miercuri, 27 februarie 2013

New York Times si publicitate pentru seria a III-a War of Thrones

O colegă mi-a semnalat o minunăție de creație publicitară, acum că se lansează încă un sezon "War of Thrones". Ediția din 25 februarie a New York Times, a publicat pe două pagini, imitând formatul editorial al ziarului, mai multe articole despre noua serie a filmului de televiziune. Iată mai jos cum arăta gazeta. Ingenios ? Sursa aici





Carnea de cal ? Este o poveste veche....


Avem probleme la nivel de retail, de ANPC, de ANSVSA, de marketing. Este o problema daca Uniunea Europeana, desi ne-a promis un control riguros al traseului alimentelor, la nivel de mecanism si de activitate al agentiilor nationale, in realitate orice fel de carne este posibil a intra in lantul alimentar. Apoi am putea fi surprinsi de faptul ca in ultima saptamina, vreo doua abatoare clandestine din Romania, arunca carne la drumul mare, probabil de cal, si autoritatile sanitar veterinare se fac ca ploua. In sensul ca nu stiu de astfel de abatoare, nu stiu de unde este carnea si in general le va trebui luni de zile sa ne spuna de la ce fel de animale provine. In registrul glumei, oamenii aia de la CSI Miami afla in cateva minute. Ce este si mai interesant, este faptul ca in ecuatia din Romania, nu apare sau evita sa apara ANPC. Pentru ca ne intrebam, ca simpli consumatori, cine anume verifica conformitatea (nu ce elemente de continut sunt pe eticheta) etichetei. Daca un procesator din industria carnii publica ce vrea el pe eticheta, cine anume controleaza, uneori, cate sare chiar exista in produs ? Ce mai este de spus este ca nu avem abatoare specializate pe tipuri de carne. Cand spunem urma de ADN de carne de cal, inseamna cata carne de cal intr-un produs, doar urme ? Adica prin abator a trecut si carne de cal, dar nu au fost instalatiile curatate. Solutiile sunt: lant alimentar scurt, indicarea originii produsului, mai mult comert de retail, mic, nu supermarketuri. 



Consumul de lapte, un mit creat de marketing

Știați că toată mitologia creată în jurul consumului de lapte, este o conspirație a industriei de lactate ?  Un articol ca acesta ("Got Milk ? You Don't Need It") scris de un blogger de la New York Times, spune un adevăr care nu prea transpiră în spațiul public, și anume că singura perioadă în care oamenii au nevoie de lapte cu adevărat, este în perioada lor de creștere. Și că laptele consumat singur, fără alte vitamine de susținere, nu asigură aportul de calciu. Pur și simplu calciul pleacă mai departe. 


Brandurile online se misca, stau, isi schimbă locurile ?


Sunt blogger oficial Aflăm la Digital Marketing Forum săptămâna viitoare (6-7 martie 2013), cam cum mai stau brandurile în online. Pe baza unor caracteristici, utilizând instrumente proprii de cercetare, interogând un grup de respondenți, Gemius Research în tandem cu Evensys, au găsit ierhariile. În anii trecuți studiile au propus clasamente și clasamente, în 3 categorii, cele mai prezente, cele mai populare și cele mai de încredere branduri.

Online Leading Brands Romania 2011  Cele mai prezente: Dacia, BCR, eMag, Ursus, Borsec

Online Leading Brands Romania 2012  Cele mai prezente: Dacia, Borsec, eMAg, BCR, Ursus
Online Leading Brands 2013 ?  Conferința din prima zi, va oferi noul clasament.

Mai bine spus am aflat atunci și vom afla acum în 2013, cum anume le-au poziționat consumatorii. Nu este o noutate că brandurile, mai ales cele care se adresează consumatorului, se luptă de mai mulți pe noul, dar vechiul-deja, câmp de luptă, internetul. Trecerea consumatorilor dar și al brandurilor în mediul virtual este însoțită treptat și de creșterea bugetelor pentru proiecțiile online. 

Televiziunea rămâne, conform opiniei multora, un mediu de impact ce absoarbe încă bugete impresionante. Însă prea puțin evoluează spre o interactivitate cu spectatorul. Deși marketing-ul pe mai multe ecran (care pune la un loc interacțiunea din smartphone cu programele de televiziune) este la început, oarecum, aplicațiile online pe tablete și telefon inteligent, susținute vârtos și de aplicațiile de socializare, au dinamism mult mai pregnant și răspund nevoii multora dintre consumatori, de nou, de joacă, de experimentare. Sigur, nu vorbim de o masă extrem de largă ci de una doar largă și mai ales doar de un vârf al piramidei.



