duminică, 5 iulie 2015

Again about Macin Mountains, trasee de turism ecvestru

V-am mai scris despre muntii Macinului. La poalele lui, in comuna Greci, de cativa ani, incet, dar sigur, de dezvolta proiecte de servicii turistice. Tururi cu caii in Parcul National Muntii Macinului. De-abia acum se pare ca intra in main stream. In curentul principal. La DIGI 24 a fost difuzata o prezentare in proiectul lor "Turist acasa", duminica 5 iulie a.c. 

Despre Parcul National Muntii Macinului AICI.

Despre traseele de turism ecvestru AICI

Despre cum se practica turismul cu backpack AICI.

Despre tabere fotografice Mircea Bezergheanu AICI.









Locuri cu cafea in oras: Do you a want a shot or a spot?

Do you a want a shot or a spot? Duminica 5 iulie 2015 am plecat într-o excursie urbană cu bicicleta, de la Parcul Tineretului spre Piata Victoriei. Dupa ce m-au claxonat o patrula a Politiei si trei autovehicole - un autobuz RATB si doua autoturisme, am ajuns cu bine la Piata Victoriei. Tinta mea a fost Biscuit, pe str. Popa Savu. Am ajuns in capatul strazii, la Steam. Pe str. Uruguay 22. Eu nu descriu locul, ci trairea pe care am avut-o intr-un loc aparte. Because this is to be slow. Si veti gasi in imaginile din articol ilustrarea a ceea ce am gasit la Steam. Asadar.
Do you a want a shot or a spot?

Spotlight: Piete din Bucuresti

Piete din Bucuresti este un proiect interesant desi cu multe lipsuri. Il gasiti in Facebook si un interviu cu muncitorii la proiect in Restograf.

Sa le incurajam pe cele si cei care colinda pentru noi. O idee mai buna as avea eu, dar cere bani. 

Respectiv:
- piete din Bucuresti, asa da, asa nu in ce priveste curatenia
- piete din Bucuresti, prietenoase sau nu cu clientii
- piete din Bucuresti, de speculanti sau nu
- piete de vanzatori sau de fermieri?
- preturi de piata la 5 produse...ma opresc aici...


Adidași Aierda NOW

De-ale marketingului stradal. Misto chestie, Adidasi Aierda? Cu endorsement? Așa ieftini? Da.

sâmbătă, 4 iulie 2015

Divin și Eden, de la covrigi la bucurii

Trebuie să ai un pic de haz și curaj, deși încă odată o spunem, consumatorii români mai au încă până să fie sceptici, ca să faci din patiseria de la colțul străzii, dintr-un container, o propunere de hrană care chipurile te-ar aduce mai aproape de divinitate. Dar uite că business-ul a fost vizionar și a mers până în ziua de azi.


Pyrgos nu a procedat cum trebuie si a dat faliment

In 2 iulie magazinul era definitiv in reorganizare. Faliment.
Încercarea de a oferi produse locale este vizibilă ici și colo. oferta de produse exotice are însă o viață grea. Și cum vedeți în imagini, dă faliment repede. Probabil această ofertă o detectați ici și colo și dvs. Rămâne un mister de ce
antreprenorii care se aruncă în astfel de aventuri aleg anumite locuri pentru a-și crea o piață și o anumită clientelă. Magazinul a cărui vitrină o vedeți, a existat în zona fostului cinema Vergului, o zonă puțin pietonală, în umbra pasajului Muncii, pe latura nici măcar rezidențială a pasajului, într-un aliniament cu 2-3 restaurante bombă de tipul spală-bani-și-fugi, cu iz oriental. 
De mirare ca au dat faliment?

