luni, 21 octombrie 2013

miercuri, 16 octombrie 2013

Românii au inițiativă, azi NELUȚU DE LA JINA

A apărut NELUȚU, primul dintre mii de prieteni ai lui GHIȚĂ ciobanul de-ai lui VODAFONE. La Jina nu trăiește doar ciobanul Ghiță, mai sunt și alții.......

Brânza de burduf cum arată ?

Asta pentru că vedem că SHUTTERSTOCK nu are brânză de burduf în stoc. Ziarul Financiar a publicat în 16 octombrie 2013 un articol despre un antreprenor de succes p bază de brânză de burduf, evident din cea industrială. Dar tânăra jurnalistă...

marți, 15 octombrie 2013

Ecoturismul este...seria de conferinte despre ecoturism

Ecoturismul este o formă de turism în care principalul obiectiv este observarea şi conştientizarea valorii naturii şi a tradiţiilor locale şi care trebuie să îndeplinească.........

Slow Fish Istanbul, octombrie 2013

Importantă misiune, nu mă simt confortabil, merg la Istanbul să prezint un punct de vedere. Este o răspundere, nu? Într-un panel, voi spune ceva despre Dunăre și........

duminică, 13 octombrie 2013

Ziua Recoltei ca la români, 15 octombrie 2013

În căutarea nivelului de educație gastronomică, am dat o raită prin piața Enescu, pentru a fii surprins cu saltul imens de la festival la carnal. În circa 6 ani, deși s-a încercat în țară ridicarea gastronomiei locale, se dovedește că nivelul adesea rămâne tot acolo, mai jos, oricât ne-am strădui, chiar în București. Notă proastă pentru orașul capitală.

marți, 8 octombrie 2013

Despre industria alimentară: Prețurile mici înseamnă calitate scăzută a alimentelor

(c) Ziarul Financiar
Prețurile mici înseamnă calitate scăzută a alimentelor. Nu o spun eu, o spun chiar cei din industrie. Dl. Ioan Popa, director general al PANGRAM Resița: "Dacă este să dau un exemplu, pot spune că prețurile mai mici deteriorează calitatea alimentelor. Pastele făinoase sub brand se fac dintr-o..............

luni, 7 octombrie 2013

Petrecere cu demonstratie la Universitate în 6 octombrie 2013

#unitisalvam #rosiamontana....Am dat o raită aseară, recunosc, superficială, pe la Piața Universității și m-am îmbătat cu un pic de manifestație. Super tare, super contra sistemului. Gălăgie frate! Poate sunteți sau nu de partea manifestației, dar libertatea de a spune nu este magnifică....Oricând contra statului, este o libertate binevenită....


duminică, 6 octombrie 2013

Alianța RO PAC 2014-2020 propune o revoluție în agricultură

O agricultură cu femieri activi, în favoarea mediului rural românesc și pentru obiectivul suveranitate alimentară. O alianță de fermieri din România a propus opiniei publice și oficialilor MADR o altă viziune despre cum se pot împărți banii din Politica Agricolă Comună. Explică prof. dr. Avram Fițiu, secretar general al Federației Naționale de Agricultură Ecologică. În 26 septembrie 2013 la USAMV, în prezența domnilor Dan Constantin si a lui Achim Irimescu.


Grăuntele gastro-industrial: LIDL, MEGA IMAGE, retailerii atacă!

Treptat-treptat ceea ce am reclamat într-o conferință și anume că retailerii au o lipsă, nu investesc în educația clienților, se schimbă. Față de cum am constatat la Carrefour în Belgia, unde revistele de oferte fac educație consumatorilor, deci investesc în a trece oamenii de la parizer la înțelegerea produsului, avea parte de o mare vină a comerțului modern de la noi. Nu poți susține la infinit consum de produse din carne, pe motiv că așa vor consumatorii. Când de fapt este vorba de o prelucrare

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Grăuntele agro-alimentar: sucuri inovative de la Biomediterraneo

Când umbli prin oraș mai afli de unii și alții, despre inițiative antreprenoriale în domeniul gastronomiei. Aici este vorba de o extensie ad-hoc, către catering, a unei mici companii Bio Mediterraneo, care are o abordare interesantă. Dacă o poate ține tot așa. Din fotografii vedeți cum și ce oferă. La evenimentul menționat mai jos, am avut deci parte de niște sucuri interesante de la Bio Mediterraneo. Pot fi găsiți aici http://www.biomediterraneo.ro/ro/pages/1-Concept

Evenimentul a fost Conferința SOCIETAL, organizată de REPER 21, cu partenerii săi CRIES, ANCPDEFP. Mai multe amănunte despre conferință și despre REPER 21, aici http://www.societal.ro/









vineri, 4 octombrie 2013

Grăuntele agro-alimentar: Fântânel, apă și sifon de la primăria sectorului 4


Mai umblă lumea prin oraș și mai vede o năzbâtie alimentară. Cu potențial de noutate, chiar inovativ. După automatele cu lapte, care au apărut în România acum 3 ani, iată și automatul cu apă, sifon. Se numește "Fântânel", nu "La Fântâna". Și se găsește la Tineretului. În București, la trecerea de pietoni.