Resurse

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2011

Slideshare.net Online Leading Brands Romania 2012

marți, 26 februarie 2013

Inca o cercetare europeană care sondează mintea românilor

95% dintre români sunt familiarizați cu noțiunea de cetățean european. Doar 40% își cunosc drepturile. Iar 79% dintre români știu că pot să semneze o petiție care să adune 1 milion de semnături, pentru a propune o modificare de politică a Uniunii Europene. Sursa originală, la Comisie, aici 










România, banii de la agricultură, înapoi

Suma este mică. Se poate invoca nepriceperea?! 12,5 milioane EUR imputate României pentru deficiențe ale controalelor privind eligibilitatea și cheltuielile beneficiarilor, precum și pentru deficiențe în aplicarea de sancțiuni în cadrul măsurii „modernizarea exploatațiilor agricole” din cadrul FEADR. Ce nu se află niciodată, este cui i se pot imputa banii ?! Sursa aici http://bit.ly/XYeCeU




Contra-atacul romanilor in online dezvăluit la DMF

















Un întreg tam-tam internațional, în special britanic, a sărit la gâtul românilor, chipurile pentru că vor năvăli în România. O dispută de tabloid englezesc a ambiționat mai mulți oameni pricepuți din România. Care au pus la cale o contra-campanie. În care britanicii erau ironizați tot tematic și pe bază de clișee. Pe ideea că clișeul despre englezi este la fel de luat în râs ca și clișeul despre români. Noi ne-am bucurat că le-am tras-o, ca să zicem așa. La Digital Marketing Forum cei care s-au distrat cu povestea asta, de aici (Gândul și GMP Advertising)




sâmbătă, 23 februarie 2013

ATLASUL Romaniei: regionalizare si animatie online despre evolutia administrativa a Romaniei

Banii UE si ai Romaniei, sunt buni la ceva, ca sa mai afle publicul cum a evoluat Romania din punct de vedere administrativ si teritorial in ultimele decenii. Si secole. Putini stiu ca la Ministerul Dezvoltarii se lucreaza si pe probleme de dezvoltare regionala si teritoriala, mai stiintific. Nu este vorba numa de partii de schi, bazine si infrastructura. Este vorba de a sti cum sa umbli la coeziunea regionala ca sa aduci regiunile mai sarace la nivelul celorlalte, mai instarite. Atlasul Romaniei se gaseste aici

Diviziunile administrative 1856-1913 (sursa MDRT)



Dinamica teritorială 1918 (sursa MDRL)



Evoluţia administrativă 1919-1922 (sursa MDRT)



CA SA VEDETI TOT, pana in prezent, continuati aici

Setari...cum sa te feresti de Graph Search in Facebook

Un domn de la GIZMODO ne face un pustiu de bine si ne spune, ca, inainte ca Graph Search sa devina activ, sa ne facem un bine sa evitam sa fim corelati, indexati, cu noua facilitatea oferita de Facebook. AICI ARTICOL COMPLET



Un CV ca asta va da de lucru...

Un francez inventiv a creat un CV care i-a asigurat un loc de munca. Voi v-ati fi gandit la așa ceva ?



Perspective de dezvoltare a agriculturii mici și mijlocii în România

Pentru înscrieri la conferință, aici http://eurosfat.ro/inscriere/

"În România există un total de aproximativ 4 milioane de exploataţii agricole de diferite dimensiuni (inclusiv mici gospodării rurale) în care îşi desfaşoară activitatea aproape 2 milioane de persoane, adică 30% din populaţia activă a României. Mai mult, din cele 4 milioane de gospodării, aproximativ 2,5 milioane deţin sub 1 hectar și nu se califică pentru subvenţii din bugetul Politicii Agricole Comune, intrând în categoria fermelor de subzistenţă care produc doar pentru consmul propriu. Doar aproximativ 1 milion de ferme din România au cel puţin gradul minim de rentabilitate economică – cel puţin 1 UDE (Unitate de Dimensiune Economică). Dintre acestea, marea lor majoritate sunt ferme mici ce au între 1-8 UDE, fiind considerate a fi “ferme de semi-subzistenţă” care produc atât pentru propriul consum cât şi, la nivel marginal, pentru piaţă. Astfel, agricultura României este compusă, în mare parte, din ferme mici și nerentabile, fapt ce afectează productivitatea întregului sector și menţine subdezvoltarea mediului rural. Această dezbatere se va concentra pe posibilităţile și perspectivele de dezvoltare a fermelor mici, invitaţii urmând să dezbată pe marginea unor teme centrale precum mecanismele de asociere, creditarea, accesul la piaţă sau posibilităţile de implicare a tinerilor fermieri."

Dezbaterea va fi moderată de Cristian Ghinea, Director CRPE. 