Când cauți un loc pentru a deschide un magazin, încearcă antreprenorule să afli:
- Care este volumul traficului pietonal? Câte persoane trec pe acel trotuar, pe acel aliniament, în ce perioade, în ce anotimpuri?
- Care sunt magazinele sau ofertele complementare din aliniament? Produsele pe care le oferi sunt aparte și trebuie clienții să vină special la tine (își schimbă traseul, trebuie să vină cu auto, au loc de parcare)? Completează produsele tale un coș de cumpărături ideal bazat pe magazinele din vecinătate?
- Cât de bine famat/rău famată este zona? Ce reputație are? Ce venituri circulă prin zonă?
- Cum anume îți faci cunoscut magazinul, în comunitate? Există cumva vehicole locale de publicitate?
- Cât de bine pot explica anagajații tăi despre produsele oferite, valoare de produs local? Sunt cu adevărat produse locale sau uleiuri de măsline contrafăcute?
- Înfățișarea magazinului este diferită, spune o poveste sau este o combinație de gresie ridicată pe pereți și ornamentată cu termopane banale?

Noi citim nu gandim? Nielsen si ZF cred ca romanii maninca mai mult

Nu sunt de acord cu interpretarea Nielsen, prezentată de Ziarul Financiar. Creșterea volumului achizițiilor nu înseamnă consum ridicat de alimente. Nu poți pune egal între achiziție și hrănire. Se aruncă foarte multă mâncare, se cumpără pe promoții. Valoric s-a cumpărat mai mult, însă nu înseamnă că s-a mâncat mai mult. Mai multă achiziție de alimente nu înseamnă că se mănâncă mai mult. Și mai este ceva. Comerțul modern a profitat de reducerea TVA astfel încât în magazine toate etichetele sunt cu reduceri, dar nu reduceri de prețuri ca reduceri, ci reduceri de TVA. Este de fapt o păcăleală vizuală. Ceea ce înainte era excepție, eticheta galbenă de reducere, acum este peste tot. Nu vă îndeamnă la achiziție?

Reducerea TVR la alimente înainte de aplicare și după, a generat opinii și așteptări. Despre faptul că reducerea TVA va însemna, de exemplu, automat o creștere a consumului. Nu a explicat nimeni pe ce ne bazăm când ne așteptăm să cumpere românii mai multă mâncare. Nu mănâncă suficient, există în țară o propensiune spre a se mânc mai mult? Până acum nimeni nu a făcut dovada și nici nu o va face vreodată, pentru că nu este posibil. O reducere de prețuri ale produselor alimentare poate însemna orice: bani puși deoparte, rate achitate, vacanțe, pantofi. Da, consum, dar nu neapărat alimentar.

O bere rece și apă gratis? Dați o fugă la pavilionul de la Milano @RomaniaExpo2015 #ROExpo2015

La Milano, în Italia, are loc în acest an, timp de mai multe luni, o expoziție globală dedicată hranei și problemelor pe care le pune omenirii crearea și procurarea hranei. Standul României este unul tematic, "România în armonie cu natura". Cât de ipocrită este această abordare? Pe cât de serioase sunt problemele din România, legate de protejarea patrimoniului natural, precum construirea de MHD unde vor mușchii noștri, despre braconarea mierlelor, despre tăierea de păduri, despre pârtii de schii aiurea, despre neconformitate privind gropile de gunoi și despre incapacitatea de a recicla cât este cota fixată. Iar autoritatil pretind că România este în armonie cu natura.

Care este contribuția profundă, majoră, a României și a celor ce toacă banii cetățenilor români la Milano? La fiecare porție de sarmale o bere Ursus (trebuie să fie cineva rau educat culinar sa consume o astfel de combinație) sau apă gratis, ca în ziua de 4 iulie 2015. Deși sunt izolați de lume pentru că nu răspund criticilor ci doar șefilor ierarhici și de la partid, le-am dat câteva replici pe Twitter. 



vineri, 3 iulie 2015

Spotlight: Food programme in Soundcloud, BBC 4 Radio

Am găsit niște prelegeri interesante în Soundcloud, despre hrană. Interesant. Prelegerea despre feeding the commmons, de-abia aștept să o ascult.