Grăuntele agro-alimentar: covrigul care latră

Nu trebuie să ignorăm inventivitatea românilor când este vorba de competitivitate. Mai jos găsiți o invenție culinară de-a străzii românești, care urmărește să stimuleze un fior fiziologic pofticioșilor: câine cu covrig, covrig cu câine. La o patiserie din stația de metrou Tineretului. Probabil că nu sunt singurii, ați mai găsit pe undeva? Sau deja maidanezii au intrat în lanțul alimentar?

(c) Tiberiu Cazacioc

marți, 1 octombrie 2013

24 septembrie 2013: Urban Delta, un proiect la Downtown Bucharest


(c) Electric Brother cu Sinicika la The ARK

(Mulțumim Electric Brother!!! Mulțumim Kotki!!! Mulțumim echipa de suport!!! Mulțumim AFCN..) Eei uite că am făcut-o și pe asta, un eveniment în cadrul Festivalului George Enescu. Cu ansamblul Sinicika de la Mila 23, și pe viu și în studioul de înregistrare. O ținem una-și-bună, soluția pentru România este crearea unui compozit de tradiție îmbinat cu modernitate, prin inovație. Perfomance-ul Sinicika a făcut part din "Urban Delta", un proiect cultural

Dialog Delta Dunării

Am participat din partea "Asociației Ivan Patzaichin-Mila 23", împreună cu alți factori interesați a.k.a stakeholders, la o reuniune tradițională. Aceea a decidenților politici cu privire la Delta Dunării, fiind prezente și organizații implicate în activitățile locale. Reuniunea este la a III-a ediție. În 2010 au fost Cioloș, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală împreună cu colegul său John Dalli, comisar pentru sănătate și

vineri, 27 septembrie 2013

Conturile Carrefour au trecut pe verde...Carrefour o duce bine sau prost în România?

Ce semnificație are această numire dacă o legăm de operațiunile Carrefour în România? Că grupul a intrat într-o perioadă de restructurare. Scăderea consumului pe anumite piețe i-a făcut rău. Tot același ziar a anunțat recent: "Carrefour reorganizează operaţunile din Europa; România va fi în aceeaşi divizie cu Belgia şi Polonia". Aflăm din declarațiile de presă din Franța, de la Pierre-Jean Sivignon, directorul financiar al grupului, că banii au început să se întoarcă spre gigantul retailului, dar în piețele emergente lucrurile stau mai prost. La vârful grupului se consideră că vânzările online nu sunt o soluție și că trebuie temperată acțiunile în această direcție. 


Barul pentru pisici, în culise

Unicat în Franța, mâine-poimâine în România...


joi, 26 septembrie 2013

What the f...k YouTube?

YouTube în 27 septembrie 2013, 23:29 PM




Tarile dezvoltate aruncă hrana la greu....


O conferință TED despre scandalul hranei irosite. Filmul ne propune să începem să fim etici în ce privește consumul de hrană.

Industria alimentară (și marea agricultură) țipă mereu, în dauna micii industrii alimentare și a artizanilor (brutarii, producătorii de produse tradiționale) că este nevoie de subvenționare, așa grosso modo, no shit. Una din rațiuni ar fi aceea că este nevoie de acest sprijin pentru ca industria să producă, să exporte, pentru că este criză alimentară, pentru că se caută alimente. 

Un punct de vedere ar fi acela că sprijinul pentru națiunile înfometate trebuie să rezolve probleme de distribuție, mai curând decât să susțină producția agroalimentară, care poate este motivată de nevoia de profit, nu de complexul bunului samaritean.

Pe de altă parte mulți observatori au arătat că retail-ul aruncă hrană, că noi ca și cultura a consumului, aruncăm multă hrană.  



miercuri, 25 septembrie 2013

Culinar la Sibiu, încă un pas spre cultura gastronomică

Sursa: Evenimentul zilei
Doar o observație: nu cred ca a fost descoperită bucătăria românească pentru a împrumuta, deja, una cosmopolită! Așadar, iată că în ultimii ani, mai timid, mai serios, mai mercantil, mai siropos, s-a trecut de la piețele volante, la demonstrații de forță. Palierele sunt diverse, mai puternic fiind abordată bucătăreala cu ingrediente de la retail, adică de la SELGROS, METRO, MEGA IMAGE. Esența nu cred că stă în vânzarea de ingrediente, vase de gătit, instrumente și kitchen appliance. Ci în educarea publicului pentru gastronomie, în conștiința sa etică.