Invitați: Mihail DUMITRU, Director pentru Dezvoltare Rurală, Comisia Europeană (DG AGRI) Alexandra TODERIȚĂ, Cercetător, Centrul Român de Politici Europene (CRPE)
Romeo VASILACHE, Director Programe Antreprenoriat, Romanian American Foundation (RAF) Nadege CHAMBON, Senior Researcher, Notre Europe-Jacques Delors Institute
Tiberiu CAZACIOC, Director, Asociația Grupul de Inițiativă Radu Anton Roman
Andrei Peter HASCHI, Președinte, Federația Tinerilor Fermieri (tbc)


vineri, 22 februarie 2013

Google News este un index al credibilității presei


Sunt blogger oficial Veți avea supriza să aflați pe ce se bazează Google când agregă știri din surse în Google News. 

Pe estimarea credibilității sursei, din mai mult de 3 indicatori, ca să zic așa. Google poate.

Am dat peste o analiză rapid de citit și foarte la obiect, despre cum anume face ranking-ul Google pentru a-și selecta sursele de știri din care construiește Google News. În lumea specialiștilor publishing-ului online, dar și al advertiserilor, cum anume își face treaba motorul de căutare Google atrage interesul.

În America conceptele pot fi patentate. Ideea de patent are două motive. Unul, este cel comercial și anume protecția creativității. Al doilea este că, după ce expiră perioada de protecție și alții pot prelua ideea și o duce mai departe.

Ca atare doar cu simplă căutare în banca de date a Patent Office, poți afla, dar într-o mare de idei patentate, cam cum stau lucrurile cu evaluarea credibilității sursei. 

Captura vă dă o idee, dar articolul se găsește aici


De unde luam bani ca sa tinem pe picioare o gazeta ?

World Association of Newspapers (WAN) a produs în anul 2010 o viziunea cuprinzătoare a unui nou model de business, cum să obții venituri să îți ții în picioare publicația. Graficul este preluat din paginademedia.ro

Am văzut în asta ocazia să adaug viziunea respectivă ca răspuns la dezbaterea internă din România. Sigur, sunt probleme cu banii pentru presă. Dar într-o societate diversă, sofisticată, sunt zeci de surse de venituri. Într-o societate lipsită de diversitate, sursele de bani sunt puține și de aceea presa cade în capcana instrumentării politice. 


Dar barbut ? Gambling, viitor de aur pentru Constanta

Asa cum am semnalat zilele trecute, cu un vicepresedinte la Autoritatea Nationala de Turism, drumul spre succes, spre turism sustenabil, al strategilor romani, este deschis. Cititi deci un interesant interviu care ne deschide perspective: bogatasii care joaca la ruleta, vor face din Constanta o noua capitala a banilor pierduti, a sinucigasilor. Ghinionul lor. Cititi aici INDUSTRIA DE GAMBLING - EDIŢIA A II-A - RADU MAZĂRE VREA SĂ DEZVOLTE INDUSTRIA DE GAMBLING


De ce a fost disputa atit de aprinsa la New Europe College ?

Pentru a afla puteti asculta din player (in lucru), inregistrarea audio a conferintei de la New Europe College. Mihailescu, Ghinea, Rostas, Plesu, Liiceanu, Murgescu, Vasilescu, Djuvara. O sala full de oameni. In 20 februarie, un landmark al dezbaterii. Ce este de spus ? Poate ca trebuia sa fie atacata problema. Da, Romania este altfel. Vrem sa fie altfel-altfel sau sa ramina asa ? Si, ce-i de facut ?

joi, 21 februarie 2013

Vreti homosexuali ? Vreti bataie !!!

În 20 februarie, aventuri la București. Pe aia cu homosexualii am ratat-o. Ce lucruri atât de diferite dar semnificative se petrec într-un oraș atât de....precum Bucureștiul. Istorie, literatură, libertate. Trei fețe.

Miercuri seara, am fost la New Europe College în str. Plantelor 21, o dezbatere despre cartea profesorului Boia, cu un panel interesant (Mihăilescu, Țuca, Ghinea, Vasilescu, Djuvara, Murgescu, Rostas, Pleșu, Liiceanu). A ieșit cu un pic de scântei intelectuale. Imagini mai jos. "De ce este România altfel ?"


La cafeneaua Cărturești, Eugen Istodor și-a prezentat ultima lui aventură, întreprinsă cu prietenii. A cerut de la foarte mulți oameni propuneri și argumente. Eu am propus "Baltagul". A ieșit "101 de cărți de citit într-o viață din literatura română". Au fost Iulian Comănescu, Daniel-Cristea Enache, alții. 


La Noul Cinenatograf al Țăranului Român, era programată aseară în 20 februarie 2013, la ora 18.00, proiecția filmului The Kids are All right. Ceva despre homosexuali, lesbiene, gay. Ce să vedeți, a ieșit scandal. O grupare de conservatori a înrerupt proiecția, cu scandal.  Game over. Este România altfel ?


miercuri, 20 februarie 2013

Win-win pentru organizatia PSD Constanta

Dupa cum ati aflat, DNA a început cercetarea penală a unui domn secretar de stat de la Ministerul Transporturilor. Demis de șeful Guvernului, dl. Victor Ponta, domnul respectiv este susținut de organizația PSD Constanța. Portul Constanța nu apare aproape pe nicăieri în discuțiile de zilele acestea, din jurul acestui caz. Probabil că nu există nici o legătură între toate elementele poveștii: Constanța, port, organizația de partid, secretar de stat. 