Spotlight: Un reportaj RFI (nu de la Elena Postelnicu) despre Slow Food la Milano

Am descoperit în situl RFI Români o selecție de reportaje despre Expo Milano 2015, expoziția globală dedicată hranei. Cu ceva timp în urmă ascultam la RFI Romania un reportaj semnat de Elena Postelnicu care ridiculiza EXPO Milano, relatarea nefiind cu nimic orientată spre miza expoziție ci exclusiv către scumpetea mîncării din expoziție. D-na Postelnicu nu a realizat un reportaj ca sa semnaleze aberația culinară de la pavilionul României gestionat de MAE, de a oferi la o porție de sarmale o doză de bere URSUS.

joi, 2 iulie 2015

Spotlight: Pivnita Bunicii de la Saschiz

Latest news from "Pivnita Bunicii". Asta este un proiect care are la baza interventii de dezvoltare comunitara ale unor britanici, inca de acum 10-15 ani? James Turnbull si Nat Page. Unul astazi, cu Transylvania Food Company, celalalt cu Fundatia ADEPT. Si toate la un loc legate de promovarea venita de la Printul Charles of Wales. Plus un activitatea unui Compartiment pentru Dezvoltare Durabila la SGG, Guvernul Romaniei. So, they have some business there, lucreaza cu suport, forta de munca locala, aduna soc, fac sucuri. For example. Si vand sub labelul "Pivnita Bunicii". In Bucuresti gasiti produsele la Mega Image de la fostul magazin EVA, au un stand acolo.

Spotlight: finantare pentru afaceri non-agricole in mediul rural!!!!

De la Finantare.ro si de la MADR. Puteti sa va intoarceti la tara. Masura 6.2 are niste CAEN-uri, inclusiv pentru industrii creative, de va speriati. Inclusiv pentru start-up-uri.

Miercuri, 8 iulie, vor fi lansate inca 6 submasuri de finantare prin Programul National de Dezvoltare Rurala 2014-2020. Cele 6 submasuri sunt urmatoarele:

    Submasura 4.1a – Investitii in exploatatii pomicole, cu o valoare de peste 75 milioane de euro;
    Submasura 4.2 – Sprijin pentru investitii in procesarea/ marketingul produselor agricole (143 de milioane de euro);
    Submasura 4.3 – Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole si silvice, prin care pot fi accesate 435 milioane de euro, inclusiv pentru reabilitarea infrastructurii secundare de irigatii;
    Submasura 6.2 – Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale (44 milioane de euro);
    Submasura 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici (peste 72 de milioane de euro);
    Submasura 6.4 – Investitii in crearea si dezvoltarea de activitati neagricole (57 de milioane de euro).

Spotlight: Dacian Ciolos, consilier siguranta alimentara Juncker

Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, l-a desemnat pe domnul Dacian Cioloș în funcția de consilier special privind siguranța alimentară internațională.

Mai multe detalii în comunicatul de presă din pagina:

Spotlight: Filmul de Piatra, preview doar pe baza de invitatie

Teaser, jut to know.

Preview Filmul de Piatra, ce va avea loc joi, 2 iulie, la Bucuresti, pe rooftop-ul Deschis Gastrobar (Splaiul Unirii 160), incepand cu ora 20:00. Evenimentul va include o selectie de scurt metraje romanesti din editii precedente ale festivalului Filmul de Piatra (incepand cu ora 21:30), precum si un concert al trupei Karpov not Kasparov, urmat de o petrecere.


Evenimentul este ultimul din turneul de promovare a apelului pentru scurt metraje si voluntari lansat pentru editia din acest an a festivalului (puteti vedea aici un spot al apelului). Suntem bucurosi ca avem deja peste 200 de inscrieri, cu o saptamana inainte de deadline. Cateva fotografii de la evenimentele organizate pe parcursul lunii iunie, la Bucuresti, Timisoara si Cluj, precum si doua spoturi pentru promovarea evenimentelor de la Timisoara si Cluj, unde, alaturi de proiectiile de film, au avut loc si concerte Partizan.

vineri, 26 iunie 2015

Recomandarea saptaminala de la Restograf...

