del Gusto, la Torino, despre ceapă.
Make bread not war...Try Swedish
La Terra Madre 2014 am dat peste tot felul de bizarerii. Un stand între celelalte minuni ale hranei lumii (extrase de mișcarea Slow Food din pierzanie și tumultul comun al industriei alimentare), un stand spuneam, cu pâine dar pâine din aceea consistentă. De la niște suedezi cu mânecile suflecate, cu aer de designeri IKEA.
Slow tourism in Crisan, Danube Delta @infodeltaro
Vă pregătiți de Delta Dunării și în acest an? Continuăm să milităm pentru o vizită non-industrială în Deltă, o căutare și o regăsire non-intruzive. Pentru turism lent sau slowtourism, apăsați AICI.
Bogdan Catalin spre 27 de ani
Un tort Canon este ceva de neînțeles pentru mama. Acum doi ani ne-am amuzat cu asta. Torturile sunt rotunde, nu?
Pește de la Tulcea @infodeltaro @constantinhogea @DeltaDunariiRO
După moarte, un pui fericit de la AGRICOLA
Când suntem fericiți, înainte sau după moarte? Ne poate spune AGRICOLA S.A.? Cât și cum a fost fericit fiecare pui din fiecare pungă? Este o metaforă și deci nu știm dacă puiul a fost fericit sau nu? Este o glumă despre pui? Cum se manifestă fericirea la pui? Foarte, foarte bizar...Oamenii de știință de la AGRICOLA nu ne pot spune...
Expo Milano 2015 si hrana: Feeding the Planet, Energy for Life
Două teme mari sunt subiectele centrale al expoziției globale Expo Milano 2015: hrana și energia. Deci la Milano se va vorbi, gândi despre hrana. Nu vă îndoiți că despre hrana industrială, ci de un mod de a ne hrăni postindustrial, o revenire la bazele durabile ale agriculturii.
joi, 26 februarie 2015
miercuri, 25 februarie 2015
Despre Dobrogea cu măiestrie
Click la link-uri pentru o Dobroge de la Mircea Bezergheanu. Răsfoind blogul lui Doru Panaitescu am găsit participarea lui la o tabără de fotografie a lui Mircea Bezergheanu. Nu am auzit de dânsul așa cum nici dânsul nu a auzit de mine. Însă exercițiile de fotografie pe care le realizează în munții Măcinului au ca rezultat niște imagini de invidiat. AICI o lectură fotografică interesantă a nordului Dobrogei. Sau a Dobrogei de nord. În rest imagini estetizante, artificiale. Puțin deosebite de alte zeci de mii din lumea întreagă. Dar Dobrogea, da, Dobrogea...
(Site Mircea Bezergheanu) |
Porcul de Mangalița la măcelăria Andu
Cine nu ar vrea o friptură suculentă de Wooly Pig sau Porc lânos. Porcul de Mangalița. Căutați la măcelăria dvs. carne de porc de Mangalița.
FreshSure de la Cris-Tim @CrisTimRomania
Mezeluri fără conservanți? După cum cunoașteți, nu scriem de bine despre industria alimentară. Decât dacă vine cu ceva inovator. Rămâne ca dvs. să spuneți dacă este bine sau rău. De puțin timp Cris-Tim a lansat o campanie despre produsele sale, care nu spune decât că produsele sale sunt bune. Cum se diferențiază de ale concurenței prin clipurile desfășurate pe micile ecran, dar agenția de publicitate a eșuat în a înțelege și a comunica? Printr-un procedeu tehnologic care nu spune nimic consumatorilor, fiind prea complex de comunicata, ce apare în finalul clipului. FreshSure.
marți, 24 februarie 2015
Magazin cu produse de calitate
Mă documentam pentru articolul anterior și am găsit informația de mai jos, AICI. Care este semnificația ei profundă?
Intuiesc că acolo unde se vinde berea Zăganu, prin București, se vând și produse alimentare de calitate. Unele locuri le cunoașteți. Dar suntem în fața unei pre-selecții date de piață. Cred în faptul că se manifestă un nou prag în evoluția micii industrii alimentare românești, care a mers de la produs local prin produs tradițional, către produs alimentar de serie mică, cult, educat și de calitate.
Anul 2015 este un an de inflexiune. Destinațiile AICI.
Berea industrială și-a atins limita culturală
Câtă bere pot bea românii? Am dubii că se poate împinge mai multe consumul de bere industrială. S-a inventat berea la PET, s-a inventat bere numită BERE (la LIDL), gata. Stop. O știre recentă confirm declinul consumului de BERE INDUSTRIALĂ. Da, deci se poate. continuă să citești
#Liebherr @panaitescu Dobrogea și munții Măcinului
Doar cu o vizită la o lansare poți aduna multe povești. Doru Panaitescu a lucrat și lucrează cu multe persoane, companii. Este Marketeer.ro. Am interacționat puțin și superficial. Dar așa cum spune teoria celor șase grade de separare, se petrec adesea uimitoare coincidențe și corelații care ne leagă de diverși oameni. Teoria spune, pe baza unor observații matematice, că între noi și oricare altă persoană de pe planetă nu sunt mai mult de alte șase persoane. Deși suntem trăitori pe o planetă așa mare, într-o țară așa mică.
L-am revăzut pe Doru Panaitescu la lansarea Liebherr. Frigiderele și viața aventuroasă pe drumuri și în călătorii îl leagă probabil de experiențele la rece.
Ce ne leagă dar nu în mod direct?
Doru Panaitescu este brăilean. Dacă zici Brăila, zici frații Psaropol, amicii și colegii mei de "bancă" de când lucram împreună la DC Communication.
Dacă zici Brăila, zici Smârdan. Sau Ghecet. Este o localitate care se află pe partea cealaltă de Brăila. Treci cu bacul spre Tulcea, în Dobrogea. La Smârdan trăiesc urmașii fratelui bunicului meu. Verii mei Gelu și Viorel. De pe urma bunicului lor, unchiu Haralambie.
La Smârdan românii au scufundat la Războiul de Independență, un vas turcesc, conform Infodelta.ro a lui Nicu Simion. AICI.
(c) Blog Marketeer.ro Doru Panaitescu |
Doru Panaitescu a lansat o inițiativă pornită din suflet și anume montarea de indicatoare către cetățile României pentru că lipsa acestor indicatoare ar fi o problemă care cauzează necunoașterea lor (sper să nu mă înșele memoria cu privire la persoana care a propus chestia asta). Cred că era prin 2010 și i-am scris pe blog că și dacă ar vrea nu ar putea să pună indicatoare, că sunt legi care nu îi dau voie. Și că în al doilea rând este vorba de indiferența autorităților locale. Ar fi prea simplu să instalezi indicatoare și să rezolvi problemele.Ce m-a atras la inițiativa lui Doru era că plecase de la un "studiu de caz", cetatea Libida de la Slava Rusă. Și că ideea nu era rea, dacă ar fi implicat autoritățile care se ocupă de patrimoniu, populația locală.
Eu sunt și membru al Asociației "Ivan Patzaichin-Mila 23", suntem legați de Deltă. Doru a scris și o carte despre păsări și Delta Dunării, el fiind un cunoscut teambuilder și umblător pe coclauri. Pentru asta, pentru că se implică în natură, mediu, Delta Dunării și Dobrogea, dincolo de superficialitatea și histrionismul său, trebuie lăudat. Cumpărați-i cartea și apelați la Doru Panaitescu. Vivat, crescat, floreat!
Abonați-vă la:
Postări (Atom)