Dar nu este totul pierdut. La Autoritatea Națională pentru Turism, presa a anunțat numirea unui vicepreședinte, susținut și propus. De cine ? Chiar de organizația PSD Constanța. O doamnă cu experiență managerială în conducerea cluburilor de noapte din Mamaia. Deci, samba ole vine la putere la ANT. Cam ce fel de turism va proiecta Autoritatea Națională de Turism în viitor ? Vom vedea. 

Probabil că proiectul cu fâșia de 10 km de no man's land de-a lungul litoralului, liber de reglementări, din programul de guvernare al USL, este mai aproape de realizare.  



Epilarea lunga aduce avantaje

Reclama este sufletul serviciilor și vânzarea de servicii la pachet se numește cross-marketing. De la piața Obor, pe latura cu magazine. Este pe bune.




Technorati claim code

4CQ549XVXW6W

Boia dar și Istudor ? Romania este altfel dar mai avem carti de citit


Cum să alegi unde să mergi, voi ce ziceți ? Ce încurcătură. Astăzi 20 februarie 2013 două evenimente importante, la fiecare m-aș duce. Unul la ora 17.00, celălalt la ora 19.00. Se suprapun ? Duminică, după vizită impusă, pentru un cadou, mi-am cumpărat cartea d-lui profesor Lucian Boia. Trebuie să spun că citesc din dânsul de prin anii '90. Atunci primele sale lucrări erau cărți de facultate, pe care le cumpărai de la librăria din holul facultății, la Universitatea din București. Era prin 1996.


În anii următtori am mai cumpărat una sau două cărți de-ale dânsului. Stilul și unghiul de abordare și apropierea de tip deconstructivist de istoria dogmatică a România, m-au atras. Întamplarea face că mă cunosc din anii '90 cu Eugen Istudor. Mai exact spus, el era un fel de editor șef, un îndrumător pe linie editorială al producătorilor ce lucrau pentru PRO TV, diverse emisiuni. Căsătorit cu Iaromira Popovici, ne-am văzut doar o dată întâmplător. Eu cu soția, Eugen cu soția lui.
Eu lucram cu Iolanda Stăniloiu și Radu Moraru, la două emisiuni, de aceea ne-am intersectat. Anii au trecut și am avut ocazia să lucrez în câteva proiecte de comunicare în care m-am cunoscut cu echipa de la Dilema Veche, cu Iaromira Popovici. Pe vremea aceea DC Communication a oferit suport pro bono Dilemei Vechi să își refacă situl, care și în prezent își păstrează look-ul pe care l-am propus eu. Adică o replică a gazetei, care să permită să ajungi de la un autor la toate articolele lui. Și să permită integrarea de publicitate. 
Întâmplător am lucrat într-un proiect despre ecogastronomie, legat de mișcarea Slow Food. Este vorba de Târgul Țăranului, de Earth Market, de tot ce înseamnă produse locale, agricultură durabilă.
Așa am intrat în legătură cu Violeta Dincă, proprietara bistroului Violeta's Kitchen. Împreună cu soțul ei Ediz, în str. Jean Louis Calderon, au operat ani de zile un adevărat restaurant slow food. Cu o atmosferă familială, cu multă lume educată, dacă îmi permiteți să spun așa. Aici am participat la o serie de evenimente organizate de Eugen Istodor, cu ziceri gastro-culturale din clasici, însoțit de un faimos lăutar local. Un eveniment excepțional de curajos pus în operă de Eugen. La o astfel de întâlnire, restrânsă,  am avut privilegiul să îl avem alături pe dl. profesor Boia, invitat al doamnei Popovici. 

Eugen a pus la cale un proiect editorial la care m-a invitat să contribui cu o propunere. Ce carte românească aș citi, aș pune pe raftul meu cu cărți importante din literatura română ? Am propus thriller-ul "Baltagul". Și așa am ajuns un fel de co-autor, mai mult un endorser.
Aș mai spune că de-a lungul anilor, din 2007 încoace, în proiectul eco-gastronomic legat de produsele locale, cu Slow Food, împreună cu prof. Vintilă Mihăilescu (și Teodor Frolu) am încercat bucuria unor idei legate de proiecte gastro culturale. Este vorba de un grup mai mare care se întâlnea și visa cu ochii deschiși la delicii și ciorbării. Am visat mult împreună, am și realizat împreună. Cum să alegi ?