De aici LINK


La multi ani cu DOC Tamaioasa românească dulce din 1996

Un vin exceptional, o Tamaioasa romaneasca din anul 1996. Am baut-o de ziua mea. Primita cadou de la Stefan cu cativa ani in urma, dar tinuta deoparte ca pe sfintele moaste. Bun, aromat, apreciat.

Inghetata la butoi, Maia

Sa incepem dimineata cu o inghetata artizanala. Let's begin morning with an arisan ice cream. Adi Menghes, mai bine spus familia Menghes, a adus pe piata un nou concept, inghetata la butoi. De fapt o masina de pastrat inghetata, imbracat in butoi. Specificitatea nu este numai asta, ci pasiunea de a face inghetata. Si anume cu vin, cu busuioc, cu petale de trandafiri. Adi Menghes a inovat si a creat acest concept pentru ca i se cere participarea la evenimente tematice, corporate, si cred eu, s-a gandit sa vina cu ceva nou. Multumim Menghes! PS: Am si un film statement cu Adrian Menghes. Dar vine in zilele urmatoare. 





Intrarea prin balcon...

Putem sa ne si radem? Pentru asigurari se intra prin....Pe bune, este din Calea Mosilor, Bucuresti, sector 2. 

Puii de baltă on the rise

O stire de la PRO TV de timpul mini analiză, la care am dat o "mână de ajutor"....Consumul și cererea de pui de baltă, din Delta Dunării, a crescut. Subiectul a fost ilustrat cu o secvență din cercetarea de teren realizată pe parcursul "La masă cu oamenii Deltei". Un proiect al Asociatiei "Ivan Patzaichin-Mila 23" finanțat în 2012 de Administrația Fondului Cultural Național. 

Str. Timpului no.1 Old no. 1

Lumea este inventivă și merită să o scoatem la vedere. Am fost marți la o întâlnire la Chainsaw. Și pe lângă ei, am parcat pe o străduță, aproape de Niro. Niște oameni cu respect față de branduri, au creat o pastișă de logo de whiskey. Strada este Timpului și ideea chiar "îmbracă" bine localizarea. Voi ce spuneți?




Food trip la #UrbanFest2015: De Zaganu nu scapati

Stiti ca MAE care tine pavilionul Romaniei la EXPO Milano 2015, un eveniment dedicat hranei, s-a distrat oferind promotie de Ursus cu sarmalea....?! Bleah!!! La UrbanFest 2015, pe langa ofertele food ale celor de la Ice Cream Car, de la Fish & Chips despre care am scris, ale celor de la....ma rog, iata ca au fost prezenti si cei de la Fabrica de Bere Buna. Care este o microberarie. Prezenta lor a fost marcata de berea Zaganu si de berea Bâlea. Continuati Laurentiu Banescu, dar nu abandonati. PS: Vad ca au adaugat Bâlea, sper sa nu se canibalizeze. Probabil ca au nevoie sa treaca la galop, pentru ca au investit mult. Faptul ca produc si bere sub marca privata H pentru Beraria H, pare sa arate ca sunt pe orbita. Cum am spus mai sus, sper sa tina linia si sa nu devina un Tuborg la Romaniei. 


Cu Mica Elvetie in strada si in Facebook, de ce nu Foursquare?

Uite asa, dandu-ma cu trotineta joi seara prin Centrul Vechi, m-am intersectat cu acest people-stopper al celor de la Mica Elvetie. Pentru cunoscatori, nu este mare lucru. Dar pentru Centrul Vechi cred ca este un mare pas inainte. Interesant. Legatura dintre offline si online, prin social media. PS: Probabil costul este destul de ridicat, astfel incat daca te dai in vileag cu Mica Elvetie, cu -20% ajungi la un tarif corect, nu? Pofta buna!


GAV, SELGROS si diferentierea

Campania pentru SELGROS a avut mult OOH si cateva filme testimoniale cu niste vedete. In cazul lor, a fost Mircea Dinescu. Interesant conceptul celor de GAV centrat pe uniformitate si faptul ca daca alegi de la SELGROS, esti diferit. Cu alte cuvinte aprovizionarea de la SELGROS te diferentiaza. Dar, evident ca marfurile de la SELGROS sunt aceleasi ca la orice alt cash & carry. Dar fata de toata nebunia prin care esti invitat la cash & carry doar prin preturi, asta este mai simpatica.




miercuri, 24 iunie 2015

IGP revine de la Comisia Europeana

Nu, de fapt revine de la Uniunea Europeană. Marca de mai jos este semnalată doar pe anunmite produse de calitate din producția de hrană europeană. Studiați cu atenție la raft, pentru că merită să consumați astfel de produse.


Detoxifierea, mai spun o dată, o țeapă de marketing

Nu o să reușesc și nici nu trebuie, să vă fac să credeți că detoxifierea este o țeapă de marketing. Hai să o spunem mai soft, un concept de marketing dar care nu se bazează pe nimic științific. Nu ar trebui să avem dovezi științifice și evidențe medicale privind efectul produselor lor? Nu vi se pare straniu că vând produse care promit detoxifierea dar nu și măsurarea efectului? Pentru simplul motiv că nu au așa ceva ci doar știința de a face bani din concepte. De fapt, nu vând detoxifiere ci iluzii. Desigur, sunt invidios pe faptul că alții pot vinde orice și că ceilalți pot cumpăra orice. Dacă promiți Raiul, frumos, merită.


Transhumanta, un viitor documentar premiat, sustineti financiar

"Transhumanta" un proiect documentar ce a durat 7 ani si va lua premii. Pentru a sustine AICI


Taste of Romania, felicitari...:) #VodafoneRO @VodafoneRO @AdiHadean

Am criticat proiectul Vodafone cu ciobanul Ghita pentru ca este mistificator, inselator, creaza confuzie si nu ajuta ciobanitul. Poate ar fi ajutat mai mult sa sustina proiectul lui Dragos Lumpan despre "Transhumanta" AICI.

Dar despre Taste of Romania, Vodafone, jos palaria! Pure local gastronomy....si este autentic si non-comercial, in sensul in care un Master Chef vinde "untdelemn de la bunica", care nu este untdelemn (ulei de masline).

Taste of Romania este un proiect de care am aflat tardiv, nu stiu de ce, poate nu am fost in grupul tinta. Adrian Hadean a realizat, sustinut de Vodafone, o aplicatie cu retete din Transilvania. Demersul antropologic si gastronomic a fost sustinut si de Mircea Groza. Totul a avut ca rezultat o aplicatie Android in Google Play AICI. Desemenea o gasiti in magazinul Windowsphone.com pentru telefoane Microsoft/Lumia. 








Diversitatea și merele sau despre genocidul vegetal

Lipsa diversității este puțin văzută atunci când trăiești în mijlocul a doar câteva soiuri de mere. Când aduni la un loc diversitatea varietății vegetale, care și în România încă mai există, realizezi că de fapt pierzi foarte multă culoare, gust și resurse locale. La Terra Madre la Milano, în octombrie 2014, am revăzut în cadrul Ark of Taste, un montaj de mere. Eu numesc lipsa sau combaterea prin indiferența, epurare vegetală. Un fel de genocid agricol. Fiecare dintre noi suntem responsabili prin indiferență.




Roma Termini: Halal, halal, halal

Cam tot ce înseamnă fast-food arăbesc, musulman, în zona gării Roma Termini, este halal. Asta trebuie spus, pentru că noi, la București nu avem parte de carne halal.